مولفه ‌های تاثیرگذار بر قیمت موکت تجاری

مولفه های تاثیرگذار بر قیمت موکت تجاری | زت کارپت

با معرفی مولفه ‌های تاثیرگذار بر قیمت موکت تجاری و همچنین نحوه تخمین هزینه موکت پروژه تجاری با شما همراه هستیم. وقتی صحبت از تعیین قیمت این محصولات می‌رسد، عملا نمی‌توان بدون در نظر گرفتن مولفه ‌های تاثیرگذار برای قیمت دهی اقدام نمود. قیمت موکت تجاری به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و لازم است تا همه این فاکتورها در کنار هم بررسی و ارزیابی شوند. تنها در این صورت است که می‌توان برای تعیین قیمت اقدام نمود. اگر به فکر خرید موکت برای شرکت تجاری یا اداری خود هستید، لازم است تا با شناخت این مولفه‌ها از قبل قیمت موکت مورد نظر را برآورد کنید. همچنین شناخت این مولفه‌ها و تخمین هزینه موکت پروژه تجاری از نکات مهم برای برآورد هزینه برای این شرکت‌ها است. چه در شروع کار و چه برای نوسازی محیط کار این امر حیاتی خواهد بود.

مولفه ‌های تاثیرگذار بر قیمت موکت تجاری

شناخت مولفه ‌های تاثیرگذار بر قیمت موکت تجاری از چند جنبه اهمیت دارد. اول اینکه در بسیاری از مواقع شاهد هستیم که کارفرمایان برای دکوراسیون داخلی شرکت خود یک قرارداد کلی با معمار یا طراح داخلی می‌بندند که وظیفه تهیه موکت و قیمت آن نیز به عهده خود طراح است و کارفرما برای پرداخت هزینه کلی قرارداد اقدام می‌نماید. در چنین شرایطی لازم است تا با شناخت این مولفه‌ها در برآورد هزینه این قرارداد بهتر عمل کنید. از این گذشته برای تخمین پروژه هزینه موکت پروژه تجاری به صورت شخصی و بدون دخالت معمار و طراح نیز به شناخت این مولفه‌ها نیاز خواهید داشت.

موکت اداری خوشرنگ ست وسایل اداری | زت کارپت

جدای از این موارد، شناخت مولفه ‌های تاثیرگذار بر قیمت موکت تجاری از نظر دیگری نیز اهمیت خاص خود را دارد. در برخی مواقع نیاز است تا بدون کم کردن کیفیت موکت خریداری شده و مورد نظر با برخی از ترفندها به دنبال بهینه کردن هزینه موکت پروژه تجاری خود باشیم. برای این منظور کیفیت را در اولویت قرار داده و سپس از طریق ترفندهای دیگر باید هزینه‌ها را بهینه کنیم. برای این منظور نیاز است تا شناخت کاملی نسبت به مولفه ‌های تاثیرگذار بر قیمت موکت تجاری داشته باشیم. این مولفه‌ها را در ادامه به صورت کامل با هم مرور می‌کنیم.

۱- نوع موکت

یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مولفه ‌های تاثیرگذار بر قیمت موکت تجاری نوع موکت است. موکت‌ها با طرح‌ها و انواع مختلفی برای استفاده در محیط‌های اداری و تجاری در دسترس است که هر کدام از انواع آن کیفیت خاص خود را داشته و قیمت متفاوتی هم دارند. البته نه اینکه انواع ارزن‌تر موکت تجاری بی‌کیفیت باشند، بلکه با توجه به شرایط موجود و نوع کاربری باید دست به این انتخاب زد. به عنوان نمونه وقتی رفت و آمد در محیط کار زیاد است، لازم است دست روی موکت‌هایی با دوام بسیار زیاد در مقابل ضربه و قدم تهیه شد. همچنین در محیط‌هایی با جابجایی مواد سنگین مانند درمانگاه‌ها و مواردی از این دست نیز نیاز به موکت‌های ضربه گیر وجود دارد.

۲- کیفیت موکت تجاری

همچنین در میان مولفه ‌های تاثیرگذار بر قیمت موکت تجاری باید به کیفیت موکت نیز اشاره کنیم. برند سازنده و متریال به کار گرفته شده برای تولید موکت‌ها در هر کارخانه‌ای شمابه با یکدیگر نیست. از این رو ممکن است از نظر کیفیت تفاوت‌هایی با هم داشته باشند که این تفاوت کیفیت در نهایت منجر به تفاوت قیمت آن‌ها نیز می‌شود. برای تخمین هزینه موکت پروژه تجاری باید به این نکته نیز دقت شود.

۳- نوع فیبر موکت

نوع فیبر یکی از مهم‌ترین مولفه ‌های تاثیرگذار بر قیمت موکت تجاری است. نوع فیبر از یک طرف روی قیمت متریال اولیه به کار گرفته شده برای تولید موکت تجاری تاثیر دارد و از این گذشته می‌تواند تاثیر مستقیم روی کیفیت این محصول داشته باشد. به همین دلیل می‌توان آن را از جمله موثرترین فاکتورها برای برآورد قیمت این محصول دانست. از مواد مختلفی به عنوان فیبر اصلی برای تولید موکت استفاده می‌شود. از پشم طبیعی گرفته تا نایلون از فیبرهای رایج برای تولید موکت تجاری است. مسلما فیبرهای طبیعی گران‌تر هستند و استفاده از آنها می‌تواند قیمت بالاتری را برای این موکت‌ها رقم بزند.

خرید موکت تجاری | زت کارپت

۴- روش نصب

یکی دیگر از مولفه ‌های تاثیرگذار بر قیمت موکت تجاری شرایط لازم برای نصب و راه اندازی موکت است. در درجه اول وسایل مورد نیاز برای نصب موکت تجاری و همراه آن روش نصب می‌توانند روی قیمت این محصول تاثیر مستقیم داشته باشند. البته در نظر داشتن این آیتم یک ویژگی مثبت دیگر نیز خواهد داشت. اینکه شما می‌توانید با برآورد دقیق مواد مورد نیاز برای نصب موکت، در نهایت هزینه نصب آن را نیز بهینه‌تر نمایید.

۵- داشتن امکان طراحی تخصصی یا طراحی استاندارد

همچنین از میان مولفه ‌های تاثیرگذار بر قیمت موکت تجاری می‌بایست به شرایط طراحی آن اشاره کنیم. گاهی اوقات سلیقه و نوع دکوراسیون منزل شما به گونه‌ای است که می‌توانید با یکی از طرح‌های موکت موجود طراحی آن را انجام دهید. اما در برخی مواقع نیاز است تا سفارش یک طرح کاملا خاص برای موکت بدهید که مسلما داشتن یک طرح سفارشی هزینه‌های شما را افزایش خواهد داد. حتی یک تغییر کوچک در طرح‌های استاندارد موجود نیز ممکن است این هزینه را افزایش دهد. به عنوان مثال برخی از شرکت‌ها به دنبال استفاده از لوگو و طرح شرکت خود برای طراحی موکت تجاری هستند. در چنین مواقعی نیاز به تولید سفارشی است که اگر چنین شرایط مورد نظر دارید، باید آن را در تخمین هزینه موکت پروژه تجاری خود در نظر بگیرید.

۶- ویژگی‌ها و شرایط لازم برای موکت تجاری

همچنین از دیگر مولفه ‌های تاثیرگذار بر قیمت موکت تجاری نوع ویژگی‌های انواع موکت اداری و شرایط لازم برای آن است. موکت‌ها حتی در یک جنس با ویژگی‌های مختلفی تولید‌ شوند. اگر به ویژگی‌های خاصی برای دفتر کار خود نیاز دارید، حتما باید آن را در زمان تهیه موکت در نظر بگیرید. به عنوان مثال ویژگی‌هایی مانند:

  • راحت بودن زیر پا
  • عایق‌های حرارتی
  • مقاومت در برابر سایش
  • آکوستیک بودن
  • کم کردن قدرت ضربه پا
  • مقاومت در برابر آتش

ملاحظه می‌فرمایید که هر کدام از این ویژگی‌ها ممکن است برای مراکز خاصی مهم باشند. هر کدام از این ویژگی‌ها نیاز به داشتن شرایط خاصی در موکت تجاری دارد که می‌تواند روی قیمت نیز تاثیر مستقیم داشته که باید به آن نیز دقت کنید.

موکت اداری تیره | زت کارپت

تخمین هزینه موکت پروژه تجاری

در کنار شناخت مولفه ‌های تاثیرگذار بر قیمت موکت تجاری لازم است تا نحوه تخمین هزینه موکت پروژه تجاری را نیز تشریح کنیم. اگر به دنبال خرید موکت تجاری هستید و یا برای خریدار خود لازم است تا هزینه لازم برای اجرای موکت در پروژه تجاری را تخمین بزنید، بایستی مرحله به مرحله اقدام نمایید. این مراحل به شرح زیر هستند:

  • در قدم اول باید موکت مورد نیاز از نظر ابعاد و متراژ را تعیین کنید. مسلما مقداری اضافی برای پر کردن گوشه‌ها نیز لازم خواهد بود. با توجه به اینکه در نهایت با تعیین قیمت اجرا برای هر متر می‌توانید کل قیمت را به راحتی تخمین بزنید، این مرحله اهمیت زیادی خواهد داشت.
  • در قدم بعدی باید نوع موکت مورد نیاز را تعیین کنید. برقراری یک جلسه هم اندیشی برای تعیین نوع فرش مورد نیاز میان فروشنده و خریدار می‌تواند نتیجه مفیدی داشته باشد. خریدار با ویژگی‌های مورد نیاز برای پروژه تجاری خود آشنا است و فروشنده نیز می‌تواند بر اساس این نیازها بهترین گزینه‌ها را پیشنهاد دهد.
  • در مرحله بعدی نوبت به انتخاب طراحی می‌رسد. در صورتی که طرح خاصی مد نظر ندارید، می‌توانید از طرح‌های استاندارد استفاده کنید که هزینه کمتری دارند. در غیر این صورت بایستی طرح سفارشی مورد نظر خود را از فروشنده درخواست کنید.
  • در نهایت نیز نوبت به تخمین هزینه لازم برای نصب موکت می‌رسد. در این قسمت نیز فروشنده می‌بایست راهنمایی لازم را ارائه نماید. مواد مورد نیاز تا دستمزد نصاب را باید برای این منظور در نظر بگیرید.

سخن پایانی:

در این مقاله به مولفه ‌های تاثیرگذار بر قیمت موکت تجاری اشاره کردیم و سعی کردیم تمامی مولفه‌ها را به ساده ترین زبان برای شما توضیح دهیم، برای اطلاعات بیشتر و خرید و اطلاع از قیمت موکت اداری می‌توانید با کارشناسان زت در تماس باشید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1