چگونه بهترین رنگ موکت را انتخاب کنیم؟

چگونه بهترین رنگ موکت را انتخاب کنیم؟ | شرکت زت کارپت

موکت یکی از کفپوش های رایج است. رنگ موکت یکی از فاکتور های تاثیر گذار در طراحی دکوراسیون داخلی است. در صورتی که رنگ موکت متناسب با سایر اجزا دکوراسیون انتخاب شود جلوه بسیار زیبایی به محیط می دهد. برخی از افراد انتخاب رنگ موکت را کار آسانی می دانند در حالی که در صورت عدم توجه به برخی نکات ، نتیجه مطلوب نخواهد بود. با توجه به همین موضوع بر آن شدیم در این مقاله به بررسی عوامل موثر در انتخاب رنگ موکت بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

انتخاب رنگ موکت | شرکت زت کارپت

عوامل موثر در انتخاب رنگ موکت

رنگ موکت قطعا یکی از اصلی ترین مولفه ها در خرید موکت به حساب می‌آید. در ادامه به ۵ مورد از مهم‌ترین عوامل اثر گذار بر انتخاب رنگ موکت خواهیم پرداخت.

ابعاد محیط مورد نظر

یکی از عوامل موثر در انتخاب رنگ موکت ، ابعاد فضای مورد نظر است. فضای هر خانه ای از اتاق­ های بزرگ و کوچک تشکیل می­ شود. برای اینکه بتوان موکتی با رنگ مناسب برای اتاق انتخاب کرد ، باید به متراژ اتاق توجه کرد.

معمولا برای اتاق­ هایی که فضای کوچکی دارند استفاده از رنگ­ های روشن و خنثی مانند: سفید ، کرم ، خاکستری ، آبی و سبز ملایم بسیار مناسب است زیرا؛ باعث بزرگ­تر جلوه دادن فضا اتاق می ­شود. همچنین برای اتاق­ های خیلی بزرگ ، می ­توان از رنگ­ هایی تیره مانند: قهوه ­ای ، مشکی ، نوک مدادی و آبی یا قرمز استفاده کرد ، تا محیط از حالت طبیعی کمی کوچک­تر دیده شود.

رنگ دیوار اتاق

دیوار ­های اتاق همانند موکت بخش زیادی از اتاق را تشکیل می ­دهند. بنابراین انتخاب رنگی که متناسب با رنگ دیوار باشد ، در زیبایی فضا بسیار تاثیر گذار است. بدین منظورکسانی که قصد دارند فضای اتاق آن­ ها از حالت یکنواختی خارج شود ، بهتر است رنگی را برای موکت انتخاب کنند که مکمل رنگ دیوار اتاق باشد.

مطلب مرتبط  موکت اداری ارزان از کجا بخریم؟

برای مثال برای اتاقی که دیوار آن به رنگ به سفید است می­ توان از موکت مشکی یا رنگ ­های تیره استفاده کرد. همچنین برای شاد جلوه دادن اتاق کودکان ، می ­توان از رنگ ­های مکملی چون سبز و قرمز یا آبی و نارنجی برای رنگ دیوار و موکت استفاده کرد.

نوع فضا مورد نظر

هرخانه­ ای از اتاق­ خواب ، هال ، ­پذیرایی ، راه پله و… تشکیل می­ شود. برای اینکه بتوان رنگ مناسبی را برای موکت انتخاب کرد ، باید نوع فضا مشخص شود. اولین نکته ­ای که در انتخاب رنگ موکت اتاق پذیرایی باید به آن توجه شود ، رنگ مبلمان است.

    • رنگ موکت پذیرایی

اگر قرار است موکتی برای پذیرایی خریداری شود بهتر است ابتدا مبلمان اتاق انتخاب شود. سپس بعد از خریداری مبل ، متناسب با رنگ آن ، می ­توان رنگ مناسبی برای موکت انتخاب کرد. معمولا برای اتاق پذیرایی از رنگ­ هایی خنثی مانند: خاکستری ، بژ ، کرم و… استفاده می ­شود تا به راحتی بتوان با وسایل دیگر منزل آن را هماهنگ کرد.

    • رنگ موکت اتاق خواب

بعد از دیوار اتاق ، مهم­ترین ملاک برای تعیین رنگ موکت اتاق خواب ، سرویس خواب آن است. رنگ­ های متنوعی برای سرویس اتاق وجود دارد که بهتر است قبل از خرید موکت انتخاب شود. بعد از خرید سرویس خواب ، می­ توان رنگ موکت اتاق خواب را با روتختی و پرده اتاق هماهنگ کرد تا زیبایی آن به خوبی نمایان شود. در بعضی از اتاق‌ها علاوه بر موکت از فرش هم استفاده می‌شود که باید رنگ فرش و موکت همرنگ باشد تا جلوه‌ی چشم نوازی داشته باشد؛ برای انتخاب درست رنگ موکت مناسب فرش به این مقاله مراجعه نمایید.

مطلب مرتبط  بهترین رنگ موکت ساده ترند در سال ۲۰۲۳ منزل و محیط کار

باتوجه به اینکه اتاق خواب فضایی برای استراحت و دور بودن از محیط شلوغ است ، بهتر است رنگ ­هایی برای موکت ، پرده و سرویس خواب انتخاب شود که نماد آرامش است. همچنین استفاده از رنگ ­هایی خنثی مانند: بژ ، خاکستری و سفید برای اتاق بسیار مناسب است.

    • رنگ موکت هال

اتاق هال که از آن به عنوان اتاق نشیمن یاد می­ کنند ، نسبت به سایر اتاق­ ها بیشتر مورد استفاده قرار می­ گیرد. بنابراین بهتر است رنگی برای موکت انتخاب شود که علاوه بر هماهنگی با فضا ، از حساسیت کمتری در برابر آلودگی, لکه غذا و زباله­ های ریز برخوردار باشد. معمولا رنگ­ هایی مانند: شکلاتی ، نسکافه ­ای ، طوسی برای اتاق نشیمن مناسب هستند.

انتخاب رنگ موکت متناسب با فضای مورد نظر | شرکت زت کارپت

لایف استایل

لایف استایل شخصی از دیگر عواملی است که در هنگام انتخاب رنگ موکت باید به آن توجه شود. معمولا سبک زندگی افراد با توجه به تعداد اعضای خانواده ، جنسیت افراد ، اعتقادات و فرهنگی که دارند متفاوت است.

معمولا خانواد ه­ای که پرجمعیت است در مقایسه با خانواده کم جمعیت زندگی متفاوتی دارد. بر همین اساس خانواده­ های پر جمعیت بهتر است موکتی را برای منزل انتخاب کنند که علاوه بر زیبایی ، کمتر در معرض گرد و غبار و کثیفی قرار دارد. بهتربن رنگ موکت برای خانواده ­های پر جمعیت ، رنگ­ هایی در تناژ متوسط مانند: شکلاتی ، بژ و طوسی است.

سبک دکوراسیون داخلی

بهتر است قبل از خرید موکت ، سبک دکوراسیون خانه مشخص شود تا مطابق با آن بتوان رنگ مناسبی برای موکت انتخاب کرد.

    • سبک صنعتی:
مطلب مرتبط  طرح و رنگ مناسب موکت هتل چیست ؟

در این سبک ، از وسایل قدیمی و چوبی برای دیزاین منزل استفاده می­ شود. معمولا در سبک صنعتی از رنگ­ه ای قهو ه­ای ، کرمی ، شکلاتی ، خاکی و نخودی استفاده می شود.

    • سبک مینیمال:

یکی از سبک­ هایی که در طراحی داخلی بسیار مورد استقاده قرار می­ گیرد ، سبک مینیمال است. در این سبک بیشتر از رنگه ای خنثی مانند سفید و خاکستری به همراه رنگ­ های مکمل برای موکت استفاده می­ شود. همچنین موکت­ ها بدون طرح و حاشیه هستند.

    • سبک اسکاندیناوی:

معمولا در سبک اسکاندیناوی تمامی وسایل منزل به رنگ سفید یخی است و از رنگ ­های گرم و تیره استفاده نمی­ شود. موکتی که برای این سبک مناسب است باید به رنگ سفید یا استخوانی باشد تا با محیط ، هماهنگی ایجاد کند.

انتخاب رنگ موکت متناسب با سبک دکوراسیون داخلی | شرکت زت کارپت

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی عوامل موثر در انتخاب رنگ موکت پرداختیم. مراجعه به مطلب دیگر زت کارپت به شما کمک خواهد کرد که انتخابی مناسب داشته باشید؛ انتخابی که منطبق با سبک زندگی، دکوراسیون داخی شما، رنگ دیوار ها و … باشد.

پیشنهاد می‌شود در این راستا و برای ایجاد فضایی ایده‌آل، از یک شرکت معماری داخلی کمک بگیرید. شرکت های معماری داخلی می‌توانند هارمونی مناسب را، به واسطه دانش تخصصی خود در این زمینه، به شکلی خلاقانه ایجاد کنند.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

3 پاسخ

  1. ممنون از محتوای مفیدتون، همچنین از وبسایتتون. من تابحال تجربه خرید آنلاین موکت نداشتم ولی با این مقاله با سایتتون آشنا شدم و اولین تجربه رو کسب کردم و واقعا عالی بود، کسب و کارتون پر برکت…

  2. سلام، ممنون از مطلب مفیدتون، من طرفدار سبک مینیمال هستم و دوست دارم موکت کرم بخرم اما بخاطر فرزند کوچکیم نمیتونم، نگران هستم که موکت کثیف بشه، شما موکت ضد آب رو پیشنهاد می‌کنید؟

    1. سلام وقت شما بخیر. انتخاب موکت ضد آب تا حد زیادی می تونه برای شما مناسب باشه اما انتخاب موکت هایی که شستشو راحت تری دارند هم برای شما مناسب است.
      لطفا با مشاوران ما تماس بگیرید تا بتوانیم در این زمینه به شما راهنمایی بهتری کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1