۵ نکته برای کسانی که به دنبال خرید موکت رستوران زیبا و بادوام هستند!

موکت رستوران | موکت زت کارپت

در رستوران‌های زیادی به‌جای انواع مختلف کف‌پوش‌ها، از موکت رستورانی استفاده می‌شود. بزرگ‌ترین نگرانی برای استفاده از موکت‌ها این است که به نظر می‌رسد در مدت کوتاهی فرسوده‌ و خراب می‌شوند. به همین دلیل است که می‌خواهیم بررسی کنیم که چگونه موکت‌هایی را انتخاب کنید که دوام، زیبایی و کارایی خوبی داشته باشند.

این روزها اگر به بازار مراجعه کنید، با انواع مختلف موکت‌ها مواجه می‌شوید که هرکدام زیبایی ظاهری و ویژگی‌های خاص خودشان را دارند. نکته‌ی مهم اینجاست که شما نمی‌توانید به‌عنوان موکت سالن غذا خوری رستوران از همه‌ی این موکت‌ها استفاده کنید. دلیل این موضوع هم واضح است؛ چرا که برخی از آن‌ها اصلاً دوام و کارایی لازم برای این منظور را ندارند. دقت کنید که ظاهر زیبا تنها پارامتری نیست که در زمان انتخاب موکت رستوران باید به آن توجه کنید.

 

 

یک موکت رستورانی خوب باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد؟

موکت‌های رستوران یکی از مهم‌ترین عواملی است که بر تجربه مشتریان و نیز استایل و ظاهر رستوران تأثیر می‌گذارد. به‌عنوان یک کفپوش مناسب رستوران ، موکت رستورانی باید ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی داشته باشد که شاید تابه‌حال در موردشان نمی‌دانستید. به همین منظور در ادامه می‌خواهیم ویژگی‌های یک موکت رستورانی خوب را با هم بررسی کنیم.

طراحی مناسب

موکت‌های رستوران باید با استایل و دکوراسیون رستوران سازگار باشد و به‌عنوان بخشی از دکور باید بتواند در جلب نظر مشتریان به‌صورت موفق عمل کند. خوشبختانه طرح‌ها و رنگ‌های بسیار متفاوتی از موکت‌های رستورانی وجود دارند و شما می‌توانید به‌راحتی گزینه‌ی مناسب و هم‌خوان با دکوراسیون رستورانتان را انتخاب کنید.

مطلب مرتبط  انتخاب پالت رنگ محیط اداری و بررسی تأثیری که رنگ ها بر دکوراسیون دفترکار دارند

مقاومت در برابر خراشیدگی

  • به دلیل تردد زیاد و سایش در اثر حرکت صندلی‌ها و جابه‌جایی میزها، یکی از ویژگی های موکت رستوران باید مقاومت مناسب در برابر خراشیدگی باشد. موکت‌هایی که فاقد چنین ویژگی‌ای باشند در مدت کوتاهی کارایی و زیبایی‌شان را از دست خواهند داد.

ضدلغزش

  • امنیت مشتریان بسیار مهم است و در این زمینه ضدلغزش بودن موکت رستورانی می‌تواند امنیت آن‌ها را تا حدودی تضمین کند. موکت های رستوران در معرض آسیب‌زایی مختلفی قرار دارد، اما با این وجود باید قابلیت ضدلغزش بودن را حفظ کند؛ چرا که لیزخوردن یک مشتری به دلیل نوع موکت می‌تواند جلوه‌ی بدی برای رستوران شما داشته باشد.

ضد آتش

  • احتمال وقوع حادثه آتش‌سوزی در رستوران‌ها بالاست؛ بنابراین یکی دیگر از ویژگی های موکت رستوران ، ضد آتش  بودن آن است تا در صورت لزوم بتواند از انتشار آتش جلوگیری کند. طبیعتاً هیچ موکتی نیست که به‌طور کامل ضدآتش باشد؛ اما شما می‌توانید از موکت رستورانی‌ای استفاده کنید که مقاومت بالایی در برابر آتش‌گرفتن داشته باشد.

آسانی در نظافت

محیط سالن غذاخوری رستوران و هم‌چنین بخش‌های دیگر آن همواره محل تردد افرادی زیادی هستند. در این رفت‌وآمدها ممکن است مواد غذایی روی موکت بریزد و باعث کثیف‌شدن آن شود. یکی از ویژگی های موکت رستوران این است که قابلیت نظافت آسان داشته باشد. چنین موکت‌هایی را می‌توان با کم‌ترین تجهیزات و در کوتاه‌ترین زمان برای تمیز کردن موکت رستوران به‌کار برد.

 

 

نکات مهم در زمان خرید موکت رستورانی چیست؟

در ابتدای مطلب به یک نگرانی مشترک اشاره کردیم، نگرانی‌ای که در مورد خراب‌شدن زودهنگام موکت‌ها بود. موکت‌های رستوران طبیعتاً در معرض عوامل آسیب‌زننده بسیار زیادی قرار دارد که می‌توانند باعث کوتاه‌شدن عمر مفید آن شوند. البته همه‌ی این‌ها در صورتی است که موکت انتخاب شده‌ برای استفاده در رستوران مناسب نبوده‌ باشد.

مطلب مرتبط  هر آنچه باید درباره انواع کفپوش رستوران بدانید!

کیفیت موکت

یکی از مهم‌ترین عوامل در خرید موکت، کیفیت آن است. موکت‌هایی با کیفیت بالا، دوام و مقاومت بیشتری نسبت به موکت‌هایی با کیفیت پایین‌تر دارند. علاوه‌بر این، موکت‌هایی با کیفیت بالا، به‌صورت مداوم شکل ظاهری خود را حفظ می‌کنند و از طول عمر بیشتری برخوردارند.

جنس موکت

بسته‌ به نیاز و شرایط رستوران شما، ممکن است انواع مختلف موکت‌ها برای شما مناسب باشند. برای مثال، موکت‌هایی که از جنس پلی‌پروپیلن ساخته‌ شده‌اند، در برابر رطوبت و آب مقاومت بیشتری دارند و می‌توانند بهترین گزینه برای رستوران‌هایی با تردد بالای مشتریان باشند. موکت‌هایی که از جنس نایلون ساخته‌ شده‌اند نیز از دوام و مقاومت بالایی برخوردارند؛ اما نه به اندازه‌ی موکت‌های پلی‌پروپیلن که به آن‌ها اشاره کردیم.

طراحی و رنگ موکت

طراحی و رنگ موکت نقش مهمی در جلب‌توجه مشتریان و افزایش جذابیت رستوران شما دارند؛ بنابراین، در انتخاب موکت بهتر است باتوجه به دکوراسیون و طرح داخلی رستوران خود، یک موکت با طرح و رنگ مناسب انتخاب کنید. هرگز از کنار این موضوع به‌سادگی نگذرید، چرا که انتخاب یک طرح و رنگ خوب موکت برای رستوران مزایایی زیادی برای شما دارد.

ضخامت موکت

یکی دیگر از عواملی که باعث می‌شود، موکت رستورانی دوام و طول عمر بیش‌تری داشته باشد، ضخامت آن است. به‌طور کلی موکت‌هایی با ضخامت بیشتر از ۵ میلیمتر برای رستوران‌هایی با تردد بالای مشتریان مناسب هستند. توجه کنید که موکت‌هایی با ضخامت کم در چنین محیط‌هایی دوام چندانی نخواهند داشت و پس از مدت کوتاهی خراب می‌شوند.

قیمت موکت رستورانی

طبیعتاً یکی از مهم‌ترین نکات در زمان خرید موکت برای رستوران، قیمت نهایی آن است. برنامه‌ریزی مالی و بودجه‌ی هر رستوران متفاوت است و برای خرید موکت مناسب مبلغ خاصی در نظر گرفته‌ می‌شود. به همین منظور شما باید به دنبال موکت‌هایی باشید که کارایی و کیفیت خوبی داشته باشند و از طرف دیگر با بودجه‌ی در دسترس شما برای این خرید، سازگاری داشته باشند.

مطلب مرتبط  موکت طرح سنگ فرش چیست و چه کاربردی دارد

مطلبی درباره‌ی راهنمای خرید موکت را مطالعه بفرمایید.

 

 

به نظر شما چه نوع موکت‌هایی مناسب رستوران هستند؟

دغدغه‌ی انتخاب یک موکت رستورانی خوب را عموماً صاحبان رستوران‌ها و کسانی که در این زمینه کاری مشغول هستند، درک می‌کنند. موارد بسیار وجود دارند که مالک رستوران بدون داشتن اطلاعات کافی اقدام به خرید موکت‌های نامناسبی کرده که صرفاً باعث هدررفت بودجه‌ی رستوران شده‌اند. موکت سالن غذا خوری رستوران باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد تا بتوان از آن برای مدت طولانی استفاده کرد.

شناخت ویژگی های موکت رستوران موضوعی است که باید پیش از خرید به آن بپردازید تا شما را از اتلاف بودجه و خرید محصول نامناسب دور نگه دارد. در این مطلب سعی کردیم تا همه‌ی نکات مهم و کاربردی خرید موکت رستوران را بررسی کنیم و امیدوار هستیم که این مطالب در زمان خرید برای شما کارآمد و مفید واقع شوند.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1