مراحل قدم به قدم نصب موکت اداری

مراحل قدم به قدم نصب موکت اداری

یکی از دغدغه‌های صاحبان اداره، چگونگی نصب موکت اداری است. در صورتی که قصد دارید فضای اداری خود را با موکت دکوراسیون کنید، باید به خوبی از مراحل نصب موکت اداری آگاه باشید. به همین مناسبت، تصمیم گرفته‌ایم که مطلبی کامل تهیه کنیم تا قدم به قدمِ نصب موکت را با شما سهیم شویم. با زت موکت همراه باشید.

پیش‌نیازها برای نصب موکت اداری

قبل از آغاز عملیات نصب موکت اداری، خوب است مطمئن شوید که زمین خیس و مرطوب نباشد. نمناک بودن زمین ممکن است باعث اختلال در نصب موکت شود و به شما خسارت وارد کند. در نتیجه خوب است که قبل از شروع کار، پنجره‌ها و درها را برای چند دقیقه باز بگذارید تا هرگونه رطوبتی که بر زمین وجود دارد از بین برود. اگر زمین مرطوب‌تر از حدی‌ست که با هوای آزاد خشک شود، می‌توانید وسایل گرمایشی را برای چند دقیقه روشن کنید و پس از خشک شدن زمین خاموششان کنید.

ابزارهای اصلی برای نصب موکت اداری

برای نصب دقیق و کامل موکت اداری، به ابزارهای مشخصی نیاز دارید. کاردک، کاتر، چسب داکت، گچ و سیمان، چکش، لبه‌گیر، آب، چسب بتون، میخ‌ درشت، پیچ‌گوشتی، متر، منگنه‌کوب و چسبِ مخصوصِ موکت لیست ابزارهایی هستند که برای نصب موکت اداری به آن‌ها احتیاج دارید. در اینجا لازم است تأکید کنیم که شاید هرگز تمام این ابزارها در عملیات نصب موکت اداری به کار شما نیایند، اما خوب است که آن‌ها در اختیار داشته باشید. حالا زمان آن رسیده که قدم به قدم مراحل نصب موکت اداری را با هم بررسی کنیم.

نصب موکت اداری

مراحل نصب موکت

نصب موکت یک فرآیند تخصصی است که نیاز به دقت و آشنایی با مراحل مختلف دارد. در زیر، مراحل نصب موکت به صورت کلی توضیح داده شده‌اند:

۱- زیرسازی موکت:

اگر سطح زمین ناصاف و یا خیس است آن را رفع کنید. توجه کنید که اگر زمین صاف و آماده نباشد، بعد از نصب موکت، موکت بر روی زمین ثابت نخواهد ماند، یعنی یا باد می‌کند و یا بعد از پا خوردن حرکت می‌کند. اگر کف زمین به شکلی ناصاف است که با ابزار دم‌دستی نمی‌توانید آن را به حالت مطلوب برسانید، از آب، سیمان و چسب بتون استفاده کنید. این مواد را با قرار دادن بر روی کاردک، روی زمین بکشید تا صاف شود.

پس از آن که زیرسازی با این روش به پایان رسید، باید صبر کنید تا رطوبت از زمین خارج شود تا بتوانید نصب موکت را آغاز کنید.

نصب موکت اداری

۲- برش موکت

برش موکت یک فرآیند مهم در تهیه و نصب موکت است که نیازمند تخصص و دقت است. برش موکت به منظور ساختن قطعات به اندازه و شکل مورد نیاز برای پوشاندن سطح مورد نظر انجام می‌شود. این عملیات معمولاً با استفاده از ابزارهای خاصی نظیر چاقوهای کاربردی یا دستگاه‌های برش انجام می‌شود که قابلیت برش دقیق و صاف را فراهم می‌کنند. برای برش موکت از کاتر استفاده می‌شود. برش موکت دقت بالایی را می‌طلبد تا موکت را دقیقاً به اندازه‌ای که نیاز است برش بدهد.

ابتدا با یک ماژیک پررنگ، طرح و الگویی که قصد پیاده کردنش را دارید بر روی موکت بکشید. سپس برای شروع، کاتر را در همان دستی بگیرید که با آن می‌نویسید. حالا کاتر را به حالت کج بر روی موکت فشار دهید تا قسمت‌های سخت‌تر را برش دهد و به بریدن موکت تا زمانی ادامه دهید که به اندازه‌ی موردنظر دست پیدا کنید. موقع برش مچ دست خود را ثابت نگه دارید. اگر دستتان خسته شد، چند ثانیه مکث کنید و دوباره به کار ادامه دهید.

اکیداً توصیه می‌کنیم که از قیچی برای بریدن موکت استفاده نکنید، چراکه هم موکت را دچار آسیب می‌کند و هم خود قیچی بعد از مدتی استفاده از کار می‌افتد. موکت را با کاتر از پشت برش بزنید، چراکه پشم و پرزی وجود ندارد که مانع برش کاتر شود.

۳- چسباندن موکت:

در کنار چسب موکت، شما می‌توانید از چسب فوری نیز استفاده کنید. این نوع چسب از ترکیب پلیمر استفاده می‌کند که مقاومت بالایی در برابر سایش، پرز و رطوبت دارد و در نتیجه انتخابی عالی برای نصب موکت به شمار می‌رود. شما باید از کاردک برای چسباندن چسب فوری بر روی محل موردنظر استفاده کنید. دمای چسب موکت را بین ۱۰ تا ۲۰ درجه نگه دارید تا نه خیلی سرد باشد و نه خیلی گرم تا احتراق و آتش‌سوزی شما را تهدید نکند. توجه کنید که چسب را در یک طرفِ به خصوص روی زمین بکشید تا هنگام نصب راحت‌تر باشید. همچنین چسب را تا لبه‌های دیوار اضافه کنید.

نصب موکت اداری

۴- نصب موکت:

نصب موکت اداری را از کناره‌های دیوار شروع کنید. قبل از نصب، مقداری چسب به کناره‌های دیوار بزنید تا موکت با استحکام بیشتری به دیوار بچسبد. سپس موکت را روی زمین قرار دهید و ابعادش را به شکلی تنظیم کنید که لبه‌های موکت ۱۵ سانتی‌متر از لبه دیوار بالاتر قرار گیرد. حالا که موکت را محکم کردید، آن بخش‌های اضافه را برش بزنید. برای اینکه موکت بهتر به لبه‌های دیوار بچسبد، با کاردک به آن فشار وارد کنید. حالا که نصب موکت به اتمام رسیده، یک‌بار موکت را جارو کنید.

در اینجا تمام مراحل نصب موکت با جزئیات گفته شد، اما اگر که همچنان سوال و یا ابهامی درباره‌ی چگونگی نصب موکت اداری دارید، می‌توانید با کارشناسان ۲۴ ساعته‌ی ما به شماره‌ی ۰۲۱۲۲۶۳۶۰۱۴ تماس بگیرید.

سوالات متداول

نصب موکت چه مراحلی داره؟

نصب موکت اداری شامل سه مرحله است: زیرسازی موکت، برش موکت و چسباندن موکت.

به چه ابزاری برای نصب موکت احتیاج دارم؟

برای نصب موکت اداری شما به ابزارهای مخصوصی احتیاج دارید. این ابزارها شامل کاردک، کاتر، چسب داکت، گچ و سیمان، چکش، لبه‌گیر، آب، چسب بتون، میخ‌ درشت، پیچ‌گوشتی، متر، منگنه‌کوب و چسبِ مخصوصِ موکت می‌شود. شاید تمام این ابزار به کار شما نیاید، اما قطعاً جزو اصلی‌ترین ابزارهای موردنیاز برای نصب موکت اداری به شمار می‌رود.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1