راهنمای شست و شوی صحیح موکت

موکت به عنوان یک کف پوش مناسب همیشه طرفداران خود را دارد. با اینکه کشیدن جاروبرقی گرد و غبار را جمع آوری می کند و موجب می شود موکت دیرتر کثیف شود، اما این کافی نیست و لازم است هر سال و یا هر ۱۸ ماه یک بار شستشوی موکت صورت بگیرد. شستشوی صحیح موکت باعث افزایش طول عمر موکت ، عدم وجود گرد و غبار در هوای اتاق و زیبا به نظر رسیدن خانه می شود. شستشوی صحیح موکت همواره یکی از دغدغه های افرادی است که موکت را برای کف پوش منزل خود انتخاب کرده اند. به همین علت در این مقاله به معرفی برخی از راهکارهای ساده و کاربردی برای راهنمای شستشوی موکت می پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

شستشوی موکت | زت کارپت

نکات مهم در شستشوی موکت

شستشوی صحیح باعث افزایش طول عمر موکت می‌شود پس پیش از شستشوی موکت ابتدا باید با استفاده از جاروبرقی ، همه گرد و غبار ها و آشغال های ریز را از روی موکت جمع آوری کنید. سپس سعی کنید لکه های روی موکت را از بین ببرید. از بین بردن لکه قبل از شستشوی موکت کار شستن را آسان می کند.

برای این کار ابتدا باید نوع لکه را شناسایی کنید. زیرا هر لکه ای با یک ماده مخصوص از بین می رود. بهتر است لکه ها را تا تازه هستند از روی موکت پاک کنید. چون بعد از گذشت زمان لکه ثابت می شود و پاک کردن آن بسیار سخت و زمان بر است.

بعد از پاک کردن لکه موکت ، موکت ها را جمع کنید و در مکان مناسب برای شستشو قرار دهید. برای شست و شوی موکت از آب ولرم استفاده کنید. زیرا آب گرم باعث از بین رفتن حالت طبیعی موکت می شود. همچنین باید جریان آب به صورت دوشی باشد. به این نکته دقت کنید که همیشه موکت را در جهت خواب الیاف بشورید.

مطلب مرتبط  از بین بردن انواع لکه سوختگی موکت

مواد شوینده استفاده شده برای شستشوی موکت باید مواد خنثی باشند و از مواد شیمیایی قلیایی استفاده نکنید. مثلا از پودر دستی حل شده در آب استفاده کنید. همچنین استفاده از مایع ظرفشویی و پودر صابون  برای شستن موکت گزینه های مناسبی هستند.

برای شستن موکت به هیچ وجه از مواد شوینده حاوی کلر استفاده نکنید. بعد از آبکشی موکت را لوله کرده وچند ساعتی در گوشه دیوار به صورت ایستاده  قراردهید. سپس در یک مکان مناسب پهن کنید تا خشک شود.

خشک کردن موکت مرحله پایانی و مهم شستشوی موکت است. استفاده از داربست چهارپایه ای یک گزینه مناسب برای خشک کردن موکت است. زیرا هوا به خوبی در اطراف موکت جریان پیدا می کند و باعث خوب خشک شدن موکت می شود.

برای خشک کردن موکت ها آن ها را زیر نور شدید آفتاب قرار ندهید. زیرا بافت و الیاف موکت آسیب می بیند. هرگز بعد از شستشوی موکت، آن را بالای بخاری، رادیاتور و هیچ وسایل گرمایشی دیگر خشک نکنید.در هنگام خشک کردن موکت را آویزان نکنید.

تمیز کردن موکت | زت کارپت

اشتباهاتی رایج در شستشوی موکت

  • استفاده بیش از اندازه از مواد شوینده: اگر مقدار شامپو استفاده شده با ۳ بار آبکشی از بین نرود یعنی مقدار شامپو استفاده شده بیش ازاندازه است. این کار باعث پوسیدگی موکت می شود.
  • بیش ازاندازه خیس کردن: درهنگام خیس کردن دقت کنید که آب به کف موکت نرسد. زیرا رسیدن آب به کف موکت خشک کردن آن را با مشکل روبرو می کند. همچنین امکان رشد قارچ و حشرات فراهم می شود.
  • قرار گرفتن موکت قبل از خشک شدن در معرض وسایل خانه: استفاده از موکت خیس در محیط خانه قبل از خشک شدن باعث می شود جای لکه وسایلی مانند مبلمان چوبی و فلزی بر روی موکت باقی بماند.
مطلب مرتبط  اهمیت زیرسازی برای نصب موکت اداری

شستن موکت ها | زت کارپت

جمع بندی

در این مقاله به معرفی روش های صحیح شستشوی موکت پرداختیم و نکاتی مهم و نیز اشتباهات رایج در شستشوی انواع موکت را مطرح کردیم. رعایت کردن این نکات باعث می شود تا الیاف موکت بعد از شستشو آسیب نبیند و طول عمر آن افزایش پیدا کند.

البته نکته مهم اینجاست که پاک کردن لکه موکت بعضا نیاز به ترفند های خاص دارد که باید در هنگام پاک کردن آنها به این موارد توجه داشت. شما برای شستشوی بهتر موکت چه راه کارهایی پیشنهاد می دهید؟

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1