موکت پرز بلند چیست و در خرید آن به چه نکاتی توجه کنیم؟

موکت پرز بلند چیست | موکت زت کارپت

امروزه در کمتر منزلی از موکت استفاده می‌شود، شاید این به دلیل تغییر شیوه زندگی و تبعیت از شیوه دکور کشورهای خارجی باشد که اکثر مردم به جای استفاده از موکت، کف‌پوش‌های سرامیک و سنگ را ترجیح می‌دهند. استفاده از موکت مزایای زیادی دارد. شاید همه شما از عایق حرارتی بودن موکت خبر داشته باشید؛ اما نکته جالب درباره موکت که کمتر کسی از آن اطلاع دارد، عایق صدا بودن آن است. احتمالاً تعجب کرده‌ای و می‌پرسد مگر ممکن است موکت عایق صدا باشد؟

بله موکت با پوشاندن کف زمین مانع از ردوبدل شدن صدای زیاد و ایجاد آلودگی صوتی می‌شود. برای مثال کشیدن صندلی یا جلو مبلی روی سرامیک و سنگ، سروصدای زیادی ایجاد می‌کند و باعث ایجاد مزاحمت برای همسایه‌ها می‌شود؛ اما با موکت کردن خانه چنین اتفاق رخ نخواهد داد. علاوه بر این یکی از دغدغه‌های خانواده‌هایی که تازه صاحب بچه شده‌اند، انتخاب کف‌پوش مناسب برای خانه است تا به این طریق از بروز اتفاقات ناگوار برای فرزندشان جلوگیری کنند.

اگر شما نیز به دنبال یک کف‌پوش مناسب و در عین حال شیک و زیبا هستید، پیشنهاد ما به شما خرید موکت پرز بلند است. اگر می‌پرسید موکت پرز بلند چیست؟ پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید تا با نکات مهم درباره خرید موکت پرز بلند و معایب موکت پرز بلند آشنا شوید.

خرید موکت  | موکت زت کارپت

 

موکت پرز بلند چیست؟

موکت پرز بلند یا موکت تافتینگ به عنوان نسل جدید موکت‌های نمدی و موکت کبرتی به بازار معرفی شده است. یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های این مدل موکت با مدل‌های قدیمی‌تر، اندازه بلند نخ بافت یا همان طول پرزهای آن است. همان طور که از نام موکت تافتینگ مشخص است طول پرزهای این موکت بسیار بلندتر از سایر موکت‌ها است.

تافتینگ با بافتی متفاوت و بهره‌گیری از ماشین‌آلات خاصی تولید شده است. البته این جواب به سؤال موکت پرز بلند چیست؟ کمی ساده است و اگر به صورت فنی و علمی جواب این سوال را بدهیم باید گفت که موکت پرز بلند یکی از جدیدترین انواع موکت است که به صورت چهار لایه طراحی شده و دوام و مقاومت بسیار بالایی دارد.

ساختار موکت پرز بلند دارای چهار لایه است که قسمت رویی و اولین لایه آن را پرزهای موکت تشکیل می‌دهند و در زیر آن لایه پشتیبان ۱ قرار گرفته است. لایه سوم به عنوان تثبیت‌کننده، ثبات لایه‌ها روی هم را حفظ می‌کند و آخرین لایه که لایه پشتیبان ۲ نام دارد روی زمین قرار گرفته و بیرونی‌ترین لایه موکت است.

موکت پرز بلند در کنار کیفیت بسیار عالی، قیمت بسیار مناسبی دارد و همین امر موجب شده تا به یکی از پرطرف‌دارترین و پرفروش‌ترین موکت‌های بازار تبدیل شود. این موکت گستردگی و تنوع بالایی دارد. موکت‌های پرز بلند یا تافتینگ در ۳ گروه دسته‌بندی می‌شوند. موکت پرز بلند لوپ، موکت پرز بلند کات و موکت پرز بلند ترکیبی از لوپ و کات، ۳ دسته اصلی موکت تافتینگ هستند که سایر انواع تافتینگ، زیر مجموعه‌ای از این ۳ دسته هستند.

بررسی انواع موکت پرز بلند

در جواب به موکت پرز بلند چیست؟ به این رسیدیم که موکت پرز بلند در ۳ گروه دسته‌بندی می‌شود و سایر انواع آن زیرمجموعه‌هایی از این ۳ گروه محسوب می‌شوند. در این بخش انواع موکت پرز بلند را بررسی می‌کنیم.

۱– تافتینگ لوپ:

یکی از انواع موکت‌هایی پرز بلند، تافتینگ لوپ است که پرزهای آن یا همان نخ‌های سطح موکت به صورت دایره‌ای یا حلقه‌ای برش نخورده‌اند. چنانچه به دقت سطح موکت را برانداز کنید یا روی آن دست بکشید، متوجه می‌شوید که نخ‌های به کار رفته در ساختار موکت برش نخورده‌اند و هیچ سر نخی را نمی‌توان لمس کرد. موکت پرز بلند لوپ به علت برخورداری از پرزهای برش نخورده هم جلوه بسیار خاص و زیبایی کم نظیری دارد و هم دوام و ماندگاری آن بیشتر است؛ بنابراین با توجه به طول عمر بالای این نوع از موکت پرز بلند، استفاده از آن در محیط‌های پررفت‌وآمد بهتر و ایده‌آل‌تر است.

۲– تافتینگ کات:

از انواع دیگر موکت‌های پرز بلند، تافتینگ کات است که پرزهای آن برخلاف نوع لوپ، برش خورده و ظاهری شبیه به فرش دارد. با دست کشیدن و نگاه کردن به این موکت به راحتی می‌توان سر نخ‌ها یا همان پرزهای آن را پیدا کرد. موکت پرز بلند کات با ضخامت‌های متنوعی تولید می‌شود و دارای چندین نوع مختلف پرز کوتاه و پرز بلند است به عبارتی سایز و اندازه پرزهای برش خورده سطح موکت با هم متفاوت هستند. این نوع از موکت‌های پرز بلند نرمی و لطافت خاصی دارند.

۳– تافتینگ ترکیبی:

ترکیبی از کات و لوپ از دیگر انواع موکت پرز بلند است که از ویژگی‌های هر دو نوع قبلی برخوردار بوده و مزیت‌های هر دو نوع کات و لوپ را دارد. سطح این موکت دارای پرزهای برش نخورده حلقه‌ای و پرزهای برش خورد است.

طراحی موکت پرز بلند ترکیبی بسیار خاص و در برخی از انواع آن اندازه پرزهای برش خورده و برش نخورده با هم متفاوت بوده و در برخی دیگر اندازه‌ای یکسان دارند. همین ویژگی باعث جذابیت و زیبایی خارق‌العاده آن شده است. این نوع از موکت پرز بلند طرح هنرمندانه و زیبایی خاص و نقش و نگرانی متفاوت دارد و در عین حال دوام و مقاومت بسیار بالایی دارد.

 فروشگاه آنلاین خرید موکت پرز بلند | موکت زت کارپت

موکت پرز بلند مناسب چه فضایی است؟

آیا تنها با پاسخ به سوال موکت پرز بلند چیست؟ می‌توان فهمید که این نوع از موکت مناسب نیاز ما بوده و برای استفاده ما کارآمد خواهد بود؟ خیر بهتر است که موکت و هر کفپوش دیگری را متناسب با نیاز و مکانی که قصد دارید آن را استفاده کنید، خریداری کنید. استفاده از موکت پرز بلند در فضاهای داخلی ساختمان رایج‌تر است.

موکت‌های پرز بلند بیشتر در ساختمان‌های لوکس مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته استفاده از این نوع موکت را در امکان عمومی و پر رفت و آمد مانند موکت راه پله پیشنهاد نمی‌کنیم. زیرا پرزهای بلند موکت، مکانی برای جمع شدن آلودگی و کثیفی هستند و با توجه به رفت و آمد و زیاد ادارات و امکان تجاری و عمومی، این نوع موکت خیلی زود کثیف شده و آلودگی‌های زیادی را در خود جمع می‌کند.

بهترین فضای استفاده از موکت پرز بلند در اتاق‌های پذیرایی و نشیمن ساختمان‌های لاکچری است. همچنین با توجه به خصوصیات عایق و ضربه‌گیر بودن این مدل از موکت، استفاده از آن در اتاق‌ها بهترین و ایده‌آل‌ترین انتخاب است. برای اتاق کودکان و به ویژه کودکان ۱ تا ۳ سال بهتر است از موکت‌های پرز بلند به عنوان کف‌پوش استفاده کرد تا به این طریق امنیت آن‌ها را حفظ کرده و از آسیب رسیدن به آن‌ها جلوگیری کرد.

موکت پرز بلند چه معایبی دارد؟

فکر کنم خالی از لطف نباشد که در ادامه مقاله برای رسیدن به پاسخی بهتر برای سؤال موکت پرز بلند چیست؟ از معایب آن نیز سخن بگوییم. موکت پرز بلند یک کف‌پوش مناسب و ایده‌آل برای ساختمان‌های مسکونی است که مزایای زیادی دارد؛ اما در کنار هر مزیت و ویژگی‌ خوبی، معایبی نیز برای هر محصول تعریف می‌شوند و موکت پرز بلند نیز از این قاعده مستثنی نیست.

در مقابل مزیت‌های زیاد تافتینگ باید گفت که با وجود پرزهای بلند آن، فضای منزل شما کوچک‌تر به نظر می‌آید و این موضوع به عنوان یکی از معایب موکت پرز بلند تلقی می‌شود.

علاوه بر این با وجود تارو پرزهای بلند موکت، نظافت آن سخت‌تر می‌شود و این یک عیب بزرگ است. پرزهای بلند موکت به سرعت گردوغبار را به خود جذب می‌کنند و گاهی آشغال‌ها داخل پرزها جمع می‌شوند که نمی‌شود آن‌ها را دید و نه می‌شود به راحتی آن‌ها را تمیز کرد. به طور کلی نظافت و شستشوی سخت موکت پرز بلند یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین معایب است.

در خرید موکت پرز بلند به چه نکاتی توجه کنیم؟

در ادامه پاسخ به موکت پرز بلند چیست؟ می‌رسیم به نکاتی که باید در هنگام خرید این کالا به آن توجه شود. یکی از نکاتی که در هنگام خرید موکت پرز بلند باید به آن توجه شود، انتخاب رنگ موکت است در این رابطه هیچ محدودیتی وجود ندارد و نمی‌توان گفت که کدام رنگ از دیگری بهتر است یا بهتر بگوییم هیچ رنگی بر رنگ دیگر ارجحیت ندارد.

مهم‌ترین و اصلی‌ترین معیار انتخاب فرش یا موکت ، سلیقه فردی است. اما عواملی همچون ابعاد فضا و تم رنگی دکوراسیون فضا در این انتخاب دخیل هستند. برای اتاق‌هایی با ابعاد کوچک بهتر است که از موکت‌های که در طیف رنگ‌های روشن قرار دارند، استفاده کرد.

در مقابل برای فضاهای بزرگ‌تر، موکتی با رنگ‌های پایه تیره مناسب و زیبا خواهد بود. چنانچه مایل هستید که موکت به عنوان کانون دکور محیط به چشم آید بهتر است که رنگ متضاد با تم رنگی دکور را انتخاب کنید در غیر این صورت باید موکت با تم رنگی دکور محیط هماهنگی داشته باشد. معیار دوک در انتخاب موکت به تعداد افراد خانواده شما بستگی دارد.

اگر خانواده‌ای پرجمعیت دارید بهتر است که موکت‌هایی بادوام بالاتر و به رنگ تیره با رنگ خنثی را خریداری کنید. به طور کلی موکت باید با دکوراسیون و متراژ محیط در تناسب باشد. کیفیت موکت از مهم‌ترین نکاتی است که باید به دقت بررسی شود. بهتر است بدانید که موکت‌هایی با تراکم بیشتر و پرزهای فشرده‌تر مرغوب بوده و دوام بالاتری دارد. همچنین دقت داشته باشید که با توجه به شرایط آب و هوایی محل سکونت خود، جنس موکت را انتخاب کنید. برای مثال موکت‌هایی با الیاف پشم برای ساکنین مناطق شمالی کشور مناسب‌تر هستند.

بلرند تولیدکننده موکت نیز یکی از مهم‌ترین نکاتی است که در خرید موکت باید به آن توجه کرد. به یاد داشته باشید که همواره برندهای مشهور و صاحب نام، موکت‌هایی بهتر و مرغوب‌تر را تولید کرده و در اختیار مشتری‌های خود قرار می‌دهند.

فروشگاه موکت |موکت زت کارپت

 

سخن پایانی

در مقاله امروز سعی بر آن شد تا به طور مختصر به سؤال شما در رابطه با موکت پرز بلند چیست؟ پاسخ داده شود. موکت پرز بلند با نرمی و لطافت خاصی که دارد و همچنین جنس مرغوب و برخورداری از پرزهای بلند، محبوبیت زیادی در بین ساکنین مناطق سردسیری دارد.

موکت‌های پرز بلند در رنگ‌ها و مدل‌های متنوعی تولید می‌شوند و انواع مختلف آن از لحاظ بافت و اندازه پرزها با هم متفاوت هستند. موکت‌های پرز بلند در فضاهای لوکس استفاده می‌شوند و به ویژه برای استفاده در اتاق خواب بسیار مناسب هستند.

این نوع از موکت به خلت ویژگی نرمی و لطافت در هنگام راه رفتن به فرد احساس آرامش می‌دهد. همچنین مانند موکت اتاق هتل یک عایق صوتی مناسب بوده که با جذب صداها مانع از ایجاد آلودگی صوتی می‌شود. علاوه بر این یک عایق حرارتی است از این رو برای استفاده در مناطق سردسیری بهترین گزینه است.

این نوع از موکت به دلیل پرزهای بلندی که دارد بهترین جایگزین فرش است. اما در کنار همه مزیت‌ها و ویژگی‌های عالی موکت پرز بلند، نظافت سخت این موکت و شستشوی دشوار آن به دلیل پرزهای بلند آن از معایب مهم این کف‌پوش به شمار می‌آیند.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1