انتخاب موکت مناسب برای اتاق کودک

موکت اتاق کودک | زت کارپت

هیچ کفپوشی مناسب تر از موکت، برای اتاق کودک نیست. چرا که موکت گرمای بیشتری به فضای اتاق می بخشد و به دلیل لطافتی که دارد امنیت بیشتری را برای بازی و تحرک کودک فراهم می کند. با داشتن موکت در این فضا دیگر نیازی نیست نگران زمین خوردن او هنگام بازی کردن باشید. اما نکاتی وجود دارد که برای خرید موکت اتاق کودک باید در نظر بگیرید تا بتوانید بیشترین استفاده را از این محصول ببرید.

چند نکته مهم در انتخاب موکت اتاق کودک

۱. انتخاب جنس موکت اتاق کودک

جنس موکت اولین چیزیست که حتی پیش از قیمت به آن توجه می شود. با توجه به اینکه موکت ها انواع مختلفی دارند، دقت در انتخاب جنس مناسب برای موکت اتاق کودک مساله بسیار مهمی است.

یکی از مهم ترین نکات در انتخاب جنس موکت، لطافت آن است. کودک شما هر چه سن کمتری داشته باشد، بیشتر در حال کشف دنیای اطرافش است. بنابراین هنگام بازی یا زمانی که روی زمین می‌غلتد، لطافت موکت را احساس خواهد کرد. برای اینکه حین بازی حس بهتری به فرزندتان ببخشید ، بهتر است در قدم اول به لطافت موکت توجه داشته باشید.

بهترین جنس موکت اتاق کودک چیست ؟

    1. یکی از بهترین و پرطرفدار ترین جنس های موکت جنس “نایلون” است. چرا که مقاومت بیشتری در قیاس با سایر موکت ها دارد و دیرتر لکه ها روی آن نمایان می شوند. نایلون جنس ارزان تری نسبت به سایر موکت های مقاوم نظیر موکت هایی با الیاف طبیعی است. به عنوان مثال ، موکت از جنس پشم اغلب کیفیت بالاتر و زیبایی بیشتری دارد، اما بسیار گران تر از نایلون است. برخی از والدین این الیاف را به دلیل گران بودن انتخاب نمی کنند. اما از سوی دیگر اگر بخواهید کودکتان از قرار گرفتن در معرض الیاف غیر طبیعی نظیر نایلون دور بماند انتخاب الیاف طبیعی گزینه اول است.
    2. “پلی استر و اولفین” از جمله موکت های مقرون به صرفه هستند که مقاومت خوبی هم دارند. اما چربی را خیلی زود به خود جذب می کنند و شما باید برای تمیز کردن و مراقبت از آن تلاش بیشتری کنید.
    3. “موکت های پرز بلند” نیز انتخاب مناسبی برای اتاق کودک نخواهند بود. چرا که پرزهای آن ممکن است کنده شود. این امر هم زیبایی آن را از بین می‌برد و هم ممکن است برای کودکتان مضر باشد. موکت های پرز بلند برای اتاق میهمان یا اتاق پذیرایی زیبا‌تر و کاربردی تر خواهند بود.
مطلب مرتبط  موکت طرح سنگ فرش چیست و چه کاربردی دارد

جنس موکت اتاق کودک | زت کارپت

۲. انتخاب رنگ موکت

عوامل مختلفی نظیر جنسیت فرزندتان، در انتخاب رنگ موکت اتاق کودک تاثیر دارد. هر چند تیره یا روشن بودن موکت در نشان دادن لکه ها تاثیرگذارند؛ به‌طوری که اگر کودک شما دائم با دستان رنگی روی موکتی با رنگ روشن دست بکشد، این موکت خیلی زود کیفیت و زیبایی اش را از دست می‌دهد. رنگ تیره از سوی دیگر ممکن است فضای اتاق را تاریک کند. با این حال انتخاب رنگی ترکیبی بین این دو می تواند انتخاب مناسبی برای اتاق خواب کودک شما باشد.

در هر حال کودکان حین بازی با رنگ ها یا حین خوردن غذا ممکن است چیزی روی زمین بریزند، هرچند بهتر است همیشه چیزی روی موکت بیندازید که آلوده نشود اما انتخاب موکت رنگ روشن را نیز برای اتاق کودک به کل فراموش کنید.

باید به این نکته توجه کنید که اتاق کودک نیاز به رنگ های شاد دارد. اگر سایر وسایل اتاق را در رنگ های شاد انتخاب کرده‌اید، می توانید موکت آن را در رنگی خنثی و نیمه تیره همانند طوسی یا قهوه ای انتخاب کنید. اگر می خواهید اتاق خواب کودک شما رنگارنگ باشد، انتخاب موکت تایل ها می تواند گزینه مناسبی باشد. با انتخاب موکت تایل می توانید همزمان دو یا چند رنگ زیبا برای موکت اتاق کودک خود انتخاب کنید. اگر علاقمندید تا درباره این موکت بیشتر بدانید، میتوانید به مطلب دیگر ما به عنوان موکت تایل چیست مراجعه کنید.

استفاده از موکت تایل در اتاق کودک | زت کارپت

اگر بخواهید دکوراسیون اتاق کودک خود را بر اساس جنسیت او رنگ‌بندی کنید، شاید بهتر باشد برای اتاق پسرانه از رنگ های آبی یا طوسی استفاده کنید و برای یک اتاق دخترانه رنگ های قرمز یا صورتی را در نظر بگیرید تا جذابیت بیشتری برای فرزندتان داشته باشد.

مطلب مرتبط  ویژگی های موکت اتاق خواب چیست

۳. تمیز کردن موکت اتاق کودک

چه بخواهید چه نخواهید موکت اتاق کودک خیلی زود کثیف می شود. حتی اگر لکه آبرنگ روی آن نریزد یا کودکتان با دست آلوده به روی آن دست نکشد، در هر حال این اتفاق می‌افتد. بنابراین تمیز کردن آن اولویت دارد. چرا که نباید آلودگی در موکت بماند. این امر می‌تواند موجب بیمار شدن فرزندتان شود.

جارو کشیدن مرتب موکت می‌تواند از ماندن گرد و غبار در تار و پود آن جلوگیری کند. اگر چیزی روی موکت ریخته شد که نیاز به شستشوی آن داشتید کافیست همان زمان با اسپری و مواد شوینده روی لکه آب بپاشید و با یک دستمال تمیز آن را پاک کنید. بهتر است تا خشک شدن آن ، کودکتان را از محل شستشو شده دور نگه دارید تا به مواد شیمیایی برخورد نداشته باشد.

هنگام خرید موکت برای اتاق فرزندتان می توانید به دنبال موکت های ضد لک بگردید تا نیاز به شستشوی دائم آن نداشته باشید. موکت های ضد لک خیلی دیرتر لکه ها را نشان می‌دهند و کافیست شما گاهی آن را جارو بزنید تا گرد و غبار را بزدایید.

بخارشویی موکت اتاق خواب کودک | زت کارپت
بخار شوی کردن موکت تا حد زیادی میکروب هایی که احتمالا در تار و پود موکت قرار گرفته اند را از بین می برد.

توجه به بهداشت و سلامتی موکت اتاق کودک

یکی از مهم ترین فاکتور‌ های انتخاب موکت اتاق خواب فرزندتان توجه به بهداشت آن است. موکت های بی‌کیفیت ممکن است مواد شیمیایی داشته باشند تا مقاومت موکت بالاتر برود. اگر فکر می کنید این مواد ممکن است برای کودکتان مضر باشد، بخصوص اگر فرزندتان خیلی کوچک است و ممکن است هر چیزی را از روی زمین به داخل دهان ببرد، بهتر است به دنبال موکت های سازگار با محیط زیست و الیاف طبیعی بروید.

مطلب مرتبط  موکت مناسب حیوان خانگی را می شناسید؟

همچنین در نظر داشته باشید که چسب موکت نیز بوی خاصی دارد که برخی افراد به آن حساسیت دارند. بهتر است حداقل ۲۴ ساعت پس از نصب موکت ، کودکتان را در اتاق دیگری نگهداری کنید تا در معرض این بو قرار نگیرد.

این نکته را نیز در نظر داشته باشید، موکت ها در عین لطافت و زیبا بودن ممکن است خیلی سریع به محل رشد آلودگی ها تبدیل شوند. بنابراین لازم است نسبت به تمیز کردن مرتب موکت اتاق کودکتان برنامه منظمی داشته باشید.

جمع بندی

با توجه به وجود انواع موکت ، خرید موکت ممکن است برای برخی یک کار چالش برانگیز باشد. از انتخاب رنگ مناسب تا جنس موکت ؛ همه این موارد می‌تواند کار را برای انتخاب موکت مناسب سخت کند. موکت اتاق کودک توسط کودکتان لمس می شود؛ باید کاری کنید که در عین اینکه کودکتان در اتاق بازی خود احساس آرامش دارد، همه چیز بهداشتی و تمیز هم باشد. تا حد ممکن کودکتان را از محصولات شیمیایی و بافت های غیر طبیعی دور کنید تا بتوانید بدون نگرانی او و اسباب‌بازی‌هایش را در اتاق رها کنید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

یک پاسخ

  1. سلام وقتتون بخیر، ممنون بخاطر این همه تنوع محصول در سایتتون. من موکت بنفش رنگی چند روز پیش بهتون سفارش دادم و امروز به دستم رسید و واقعا عالی بسته بندی شده بود و به موقع رسید. خدا به کسب و کارتون برکت بده.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1