نقش موکت در دکوراسیون کلاسیک

موکت در دکوراسیون کلاسیک | زت کارپت

موکت ها از کف پوش های نرم و بسیار قدیمی هستند که سال ها جزئی از وسایل و دکور هر خانه ای محسوب می شدند حتی امروزه از موکت در دکوراسیون کلاسیک هم استفاده می کنند.

در چیدمان های کلاسیک و امروزی نیز ، به شکلی تازه وارد وسایل خانه شده اند. موکت های قدیمی معمولاً از جنس نمد بودند و در رنگ هایی مانند خاکستری و قهوه ای تولید می شدند. با پیشرفته شدن صنعت و تکنولوژی ، محصولات جدیدی تولید شدند که هم کیفیت بسیار بهتری داشتند و هم تنوع بالاتری را شامل می شدند.

موکت اصولاً به کف پوش های نرم و حالت پذیر گفته می شود که امروزه در بسیاری از اتاق ها ، به ویژه اتاق کودک ، به جای فرش نیز استفاده می شوند. تنوع این مدل ها آن قدر زیاد است که نظر هر بیننده و مخاطبی را جلب می کند و با توجه به کارکرد و چیدمان موردنظر خود ، می توانید یکی از انواع آن ها را انتخاب کنید.

موکت ها را می توانید با توجه به چیدمان ، متراژ خانه و سلیقه خودتان ، به صورت سرسری در اتاق یا پذیرایی پهن کنید و یا تنها بخش خاصی از محیط را با آن بپوشانید. این موکت ها علاوه بر اینکه فضا را گرم می کنند ، راحتی قابل توجهی دارند و هنگام راه رفتن و نشستن ، حس خوبی را به شما منتقل می نمایند.

موکت کلاسیک | زت کارپت

بهترین نوع موکت برای دکوراسیون کلاسیک

دکوراسیون کلاسیک یکی از دوست داشتنی ترین و رایج ترین دکور ها در طراحی خانه است که می توانید در محیط ایجاد کنید. برای به کار بردن تک تک اجزاء در این سبک ، باید به جزئیات آن ها و طرح موردنظر دقت کنید تا بتوانید محیطی یکدست و چشم نواز داشته باشید.

برای خرید بهترین نوع موکت برای دکوراسیون کلاسیک ، باید به نکات مختلفی دقت کنید که در این بخش به آن ها اشاره می کنیم.

مطلب مرتبط  راهنمای جامع انتخاب و خرید موکت هتلی 2024

طرح ، رنگ و جنس الیاف موکت از مهم ترین نکاتی هستند که باید به آن ها توجه کنید. این نکات در دوام و ظاهر محصولات تا صبر بسزایی دارند و در انتخاب شما دخیل خواهند بود.

بسیاری از موکت های ایرانی ، با نقوش و طرح های خاصی تولید می شوند که بعضی از آن ها به طور خاص متعلق به یک مجموعه و یا فرد هستند.

یکی از مهم ترین مسائلی که در انتخاب موکت در دکوراسیون کلاسیک دخیل است ، متراژی که می خواهید آن را با موکت بپوشانید ، می باشد. به طور مثال اگر می خواهید سرتاسر خانه یا اتاقی را موکت کنید ، باید در نظر داشته باشید که بسیار به چشم می آید و باید هماهنگی آن با سایر وسایل خانه را نیز چک کنید.

همچنین مهم است که موکت را در چه مکانی قرار می دهید. طرح موردنظر برای اتاق کودک قطعاً با طرح هایی که برای پذیرایی و یا اتاق مستر در نظر گرفته می شوند ، متفاوت اند.

درباره رنگ نیز باید با دقت نظر دست به انتخاب بزنید زیرا رنگ در دکوراسیون مدرن مهم ترین عنصر را تشکیل میدهد و باید هم سلیقه خودتان و هم موکت در دکوراسیون کلاسیک و رنگ وسایل دیگر را در نظر بگیرید تا در نهایت بتوانید انتخاب درستی داشته باشید.

به طور مثال باید از موکت های هم رنگ و یا تکمیل کننده رنگ دکوراسیون استفاده کنید. همچنین موکت ها باید رنگی جذاب و گیرا داشته باشند. در محیط های کوچک ، به کار بردن رنگ روشن برای کف پوش می تواند محیط را بزرگ تر نشان دهد. این موضوع درباره رنگ های تیره برعکس است؛ اما اگر محیط بزرگ است و شما به استفاده از رنگ های تیره علاقه مند هستید ، می توانید رنگ و طرح مناسب خود را انتخاب کنید.

بسیاری از افراد عقیده دارند ، امروزه استفاده از رنگ های خنثی می تواند محیط را زیباتر کند و نقض های آن را از بین ببرد. طرح موکت نیز بسیار اهمیت دارد. طرح های شلوغ فضا را کوچک تر و بسته نشان می دهند و استفاده از موکت های ساده و خلوت تر ، زمین را وسیع تر نشان می دهد.

مطلب مرتبط  با ترند های موکت در سال 2022 بیشتر آشنا شوید

البته به طور غالب ، رنگ های تیره نشانه فضای مدرن هستند و امروزه نیز بسیار مورد توجه قرار می گیرند. البته باید نسبت به تمیزی موکت های شلوغ و تیره هوشیار باشید زیرا آن ها به کثیفی را نشان نمی دهند. همان طور که می دانید ، رنگ وسایل و طرح آن ها ، می تواند احساسی را نیز به ما منتقل کند. به طور مثال رنگ های خنثی و ملایم حس آرامش را تداعی می کنند و رنگ های شاد احساس صمصمت را در ما بر می انگیزند.

در انتخاب موکت در دکوراسیون کلاسیک باید به نکات زیادی دقت کنید که در بخش های بعدی بیشتر راجع به آن ها صحبت خواهد شد.

بهترین نوع موکت برای دکوراسیون کلاسیک | زت کارپت

برای انتخاب موکت در دکوراسیون کلاسیک به چه نکاتی توجه کنید

برای انتخاب موکت در دکوراسیون کلاسیک باید نکات بسیاری را در نظر بگیرید تا بهترین انتخاب را داشته باشید. نصب موکت در خانه مزایای زیادی دارد که ازجمله آن ها می شود به ایجاد فضایی گرم در خانه ، پوشاندن نواقص احتمالی ، گرم تر و راحت تر بودن در مقابل کف پوش های دیگر ، عدم نیاز به تمیزی مداوم با تی ، تنوع بالا ، طرح های متفاوت و پوشانندگی بالا اشاره کرد.

یکی از نکاتی که باید به خوبی به آن دقت کنید ، نوع دکوراسیون و وسایل دیگری هستند که در خانه قرار دارند. با توجه به چیدمان و رنگ بندی آن ها ، می توانید تصمیم بگیرید که می خواهید رنگ و ظاهر موکت یا وسایل جدید ، با دکوراسیون چگونه باشد.

عموماً رنگ ها و یا طراحی وسایل با سه دیدگاه متفاوت انجام می شود. کافیست یکی را انتخاب کنید و بر اساس آن پیش بروید. برخی رنگ ها را به شکلی ست می کنند که مکمل یکدیگر باشند و از وسایلی با رنگ های مکمل و طرح های نزدیک به هم در دکوراسیون خانه استفاده می کنند.

مطلب مرتبط  چطور از موکت در دکوراسیون داخلی بهره بگیریم؟

برخی نیز به رنگ های خنثی علاقه مند هستند و یا می خواهند چیدمانشان را به این سمت سوق دهند. رنگ های خنثی و ملایم آرامش عجیبی در فضا بر قرار می کنند. رنگ های خنثی تا حدی نیاز به مراقبت و رسیدگی دارند.

برخی نیز رنگ های متضاد را انتخاب می کنند و این بسیار جذاب است چرا که نمایی خاص در فضا ایجاد می کند و اگر به درستی انجام شود ، محیطی دلگرم کننده در انتظارتان خواهد بود.

علاوه بر رنگ ، نوع دکوراسیون و سبک چیدمان محیط نیز بسیار تأثیر گذار است. باید به نوع چیدمان خود دقت کنید و بعد اقدام به خرید و تهیه لوازم نمایید. برای محیط های کلاسیک ، می توانید از موکت هایی با رنگ قرمز کمک بگیرید.

چنانچه در خانه از کودک و یا سالمندان پرستاری می کنید ، باید به کثیف شدن موکت توجه ویژه ای داشته باشید. بهتر است موکت هایی با رنگ تیره تهیه نمایید تا نگران کثیفی آن نباشید. همچنین اگر رفت و آمدتان زیاد است ، بهتر است از موکت هایی با رنگ تیره تر  انتخاب کنید.

جمع بندی

موکت ها از المان های بسیار تأثیرگذاری هستند که می توانند فضا را بسیار زیباتر و حتی بزرگ تر جلوه دهند و راحتی بسیار زیادی را نیز به همراه دارند. پیش از خرید موکت ، باید از مرکزی که خرید می کنید مطمئن باشید. زت کارپت ، انواع و اقسام موکت ها را با بهترین کیفیت و قیمتی به صرفه به فروش می رساند. با خرید از فروشگاه موکت زت می توانید تنوع و کیفیت را با قیمتی استثنایی تجربه کنید.

در این مقاله درباره موکت در دکوراسیون کلاسیک سخن گفتیم که امیدواریم برای شما مفید واقع شده باشد.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1