برای انتخاب موکت در هتل به چه نکاتی توجه کنیم؟

در بحث های پیشین در مورد انواع کف پوش های هتل صحبت کردیم و دیدیم که مزیت های موکت برای پوشاندن کف هتل ها بسیار بالا است. موکت ها برای سالمندان و کودکان فضای امنی در داخل اتاق های هتل ایجاد می کنند، جاذب صدا هستند و سر و صدای محیط را به خود جذب می کنند، گرم هستند و ظاهر زیبا و راحتی نسبی باعث می شود که با قدم گذاشتن روی آن ها حس کنیم که در اتاق خواب منزل خودمان هستیم. اما تا اینجا فقط نصف راه را پیموده ایم. اگر شما هم قانع شده باشید که موکت ها بهترین انتخاب برای هتل هستند، نیمه دوم مسیر را باید صرف انتخاب موکت هتل کنید.

نکات زیادی وجود دارند که در انتخاب موکت هتل نقش دارند و در این گفتار تلاش می کنیم همه آن ها را پوشش دهیم. به علاوه ، نه تنها برای اتاق های هتل ، برای راهروها و لابی نیز نکاتی را مطرح می کنیم که به انتخاب موکت مناسب منجر شود.

انتخاب موکت مناسب برای هر بخش از هتل

همانطور که اشاره کردیم هر بخش از هتل این پتانسیل را دارد که با موکت پوشانده شود. اما نباید همه بخش ها موکت یکسانی داشته باشند. نکته مهم این است که به طور شفاف به نیاز های خود در هر بخش از هتل توجه کنید تا انتخاب موکت هتل برای شما ساده تر شود.

به عنوان مثال برخی از مکان ها رفت و آمد بیشتری دارند و سایش موکت بالاتر است. برخی از مکان ها بیشتر در معرض گرد و خاک قرار دارند و باید حتماً به نحوه تمیزکاری آن ها توجه ویژه ای شود. یا گاهی لازم است حتماً طرح و رنگ خاصی را انتخاب کنید که با دکوراسیون کلی فضا همخوانی داشته باشد.

موکت لابی و سالن های عمومی

در لابی هتل یا سالن های عمومی می توانید به جای سرامیک یا سایر پوشش های کف ، از موکت استفاده کنید. این موکت ها نیازی نیست که پرز بلند باشند. به دلیل آن که رفت و آمد در این مکان ها زیاد است، موکت دچار ساییدگی و خوابیدن می شود.

مطلب مرتبط  روش های مختلف نظافت و شستشوی موکت هتل

بنابراین به دنبال موکت های بدون پرز باشید. انواع موکت های اداری برای این بخش از هتل کاملاً مناسب اند. در مورد طرح و رنگ موکت در این مکان ها به دو نکته توجه کنید.

اول آن که حتماً به سراغ رنگ های تیره تر بروید که کثیفی روی آن ها خودش را نشان ندهد. چراکه هم کارمندان و هم مسافران به طور مداوم از بیرون ساختمان با کفش روی این موکت ها قدم می گذارند و به این ترتیب گرد و خاک و لکه به سرعت روی آن ها می نشیند. رنگ های تیره کمتر لک می شوند و در عوض گرد و غبار روی آن ها مشخص است که با استفاده از جاروبرقی به سرعت تمیز می شود.

در واقع استفاده از جاروبرقی برای از بین بردن گرد و خاک ها به مراتب بهتر از آن است که هفته ای دو بار موکت ها را بشویید! در مورد انتخاب موکت هتل در لابی و سالن های عمومی نکته دوم این است که به جای موکت های ساده ، انواع طرح دار را انتخاب کنید. هر چه طرح و نقش بیشتر باشد، لکه ها کمتر روی آن دیده می شوند.

استفاده از موکت در هتل | زت کارپت

موکت مناسب برای راهرو ها و پله ها

هر جا را که موکت نکنید، از راهرو ها و پله های هتل نمی توانید بگذرید. در زمان انتخاب موکت هتل برای این مکان ها، دیگر نیازی نیست خیلی نگران لکه شدن و گرد و خاک کفش مسافران باشید. چراکه با عبور از سالن و ورودی هتل ، به احتمال قوی کفش آن ها تا حد زیادی تمیز شده است.

مسئله مهم دیگر این است که در راهرو ها به دلیل آن که فضای رفت و آمد باریک و متمرکز است، کوبیدگی و سایش موکت بیشتر اتفاق می افتد. بنابراین حتماً باید موکت های با کیفیت بالا را برای این مناطق خریداری کنید. موکت های پشمی در راهرو ها گزینه ایده آلی هستند. چراکه علاوه بر دوام بالا و بافت محکم ، تا حد زیادی صدای محیط را هم به خود جذب می کنند.

مطلب مرتبط  معرفی موکت تایل هتلی و ویژگی های آن

در زمان هایی مثل تعطیلات نوروز یا تابستان که هتل ها مملو از مسافران هستند ، نگرانی عمده ای که وجود دارد این است که رفت و آمد در راهرو ها باعث ایجاد سر و صدا شده و آسایش مسافرانی که در هتل در حال استراحت هستند را نشانه برود.

به همین دلیل موکت ها بهترین استراتژی هستند که برای راهرو ها و پله ها می توانید در نظر داشته باشید. آن ها ضربه قدم ها و رفت و آمد ها را درون خود کشیده و اجازه نمی دهند که صدای گام ها پخش شود.

نکته مهم دیگری که وجود دارد این است که طرح موکت راهرو ها نسبتاً حساس است. اگر راهرو ها نورگیری کافی نداشته باشند و دیوارها هم با رنگ یا کاغذ دیواری تیره پوشانده شده باشد ، موکت مناسب هتل برای راهرو ها در این زمان رنگ های روشن یا طرح های ساده است.

هر چند که طبقات اول، در صورت نبود آسانسور هنوز در معرض کثیفی و لک شدن با کفش هستند. اما به هر حال روشن نگه داشتن راهرو ها مهم تر است. در هر صورت شما قرار نیست که راهرو ها و راه پله ها را به دالان های تنگ و تاریک بدل کنید.

پوشاندن راهرو و پله ها با موکت مناسب | زت کارپت

موکت مناسب هتل در اتاق خواب

در اتاق خواب ها ترافیک و رفت و آمد از هر جای دیگر هتل کمتر است. بنابراین نگرانی بابت سایش موکت در این مکان ها به حداقل می رسد. در عوض بهتر است به فکر طرح مناسب ، نرمی و راحتی آن ها باشید.

مطلب مرتبط  راهنمای جامع انتخاب و خرید موکت هتلی 2024

موکت های پلی پروپیلن در اتاق خواب ها گزینه ای مقرون به صرفه به حساب می آیند. این موکت ها در دو نوع نمدی یا تافتینگ در بازار کشورمان به وفور یافت می شوند. موکت های نمدی ضخامت کمتری دارند و بسته به طرح و مدل ، تنوع بالایی را در بر می گیرند.

در عوض موکت های تافتینگ کمی قطورتر بوده و راه رفتن روی آن ها بسیار خوشایند است. برخی از موکت های تافتینگ دارای پرزهای نسبتاً بلندی هستند که در صورتی که زیر پایه های تخت یا میز قرار بگیرند ، دچار کوبیدگی می شوند.

اما در هر صورت ، تافتینگ ها در زمان انتخاب موکت هتل ، جزو وسوسه برانگیز ترین گزینه ها هستند. آن ها نرمند ، به سادگی جارو کشیده می شوند، در انواع ساده یا طرح دار موجودند و عایق مناسبی برای حرارت و صدا هستند. به علاوه ، رطوبت را نیز به خود جذب می کنند.

موکت مناسب برای اتاق های هتل | زت کارپت

جمع بندی

در بین موکت های مناسب هتل ، مدل های سفارشی هم وجود دارند که توسط تولیدکنندگان داخلی تولید می شوند. همانطور که در ابتدا هم اشاره کردیم، مهم ترین مسئله این است که به نیاز های اساسی خود در هر بخش از هتل نگاه کنید تا انتخاب برای شما ساده تر شود.

انتخاب موکت هتلی با کیفیت بسیار مهم است زیرا موکت ها تنوع بی نظیری دارند ، طرح و رنگ آن ها بسیار گسترده است و هم جنس و میزان ضخامت آن ها. موکت مناسب هتل می تواند ترکیبی از انواع موکت باشد. همان طور که دیدیم هر بخش از هتل به یک نوع خاص از موکت نیاز دارد که بسته به میزان رفت و آمد ، نیاز های افراد و میزان تمیزی مورد نیاز ، انتخاب می شود.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1