موکت یا پارکت؟! کدام یک کفپوش بهتری برای محیط شماست؟

موکت یا پارکت؟! کدام یک کفپوش بهتری برای محیط شماست؟ | شرکت زت کارپت

با افزایش اهمیت و توجه به دکوراسیون داخلی منزل و انتخاب پارامترهای مناسب، خرید موکت و کفپوش مناسب نیز اهمیت زیادی پیدا کرده است. بسیاری از مالکان منازل برای پوشاندن قسمت های مختلف منزل یا برای مهدکودک ها و … بین انتخاب موکت یا پارکت مردد هستند.

یکی از مهم ترین نکاتی که باید هنگام خرید و انتخاب کفپوش به آن دقت کنید، اطلاعات لازم در مورد مقایسه موکت و پارکت است.

برای انتخاب بهتر کفپوش باید سبک و نوع دکوراسیون منزل خود را بشناسید.

با وجود این که در طی سال های اخیر برخی از مالکان استفاده از طرح های جدید پارکت، سرامیک و … را ترجیح می دهند، طراحی و تولید موکت ها امروزه به گونه ای است که به اندازه یک پارکت یا حتی بیشتر از آن زیبایی دارد و نظر هر مخاطبی را جلب می کند.

با توجه به این که انواع و اقسام موکت ها با طرح ها و رنگ های مختلف تولید می شوند، برای همه قسمت های منزل خود می توانید از رنگ ها و طرح ها و ضخامت های مختلف به عنوان کفپوش زیبا استفاده کنید.

در این مقاله به طور کامل با مزایا و معایب پارکت و موکت و مقایسه این دو می پردازیم تا بتوانید با اطلاعات بیشتر و دید بازتری انتخاب کنید.

موکت یا پارکت | شرکت زت کارپت

موکت بهتر است یا پارکت؟

طی سال های اخیر با افزایش تنوع در انواع کفپوش ها برای منازل، خرید و انتخاب گزینه مناسب برای خریداران دشوارتر شده است؛ حتی اگر خانه مدرن و مینیمال هم داشته باشید، با خرید موکت با استایل های مدرن و شیک، می توانید زیبایی منزل خود را چند برابر کنید. برای مثال برای پذیرایی از موکت های طرح دار و تخت استفاده کنید و برای اتاق های نشیمن و اتاق کودکان، موکت های بلند و فانتزی را خریداری کنید.

یکی از بهترین مزایایی که موکت در مقایسه با پارکت دارد، احساس راحتی و گرمای بیشتر است.

پس از چند ساعت ایستادن یا نشستن روی سطوح دیگر مانند: پارکت و سرامیک و … احساس خستگی خواهید کرد.

مطلب مرتبط  مقایسه موکت با انواع کفپوش سخت

همچنین موکت عایق بهتری برای شکستگی و افتادن اجسام است. اگر از موکت به عنوان کفپوش استفاده کرده باشید، در صورت سقوط اجسام مختلف روی زمین، می توانید اطمینان خاطر داشته باشید که نمی شکند.

در این مقاله به طور اختصاصی به مقایسه موکت و پارکت می‌پردازیم اگر شما در انتخاب و مقایسه موکت با کفپوش سخت دیگری گیر کرده‌اید به این مقاله مراجعه کنید.

مناسب ترین کفپوش چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

خانه مکان امنی است که بعد از کار در آن احساس راحتی می کنید. به همین دلیل حضور در مکانی امن، راحت و گرم در ایجاد فضایی آرامش بخش اهمیت زیادی دارد.

عوامل مختلفی برای انتخاب و خرید کفپوش تأثیرگذار هستند که از مهم ترین آن ها می توان به نوع طراحی داخلی، دوام، کیفیت، ایمنی کفپوش، هزینه و شستشو اشاره کرد.

کلیه المان هایی که برای منزل انتخاب می کنید، باید با یکدیگر هماهنگی و تناسب داشته باشند. برای مثال: اگر سبک مدرن و مینیمال دوست دارید، از خریدن وسایل اضافه؛ کفپوش های پر زرق و برق و … خودداری کنید.

حتی با خرید موکت های فانتزی با سبک مدرن، می توانید فضای خانه را تبدیل به مکانی گرم، ایمن و زیبا کنید. چنانچه هرکدام از کفپوش هایی که امروزه عرضه می شوند را انتخاب کنید، باید به هزینه های نصب، کیفیت و نوع نگه داری آن نیز توجه داشته باشید.

در مقایسه با انواع کفپوش های به روز، هزینه خرید و حتی نصب موکت بسیار کم تر بوده و نگه داری از آن به دلیل عدم نیاز به شستشو و تمیز کردن مداوم بسیار آسان تر است.

علاوه بر این، توجه داشته باشید که بروز حوادث مختلف مانند آتش سوزی، ریختن آب و لیز خوردن روی کفپوش ها، شکستن اجسام و … امری اجتناب ناپذیر است؛ بنابراین توجه داشته باشید که در صورت لزوم برای تعویض کفپوش، قدرت خرید کدام کفپوش را دارید.

مطلب مرتبط  موکت یا سرامیک ؛ کدام یک گزینه مناسبی برای منزل است؟

یکی از مهم ترین دلایلی که بسیاری از افراد به ویژه خانم ها خرید موکت را به کفپوش ترجیح می دهند، شستشوی آسان است. سایر کفپوش های دیگر مانند پارکت، سرامیک و لمینت، معمولاً هرروز نیاز به شستشو و صرف زمان زیادی دارند که برای برخی سخت و زمان بر خواهد بود.

استفاده از پارکت | شرکت ت کارپت

مقایسه موکت و پارکت

با توجه به آنچه در قسمت قبل به آن اشاره شد، کفپوشی مناسب است که گرم، ایمن، با کیفیت باشد و شستشوی آن آسان و سریع انجام شود. با این وجود در این قسمت از مقاله نیز به مقایسه موکت و پارکت می پردازیم تا با دید بازتری انتخاب و خرید کنید.

  • افزایش تنوع در موکت

موکت ها دارای طرح ها و رنگ های مختلفی هستند و خریدار می تواند برای هر قسمت از منزل انواع موکت ها با ضخامت و رنگ های مختلف را خریداری کند.

  • احساس گرمی و لطافت

موکت در مقایسه با سایر متریال ها به دلیل جنس نرمی که دارد، احساس لطافت و گرمی خاصی را خود به همراه دارد. همچنین موقع راه رفتن سر و صدای سخت و زیادی تولید نمی کند. خرید موکت و نصب آن به عنوان یک عایق گرما در انتقال دمای سرد از کف منزل به محیط داخل جلوگیری می کند.

  • مقاومت در برابر سقوط اجسام یا افراد

الیافی که برای ساخت موکت استفاده می شوند، باعث افزایش مقاومت آن در برابر صدمات مختلف مانند سقوط اجسام می شود. موکت مقاومت بالایی دارد و برای منازلی که افراد مسن یا کودکان خردسال در آن ها زندگی می کنند، مناسب هستند.

  • هزینه نصب کم

پس از انتخاب و خرید پارکت متناسب با فضایی که در اختیار دارید، باید به هزینه های نصب نیز دقت داشته باشید. هزینه نصب پارکت بنا بر متراژ مربع متر فضا محاسبه می شود که ممکن است از عهده پرداخت برخی افراد خارج باشد؛ اما هزینه نصب موکت آسان بوده و حتی خریدار به راحتی می تواند نصب کند.

  • نظافت آسان
مطلب مرتبط  بهترین جایگزین موکت چیست؟

نظافت موکت در مقایسه با سایر کفپوش ها ازجمله پارکت، لمینت، سرامیک و … آسان تر است و با جارو برقی به راحتی و در زمان کم همه قسمت ها تمیز می شوند.

  • هزینه کم تر

موکت ها به طور کلی به صورت رولی هستند و با الیاف مصنوعی و در برخی موارد با الیاف طبیعی ساخته می شوند، به همین دلیل قیمت آن ها کم تر و مقرون به صرفه تر از سایر کفپوش ها ازجمله پارکت و سرامیک است.

  • قابلیت تعویض آسان

اگر پس از مدتی بخواهید رنگ موکت یا کفپوش را تعویض کنید، حتی اگر برای نصب موکت زیر آن از چسب استفاده کرده باشید، می توانید آن را جدا کرده و مجدداً موکت دیگری نصب کنید. همچنین اگر قسمتی از کفپوش های دیگر مانند سرامیک آسیب ببینند، شاید مجبور باشید کل فضا را تعویض کرده و مجدداً هزینه کنید.

مقایسه موکت یا پارکت | شرکت زت کارپت

بهترین موکت یا پارکت را از کجا بخریم؟

پس از شناخت مزایا و معایبی که کفپوش های مختلف دارند، انتخاب و خرید از مراکز خرید مطمئن و معتبر اهمیت زیادی دارد.

فروشگاه زت کارپت با سابقه درخشان در زمینه تولید، عرضه و نصب انواع و اقسام موکت ها، تأمین کننده انواع موکت برای ادارات، هتل ها، منازل، سالن های آمفی تئاتر و … است.

این فروشگاه با در اختیار داشتن و عرضه بیش از ۵۰۰۰ نوع طرح، نوع و رنگ از موکت های برند آمریکا و اروپایی پاسخگوی نیاز و سلایق مختلف خریداران است. همچنین در صورتی که برای انتخاب نوع موکت منزل یا محل کار خود مردد هستید، کارشناسان این تیم با ارائه مشاوره به شما در خرید اصولی و آسان کمک خواهند کرد.

صحبت نهایی

برای خرید موکت یا پارکت دقت بسیار بالایی باید داشته باشیم، زیرا متناسب با دکوراسیون منزل و یا محل کار و… رنگی زیبا و دلنشینی را انتخاب کنیم تا ظاهری چشم نواز برای ما به ارمغان آورد.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1