انتخاب رنگ موکت مناسب فرش

رنگ موكت مناسب فرش | موکت زت

با وجود متریال های مختلف مثل لمینت ، پارکت و سرامیک برای استفاده به عنوان کفپوش؛ باز هم هستند افراد بسیاری که ترجیح می دهند به دلایل مختلف از جمله نرمی و امنیت بیشتر برای کودکان ، از موکت استفاده کنند. برخلاف تصور عموم؛ هنوز هم موکت ها طرفداران زیادی دارند. مخصوصاً که امروزه این محصولات در رنگ ها و مدل های مختلف تولید و به بازار ، عرضه می گردند. یکی از چالش های پیش رو برای خرید موکت ، انتخاب رنگ موکت مناسب فرش است.  بهتر است که رنگ موکت مناسب فرش باشد تا با دکوراسیون داخلی هماهنگ تر شود. در این صورت است که می  تواند زیبایی بیشتری را برای فضای داخلی منزل شما ، ایجاد کند.

در این مقاله قصد داریم شما را برای انتخاب رنگ موکت به گونه  ای که متناسب با رنگ فرش باشد ، آشنا کنیم.

چگونه رنگ موکت و فرش را با هم ست کنیم؟

از اصول اولیه در دکوراسیون داخلی ، هارمونی می باشد. زمانی که لوازم و وسایل منزل بتوانند به نوعی با هم ست شوند و هارمونی خوبی ایجاد کنند؛ در نهایت دکوراسیون داخلی مطلوبی خواهید داشت. به طور مثال بسیار بعید است که یک طراح داخلی کفپوش چوبی را در کنار استفاده از مبلمان استیل ، پیشنهاد کند.

استفاده از موکت و فرش هم به همین ترتیب است. رنگ موکت مناسب فرش باشد و به نوعی مکمل همدیگر باشند تا یک هارمونی خوب ، ایجاد شود.

انتخاب رنگ موکت | موکت زت

خوشبختانه امروزه در آلبوم های موکت جدید همه نوع رنگی پیدا می کنید و از این نظر برای ست کردن رنگ فرش و موکت ، مشکلی نخواهید داشت.

برای اینکه فرش زیبایی خود را بیشتر نشان دهد لازم است تا رنگ موکت با آن ، هماهنگ باشد. به این منظور می بایست رنگ  موکت مناسب فرش را انتخاب کنید.

با همین کار به ظاهر ساده می توانید تغییرات مثبتی را در دکوراسیون منزل ، ایجاد کنید.

انتخاب انواع رنگ موکت دکوراسیون داخلی

انتخاب رنگ موکت اگرچه تا حدی سلیقه ای است اما اصولی هم دارد که اگر آن  ها را رعایت نکنید؛ پس از مدتی از رنگی که انتخاب کرده اید ، پشیمان می شوید. برای انتخاب رنگ مناسب موکت ، علاوه بر در نظر گرفتن رنگ فرش ، می بایست عوامل دیگری مثل متراژ منزل ، میزان نورگیری و مواد اولیه بکار رفته در ساخت موکت را هم در نظر بگیریم.

مطلب مرتبط  4 ایده برای ترکیب کفپوش نرم و سخت

به طور کلی تیره یا روشن بودن رنگ موکت تأثیر قابل توجهی روی دکوراسیون کلی می گذارد. به هر حال تنها سلیقه در انتخاب رنگ موکت مطرح نیست.

به طور مثال خانواده هایی که فرزند کوچک دارند؛ اگر موکت هایی با رنگ بسیار روشن انتخاب کنند ، خود را به دردسر بزرگی می اندازند. این نوع موکت ها کثیفی را بسیار زودتر نشان داده و به هیچ وجه مناسب اتاق کودک نیستند.

البته لکه های ایجاد شده روی موکت هایی با رنگ روشن هم به سادگی پاک نمی  شوند.

از طرفی رنگ های تیره نمای کلی منزل را تیره می کنند؛ به طوری که فضای داخلی دیگر آن دلبازی و احساس آرامش را نخواهد داشت. با این وجود خیلی از افراد برای هماهنگی با سایر وسایل منزل؛ از موکت های با رنگ تیره هم استفاده می کنند.

پیشنهاد کلی این است که اگر رنگ خاصی برای موکت در نظر ندارید؛ بهتر است از رنگ هایی که نه بسیار روشن و نه بسیار تیره هستند ، استفاده کنید.

ترکیب رنگ موکت مناسب با فرش

قبل از اینکه برای خرید موکت به یک فروشگاه بروید؛ بهتر است رنگ موکت مناسب فرش  را انتخاب کرده باشید زیرا در فروشگاه ها معمولاً آلبوم های موکت در اختیار شما قرار می گیرد که این آلبوم ها شامل تمامی رنگ ها ، هستند و بنابراین برای انتخاب قطعاً دچار سردرگمی خواهید شد.

البته در این خصوص می توانید از فروشنده هم مشورت بگیرید. آنان معمولاً براساس رنگ فرش ، رنگ پرده ، رنگ و نوع مبلمان و رنگ دیوارها ، بهترین رنگ موکت مناسب فرش را به شما پیشنهاد می دهند.

در ادامه برخی از ترکیب رنگ های مناسب برای موکت و فرش ، عنوان شده اند.

  • رنگ موکت برای فرش طوسی
مطلب مرتبط  چگونه بهترین رنگ موکت را انتخاب کنیم؟

طوسی جزء رنگ های خنثی به حساب می  آید و تقریبا می توانید هر رنگی را با آن به راحتی ، ست کنید. برای فرش هایی که به رنگ طوسی هستند؛ حتی می  توانید از موکت رنگ طوسی با یک الی دو درجه روشن تر و یا تیره تر ، استفاده کنید. با این کار فضای منزل را دلبازتر نشان داده اید.

  • رنگ موکت برای فرش آبی

فرش هایی که به رنگ آبی هستند؛ به نوعی احساس مثبت و آرامش بخشی در فضای داخلی ، ایجاد می  کنند. رنگ آبی ذهن را تسلی داده و برای کاهش استرس هم مفید است.

مسئله  ای که در استفاده از فرش آبی وجود دارد این است که پس از مدت کمی فضا را کسالت بار می کند زیرا رنگ آبی تاثیر سردی روی محیط دارد؛ بنابراین باید در ترکیب فرش و دیگر وسایل منزل مثل مبلمان ، پرده ، موکت و… تعادل رنگی رعایت شود تا این سردی تاثیر زیادی در فضای داخلی ، نداشته باشد.

بهترین رنگ برای انتخاب موکت مناسب فرش آبی رنگ هایی با تناژ خاکستری تیره و روشن ، قهوه ای تیره و رنگ های گرم هستند.

انتخاب رنگ موکت | زت کارپت

  • رنگ موکت برای فرش فیروزه ای

فرش های فیروزه اخیراً بسیار مورد توجه مشتریان قرار گرفته اند. برای انتخاب رنگ موکت مناسب فرش به رنگ فیروزه ای بهتر است همانند فرش های آبی از رنگ های طوسی روشن و تیره ، قهوه  ای تیره و رنگ های گرم ، استفاده شود. چرا که همانند فرش هایی با زمینه آبی؛ رنگ فیروزه  ای هم می  تواند کمی حس سردی را به فضا ، القا کند.

  • رنگ موکت برای فرش کرمی

رنگ کرم از جمله رنگ های خنثی می باشد که تقریباً هر رنگی را می توان با آن ، ست کرد؛ بنابراین اگر فرش کرم دارید مشکلی در انتخاب رنگ موکت مناسب فرش نخواهید داشت. تقریباً تمامی رنگ ها با فرش کرم هارمونی خوبی ایجاد می کند. حتی از موکت با رنگ کرم هم می  توان برای کار ، استفاده کرد که باعث می  شود فضا بزرگ تر از حد معمول خود ، تصور شود.

مطلب مرتبط  برترین و بهترین ترند های موکت اداری 2024

فرش کرم اگر روشن باشد؛ می  توان از موکت قهوه  ای برای آن ، استفاده کرد اما برای فرش هایی که با زمینه تیره تر هستند؛ می توانید از موکت هایی که قهوه ای روشن تر هستند ، استفاده کنید.

در واقع متناسب با تیره و روشن بودن فرش؛ می  بایست رنگ موکت را برخلاف آن ، انتخاب کرد. البته فرش های کرم را می توانید با رنگ های شتری و صورتی هم ست کنید که بسیار جذاب و جالب توجه می باشد.

  • رنگ موکت مناسب برای فرش قرمز

فرش های زمینه قرمز یا لاکی طرفداران زیادی دارند و نمادی از فرش های سنتی ایرانی هستند. رنگ قرمز از نظر روانشناسی رنگ هیجان انگیزی است که می تواند نگاه ها را به خود ، جذب کند؛ بنابراین رنگ قرمز به خودی خود پر جنب و جوش است و برای این که تاثیر آن را در فضا کنترل کنید؛ بهتر است رنگ موکت را از رنگ های روشن تر مثل شیری یا کرم روشن ، انتخاب کنید.

انتخاب رنگ موکت | زت کارپت

  • رنگ موکت مناسب برای فرش سرمه ای

سرمه ای از رنگ های محبوب در دکوراسیون داخلی منزل است و یک رنگ مدرن برای فرش ، محسوب می شود. از آنجایی که این رنگ لوکس کمی تیره است؛ نمی توان آن را با موکت های تیره ، استفاده کرد. بهترین انتخاب رنگ موکت برای فرش های سرمه ای ، رنگ های خاکستری ، فیلی و طوسی روشن می باشد.

نتیجه گیری

در این مقاله تا حدی با اصول اولیه انتخاب رنگ موکت ، آشنا شدید. اگر بتوانید رنگ موکت مناسب فرش خود انتخاب کنید؛ گام بلندی در تغییر و زیبایی بیشتر دکوراسیون داخلی منزل ، برداشته اید. البته اگر برای این کار دچار تردید هستید؛ می توانید از طراحان داخلی و دکوراتیو ها برای راهنمایی ، کمک بگیرید. آنان با توجه به شرایط شما ، میزان بودجه  ای که برای این کار در نظر گرفته  اید و رنگ سایر لوازم منزلتان ، بهترین رنگ موکت را به عنوان کف پوش خانه به شما ، پیشنهاد می کنند.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

2 پاسخ

  1. سلام ممنون از راهنماییتون، من خودم چون سرامیک خونم رو دوست ندارم مجبورم از موکت استفاده کنم اما الان که موکت های شما رو دیدم خیلی خوشحال شدم که صنعت موکت اینقدر پیشرفت داشته و خوشگل شدن:)) می خواستم بدونم ارسال به دامغان هم دارید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1