موکت یا سرامیک ؛ کدام یک گزینه مناسبی برای منزل است؟

موکت یا سرامیک ؛ کدام یک گزینه مناسبی برای منزل است؟ | شرکت زت کارپت

در مقایسه با گذشته، این روز ها بیش از پیش به دکوراسیون منزل و تأثیر آن روی روحیه فرد توجه می شود. به همین دلیل انتخاب کف پوش مناسب برای منزل نیز اهمیت زیادی دارد. با افزایش تنوعی که در تولید انواع و اقسام کف پوش ها وجود دارد، مالکان منازل برای انتخاب کف پوش متناسب مردد می شوند. در طی سال های اخیر برخی از کف پوش ها از جمله سرامیک، موکت، پارکت و لمینت طرفداران زیادی پیدا کرده اند؛ اما هنگام خرید باید بین موکت یا سرامیک ، پارکت و لمینت انتخاب کنیم.

برای خرید کف پوش باید چند نکته ازجمله بودجه موردنظر، محدوده فضایی که در اختیار دارید، نوع دکوراسیون منزل یا محل کار و … را در نظر داشته باشید. در این مقاله به معرفی و مقایسه موکت و سرامیک و انواع کف پوش ها می پردازیم تا با اطلاعات کافی اقدام به خرید نمایید.

موکت یا سرامیک؛ مسئله این است!

یکی از نکات مهمی که هنگام خرید و انتخاب کف پوش باید به آن توجه کافی داشته باشید، میزان بودجه ای است که برای کف پوش در نظر گرفته اید. اگر به نصب و استفاده از سرامیک برای قسمت های مختلف منزل ازجمله آشپزخانه، پذیرایی و هال منزل علاقه دارید، در بسیاری از موارد نیاز به خراب کردن زیر ساخت اولیه است.

علاوه بر این، این خراب کردن و زیرسازی، هزینه های بالایی را برای مالک منزل رقم خواهد زد؛ اما در صورتی که موکت را به عنوان کف پوش انتخاب کنید، نیازی به خرابی نیست و فقط با یک چسب می توانید موکت را روی هر سطحی بچسبانید.

حتی اگر بعد از چندین سال بخواهید نوع کف پوش یا رنگ آن را عوض کنید سختی کم تری را متحمل خواهید شد. برای تعویض سرامیک باید کلیه قسمت ها را مجدداً خراب کنید؛ که این کار علاوه بر صرف بودجه زیاد، باعث صرف هزینه های زیاد دیگری نیز می شود؛ اما اگر به هر دلیلی قصد تعویض موکت را داشته باشید، به راحتی از سطح کنده شده و می توانید آن را با طرح دیگر جایگزین کنید.

مطلب مرتبط  بهترین جایگزین موکت چیست؟

به طور کلی موکت ها به چندین دسته مختلف ازجمله موکت کبریتی، موکت چمن مصنوعی، موکت طرح دار و موکت پرز بلند تقسیم می شوند. در این بین امروزه موکت چمن مصنوعی بیشتر جنبه تزئینی داشته و برای اتاق خواب کودکان مناسب است. موکت های طرح دار به راحتی با انواع دکوراسیون ها ست می شوند و برای منازل کلاسیک، مدرن و مینیمال، دارای طرح های مختلفی هستند که متناسب با سلیقه هر فردی در نظر گرفته شده اند.

موکت یا سرامیک؛ مسئله این است! |شرکت زت کارپت

مقایسه موکت و سرامیک

کف پوش یک پوشش تقریباً دائمی برای قسمت های مختلف هر منزل یا دفاتر کار است؛ شما باید اطلاعات کافی برای انتخاب موکت یا سرامیک داشته باشید.

دکوراسیون منزل روی احساسات مالک منزل تأثیرات مستقیمی دارد و حتی در برخی موارد فرد ممکن است چندین ساعت متوالی را در منزل حضور داشته باشند و بهتر است بهترین دکوراسیون را برای منزلتان آماده کنید. از مهم ترین تفاوت ها و مزیت های بین کف پوش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نظافت آسان موکت

در مقایسه موکت و سرامیک، یکی از نکاتی که حائز اهمیت می باشد، این است که کف پوش سرامیک به صورت مداوم نیاز به نظافت و تی کشیدن دارد. در نگاه اول کلیه لکه ها و حتی جای پا روی سرامیک باقی می مانند.

در صورتی که موکت چندین روز یک بار نیاز به نظافت دارد و برای تمیزکاری وقت زیادی از شما نمی گیرد. همچنین برای تمیز کردن نیازی به استفاده از دستمال نم دار نیست و با جارو برقی به خوبی تمیز می شود.

  • تنوع بالا در طرح موکت ها

موکت در مقایسه با انواع کف پوش ها تنوع طرح بالاتری دارد و با دید بازتری می توانید گزینه متناسب با رنگ و طرح دکوارسیون پذیرایی یا هال، رنگ و طرح موردنظرتان را خریداری کنید. موکت با الیاف طبیعی یا الیاف مصنوعی با پرزهای بلند و کوتاه تولید می شود.

مطلب مرتبط  چسب موکت چیست؟ | انواع چسب موکت

برای مثال موکت های پرز بلند با رنگ های فانتزی برای اتاق خواب کودکان مناسب هستند و برای پوشاندن کف سالن پذیرایی، موکت های پرز کوتاه با رنگ های تیره تر و طرح های متنوع تر توصیه می شوند. موکت به دلیل تنوع زیادی که دارد به راحتی با دکور های مختلف هماهنگ می شود.

تنوع بالا در طرح موکت ها | شرکت زت کارپت

  • سکوت و امنیت با موکت

سطح موکت چه دارای پرزهای بلند باشد و چه از پرزهای کوتاه تولید شود، هنگام راه رفتن باعث تولید صدای اضافه نمی شود و به همین دلیل باعث ایجاد فضایی آرام و امن خواهد شد. به همین دلیل موکت برای منازلی که کودکان خردسال یا افراد مسن در آن ساکن هستند، بسیار مناسب است.

علاوه بر این، در صورتی که اجسام روی سرامیک سقوط کنند حتماً می شکند، اما با سقوط اجسام روی موکت هیچ آسیبی به آن ها وارد نمی شود.

  • سرامیک سرد است و موکت گرم

همیشه در مقایسه موکت و سرامیک، یکی از موضوعات مهمی که مطرح است، سرد بودن سطح سرامیک است که این سرما در فصول سرد نیز تشدید می شود. استفاده از موکت علاوه بر جلوگیری از ورود و نشستن سرما داخل منزل، باعث ایجاد فضایی گرم در آن می شود.

به همین دلیل بسیاری از افراد موکت را به عنوان یک عایق حرارتی و صوتی می شناسند. علاوه بر این، سرمای حاصل از راه رفتن روی سرامیک، پس از مدتی باعث ایجاد درد در مفاصل و به ویژه پاها می شود.

  • ارزان تر بودن موکت

انواع و اقسام موکت ها در شرکت های با کیفیت در سراسر ایران و جهان تولید می شوند و به همین دلیل قیمت فروش موکت در اقصی نقاط کشور حدوداً یکسان است. با توجه به این نکته، می توانید با در نظر ای که در اختیار دارید، طرح و رنگ موکت موردنظر را خریداری کنید.

مطلب مرتبط  بهترین رنگ موکت ساده ترند در سال ۲۰۲۳ منزل و محیط کار

موکت به صورت رول های بزرگ و در هر ابعادی که لازم دارید به فروش می رسد؛ اما برای خرید سرامیک در بسیاری از موارد، باید یک بسته کامل از سرامیک را خریداری کنید و ممکن است همه سرامیک های یک بسته به کار نیایند و دور ریز زیادی داشته باشند.

مطالعه مقاله موکت یا پارکت هم می‌تواند در تصمیم گیری به شما کمک کند، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم به این مقاله یک سر بزنید.

  • لغزنده بودن سرامیک

سطح سرامیک در مقایسه با موکت لغزنده تر است و به همین دلیل در اکثر موارد مبلمان و میز ناهارخوری در آشپزخانه به راحتی روی سطح آن قرار نمی گیرند و دچار لغزش می شوند. همچنین احتمال افتادن کودکان نیز افزایش می یابد.

لغزنده بودن سرامیک | شرکت زت کارپت

  • بزرگ تر نشان دادن فضا

موکت های یک دست که پرزهای کوتاه دارند، فضای هال یا اتاق نشیمن و پذیرایی را بزرگ تر نشان می دهند.

کلام آخر

با توجه به این که شرکت های زیادی در سراسر ایران و جهان انواع موکت ها و کف پوش ها را تولید و عرضه می کنند، انتخاب کف پوش متناسب با بودجه موردنظر، کار دشوار و زمان بری است. فروشگاه زت پارکت با هدف افزایش جلب رضایت کلیه مالکان منازل و طراحان دکوراسیون داخلی، انواع و اقسام موکت ها را با طرح ها و رنگ ها و ضخامت های مختلف تولید و عرضه می کند.

این شرکت دارای بخش متخصصی متشکل از معماران و متخصصان گرافیک و طراحی داخلی است که با ارائه مشاوره، بهترین طرح و رنگ موکت ها را برای پروژه های اداری، سالن های آمفی تئاتر، هتل ها و … پیشنهاد می کنند. علاوه بر این، شرکت زت کارپت کلیه خدمات اندازه گیری، نصب و خدمات پس از فروش را نیز به خریداران عرضه می کند.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1