نکاتی که در انتخاب موکت راه پله باید به آن توجه کرد

انتخاب موکت راه پله | زت کارپت

می‌خواهید راه پله خود را با موکت کفپوش کنید؟

پس بهتر است این مطلب را بخوانید

راه پله یکی از مهم‌ترین قسمت‌های خانه است که برای رفت‌وآمد بین طبقات از آن استفاده می‌شود. از همین رو باید برای این قسمت یک موکت باکیفیت انتخاب کنید تا پوشش‌دهی را به شکل کامل انجام دهد. خوشبختانه برای انتخاب موکت راه پله گزینه‌های زیادی پیش روی شما خواهد بود. در نتیجه قادر خواهید بود که از بین گزینه‌های متعدد بهترین گزینه را برای خود پیدا کنید. در این مطلب قصد داریم تا راهنمای خرید موکت راه پله را در اختیار شما قرار دهیم پس تا انتهای این مطلب در کنار ما باشید.

موکت راه پله چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

انتخاب موکت راه پله یک مرحله بسیار مهم است که باید آن را با دقت بسیار بالایی پیش ببرید. راهنمای خرید موکت راه پله بیان می‌کند که انتخاب شما بین موکت ساده یا طرحدار باشد و هر محصول باکیفیت باید مشخصات مناسبی داشته باشد. وجود ویژگی‌های مثبت در این محصول سبب می‌شود تا مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید. برای اینکه آگاهی شما در این مورد بیشتر شود، برخی از ویژگی‌های موکت راه پله را بیان خواهیم کرد.

دوام و ماندگاری بالا

موکت راه پله یک ماده بادوام و مقاوم است که در راه پله‌ها، راهروها و سایر مناطق با رفت‌وآمد زیاد استفاده می‌شود. این ترکیبی از پشم سنگین و الیاف مصنوعی است و به گونه‌ای طراحی شده است که بتواند در برابر سایش روزانه که با عبور منظم افراد به وجود می‌آید مقاومت کند. در انتخاب موکت راه پله به این مورد دقت کنید که این محصول ضد حریق است و به راحتی تمیز می‌شود. این مورد برای هرکسی که به دنبال کفپوشی بادوام و جذاب برای راه پله است، گزینه مناسبی خواهد بود. دوام و طول عمر موکت راه پله، آن را به انتخابی محبوب برای هر کسی که به دنبال ارتقاء راه پله خود است تبدیل کرده است.

مقاومت بالا در برابر آلودگی و لکه

در راهنمای خرید موکت راه پله توجه زیادی به میزان مقاومت موکت در برابر آلودگی‌ها شده است. از همین رو باید برای انتخاب موکت راه پله به این نکته توجه ویژه‌ای داشت. این موکت نوعی پوشش کم پرز است که معمولا از الیاف مصنوعی ساخته می‌شود. همچنین این کفپوش بسیار بادوام است و در برابر آلودگی، گرد و غبار و لکه مقاوم است. تمیز کردن و نگهداری این موکت نسبت به سایر محصولا بسیار آسان‌تر است. این به این دلیل است که الیاف محکم بافته شده از فرورفتن کثیفی و گرد‌و‌غبار به موکت جلوگیری می‌کند.

همچنین الیاف مصنوعی مایعات و لکه‌ها را دفع می‌کند و تمیز کردن آن‌ها را راحت‌تر خواهد کرد. الیاف محکم بافته شده همچنین به محافظت از لایه زیرین کمک می‌کند و سایش و پارگی را کاهش می‌دهد. مقاومت بالای موکت راه پله در برابر کثیفی و لکه، آن را به گزینه ای محبوب برای مکان‌های پرتردد مانند راه‌پله ها و راهروها تبدیل کرده است.

کاهش سروصدا عبور از راه پله

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باید در انتخاب موکت راه پله به آن توجه کنید کاهش میزان سروصدا در خانه است. صدای راه رفتن افراد در راه پله می‌تواند برای ساکنین آزاردهنده باشد که باید از آن جلوگیری کرد. موکت راه پله از مواد نرم و متراکم ساخته شده است که امواج صوتی را جذب می‌کند و صدا را خفه خواهد کرد. این محصول معمولا از الیاف ضخیم و نرم مانند پشم یا نایلون ساخته می‌شود که باعث به دام انداختن صدا کمک می‌شود.

در راهنمای خرید موکت راه پله بیان شده است که این محصول اغلب در فضاهای عمومی مانند لابی‌ها و در خانه‌ها برای کاهش صدای پاها و سایر فعالیت‌ها استفاده می‌شود. این محصول دوام و ماندگاری بالایی دارد و در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف برای مطابقت با هر دکوری وجود دارد. با موکت راه پله، می‌توانید از خانه ای آرام تر و کیفیت زندگی بهتری لذت ببرید.

 

تنوع طرح و رنگ در انتخاب موکت راه پله

یکی دیگر از ویژگی‌های موکت پلکان این است که تنوع طرح و رنگ بسیار بالایی درآن دیده می‌شود. به‌همین علت باید در انتخاب موکت راه پله به این عامل توجه داشته باشید. موکت راه پله دارای طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و طرح‌ها می‌باشد. از رنگ‌های خنثی کلاسیک مانند کرم و بژ گرفته تا رنگ‌های پررنگ آبی، سبز و قرمز در محصولات دیده می‌شوند.

در انتخاب موکت طرح دار مانند طرح‌های راه راه، چرخشی، اشکال هندسی و نقوش گل را می توان در این موکت‌ها مشاهده کرد. برخی از طرح‌ها ظریف و کم صدا هستند، در حالی که برخی دیگر با رنگ‌های روشن و الگوهای چشم نواز جلوه‌ای شکوهمند دارند. موکت را می‌توان در بافت‌های مختلف، از صاف و ابریشمی تا ظاهری ناهموارتر و طبیعی خریداری کرد. از همین رو در انتخاب موکت راه پله گزینه‌ زیادی خواهید داشت.

در خرید موکت راه پله به چه نکاتی توجه کنیم؟

امروزه بسیاری از افراد به دنبال انتخاب موکت راه‌ پله هستند و در این راستا عوامل مختلفی را بررسی می‌کنند. با یک نگاه درست و حرفه‌ای به راهنمای خرید موکت راه پله می‌توانید یک انتخاب عالی و شایسته را به نتیجه برسانید. برای آگاهی بیشتر شما در این موضوع برخی از نکات مهم در انتخاب موکت راه پله را بررسی می‌کنیم.

  • متریال سازنده موکت راه پله

بدون شک متریال سازنده موکت راه پله یکی از موارد مهمی است که باید در خرید این محصول به آن توجه داشته باشید. در حال حاضر از مواد مختلفی برای ساخت این محصول استفاده می‌شود که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نایلون، پشم و پلی استر اشاره کرد. در راهنمای خرید موکت راه پله تاکید زیادی بر روی جنس محصول شده است. در نتیجه شما هم سعی کنید که در انتخاب موکت راه پله به سراغ اجناس مرغوب و باکیفیت بروید.

  • رنگ موکت راه پله

بهترین رنگ برای موکت راه پله به ظاهر و احساس دلخواه فضا بستگی دارد. به طور کلی رنگ‌های خنثی مانند خاکستری، بژ یا قهوه‌ای رنگ‌های پرطرفدار هستند زیرا با دیگر عناصر موجود در فضا تضاد ندارند. اگر ظاهر پررنگ‌تری مورد نظر است، می‌توان از رنگ‌های روشن مانند آبی، قرمز یا سبز استفاده کرد. اگر راه پله نور طبیعی زیادی دارد، می توان از سایه‌های روشن‌تر مانند کرم یا سفید برای بازتر کردن فضا استفاده کرد. سایه‌های تیره‌تر مانند سرمه‌ای یا زغالی برای افزودن حسی از پیچیدگی و ظرافت عالی هستند. رنگ یک عامل مهم در انتخاب موکت راه پله است پس در این مورد حساس باشید.

  • اندازه گیری درست راه پله

هنگام انتخاب موکت راه پله باید اندازه‌گیری راه پله را به طور حرفه‌ای انجام دهید. عرض پله‌ها و طول هر پله را از لبه جلو تا لبه پشتی باید اندازه گرفته شود. ارتفاع پله‌ها را از بالای پله تا سطح زیرین پله بعدی اندازه بگیرید. وقتی که این مراحل به صورت حرفه‌ای انجام شده باشند، مقدار موکت مورد نیاز شما به دست خواهد آمد. در این مورد می‌توانید از راهنمای خرید موکت راه پله هم کمک بگیرید. زیاد شدن موکت به شما هزینه اضافی تحمیل می‌کند و کم شدن آن هم دردسرهای دیگری را برایتان به ارمغان  می‌آورد.

  • نصب حرفه‌ای موکت در راه پله

علاوه بر انتخاب موکت راه پله باکیفیت باید به نحوه نصب آن هم توجه داشته باشید. نصب حرفه‌ای موکت در راه پله برای ایمنی ضروری است. نصب درست و اصولی تضمین می‌کند که کفپوش به درستی ایمن شده و پله‌ها پایدار و ایمن هستند. این کار از هر گونه لغزش یا افتادن تصادفی جلوگیری می‌کند. نصب همچنین به زیبایی‌شناسی راه‌پله می‌افزاید و فضای دلپذیری را ایجاد می‌کند. نصب باید توسط یک استاد مجرب انجام شود که پله‌ها را به طور دقیق اندازه‌گیری می‌کند، فرش را به اندازه برش می‌دهد و به طور ایمن نصب می‌نماید. این کار باعث می‌شود تا راه پله شما بادوام، ایمن و جذاب باشد.

انتخاب موکت راه پله | موکت زت کارپت

چه طرح موکتی مناسب راه پله است؟

بسیاری از افراد برای انتخاب موکت راه پله تردید دارند و طرح‌های مختلف آن را به درستی نمی‌شناسند. از همین رو شاهد آن هستیم که در راهنمای خرید موکت راه پله به‌طور گسترده به این موضوع پرداخته می‌شوند. چند مورد از بهترین طرح‌ها را برای شما نام می‌بریم.

۱. طرح گل

طرح‌های کلاسیک بی‌انتها و گل‌ها به هر راه پله‌ای جذابیت می‌بخشد. یک موکت گل می‌تواند پیچیده و دقیق باشد، یا می‌تواند ظریف‌تر باشد و تعداد کمی گل را در خود جای دهد.

۲. طراحی هندسی

اگر به دنبال چیزی مدرن تر و چشم نوازتر هستید، طراحی هندسی گزینه بسیار خوبی است. از بین اشکال مختلف مانند دایره، مربع، مثلث، شش ضلعی و موارد دیگر انتخاب کنید.

۳. طرح راه راه

طرح های راه راه ، راه بسیار خوبی برای دادن ظاهری کلاسیک و در عین حال مدرن به پلکان شما هستند. برای خرید موکت هتل و رستوران و داشتن ظاهری عالی، از بین رنگ‌ها و عرض راه راه‌های متنوع انتخاب کنید.

۴. طراحی انتزاعی

اگر چیزی واقعا منحصر به فرد می‌خواهید، طرح‌های انتزاعی راهی برای انجام آن هستند. از میان طیف رنگ ها و شکل ها انتخاب کنید تا ظاهری واقعا منحصر به فرد ایجاد کنید.

انتخاب موکت راه پله | موکت زت کارپت

سخن پایانی

موکت راه پله یک محصول عالی برای کفپوش کردن محیط راه پله است. خوشبختانه با وجود تنوع طرح  و رنگ در این محصول شما برای انتخاب موکت راه پله گزینه‌های بسیار زیادی را پیش روی خود خواهید داشت. در این راهنمای خرید موکت راه پله سعی کردیم تا هم جزئیات مربوط به این مورد را برای شما شرح دهیم. در صورتی که به دنبال انجام بهترین خرید هستید، موکت زت آمادگی دارد تا برترین مدل‌ها را با قیمت و شرایط مناسب برای شما خریداری کند. از همین رو می‌توانید ثبت سفارش خود را انجام داده و محصول را در سریع‌ترین زمان تحویل بگیرید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1