از کجا موکت بخریم؟ یک فروشگاه موکت چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

از کجا موکت بخریم | موکت زت کارپت

موکت‌ها یکی از انواع کفپوش‌ها هستند که امروزه با در طرح و رنگ‌های متفاوتی ارائه می‌شوند و بسیاری افراد از موکت‌ برای پوشاندن برخی فضاها استفاده می‌کنند. یکی از مهم‌ترین مسائل برای خرید موکت این است که از کجا موکت بخریم؟ قطعا همه ما به دنبال فروشگاهی هستیم که انواع مختلفی از موکت‌ها با کیفیت بالا را داشته باشد.

در ادامه این مقاله به ویژگی‌های یک موکت خوب و نیز ویژگی‌های یک فروشگاه موکت اشاره خواهد شد. با خواندن ادامه این مطلب می‌توانید به راحتی تصمیم بگیرید که چه موکتی را از کجا بخرید و هنگام خرید به چه نکاتی توجه کنید.

خرید موکت | موکت زت کارپت

چه نوع موکتی بخریم؟

پیش‌ازاین که بدانیم از کجا موکت بخریم، باید بدانیم چه نوع موکتی بخریم. بد نیست بدانید موکت‌ها بسته به مواد اولیه مورداستفاده، نوع بافت، الیاف، طرح و رنگ انواع مختلفی دارند.

باید به این نکته هم توجه داشته باشید که برخی از موکت فروشی‌ها به طور اختصاصی در یک زمینه فعال هستند و برخی دیگر همه انواع موکت را عرضه می‌کنند. در ادامه به برخی از پرفروش‌ترین انواع موکت‌ اشاره خواهیم کرد:

  • موکت کبریتی
  • موکت نمدی
  • موکت طرح‌دار
  • موکت چاپی
  • موکت تایل و رولی
  • موکتپرزبلند
  • موکت طرح سرامیک
  • موکت طرح برجسته

در خرید موکت به چه نکاتی توجه کنیم؟

برای خرید موکت خوب باید موارد مختلفی را در نظر بگیریم تا خریدی مطمئن داشته و بعدها از خرید خود پشیمان نشویم. به‌طورکلی به جز اینکه بدانیم از کجا موکت بخریم، برای خرید موکت لازم است به چند نکته توجه کنیم:


  • جنس و طرح و رنگ

اولین نکته‌ای که برای خرید موکت مدنظر است جنس و طرح و رنگ آن است. موکت‌ها طرح و رنگ‌های متنوعی دارند پس بهتر است پیش از خرید بدانید که به دنبال چه موکتی هستید تا نیاز به‌صرف زمان زیادی نداشته باشید.

این نکته را در نظر داشته باشید که اگر قرار است زودبه‌زود موکت را بشویید، بهتر است از موکت‌های کم‌پشت و با پرز‌های کوتاه استفاده کنید. این نوع موکت‌ها ارزان‌تر بوده و شستشوی آن‌ها نیز راحت‌تر است؛ چراکه غبار کمتری روی آن‌ها می‌نشیند. در مقابل، جاروکردن و تمیز نگه‌داشتن موکت‌های دارای پرز بلند و برجسته مشکل است، ولی در عوض عایق بهتری برای سروصدا هستند.


  • مقاومت و کیفیت

دوام و مقاومت موکت به ضخامت و تراکم، جنس فیبر و نحوه ساخت آن بستگی دارد. اگر به دنبال یک موکت باکیفیت هستید، از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید.

نکته دیگری که می‌توانید برای سنجش کیفیت موکت از آن استفاده کنید این است که هنگام خرید پشت موکت را به‌دقت بررسی کنید. هرچه گره‌ها به هم نزدیک و فشردگی بافت زیاد باشد، موکت استحکام و دوام بیشتری دارد. درواقع هرچه تراکم بیشتر باشد، موکت عمر بیشتری خواهد داشت و البته از نرمی موکت کاسته خواهد شد.


  • فروشگاهی که از آن خرید می‌‌کنید

برای خرید موکت، فروشگاهی را انتخاب کنید که نوع و مدل موکت موردنظرتان را به فروش می‌رساند. علاوه بر این باید توجه داشته باشید که اگر به دنبال موکت‌ها خوب و باکیفیت هستید باید از فروشگاه‌های معتبر خرید کنید.

مطلب مرتبط  انتخاب رنگ موکت مناسب فرش

در ادامه این مطلب حتماً به ویژگی‌های یک فروشگاه موکت معتبر هم اشاره خواهیم کرد؛ بنابراین یکی از نکاتی که قبل از خرید باید به آن توجه کرد این است که از کجا موکت بخریم؟ زمانی که شما یک فروشگاه معتبر با تنوع بالای اجناس را برای خرید انتخاب کنید، دست شما برای انتخاب طرح و رنگ موکت باز است و با صرف زمان کمتری می‌توانید بهترین گزینه را انتخاب کنید.


  • متراژ فضا

ابعاد و متراژ فضایی که موکت را برای آن می‌خواهید نیز یکی دیگر از عواملی است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. بعضی از موکت‌ها فضا را کوچک‌تر ازآنچه که هست نشان می‌دهند و بعضی بزرگ‌تر.

اگر مکانی که می‌خواهید موکت کنید دارای اثاث کم و خلوت بوده و یا بسیار بزرگ است، بهتر است از موکت‌های طرح‌دار استفاده کنید تا فضا را پرکرده و باعث شود فضا دوستانه‌تر به نظر آید، اما اگر مکان موردنظرتان کوچک است از موکت‌های ساده و رنگ روشن و دارای پرز کم استفاده کنید تا اتاق بزرگ‌تر به نظر برسد. همچنین اگر موکت را برای فضایی با مساحت بالا می‌خواهید، خرید موکت رولی از نظر اقتصادی برایتان مقرون‌به‌صرفه‌تر است.


  • نوع دکوراسیون

طراحان دکوراسیون معتقدند که در دکوراسیون فضا باید همه چیز با هم هارمونی داشته باشد. اگر شما هم چنین عقیده‌ای دارید و می‌خواهید منزلتان زیباتر به نظر برسد، لازم است در انتخاب موکت حتماً به نوع و رنگ دکوراسیون توجه داشته باشید.

مثلا برای ایجاد فضایی آرامش بخش می‌توانید به سراغ موکت‌ طرح دار و ظریف بروید. موکت‌های با رنگ خنثی نیز برای فضاهای مدرن مناسب‌تر هستند.

موکت ساده | موکت زت کارپت


  • شرایط آب‌وهوایی محیط زندگی

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید موکت باید به آن توجه کرد، شرایط آب‌وهوایی است؛ چراکه هر موکتی برای هر نوع شرایط آب‌وهوایی مناسب نیست. به طور مثال موکت پشمی نمی‌تواند گزینه مناسبی برای مناطق شمالی باشد؛ چراکه به دلیل وجود رطوبت در هوا امکان کپک‌زدن موکت وجود دارد.

مطلب مرتبط  برای انتخاب موکت خانه کوچک به چه فاکتورهایی باید توجه کنیم

از کجا موکت بخریم؟

در کنار همه مواردی تا اینجا ذکر شد، هنوز هم مهم‌ترین چالش هنگام خرید موکت این است که از کجا موکت بخریم؟ یک فروشگاه فرش و موکت خوب باید ویژگی‌هایی داشته باشد که در ادامه به این ویژگی‌ها اشاره شده است:

  • حضور کارشناس فروش

حضور یک کارشناس در فروشگاه و در اختیار قراردادن اطلاعات محصولات مختلف باعث می‌شود مشتریان شناخت بهتری راجع به انواع موکت داشته باشند و خرید راحت‌تر و مطمئن‌تری را تجربه کنند.

فروشگاه‌های معتبر از افراد متخصص به‌عنوان کارشناس و راهنما استفاده می‌کنند. افرادی که اطلاعات کامل و جامع را دررابطه‌با محصولات موجود به خریداران ارائه می‌دهند.

  • برند نسبتاً معروفی باشد

می‌توان گفت مهم‌ترین ویژگی بهترین فروشگاه خرید موکت، همکاری با برندهای معتبر و معروف است. یک فروشگاه معتبر و باکیفیت هیچ‌گاه محصولات متفرقه و بی‌کیفیت عرضه نمی‌کند و تلاش می‌کند تنها محصولات باکیفیت و سرشناس در بازار را به دست مشتریانش برساند؛ بنابراین زمانی که به این فکر می‌کنید که از کجا موکت بخریم، می‌توانید در اینترنت جستجو کرده و از میان فروشگاه‌هایی که سایت معتبر دارند یک گزینه را انتخاب کنید.

  • سایت معتبر داشته باشد

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و گسترش صفحات مجازی، یکی از معیارهای سنجش یک فروشگاه معتبر، داشتن وبسایت معتبر است. علاوه بر این‌ها داشتن یک وب‌سایت معتبر می‌تواند انتخاب و خرید را برای خریداران راحت‌تر کند و به‌این‌ترتیب رضایت مشتریان را به دنبال خواهد داشت و اعتبار فروشگاه بیشتر خواهد شد.

  • محصولات متنوع داشته باشد

مورد دیگری که می‌تواند در دسته ویژگی‌های یک فروشگاه معتبر قرار بگیرد، تنوع بالا در ارائه محصولات است. ازآنجایی‌که موکت از آن دسته کف‌پوش‌هایی است که در طرح‌ها، رنگ‌ها و الیاف‌های متفاوت و گوناگونی طراحی و تولید می‌شود، یکی از نکاتی که تعیین می‌کند از کجا موکت بخریم، تنوع محصولات است.

بنابراین بهترین فروشگاه خرید موکت، فروشگاهی است که تنوع بالایی از محصولات را در اختیار مشتریانش قرار می‌دهد تا بتوانند با دستباز خرید کنند. قطعاً هنگامی‌ که محصولات متنوعی پیشروی شما قرار داشته باشد، راحت‌تر می‌توانید گزینه مناسب و دلخواهتان را انتخاب کنید.

  • ضمانت و خدمات پس از فروش داشته باشد

خدمات پساز فروش یکی از مهم‌ترین وظایف تمامی فروشگاه‌ها است. یک فروشگاه موکت معتبر، خدمات پساز فروش مناسبی به مشتریانش ارائه می‌دهد و رفاه مشتریان برایش در اولویت است. از جمله خدمات پس از فروش می‌توان به مرجوعی در صورت وجود ایراد، ارسال سفارش در زمان مقرر واشاره کرد.

مطلب مرتبط  معرفی مرکز فروش موکت اداری معتبر | موکت‌های 2024

این خدمات حتماً در لیست خدمات یک فروشگاه معتبر قرار دارند. علاوه بر این‌ها ارائه ضمانت و گارانتی مناسب نیز از جمله مواردی است که به اعتبار یک فروشگاه می‌افزاید.

  • خدمات نصب در محل ارائه دهد

خدمات نصب در محل هم یکی از خدماتی است که بسیاری از فروشگاه‌های معتبر در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. چنانچه خودتان نمی‌توانید موکت را در فضای موردنظرتان جای دهید و یا به کمک احتیاج دارید بهتر است از فروشگاهی خرید کنید که مراحل نصب موکت را هم انجام دهد.

  • به نظر مشتریان خود اهمیت دهد

توجه به نظر مشتری یکی مهم‌ترین فاکتورها برای تصمیم‌گیری در انتخاب محل خرید موکت است. برخی فروشگاه‌ها به این نکته توجه نمی‌کنند و صرفاً می‌خواهند اجناسشان را به فروش برسانند.

دقت کنید که همیشه هم نظر کارشناس یک فروشگاه درست نیست. اگر با کارشناسی مواجه شدید که بدون توجه به خواست و نظر شما برایتان موکت انتخاب می‌کنید بدانید که راه را اشتباه رفته‌اید.

  • کاتالوگ و نمونه کار

ارائه کاتالوگ و نمونه کار نیز یکی دیگر از مواردی است که به شما کمک می‌کند راحت‌تر تصمیم بگیرید. فروشگاهی که به‌راحتی مشتری اهمیت دهد، حتماً به اینموضوع دقت و توجه خواهد داشت.

اگر می‌خواهید در سریع‌ترین زمان ممکن محصول موردپسند خود را خریداری کنید و در میان انبوهی از انواع محصولات متفاوت دقیقاً گزینه موردپسند خود را پیدا کنید؛ این فاکتور به شما کمک زیادی خواهد کرد.

  • تنوع قیمت

از دیگر ویژگی‌های بهترین فروشگاه خرید موکت، قیمت‌گذاری منصفانه و درست برای محصولات است. بسیاری از فروشگاه‌‌ها با دریافت سود کم از خریداران تلاش می‌کنند تا با فروش بیشتر ضرر و زیان خودشان را جبران کنند.

پس اگر قیمت موکت به‌صورت برنامه‌ریزی‌شده و مناسب صورت بگیرد، هم برای مشتریان به‌صرفه‌تر است و هم می‌تواند سوددهی زیادی را برای فروشنده به همراه داشته باشد.

فروشگاه موکت | موکت زت کارپت

نتیجه‌گیری

اگر به دنبال این هستید که خریدی آسان و بدون دغدغه را تجربه کنید و از محصولی که خریدید برای سال‌های طولانی استفاده کنید، می‌توانید از شرکت موکت زت خرید کنید.

در این مقاله ویژگی‌های یک فروشگاه معتبر برای خرید موکت بررسی شد. با خواندن این مطلب به‌راحتی می‌توان تشخیص داد که از کجا موکت بخریم؟ بنابراین اگر می‌خواهید بدون هیچ‌گونه مشکل و دغدغه‌ای خرید کرده و هیچ‌گونه نگرانی از بابت کیفیت و خدمات پساز فروش نداشته باشید، حتماً به مواردی که در این مطلب به آن‌ها اشاره شد توجه کنید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1