موکت مولتی لول چیست و چگونه تولید می شود؟

موکت مولتی لول چیست | شرکت زت کارپت

موکت مولتی لول ( Multi-level ) به طور معمول بافت لوپ پایل دارد. این موکت ها طرح های متنوع کاشی واری دارند و بیشتر مناسب محیط های پر رفت و آمد هستند. ضمن آنکه تمیز کردن آن ها هم بسیار آسان است. در این مقاله پاسخ سوالاتی مانند موکت مولتی لول چیست، چگونه تولید می‌شوند و مزایا و معایبشان چیست را مرور می‌کنیم. در نهایت هم به شما خواهیم گفت برای تهیه موکت مولتی لول باید چه نکته هایی را مدنظر داشته باشید و به کجا مراجعه کنید.

موکت مولتی لول چیست؟

موکت مولتی لول به طور معمول لوپ پایل است و به بافت سطح موکت پایل ( pile ) می گویند. این سطح همان لایه ای است که دیده می شود و با پا هم در تماس است. فرایند بافت موکت های مختلف باهم فرق دارد و در نتیجه بافت سطح موکت یا پایل هم شکل های مختلفی دارد. از انواع موکت می توان به کات و لوپ اشاره کرد.

فرایند بافت موکت به صورت رفت و برگشت است و به طور معمول الیاف آن به شکل حلقه درمی آیند. در بعضی انواع موکت ، این الیاف به صورت حلقه یا گره یا لوپ ( loop ) حفظ می شوند؛ به چنین موکت هایی لوپ پایل می گویند. این موکت هم از انواع موکت لوپ است.

در این مقاله به موکت لوپ پایل مولتی لول ( Multi-level ) می پردازیم. این موکت ها را با نام لوپ پایل بالا پایین ( high-low ) هم می شناسند. طرح های روی این موکت ها را با استفاده از الیاف کوتاه و بلند ایجاد می کنند. این الیاف یا حلقه های کوتاه و بلند ، علاوه بر آنکه ظاهر ویژه ای به موکت می دهند، باعث نرمی و لطافت سطح آن هم می شوند.

برای معرفی انواع پایل موکت به این مقاله مراجعه نمایید.

موکت مولتی لول | شرکت زت کارپت

ظاهر ویژه این موکت ها با بافت خاص و زوایای نرمی که دارند، باعث می شود در هربار پهن کردن آن ، موکت شکل متفاوتی بگیرد؛ چون الیاف سطح آن هربار در یک جهت قرار می گیرند و باعث به وجود آمدن طرح دیگری روی موکت می شوند.

مطلب مرتبط  همه چیز درباره ی موکت پلی استر

برای تمیز کردن موکت مولتی لول از تکه ای ابر یا اسفنج و شامپو فرش استفاده کنید. ابتدا محل آلودگی یا لک را با کف حاصل از محلول شامپو فرش و آب بپوشانید. چند لحظه صبر کنید تا کف به الیاف موکت رسوخ کند. سپس کف را با ابر یا اسفنج بردارید. می بینید که لک یا آلودگی هم با کف پاک شده است.

موکت مولتی لول چگونه تولید می شود؟

برای بافت این موکت ها از حرکت رفت و برگشت استفاده می شود تا الیاف به شکل حلقه یا گره دربیایند. این الیاف را به شکل حلقه یا گره حفظ می کنند و آن ها را برش نمی دهند. از طرف دیگر برای تولید موکت مولتی لول از الیاف بلند و کوتاه استفاده می شود.

شکل الیاف مولتی لول و خاب آن ها باعث می شود موکت طرح های مختلف ، روشنی و تاریکی ، و سایه به خود بگیرد. خاب این موکت ها به هر سمتی که باشد، ظاهر موکت مولتی لول لوپ پایل فرق می کند و طرح کاشی وار آن هربار به شکل و رنگ متفاوتی در می آید.

نکته مهم اینکه این موکت ها مناسب خانواده هایی هستند که اعضای آن دچار حساسیت یا مشکلات تنفسی هستند. موکت های مولتی لول لوپ پایل ، گرد و غبار و آلرژن کمتری را به خود می گیرند و این امر باعث می شود وقتی روی آن ها راه می روید، آلرژن ها در فضا پخش نشده و حساسیت ایجاد نکنند.

همان طور که گفته شد، طرح های کاشی وار روی موکت ها مولتی لول را با استفاده از الیاف کوتاه و بلند ایجاد می کنند. اسم مولتی لول هم از همین کوتاهی و بلندی الیاف آن می آید. این الیاف یا حلقه ها ، علاوه بر آنکه ظاهر خاصی به موکت می دهند، باعث نرمی و لطافت سطح آن هم می شوند.

مطلب مرتبط  راهنمای انتخاب الیاف موکت | آشنایی با 6 مورد از انواع الیاف موکت

موکت مولتی لول در تولیدی های مختلف موکت در سطح کشورمان و با استفاده از بهترین مواد اولیه و الیاف درجه یک تولید می شوند. قیمت این موکت ها هم نسبت به سایر انواع موکت مناسب است و خرید آن برای هر بودجه ای امکان پذیر است.

استفاده از موکت مولتی لول در خانه | شرکت زت کارپت

مزایا و معایب موکت های مولتی لول

  • دوام و مقاومت بالا

از مزایای موکت مولتی لول لوپ پایل ، دوام و مقاومت بالای آن است. این موکت تا مدت ها ترافیک و رفت و آمد زیاد را تحمل کرده و به اصطلاح با پا خوردن آسیب چندانی نمی بیند. بنابراین می توان موکت مولتی لول را انتخاب ایدآلی برای محیط های پرتردد دانست ، جاهایی مانند سالن اصلی ساختمان های اداری یا پلکان.

از طرف دیگر به خاطر بافت حلقه ای این موکت ها ، رد جاروبرقی یا پا روی آن ها نمی ماند. اما از سوی دیگر این نوع پایل موکت در برابر اشیای تیز مقاومت کمی دارد و خیلی زود آسیب می بیند. کسانی که حیوان خانگی دارند، بهتر است به فکر تهیه موکت دیگری باشند، چون پنجه های حیوانات ممکن است روی موکت کشیده شده و به آن آسیب بزنند.

  • نظافت آسان

یکی دیگر از مهم ترین مزایای موکت های لوپ پایل مولتی لول تمیز کردن آسان آن هاست. ساختار این موکت ها باعث می شود تمیز کردنشان به آسانی انجام شود. این موکت ها مانع رسوخ گرد و غبار و مایعات به لایه های زیرین می شوند. در نتیجه بیشتر مناسب مکان های پر رفت و آمد هستند.

از دیگر مزایای موکت مولتی لول می توان به این موارد اشاره کرد:

  • دارای طرح های فراوانی در مقایسه با سایر موکت هاست؛
  • الیاف آن به شکلی هستند که آلودگی کمتری جذب می کنند؛
  • با بهترین مواد اولیه و به روش های پیشرفته تولید می شوند؛
  • به راحتی و سریع تمیز می شوند؛
  • و در نهایت اینکه دوام زیادی دارند و اگر به درستی نگهداری شوند، تا سال ها عمر مفید خواهند داشت.
مطلب مرتبط  انواع پایل موکت (Pile) و مزایا و معایب آن

مزایا و معایب موکت های مولتی لول | شرکت زت کارپت

در مقابل یکی از معایب موکت های لوپ پایل یا حلقه ای ، نخ کش شدن آن هاست. البته بسیاری از تولیدکنندگان ، از لایه های محکمی در بافت این موکت ها استفاده می کنند. لایه های محکم زیرین باعث می شوند موکت نخ کش نشود. توصیه می شود این موکت ها را با توجه به نیاز محل موردنظرتان تهیه کنید.

جمع بندی درباره مولتی لول

در این مقاله به موکت لوپ پایل مولتی لول پرداختیم. طرح های روی این موکت ها را با استفاده از الیاف کوتاه و بلند ایجاد می کنند. بافت ویژه این موکت ها ، دوام آن ها در گذر زمان و امکان شست و شو با شامپو فرش باعث می شود این موکت مناسب مصارف خانگی و اداری و محیط هایی با رفت و آمد متوسط تا زیاد باشد.

شکل الیاف مولتی لول لوپ پایل و خاب الیاف باعث می شود موکت طرح های مختلفی به خود بگیرد. خاب این موکت ها به هر سمتی که باشد، ظاهر موکت فرق می کند و طرح کاشی وار آن هربار به شکل متفاوتی درمی آید. قیمت این موکت ها هم نسبت به سایر بافت ها مقرون به صرفه است.

این موکت ها گرد و غبار کمتری به خود می‌گیرند، به راحتی تمیز می‌شوند، و به طور کلی مناسب اتاق ها و ساختمان هایی هستند که رفت و آمد زیادی در آن ها صورت می گیرد. اگر شما هم قصد خرید موکت برای محیط پر رفت و آمدی دارید، حتما پیش از هرگونه اقدامی ، با کارشناس های ما تماس بگیرید تا راهنمایی کاملی درباره خرید موکت مولتی لول لوپ پایل به شما ارائه کنند و به فروشگاه موکت زت سر بزنید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1