طرح و رنگ مناسب موکت هتل چیست ؟

طرح و رنگ مناسب موکت هتل | شرکت زت کارپت

در سال های اخیر کفپوش های بسیار متنوعی تولید شده اند. موکت یکی از کفپوش های بسیار قدیمی است که هنوز هم طرفداران بسیار زیادی دارد. به علت داوم بالا و قیمت پایین تر نسبت به سایر کفپوش ها ، برای پوشاندن کف مکان های بزرگ مانند هتل از موکت استفاده می شود. اما واقعیت این است که انتخاب طرح و رنگ مناسب موکت هتل و اگر چه کار آسانی به نظر می رسد، اما چنین نیست.

با توجه به همین موضوع بر آن شدیم تا در این مقاله درباره فاکتور های موثر در انتخاب ، بهترین رنگ و طرح موکت های هتلی با شما صحبت کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

اصول طراحی داخلی هتل

طراحی داخلی هتل بسیار حائز اهمیت است. زیرا یکی از فاکتور های بسیار مهم در جذب مشتری ، زیبایی ظاهری هتل است. از این رو هتل های بسیار بزرگ در سراسر دنیا وقت و هزینه زیادی را برای طراحی داخلی صرف می کنند. اگر چه اصول طراحی داخل هتل بحثی گسترده و تخصصی است، ما در ادامه به معرفی برخی از اصول طراحی داخلی هتل می پردازیم:

۱.انتخاب کفپوش مناسب

موکت یکی از کفپوش مناسب برای هتل است. در حاضر انواع موکت هتلی مناسب برای راهرو ، اتاق ، پله ها ، سالن غذاخوری و لابی و … تولید و در بازار عرضه می شود. برند های ایرانی و خارجی بسیار زیادی وجود دارد که در عرصه تولید موکت فعال هستند. یکی از ویژگی های بسیار مهم موکت این است که عایق صدا است و به همین خاطر باعث ایجاد آرامش برای مسافرین می شود. انتخاب رنگ موکت هتل تاثیر بسیار زیادی در طراحی داخلی دارد و به همین خاطر باید متناسب با سایر عناصر موجود در دکوراسیون داخلی انتخاب شود.

مطلب مرتبط  اهمیت استفاده از موکت با کیفیت در هتل ها

۲.انتخاب رنگ مناسب برای دیوار هتل

رنگ دیوار های هتل در حالت کلی بهتر است با توجه به موقعیت جغرافیایی هتل انتخاب شود. به عنوان مثال بهتر است رنگ دیوار مناطق سردسیر از طیف رنگ های گرم باشد تا احساس گرما را در مسافرین ایجاد کند. بهترین رنگ برای دیوار های مناطق گرمسیر نیز ، رنگ هایی با طیف سرد است تا باعث ایجاد احساس خنکی در مسافرین شود. همچنین از رنگ ها می توان برای تفکیک فضا های مختلف هتل استفاده کرد. اما آن چه که حائز اهمیت است انتخاب هوشمندانه رنگ است.

۳.نورپردازی مناسب

روشنایی و نورپردازی هتل قطعا ستاره های هتل را درخشان تر خواهد کرد. طبق تحقیقات انجام شده یکی از شکایات اصلی مسافران در ارتباط با هتل ها مربوط به نورپردازی غیر اصولی هتل بوده است. نکته بسیار مهم در نورپردازی هتل این است که تمام فضا های هتل از روشنایی کافی برخوردار هستند. از طرف دیگر باید مسافران امکان ایجاد تغییرات در شدت نور اتاق را داشته باشند تا بتوانند در صورت نیاز از نور کم و یا زیاد استفاده کنند.

۴.خرید مبلمان هتلی مناسب

یکی از اجزا بسیار مهم در دکوراسیون داخلی ، مبلمان است. انتخاب مبلمان هتلی در اغلب موارد بسیار مشکل است. به خصوص با توجه به این که در سال های اخیر مبلمان هتلی در تنوع بسیار زیادی تولید و به بازار عرضه شده است. از آن جایی که مبلمان هتلی تاثیر مستقیم در فضای داخلی هتل می گذارد، شما باید ابتدا مشخص کنید که علاقه مند به پیاده سازی کدام سبک در هتل خود هستید ؟ مدرن یا کلاسیک ؟ سپس باید به سراغ انتخاب مبلمان بروید.

مطلب مرتبط  انتخاب رنگ موکت مناسب فرش

مبلمان مناسب برای هتل | شرکت زت کارپت

طرح و رنگ مناسب موکت برای هتل

همان طور که اشاره کردیم یکی از نکات بسیار مهم در طراحی داخلی هتل انتخاب رنگ موکت با طرح مناسب است. از آن جایی که موکت های هتلی در حال حاضر دارای تنوع بسیار زیادی هستند انتخاب رنگ موکت ممکن است کمی دشوار باشد. برخی از نکاتی که هنگام انتخاب رنگ موکت هتل و طرح موکت باید به آن توجه کرد عبارتند از:

انتخاب رنگ موکت هتل

رنگ موکت نباید از طیف های بسیار روشن و یا تیره باشد. انتخاب رنگ موکت از طیف رنگی روشن یک اشتباه پر هزینه خواهد بود. با توجه به این که هتل جزو مکان های بسیار پر رفت و آمد است موکت رنگ روشن ، گردو غبار و کثیفی را به سرعت نشان خواهد. انتخاب رنگ موکت از طیف رنگی تیره نیز باعث ایجاد احساس کسالت و خستگی در مسافرین می شود. از این رو بهترین رنگ موکت هتل ، رنگی است که بیش از اندازه روشن و با تیره نباشد.

انتخاب طرح مناسب موکت

موکت های هتلی در طرح های بسیار متنوعی تولید می شوند. هنگام انتخاب طرح موکت باید به سبک دکوراسیون داخلی توجه داشت. اگر سبک طراحی داخلی هتل ، کلاسیک است باید به سراغ موکت هتلی با طرح های کلاسیک رفت. اما در صورتی که هتل به صورت مدرن دکور شده است بهتر است که طرح موکت هتل هم مدرن باشد تا بین تمام عناصر دکوراسیون داخلی هتل هماهنگی ایجاد شود. البته انتخاب موکت با طرح ساده برای هتل ، ایرادی ندارد اما رد به جای مانده از رفت و آمد و گرد و غبار را به راحتی در خود نشان خواهد داد.

مطلب مرتبط  نکاتی که در انتخاب موکت راه پله باید به آن توجه کرد

رنگ مناسب موکت برای هتل | شرکت زت کارپت

جمع بندی

در حال حاضر برند های خارجی موکت مانند موکت لونا ، هالماک ، سیزال و تایل و برند های ایرانی مانند پالاز ، پارس و ظریف مصور موکت های بسیار با کیفیت را تولید می کنند. با توجه به تنوع طرح و رنگ محصولات موجود در بازار انتخاب رنگ موکت هتل باید با دقت کافی همراه باشد تا رضایت مشتریان را جلب کند. برای سفارش انواع موکت هتلی به فروشگاه زت کارپت مراجعه نمایید. به نظر شما هنگام انتخاب طرح و رنگ موکت هتل باید به مواردی توجه کرد ؟ بهترین رنگ موکت هتل چیست ؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1