مراحل نصب موکت شامل چه مواردی می شود ؟

مراحل نصب موکت | شرکت زت کارپت

در سال های اخیر موکت ها در جنس ها و طرح های مختلفی تولید و در بازار عرضه شده اند. به همین خاطر موکت به یکی از کفپوش های بسیار محبوب تبدیل شده است. یکی از مزایای انتخاب موکت به عنوان کفپوش راحتی نصب آن است. با توجه به این که در ایران استفاده از موکت نسبت به سایر کفپوش ها رایج تر است بر آن شدیم تا در این مقاله به آموزش و مراحل نصب موکت بپردازیم. اگر شما علاقه مند به آموزش نصب موکت هستید در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

وسایل مورد نیاز برای نصب موکت

برای نصب موکت شما به برخی از ابزار نیاز خواهید داشت که عبارتند از: گچ ، لبه گیر ، چکش ، چسب داکت ، میخ درشت ، چسب مخصوص موکت ، قلم موی صنعتی  ، کاردک ، منگنه کوب ، کاتر و …… ؛ البته ممکن است هنگام نصب به تمام این ابزار نیاز نداشته باشید اما بهتر است که تمام آن ها را آماده کنید تا در صورت لزوم از آن ها استفاده کنید.

آموزش قدم به قدم نصب موکت

از آن جایی که موکت قابلیت نصب بر روی هر سطحی را دارد نیازی به برداشتن کاشی و یا سرامیک کف نیست. البته قبل از شروع به نصب ، دقت کنید که جا هایی از زمین خیس و یا مرطوب نباشد. در صورتی که احساس کردید سطحی که می خواهید موکت را روی آن نصب کنید نمناک است، قبل از نصب در و پنجره ها را باز بگذارید تا هوای آزاد در اتاق گردش کند. سپس مراحل زیر را با حوصله انجام دهید:

مطلب مرتبط  آشنایی با روش های صحیح برش موکت

زیرسازی موکت

سطح زمین را به دقت بررسی کنید. در صورت مشاهده هر گونه ناصافی باید آن را برطرف کنید. ترکیب سیمان ، پودر سنگ ، چسب بتون و آب بهترین گزینه برای مسطح کردن کف است. این مخلوط را با استفاده از یک کاردک پهن روی زمین بکشید. در پایان کار دقت کنید که سطوح پر شده با مخلوط با بقیه سطوح هم تراز باشد.

توجه داشته باشید که زیر سازی مهم ترین بخش در مراحل نصب موکت است. زیرا در صورتی که زیر سازی به درستی انجام نشود موکت به خوبی روی سطح زمین قرار نخواهد گرفت و ممکن است هنگام راه رفتن و یا حتی جارو کشیدن موکت از جای خود تکان بخورد که بسیار آزارد دهنده است. پس از آن که زیر سازی را انجام دادید، باید صبر کنید تا سطح زمین خشک شود. سپس با استفاده از یک جارو گرد و خاک باقی مانده روی زمین را جمع کنید.

چسباندن موکت

با استفاده از یک کاردک و یا قلم موی صنعتی چسب موکت را روی زمین پخش کنید. از آن جایی که در ترکیبات این چسب تینر و بنزین وجود دارد، به دلیل احتمال آتش سوزی موارد ایمنی را رعایت کنید. از طرف دیگر دقت کنید که دمای چسب خیلی پایین و یا بالا نباشد. در حالت کلی بهترین دمای کاربری برای چسب موکت بین ۸ تا ۲۵ درجه سانتی گراد است.

چسباندن موکت | شرکت زت کارپت

برش موکت

یکی از نکات مهم دیگر در آموزش و مراحل نصب موکت ، چگونگی برش موکت است. برش موکت کار حساسی است که باید با دقت انجام شود. زیرا تنها یک میلی متر اشتباه می تواند باعث ایجاد کجی در برش شود که اصلا خوشایند نیست. برای برش موکت باید از یک کاتر تیز استفاده کنید.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید موکت مناسب

برخی از افراد به اشتباه از قیچی خیاطی ، برای برش زدن موکت استفاده می کنند. از آن جایی که قیچی قدرت لازم برای برش ندارد در اغلب موارد نه تنها موکت به اندازه درست بریده نمی شود بلکه در نهایت قیچی نیز از کار می افتد. نکته بسیار مهم در آموزش نصب موکت این است که برش باید از پشت موکت زده شود. زیرا پرز و پشم در پشت موکت وجود ندارد و بریدن آن راحت تر است.

برش موکت ها | شرکت زت کارپت

نصب موکت

پس از آن که موکت با توجه به اندازه اتاق صاف و یکدست بریده شد باید آن را نصب کنید. بهترین جا برای شروع نصب ، کناره های دیوار است. برای این که موکت کاملا به لبه دیوار بچسبد و هیچ شکافی وجود نداشته باشد مقداری چسب به کنار دیوار بزنید. سپس موکت را روی زمین بیاندازید و طوری تنظیم کنید که لبه های موکت ۱۵ سانتی متر از لبه دیوار بالا باشد. پس از آن که موکت در جای خود محکم شد اضافه موکت را با کاتر ببرید.

با استفاده از یک کاردک می توانید به آرامی روی موکت فشار وارد کنید تا موکت کاملا به لبه ها بچسبد. بعد از آن که کار نصب موکت به اتمام رسید، بهتر است با یک جارو پرز های باقی مانده روی موکت را تمیز کنید.

بحث و نتیجه گیری

در این مقاله مراحل نصب موکت را به شما ارائه دادیم. اما اگر تجربه کافی در نصب انواع موکت را ندارید بهتر است که از یک نصاب حرفه ای کمک بگیرید. زیرا در صورتی که نتوانید به خوبی موکت را برش بزنید و یا روی سطح محکم بچسبانید ، موکت جلوه خوبی نخواهد داشت. در صورتی که نیاز به مشاوره داشته باشید می توانید از فروشنده های موکت هم راهنمایی بخواهید. آیا شما تجربه نصب موکت را دارید؟ به نظر شما ترفند های مهم نصب موکت چیست؟ نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

مطلب مرتبط  قیمت موکت اداری به چه عواملی بستگی دارد
شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1