بهترین رنگ موکت در دکوراسیون مدرن

بهترین رنگ موکت در دکوراسیون مدرن | شرکت زت کارپت

موکت در دکوراسیون مدرن نقش مهمی دارد و نباید به راحتی از کنار آن گذشت. شاید تصور کنید با وجود انواع کف پوش های مدرن ، موکت جایگاه خود را از دست داده ، اما این کف پوش قدیمی هم چنان طرف داران خود را میان طراحان دکوراسیون داخلی دارد. در این مقاله ابتدا درباره دکوراسیون مدرن صحبت می کنیم؛ سپس به سراغ موکت در دکوراسیون مدرن رفته و نکته های فراوانی درباره رنگ موکت می گوییم.

دکوراسیون مدرن چیست؟

فرم ها و سطوح در دکوراسیون مدرن ، زیبا و در عین حال ساده طراحی می شوند. مهم ترین جنبه در طراحی دکوراسیون مدرن ، کاربردی بودن آن است. در چنین دکوراسیونی ، فضاهای مختلف باهم ادغام شده و فضا های ترکیبی ساده و شیکی به وجود می آیند.

سبک مدرن با سبک معاصر تفاوت زیادی دارد. سبک معاصر طی چند دهه اخیر رواج یافته ، اما سبک مدرن در دکوراسیون ، تاریخچه طولانی تری دارد. سبک مدرن از اواسط قرن بیستم ، یعنی بین دهه های چهل تا شصت میلادی قرن اخیر رواج پیدا کرد. در این سبک ، زیبایی بدون پیچیدگی ، اولویت محسوب می شد.

این سبک طی سال های پس از جنگ جهانی دوم در ایالات متحده به راه افتاد و در حقیقت نشان دهنده تمایل مردم این کشور به حرکت به سوی دوران مدرن بود. در این دوره طراحی تعریف جدیدی پیدا کرد و عملکرد در آن مهم تر از فرم شد. سبک مدرن بر فرم های مرتب ، شکل های معاصر ، استفاده از مواد طبیعی و یک پارچگی فضای بین داخلی و خارجی تأکید دارد.

موکت در دکوراسیون مدرن | شرکت زت کارپت

این سبک بین آن چیزهایی ارتباط برقرار می کند که در طبیعت وجود دارند و ساخته دست انسان هستند. پس از معرفی سبک مدرن ، دوره جدیدی در زندگی آمریکایی به وجود آمد. در این دوره ، مردم در خانه های خود از مزایای جدیدی بهره مند شدند؛ مزایایی مانند پنجره های عریض ، درب های کشویی ، پاسیو و هر چیزی که بین دنیای داخل و خارج خانه ارتباط برقرار می کرد.

بعضی معتقدند دکوراسیون مدرن گرم و لذت بخش نیست ، اما دکوراسیون مدرن به اذعان کارشناس های این سبک ، ساده و باشکوه است. دکوراسیون مدرن می تواند با رنگ های خنثی ، سطوح تمیز و فرم های ساده خود ، خانه را شیک و زیبا کند.

مطلب مرتبط  سبک دکوراسیون مونوکروم و اصولی که باید در اجرای آن رعایت کرد

البته برای مدرن سازی دکوراسیون خانه ، لازم نیست سراغ تغییرات اساسی در ساختمان بروید ، بلکه با چند تغییر ساده هم می توان گام های مؤثری برای مدرن کردن دکوراسیون برداشت. در ادامه ، نگاه مفصلی به نقش رنگ در دکوراسیون داخلی و به ویژه رنگ موکت در دکوراسیون داخلی می اندازیم.

رنگ های مناسب برای دکوراسیون مدرن چه هستند؟

در انتخاب ترکیب رنگ مناسب برای دکوراسیون مدرن ، تناسب رنگ اجزای دکوراسیون ، مانند کف پوش ها ، دیوارها ، پرده ، کابینت ها و سایر لوازم منزل ضروری است. در انتخاب رنگ باید به سبک طراحی محیط ، نوع کاربری ، سن و جنسیت افراد ساکن و همین طور ابعاد خانه هم توجه شود.

استفاده از رنگ های روشن و به اصطلاح شاد در دکوراسیون ، پیش تر در چیدمان خانه ها رایج نبود ، اما امروزه محدودیتی برای ترکیب رنگ دکوراسیون منزل و به ویژه دکوراسیون مدرن وجود ندارد؛ البته به شرط آنکه رنگ های انتخابی با هم تناسب داشته باشند.

اولین نکته در ترکیب رنگ ها ، دسته بندی رنگ ها به دو گروه اصلی و فرعی ، و همین طور به کارگیری رنگ های مکمل در کنار یکدیگر است. در این تقسیم بندی سه رنگ اصلی وجود دارد و بقیه رنگ ها از ترکیب این سه رنگ اصلی به دست می آیند.

زرد ، قرمز و آبی رنگ های اصلی هستند و رنگ های دیگر مانند نارنجی (ترکیب زرد و قرمز) ، سبز (ترکیب زرد و آبی) ، بنفش (ترکیب قرمز و آبی) و بقیه رنگ های فرعی به شمار می روند. با دانستن این ترکیب ها ، می توان هر رنگی را کنار مکملش قرار داد.

تشخیص مکمل رنگ های اصلی هم با توجه به رنگ های فرعی که از ترکیب رنگ های اصلی به دست می آیند ، آسان است. در واقع مکمل هر رنگ اصلی دو رنگ اصلی دیگر و ترکیب آن دو است؛ برای نمونه رنگ قرمز و زرد و ترکیب آن ها یعنی نارنجی مکمل های رنگ آبی هستند.

مطلب مرتبط  نکاتی که باید قبل از خرید موکت تایلی اداری بدانید

انتخاب رنگ اولین قدم برای داشتن دکوراسیون زیباست. لوکس ترین لوازم اگر ترکیب رنگ متناسبی نداشته باشند ، جلوه خود را از دست می دهند. به همین خاطر در انتخاب ترکیب رنگ دکوراسیون مدرن ، به طور معمول از قانون شصت ، سی ، ده استفاده می کنند. این قانون رنگ های دکوراسیون را با این نسبت تقسیم می کند:

  • ۶۰ درصد رنگ قالب ،
  • ۳۰ درصد رنگ های ثانویه ،
  • ۱۰ درصد رنگ های فرعی .

برای درک بهتر ، اتاقی را در نظر بگیرید که پر از وسیله است. در چنین اتاقی ، به طور معمول ۶۰ درصد رنگ ها به دیوارها و کف پوش ها مربوط می شود؛ اسباب و لوازمی مانند مبلمان ۳۰ درصد اتاق را پوشش می دهند ، و وسایل فرعی مانند گلدان ها و سایر وسایل تژئینی هم ۱۰ درصد رنگ محیط را به خود اختصاص می دهند.

رنگ های مناسب برای دکوراسیون مدرن | شرکت زت کارپت

رنگ موکت در دکوراسیون مدرن چه اهمیتی دارد؟

انتخاب موکت یکی از دشوارترین تصمیم گیری ها در مسیر انتخاب دکوراسیون داخلی است ، چون معیارهای زیادی برای انتخاب وجود دارند. از مهم ترین معیار ها برای انتخاب بهترین موکت می توان به این ها اشاره کرد:

دشوارترین تصمیم گیری برای موارد بالا ، مربوط به انتخاب رنگ است. هنگام تصمیم گیری در این مورد ، باید با استفاده از یک تکه کوچکی موکت ، تصویر کل اتاق را در ذهن خود مجسم کنید و بر آن اساس تصمیم نهایی را بگیرید. تغییر رنگ موکت در دکوراسیون مدرن تأثیر زیادی در نمای کلی اتاق داشته و گاهی تصمیم گیری دراین باره بسیار سخت می شود.

به طور کلی بهتر است ابتدا رنگ مبلمان خود را انتخاب کنید ، چون رنگ پارچه های مبلمان محدودتر از بقیه هستند. بنابراین اگر ابتدا رنگ مبلمان را انتخاب کنید ، برای یافتن رنگ موکت و ست کردن آن با سبک دکوراسیون خود ، سختی کمتری متحمل خواهید شد.

مطلب مرتبط  هرآنچه در مورد سبک دکوراسیون مینیمال باید بدانید

در انتخاب رنگ موکت ، مبلمان و پرده برای خانه ، بهتر است ابتدا سراغ مبلمان بروید ، سپس رنگ موکت مناسب دکوراسیون مدرن را انتخاب کرده و در نهایت به رنگ دیوارها برسید. یعنی آن هایی که محدودیت بیشتری دارند ، انتخاب کرده و سپس سراغ آن هایی بروید که محدودیت کمتری دارند.

انتخاب رنگ موکت در دکوراسیون مدرن

موکت هایی با رنگ خنثی ، به طور معمول طرف داران بیشتری دارند. خیلی ها نمی توانند هر چندسال یک بار موکت ها را عوض کنند ، بنابراین ترجیح می دهند سراغ رنگ های خنثی بروند. رنگ های روشن تر را برای سایر وسایل اتاق ، مانند کوسن ها ، روتختی ، تابلوها و غیره انتخاب کنید.

سبک زندگی و هدف استفاده از اتاق ، در انتخاب رنگ موکت اهمیت فراوانی دارند. برای نمونه خانواده های پرجمعیت نباید از رنگ سفید برای موکت استفاده کنند ، چون خیلی زود چرک شده و خود را نشان می دهد.

از طرف دیگر ، استفاده از رنگ های خیلی تیره هم توصیه نمی شود ، چون گردوخاک و سایر آشغال های ریز را راحت جذب کرده و نمایان تر می شوند. رنگ موکت حال و هوای اتاق را به کلی عوض می کند ، پس بهتر است حسابی بررسی کرده و انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید.

در نهایت به این نکته هم توجه کنید که رنگ روز مدام تغییر می کند ، مدهای جدید به بازار می آیند و قبلی ها قدیمی می شوند. پس مطمئن شوید رنگی که انتخاب می کنید ، در آینده هم زیبایی و جذابیت خود را برای موکت در دکوراسیون مدرن داشته باشد.

انتخاب رنگ موکت در دکوراسیون مدرن | شرکت زت کارپت

جمع بندی

در این مقاله ابتدا به دکوراسیون مدرن پرداختیم؛ درباره تفاوت دکوراسیون مدرن با معاصر صحبت کردیم. سپس به سراغ موکت رفتیم که یکی از اجزای مهم در دکوراسیون مدرن محسوب می شود. در نهایت درباره رنگ موکت در دکوراسیون مدرن نوشتیم و نکته های مهمی درباره ی انتخاب رنگ موکت با شما در میان گذاشتیم.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1