با انتخاب موکت طرح دار به هر فضایی روح ببخشید

انتخاب موکت طرح دار | موکت زت کارپت

یکی از مشتریان اخیراً برای انتخاب موکت طرح دار به دنبال موکتی آمده بود تا با یک موکت طرح‌دار ،اتاق نشیمن خود را رنگ و رویی ببخشد. او در شرایطی نبود که مبلمان، رنگ دیوار و… را عوض کند؛ اما نیاز به تغییر در فضای منزل داشت. همه ما این را می‌دانیم که موکت طرح‌دار یک راه عالی برای تغییر کل ظاهر خانه است؛ موکت طرح‌دار این قابلیت را دارد که به اتاق احساس شادابی بدهد.

بسیاری از مدل‌های موکت و فرش با طرح‌های زیبا، مدرن، کلاسیک وجود دارد؛ بنابراین انتخاب برای شما ممکن است کمی سخت شود. ما به شما کمک می‌کنیم تا این روند را برای شما کمی هیجان‌انگیزتر و لذت‌بخش‌تر کنم. تغییر دکوراسیون باید باعث تغییر مثبت در فضا و محیط بشود. اگر یک موکت تک‌رنگ را انتخاب کنید، به دلیل سادگی آن، تم اتاق شما راکد می‌ماند و اصطلاحاً بی‌روح می‌شود. بنابراین باید دقت کنید که برای موکت‌های ساده، رنگی را انتخاب کنید که تم اتاق شما کمی هیجانی‌تر کند. اما در مورد انتخاب موکت طرح دار چطور؟ چگونه الگویی را انتخاب می‌کنید که اتاق شما را زیبا کند بدون اینکه جلوه‌ی بقیه‌ی دکوراسیون را تحت تاثیر خود قرار بدهد؟!

در این مقاله شما را با نحوه‌ی انتخاب یک موکت طرح‌دار عالی راهنمایی خواهیم کرد. پس تا آخر با ما باشید.

آیا استفاده از موکت طرح‌دار گزینه خوبی است؟

موکت‌های ساده در چند سال گذشته بر انتخاب کف‌پوش کاربردی بودند؛ اما اکنون شاهد ظهور موکت‌هایی طرح‌دار هستیم.

برای بسیاری از ما که به دنبال تغییر دکوراسیون هستیم، بسته به سبک و نوع اتاق، انتخاب‌های زیادی وجود دارد. موکت‌های طرح‌دار می‌توانند یک پوشش ایده‌آل برای هر قسمت از خانه شما باشند. برای موکت هتل هم می‌توانید از موکت‌های طرح‌دار استفاده کنید. این راهنما نگاهی به مزایای انتخاب موکت طرح دار می‌اندازیم.

انتخاب موکت طرح دار | موکت زت کارپت

چرا موکت طرح‌دار انتخاب کنیم؟

۱.   ایجاد یک بیانیه

اگر به دنبال بیانیه‌ای در اتاق خود هستید یا می‌خواهید دکوراسیون جالبی به آن اضافه کنید، این یک راه ایده‌آل برای انجام این کار است. اگر دیوارهای بلوکی تک‌رنگ دارید، موکت طرح دار می‌تواند هم عمق و هم جزئیات را به فضا ببخشد. ممکن است در اتاق خود یک موضوع برجسته داشته باشید و نقش یا نقش در فرش واقعاً می‌تواند آن تم را برجسته کند.

مطلب مرتبط  موکت پرز کوتاه چیست و چه مزایای و معایبی دارد؟

۲.   تغییر فضا

با انتخاب الگوهای خاص می‌توانید احساس یک فضا را در زمانی که در آن هستید تغییر دهید. یک الگوی تکراری خطی می‌تواند چشم را در طول یا عرض اتاق بکشد و آن را بزرگ‌تر احساس کند. از طرف دیگر، اگر می‌خواهید فضایی بزرگ را کمی گرم‌تر و صمیمی‌تر کنید یک الگوی نزدیک‌تر و محکم‌تر می‌تواند حس آرامش را به شما بدهد.

۳.   سبک خود را برجسته کنید

فرقی نمی‌کند که طرف‌دار سبک‌های قدیمی و سنتی باشید یا یک سبک مدرن طراحی معاصر! یک موکت طرح‌دار برای شما وجود دارد. اگر به دنبال یک موکت کلاسیک هستید که حس ظرافت را به اتاق شما بی‌افزاید، گل‌های ظریف در خاکستری کم‌رنگ، قهوه‌ای روشن و سبز ممکن است کارساز باشند. اما اگر به دنبال چیزی هستید که ظاهری مدرن به شما بدهد، موکت پرز دار با رنگ‌های جسورانه و غوطه‌ورتر در طرح‌های هندسی می‌توانند مناسب باشند.

موکت‌های طرح‌دار این مزیت را دارند که راه‌حل مناسبی برای مناطق پرتردد هستند. طرح‌ها اغلب می‌توانند آلودگی‌ها و لکه‌ها را به میزان بهتری نسبت به یک فرش ساده پنهان کنند. هم‌چنین، بسیاری از طرح‌ها از ترکیب پشم یا الیاف مصنوعی ساخته شده‌اند که آنها را برای مناطق پرتردد مانند راهروها و پله‌ها مناسب می‌کند.

محبوب‌ترین الگوهای موکت امروزی

محبوب‌ترین الگوهای موکت‌های امروزی عبارت‌اند از:

  • الگوهای راه‌راه کلاسیک
  • الگوهای شطرنجی
  • الگوهای با اشکال منحنی
  • الگوی خشتی با رنگ‌های متضاد
  • الگوی شطرنجی
  • موکت‌هایی با الگوی رنگ خاکستری
  • موکت‌های تک‌رنگ

انتخاب موکت طرح دار | موکت زت کارپت

چگونه با موکت طرح‌دار روح ببخشیم؟

برای الهام بخشیدن به خانه باید در انتخاب موکت طرح دار به موارد زیر دقت کنید.

۱.   انتخاب درست رنگ

برای انتخاب موکت طرح‌دار نیاز است باتوجه به فضایی که قرار است موکت در آن قرار گیرد، رنگ‌های موکت طرح‌دار را انتخاب کنید و برای انتخاب درست رنگ موکت به موارد زیر دقت کنید:

  • در طول این فرایند، به یاد داشته باشید که می‌خواهید موکتی طرح‌دار انتخاب کنید که در تضاد با بقیه‌ی فضا نباشد. از رنگ‌هایی استفاده کنید که مکمل یکدیگر باشند. موکت و رنگ موکت خود را به گونه‌ای انتخاب کنید که سایه‌هایی از رنگ‌های موجود را در دکوراسیون اتاق خود قرار دهید. اگر می‌خواهید رنگ‌های متضاد اضافه کنید، مطمئن شوید که آن‌ها به‌خوبی با هم کنار می‌آیند.
مطلب مرتبط  موکت طرح دار یا موکت ساده؟ کدام گزینه انتخاب بهتری است؟

۲.   از هرج‌ومرج خودداری کنید

برای انتخاب موکت طرح دار توجه داشته باشید که نباید از طرح‌هایی که زیاد شلوغ و پیچیده هستند استفاده کنید. در انتخاب برای موکت طرح دار برای کاهش شلوغی و گیج کنندگی، به موارد زیر دقت کنید:

  • اندازه الگوهای خود را تغییر دهید؛ الگوهای هندسی بزرگ‌تر می‌توانند انرژی بصری زیادی در یک اتاق ایجاد کنند. هرچه الگوها در یک موکت طرح‌دار بزرگ‌تر باشند، بیشتر به نقطه‌ی کانونی اتاق تبدیل می‌شوند. همان‌طور که گفته شد، هنگام انتخاب یک الگوی بزرگ، بقیه‌ی اتاق خود را با رنگ‌های ثابت یا طرح‌های کوچک‌تر که با موکت طرح‌دار رقابتی ندارند، ساده نگه دارید.
  • اگر نمی‌خواهید موکت شما مرکز توجه باشد، طرح‌هایی را انتخاب کنید که نقش‌های کوچک‌تری دارند و از نظر بصری با رنگ‌های تند اطراف آن تضاد ندارند.
  • فرقی نمی‌کند که در انتخاب یک موکت طرح دار چه اندازه یا شکلی را انتخاب می‌کنید؛ بلکه رنگ‌های شما باید طراحی و سبک اتاق شما را برجسته‌تر کند. برای اتاق‌های رسمی و سنتی، رنگ‌های ظریف به ظرافت می‌افزایند، درحالی‌که رنگ‌های تند به اتاق‌های معاصر عمق می‌بخشند.
  • تکرار یک الگو در موکت منزل برای قسمت‌های دیگر خانه اشکالی ندارد؛ اما استفاده از الگوهای مختلف نیز کاملاً قابل‌قبول است تا زمانی که سایه‌های متفاوتی در یک خانواده رنگ وجود داشته باشد.
  • برای داشتن یک الگو در انتخاب موکت‌های طرح دار نیازی به انتخاب رنگ‌های یک‌دست نیست؛ اما نباید گرم و سرد مخالفی وجود داشته باشد. مگر اینکه راه‌راه باشد.

۳.   استفاده از الگوهای الهام‌بخش

در انتخاب موکت طرح دار نیاز است که به الگوهای به‌کار رفته در موکت دقت کنید چرا که همین الگوها هستند که خانه‌ی شما را دلنشین و لذت‌بخش می‌کنند.

تطبیق‌پذیری طراحی در انتخاب موکت‌های طرح دار بسیار مهم است؛ زیرا هر خانه‌ای می‌خواهد یک تصور منحصربه‌فرد ایجاد کند که بر تجربه‌ی کاربر یا مهمان تأثیر بگذارد. خوشبختانه مجموعه‌ی زیادی از طرح‌های موکت وجود دارد که می‌تواند با هر پروژه‌ای مطابقت داشته باشد. الگوهای بزرگ برای فضاهای مهم و رسمی، طراحی برجسته و طرح‌های سفارشی برای فضاهای کوچک‌تر فردی. یا فرش‌هایی که واقعاً شخصیت یا تاریخ را بیان می‌کنند، بسیار کاربردی است.

مطلب مرتبط  ویژگی انواع موکت بربر

برای خلق الگوهای الهام‌بخش باید از رنگ‌های جسورانه و خلاق استفاده کرد و با به هم‌آمیختگی‌شان طرح و الگویی ایجاد می‌شود که هر طراحی سلیقه و معماری خاص خود را دارد و هر مشتری هم به همین صورت باید نسبت به طرح و دکوراسیون خانه‌ی خود یک الگوی الهام‌بخش و متناسب با خانه‌اش انتخاب کند.

۴.   موکت طرح‌دار سفارشی

برای سفارش موکت اداری ، تجاری ومنزل طرح سفارشی برای انتخاب موکت طرح دار باید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  • طرح را انتخاب کنید

طرح و پارچه‌ی پایه‌ی موردنظر خود را انتخاب کنید

  • طراحی خود را تجسم کنید

طراح فرش یک فایل pdf از طرح شما را ارائه می‌دهد که نشان‌دهنده تکرار الگو و ارجاع رنگ است

و طرح شما را در یک اتاق دیجیتال تجسم می‌کند تا به‌راحتی انتخاب کنید.

  • تولید یک نمونه توسط طراح

پس از تأیید فایل‌های دیجیتالی شما، طراح می‌تواند یک نمونه تولید کند با ابعاد پایین

  • ما تولید صنعتی را راه‌اندازی می‌کنیم

پس از تأیید شما از نمونه، شرکت موردنظر تولید صنعتی را راه‌اندازی می‌کند و شروع به ساخت طرح شما با ابعاد خواسته شده می‌کند.

سخن پایانی

موکت‌های طرح‌دار با الگوهای متنوعی در بازار وجود دارند که بسته به سلیقه و دکوراسیون خانه باید یک الگوی متناسب با محیط انتخاب کنید تا بهترین جلوه را به خانه شما بدهد. این موضوع تقریبا شبیه انتخاب لباس برای مهمانی است؛ اگر این مهمانی یک جشن تولد باشد چه لباسی می‌پوشید؟!و اگر یک مراسم خواستگاری باشد چه می‌پوشید!! الگوی انتخاب موکت طرح دار بسیار بستگی به رنگ و جلوه خانه یا اتاق شما دارد تا بتواند بهترین جلوه بصری خود را ارائه دهد.

برای بررسی و مقایسه قیمت موکت طرح دار اداری، تجاری ومنزل می توانید به فروشگاه موکت زت سر بزنید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1