آشنایی بیشتر با موکت سجاده ای

موکت سجاده ای | شرکت زت کارپت

قبل از اینکه انواع مختلف موکت ساخته و در بازار عرضه شود ، کف تمامی مساجد با فرش های ماشینی پوشانده می شد. این فرش ها نه تنها گران قیمت بودند و هزینه بیشتری را می طلبیدند بلکه برای شست و شو و جا به جایی هم مشکلات بیشتری داشتند و سنگین تر بودند. رفته رفته فرش های رنگارنگ مساجد ، جای خود را به موکت ها دادند و موکت سجاده ای وارد بازار شد.

موکت ها هم مقرون به صرفه تر و هم برای جابه جایی و شستشو ، سبک تر هستند و مشکلات کمتری دارند و حتی می توان گفت ، طول عمر آنها نیز بیشتر است. موکت های محرابی بهترین گزینه برای مساجد به حساب می آیند که به آن موکت های سجاده ای هم گفته می شود. این نوع موکت ها تنها برای نمازخانه ها ، مساجد ، امام زاده ها و حسینیه ها و دیگر مکان هایی که نماز در آن برگزار می شود مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به توضیحات بیشتری درباره ی موکت سجاده ای می پردازیم.

موکت سجاده ای چیست؟

موکت هایی که مناسب مساجد هستند را اغلب موکت مسجدی یا موکت مخصوص نمازخانه می نامند. موکت سجاده ای ، یک موکت مرغوب است که بر روی آن شکل و طرح سجاده وجود دارد و با فاصله های معین و مناسب ، برای نماز جماعت طراحی شده است و شما در ابعاد و اندازه های مختلف ، این موکت را می توانید تهیه کنید.

موکت سجاده ای | شرکت زت کارپت

موکت مخصوص نمازخانه ، برای عزیزانی که ترجیح می دهند در مساجد و نمازخانه ها ، عبادت کنند و در کنار هم وطنان و جمعی از شیعیان اسلام ، نماز به جا بیاورند بسیار دلپذیرتر می باشد و همچنین سهولت در جارو کشیدن و شستن موکت سجاده ای ، کار کارکنان مساجد را هم آسان تر کرده است.

مطلب مرتبط  نکاتی که در انتخاب موکت راه پله باید به آن توجه کرد

بررسی طرح و رنگ موکت مسجدی

مساجد را همیشه با نام خانه خدا می شناسیم که یک مکان مقدس برای عبادت است؛ بنابراین باید فضای تمیز ، مرتب و دلنوازی داشته باشد. رنگ و طرح موکتی که در مساجد استفاده می شود و همخوانی آن ، با رنگ دیوارها و تزئینات و کاشی کاری های مسجد تأثیر زیادی در زیبایی فضای مساجد دارد.

موکت مسجدی در طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شود و در هر اندازه و متراژی که مورد نیاز باشد ، در اختیار خریدار قرار می گیرد. با توجه به اینکه معمولاً کاشی کاری های مساجد به رنگ آبی ، سبز و فیروزه ای است و نام سجاده اغلب تصویر رنگ سبز و حس آرامش بخشی را در ذهن ما می سازد ، بهترین رنگ موکت سجاده ای ، سبز و فیروزه ای ، با طرح های زیبای سجاده می باشد که این طرح ها سلیقه ای و متناسب با فضای مسجد انتخاب می شوند.

جنس موکت سجاده ای

جنس موکت سجاده‌ای | شرکت زت کارپت

قابل ذکر است که جنس موکت سجاده ای باید از مرغوب ترین الیاف و نخ ها باشد چراکه مساجد و نمازخانه ها مکان های پر رفت و آمد هستند و به قول معروف پاخور موکت های این مکان بسیار بالا می باشد؛ بنابراین باید جنس های با کیفیتی در تولید موکت سجاده ای ، مورد استفاده قرار بگیردد.

موکت سجاده ای از الیاف مختلفی در بافت های ریز و درشت و یا برجسته و فرورفته تولید می شوند. از بهترین الیاف تولید موکت سجاده ای می توان به آکریلیک ، پلی پروپیلن ، پلی استر و پلی آمید اشاره کرد. الیاف اکریلیک در موکت مسجدی به اندازه فرش های خانگی مرغوب هستند و ماندگاری بسیار بالایی دارند.

  • الیاف پلی استر
مطلب مرتبط  راهنمای جامع انتخاب و خرید موکت هتلی 2024

الیاف پلی استر نیز برای استفاده ی موکت مسجدی عالی است چرا که علاوه بر مقاومت بسیار بالا ، انعطاف پذیر نیز می باشد و در زمانِ جمع و تا کردن ، موکت نمی شکند. از طرفی شستشوی راحت تری دارند اما در برابر لکه های روغنی مقاومت نشان می دهند و می توان گفت یکی از نقاط ضعف این جنس موکت سجاده ای همین است. اما در مقابل قیمت پایین تر و مقرون به صرفه تری دارد.

  • الیاف پلی آمید

الیاف پلی آمید نیز همانند الیاف پلی استر انعطاف دارند. همچنین ضد حساسیت هستند و پرز نمی دهند. این نوع موکت های سجاده ای خیلی دیرتر کثیف می شوند و در صورتی که لکه ای روی آن بیفتد به راحتی شسته و پاک می شود. این الیاف هم در موکت های سجاده ای قیمت بالایی را ایجاد نکرده است و مقرون به صرفه می باشد و به جرأت می توان گفت از بین بقیه الیاف بهترین گزینه برای موکت مخصوص نمازخانه و موکت مسجدی است.

  • الیاف پلی پروپیلن

اما الیاف پلی پروپیلن ، برای خرید موکت مسجدی اصلاً توصیه نمی شود! این نوع الیاف با این که پایین ترین قیمت موکت مسجدی را دارند اما هیچ انعطافی ندارند و با اولین جا به جایی که به آن فشاری بیاید ، موکت می شکند و خط شکسته آن نمایان می شود. این موکت ها سفت و زبر هستند و حس خوبی به نمازگزار منتقل نمی کند. از طرفی نیز چندان قابل شستشو نیستند و زودتر از بقیه ی جنس های دیگر کثیف می شوند.

مطلب مرتبط  دلایل نصب موکت تایلی در ساختمان های اداری و تجاری

موکت سجاده ای برای هتل ها

در اقامتگاه ها و هتل های کشورهای اسلامی مکانی تحت عنوان نمازخانه وجود دارد که افراد فرائض دینی خود را در این مکان به جای می آورند. غالبا برای مفروش کردن نمازخانه هتل ها و مساجد از موکت سجاده ای استفاده می شود. استفاده از این موکت ها در این اماکن به جهت سهولت نظافت آن امری رایج است. شما برای خرید موکت نمازخانه هتل می‌توانید بهترین نمونه ها در زت کارپت مشاهده کنید.

خرید موکت مسجدی مناسب

با توجه به راهنمای خرید موکت سجاده ای که برای شما آوردیم ، بهترین گزینه ها معلوم و مشخص شد؛ بنابراین شما انتخاب مناسب تری خواهید داشت. همچنین برای خرید موکت مسجدی ، برند موکت زت در این امر بسیار پیشرفت داشته است و انواع موکت های مرغوب و باکیفیت را در طرح ها و رنگ های مختلف تولید کرده و به مشتری ارائه داده است که علاوه بر موکت سجاده ای ، موکت های اداری ، تجاری و هتلی را هم پوشش می دهد.

برای اطلاعات بیشتر درباره ی نحوه خرید و قیمت موکت سجاده ای ، لازم است تا با راه های ارتباطی که در آدرس اینترنتی موکت زت درج شده ، تماس بگیرید. برای مراجعه به سایت برند موکت زت به آدرس zattcarpet.com سر بزنید و موکت دلخواه خود را انتخاب و تهیه کنید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1