چرا در مراسم تشریفات از موکت قرمز استفاده می ‌شود؟

چرا در مراسم تشریفات از موکت قرمز استفاده می ‌شود؟ | شرکت موکت زت

این روزها ، به خصوص در مراسم های تشریفاتی مثل جشنواره فیلم ، مراسم فرش قرمز و. استفاده از فرش قرمز بسیار باب شده است. در اغلب رستوران ها ، تالارهای پذیرایی و هتل های شهر نیز این فرش قرمز را می بینید. معجزه ای که موکت قرمز در جلوه مراسمات ایجاد می کند ، نه تنها فضا را جذاب تر و باشکوه تر جلوه می دهد ، بلکه هارمونی زیبایی نیز در عکس و فیلم های شما ایجاد خواهد کرد. به این ترتیب با موکت قرمز به راحتی می توان توجه مخاطبان و مشتریان را به خدمات یا مراسم جلب کرد.

احتمالاً برای شما هم پیش آمده باشد ، زمانی که از یک فضا یا محیطی که مجهز به موکت قرمز است عبور می کنید ، حس مهم بودن و شکوهی را که این موکت خوش رنگ به فضا داده است ، حس کرده اید. در این مطلب همراه ما باشید تا همه چیز را راجع به معجزه و زیبایی این موکت بررسی کنیم.

موکت قرمز تشریفاتی چیست؟

موکت ، نوعی فرش تشریفاتی است که معمولاً در مراسماتی که مهم هستند و افراد سرشناس ، بزرگان ، بازیگران ، افراد مشهور یا مقامات خاص در آن ها حضور دارند ، پهن می شود. رنگی که این موکت دارد ، شکوه و جلال مراسم را نشان می دهد.

به همین دلیل اغلب در فستیوال ها ، کنفرانس ها ، اجلاس های بین المللی یا مکان های مهم آن را می بینید. البته در چند سال اخیر باب شده است که در مسیر پله یا راهروها نیز از موکت استفاده می شود.

مطلب مرتبط  آشنایی بیشتر با موکت سجاده ای

موکت قرمز تشریفاتی انواع مختلفی دارد که قدیمی ترین نوع آن ، موکت با نوارهای حاشیه ای مشکی یا کرم است که در خانه های قدیمی دو طبقه می انداختند.

موکت قرمز تشریفاتی چیست؟ | شرکت موکت زت

چرایی استفاده از موکت قرمز در مراسمات

این نوع موکت در انواع و مدل های مختلفی تولید می شود که امروزه در مراسمات و مکان های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. از رستوران های معمولی تا تالارهای با شکوه و از مراسمات عادی گرفته تا مراسمات تشریفاتی ، استفاده فرش قرمز و انواع مختلف موکت قرمز باب شده است.

موکت قرمز حس خوبی از لوکس بودن به فضا می دهد و شکوه فضا را بیشتر می کن و درواقع باعث می شود مخاطبان حس بهتری داشته باشند.

کاربرد های موکت قرمز

برخی این موکت را با عنوان ردکارپت نیز می شناسند ، امروزه در مکان های عمومی مثل رستوران ها ، هتل ها ، مراکز تجاری_اداری ، جاذبه های دیدنی مثل کاخ ها یا برج میلاد ، مراسمات و تشریفات ، تالارها و… استفاده می شود. درواقع هرکجا که نیاز به تشریفات و بالا بردن رسمیت یک کار یا جلسه ، یک دیدار و یا همایش باشد ، از موکت قرمز استفاده می شود. به طور کلی می توان گفت کاربرد موکت قرمز شامل موارد زیر است:

  • ورودی تالار و مجالس رسمی
  • ورودی پاساژ و مراکز تجاری بزرگ و مجلل
  • راهرو یا راه پله برخی از مراکز اداری
  • در نمایشگاه ها یا همایش ها و ورودی سالن های کنفرانس
  • و آخرین کاربرد آن ورودی هتل‌ها است زیرا از نکات بسیار مهم در طراحی داخلی هتل، انتخاب طرح و رنگ مناسب موکت هتل است.
مطلب مرتبط  مولفه ‌های تاثیرگذار بر قیمت موکت تجاری

کاربرد های موکت قرمز | شرکت موکت زت

موکت قرمز باید چه جنسی داشته باشد؟

موکت قرمزی که با الیاف پلی استر طراحی شده باشد ، نسبت به جنس موکت با الیاف اکرولیک ، ارزان تر است. جنس اکرولیک موکت قرمز ، ماندگاری بیشتر و کیفیت بالاتری دارد. موکت های تشریفاتی تولید شده با ماشین های پیشرفته ، معمولاً قیمت بالاتری دارند.

در نظر داشته باشید که مدل مورد نظری که برای تشریفات استفاده می کنید ، بهتر است با زیره پلاستیکی باشد که مقاومت بیشتری به خصوص در مکان های پر رفت و آمد از خود نشان دهد. البته به مراتب این مدل موکت های قرمز ، قیمت بالاتری نسبت به انواع دیگر موکت قرمز دارند.

مهم ترین بخش در هر موکت قرمز ، الیاف آن است که به طور معمول در سه نوع پلی آمید ، پلی استر پلی پروپیلن و یا پشم تهیه می شود. هرکدام از این الیاف ها ویژگی خاص خود را دارند و با خاصیتی که دارند ، برای مکان مورد نظر استفاده می شوند.

برای مثال نایلون با خاصیت ارتجاعی که دارد ، اغلب در محیط های پر رفت و آمد مثل فرودگاه ها ، هتل ها ، دفاتر اداری و سازمان های پر رفت و آمد مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع موکت از استاندارد حریق بالایی برخوردار است و به راحتی کوبیده نمی شود.

در نتیجه در برابر تغییر حالت و فرسودگی مقاوم تر است. ضمن اینکه در برابر الکتریسیته نیز استاندارد مطلوبی دارد. هنوز هم نایلون یکی از معمول ترین انتخاب ها برای تولید این نوع موکت است که توانسته رقابت نزدیکی با پلی پروپیلن داشته باشد.

مطلب مرتبط  روش های مختلف نظافت و شستشوی موکت هتل

موکت قرمز باید چه جنسی داشته باشد؟ | شرکت موکت زت

جمع بندی

موکت همایش ها ، تالارها، مکان های تجاری و مراکز مهم و یا در مراسمات مهم موکت قرمز است. موکت قرمز انواع مختلفی دارد و بسته به جنس و طرحی که انتخاب می کنید ، با قیمت های مختلفی در بازار عرضه شده است.  در نظر داشته باشید در صورتی که قصد دارید از فرش قرمز برای محیط های شلوغ و پر رفت و آمد استفاده کنید ، بهتر است از موکت قرمز با زیره پلاستیکی استفاده کنید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1