۱۰ راه افزایش عمر مفید موکت

نقاسیون مینیمال | شرکت زت کارپت

با ۱۰ مورد از راه های افزایش طول عمر موکت با شما همراه هستیم. موکت های یکی از پرکاربردترین کفپوش ها هستند که جذابیت های زیادی داشته و طول عمر و دوام مناسبی هم دارند. اما راه هایی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید طول عمر این محصولات را تا چندین برابر افزایش دهید. مانند سایر وسایل دور و بر ما، طول عمر موکت نیز به نحوه استفاده و نگهداری از آن بستگی خواهد داشت. همین الان ممکن است در خانه ها موکت های ۳۰ سال پیش در حال استفاده باشند و هیچ چالشی هم برای آنها به وجود نیامده است. اما مواردی هم هستند که بعد از ۳ یا ۴ سال موکت تمام کیفیت خود را از دست داده است.

در این مقاله با شما هستیم تا این چالش را به صورت کامل  و جامع بررسی کرده و راه هایی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آنها بتوانید از موکت ها برای بازه زمانی طولانی تری استفاده کنید.

طول عمر مفید موکت چقدر است؟

قبل از اینکه راه های افزایش طول عمر موکت را مرور کنیم، لازم است تا اشاره ای به طول عمر مفید موکت ها داشته باشیم. اگر این سؤال را از تولید کنندگان موکت بپرسید، آنها پاسخ قطعی برای این سؤال نخواهند داشت.

زیرا اولاً موارد مختلفی در طول عمر موکت اثیر دارد، از این گذشته این  طول عمر به شدت به کیفیت نگهداری و نحوه استفاده بستگی خواهد داشت. مهم ترین عوامل تأثیرگذار در طول عمر مفید در زمان تولید عبارت اند از:

  • نحوه تولید موکت
  • جنس فیبر موکت
  • ضخامت موکت
  • تراکم موکت

این عوامل در بخش تولید روی طول عمر موکت ها تأثیر داشته و بسته به این موارد می توان طول عمر ۱۰ تا حتی ۳۰ سال را برای موکت ها برشمرد.

موکت هایی مانند چمن مصنوعی نیز معمولاً طول عمر ۱۰ تا ۱۵ سال دارند. اما این طول عمر بسته به شرایط استفاده تغییر خواهد کرد که در ادامه این شرایط و راه های افزایش طول عمر موکت را با هم مرور می کنیم.

از جاروبرقی به صورت مرتب استفاده کنید

یکی از مهم ترین راه های افزایش طول عمر موکت استفاده مرتب و زمان بندی شده از جاروبرقی است. این مهم باعث می شود تا آلودگی ها و ناپاکی های مخرب از روی موکت پاک شوند. در نظر داشته باشید که بسیاری از ناپاکی ها و آلودگی ها از روی ظاهر قابل تشخیص نیستند.

مطلب مرتبط  از بین بردن انواع لکه سوختگی موکت

همین آلودگی ها به مرور طول عمر مفید موکت را کاهش می دهند. استفاده برنامه ریزی شده از جاروبرقی باعث می شود تا این چالش از بین رفته و شاهد افزایش طول عمر موکت باشید.

از جاروبرقی به صورت مرتب استفاده کنید | موکت زت

 موکت های با کیفیت بالا بخرید

انتخاب محصولات با کیفیت نیز همیشه یکی از بهترین راه حل ها برای استفاده طولانی مدت از آنها است و موکت ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. شما می توانید با خرید موکت های با دوام و ماندگاری بیشتر برای مدت طولانی تری از آنها استفاده کنید.

وقتی کیفیت موکت به خودی خود پایین باشد، دیگر بقیه راه های افزایش طول عمر موکت به خوبی عمل نکرده و عملاً شما بعد از مدتی مجبور به تعویض این موکت ها خواهید شد.

کفش روی موکت ممنوع!

هر چند در محیط های اداری معمولاً چنین امری دشوار است، اما وقتی از پوشیدن کفش روی موکت اجتناب کنید، سال های سال به طول عمر آن اضافه خواهد شد. بسیاری از دلایل خرابی و کثیف شدن موکت ها همین استفاده از کفش بر روی آن است.

با در آوردن کفش در محیط ورودی ساختمان و قبل از ورود به محیط داخل خانه می توانید طول عمر موکت ها را تا چند برابر معمول افزایش دهید.

 برای افزایش طول عمر موکت، کفش روی موکت ممنوع! | موکت زت

تغییر مرتب چیدمان مبلمان

البته این راه حل از راه های افزایش طول عمر موکت بسته به شرایط مبلمان شما دارد. بسیاری از مبلمان امروزی وزن زیادی داشته  و قرار گرفتن طولانی مدت آنها روی موکت باعث فرسوده شدن و از بین رفتن آن قسمت موکت می شود.

بهترین اره حل در چنین مواقعی جابجا کردن مرتب مبلمان و تغییر محل قرار گیری آنها روی موکت است. این مهم باعث می شود تا فشار در یک نقطه متمرکز نشده و شاهد افزایش طول عمر موکت باشیم.

لکه ها و خرابی های را فوراً پاک کنید

یکی دیگر از نکات و راه حل های مهم برای افزایش طول عمر این نوع کفپوش، پاک کردن لکه موکت مانند پسماند مواد غذایی و مایعات است. خیلی از کاربران ترجیح می دهند که پاک کردن این آلودگی ها را به زمان دیگر موکول نمایند.

مطلب مرتبط  راه های جلوگیری و رفع کپک زدگی موکت

در حالی که پاک کردن آنها در همان لحظه هم کار را راحت تر می کند و هم مانع از نفوذ این آلودگی ها به تار  و پود موکت شده و در نتیجه طول عمر آن زیاد می شود. دقت کنید که هر چقدر لکه ها بیشتر روی موکت باقی بمانند، عملاً پاک کردن آنها نیز به مراتب سخت تر خواهد شد.

برای افزایش طول عمر موکت، لکه ها و خرابی های را فوراً پاک کنید | موکت زت

مواد شیمیایی مخرب ممنوع!

برای تمیز کردن موکت باید از مواد مرغوب و مناسب برای این کار استفاده کرده و سراغ مواد شیمیایی مخرب و خطرناک نروید. این مهم باعث می شود تا طول عمر موکت شما افزایش پیدا کرده و دیگر شاهد خرابی سریع آن نشوید.

دقت کنید که این مواد شیمیایی به خورد موکت رفته و کم کم دوام و مقاومت آن را کم می کنند. ممکن است با یک ضربه کوچک شاهد خرابی موکت خود باشید که این موضوع از تأثیرات استفاده از مواد شیمیایی مخرب خواهد بود.

از خدمات با کیفیت برای تمیز کردن موکت استفاده کنید

چه در اداره و مکان های عمومی و چه در محیط های خانگی بهتر است در طول سال از شرکت های خدماتی با کیفیت بالا برای تمیز کردن موکت ها استفاده کنید.

چنین شرکت هایی با داشتن تجهیزات مدرن و غیر آسیب زا به موکت ها مانع از خرابی آن شده و در نتیجه می توانند کیفیت موکت های شما را برای طولانی مدت حفظ نمایند.

در بسیاری از موارد انتخاب یک مرکز ارائه دهنده خدمات نظافت منزل ارزان می تواند باعث وارد شدن خرابی های زیادی به موکت ها شده و طول عمر آنها را تحت تأثیر قرار دهد.

از خدمات با کیفیت برای تمیز کردن موکت استفاده کنید | موکت زت

از محافظ موکت و فرش استفاده کنید

محصولاتی در بازار وجود دارند که اضافه کردن آنها به روی موکت و فرش باعث می شود تا مقاومت آنها در برابر ضربه و سایر موارد مخرب و آسیب زا بیشتر شود. این مهم نیز از راه های افزایش طول عمر موکت بوده و می توانید از آن برای افزایش طول عمر موکت های خود استفاده کنید.

مطلب مرتبط  نکاتی در مورد نحوه شستن موکت چسبیده که نمی‌دانستید!

مواد شیمیایی مخرب ممنوع!

برای تمیز کردن موکت باید از مواد مرغوب و مناسب برای این کار استفاده کرده و سراغ مواد شیمیایی مخرب و خطرناک نروید. این مهم باعث می شود تا طول عمر موکت شما افزایش پیدا کرده و دیگر شاهد خرابی سریع آن نشوید.

دقت کنید که این مواد شیمیایی به خورد موکت رفته و کم کم دوام و مقاومت آن را کم می کنند. ممکن است با یک ضربه کوچک شاهد خرابی موکت خود باشید که این موضوع از تأثیرات استفاده از مواد شیمیایی مخرب خواهد بود.

مواد شیمیایی مخرب ممنوع! | موکت زت

جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید

نور خورشید نیز از جمله موارد مخرب و آسیب زا به موکت ها است. دقت کنید که جلوگیری از تابش مستقیم نور خورشید از بهترین راه های افزایش طول عمر موکت بوده  حتماً باید به این مورد دقت کافی داشته باشید.

تابش طولانی مدت خورشید به مرور زمان کیفیت تار و پود و فیبر موکت شما را از بین برده و باعث می شود تا با یک ضربه کوچک شاهد از بین رفتن و پاره شدن آن شوید. از این رو به این مهم نیز دقت کافی داشته باشید.

مراقب حشرات موزی و حیوانات باشید

یکی دیگر از عوامل مخرب موکت ها حضور حشرات موزی در محیط زندگی شما است. از این گذشته داشتن حیوانات خانگی نیز می تواند باعث کاهش طول عمر موکت ها شود. شما می توانید را اتخاذ راه حل های مناسب مانع از بروز چنین مواردی شده و در نتیجه باعث افزایش طول عمر موکت شوید.

افزایش طول عمر موکت، مراقب حشرات موزی و حیوانات باشید | موکت زت

جمع بندی

۱۰ مورد از بهترین راه های افزایش طول عمر موکت را با هم مرور کردیم. دقت به این راه حل ها می توانید باعث افزایش طول عمر موکت شما شده و حتی هزینه های نگهداری از آن را نیز کاهش دهد. توصیه ما خرید یک محصول با کیفیت بالا و دقت به این شرایط است. شما می توانید با تنظیم قرارداد با شرکت های نظافتی نیز برنامه ریزی دقیقی برای تمیز کردن موکت  و محیط زندگی و کار خود داشته باشید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1