رنگ های غالب در دکوراسیون مدرن

رنگ های غالب در دکوراسیون مدرن | شرکت زت کارپت

رنگ در دکوراسیون مدرن با توجه به پارامترهای مختلفی تعیین می شود. مساحت ، نوع فضا ، نحوه چیدمان و نور محیط از جمله پارامترهای تعیین کننده رنگ غالب دکوراسیون هستند.

صنعتی شدن جوامع ، افزایش قیمت خانه ، افزایش جمعیت ، کاهش جمعیت خانواده ها باعث گسترش آپارتمان نشینی و کوچک شدن خانه ها شده است؛ به همین دلیل دکوراسیون مدرن طرفداران ویژه ای پیدا کرده است.

انتخاب رنگ غالب در دکوراسیون مدرن می‌تواند دشوار باشد. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفتیم تا در مورد چگونگی انتخاب رنگ غالب در دکوراسیون مدرن با شما صحبت کنیم.

رنگ در دکوراسیون مدرن | شرکت زت کارپت

نکات مهم برای انتخاب رنگ

رنگ ، نور ، نحوه چیدمان ، جنس و نوع متریال های به کاربرده شده چهار عنصر اصلی را در دکوراسیون تشکیل می دهند. رنگ در دکوراسیون داخلی از اهمیت بسیار ویژه ای برخوردار است‌.

رنگ‌ها می‌توانند احساسات افراد را تحت تاثیر قرار داده و روی خلق و خو و نحوه ابراز احساسات آنها تاثیر بگذارد؛ به همین سبب در انتخاب رنگ برای دکوراسیون باید دقت زیادی به کار برده شود. نکات مهمی که در انتخاب رنگ انواع موکت در دکوراسیون داخلی باید مد نظر قرار گیرد عبارتند از:

  1. توجه به تطابق رنگ ها با یکدیگر

رنگ در دکوراسیون مدرن مهم ترین عنصر را تشکیل می-دهد. تطابق رنگ ها با یکدیگر در این نوع دکوراسیون بسیار حائز اهمیت است. طراحان دکوراسیون داخلی با استفاده از پالت رنگی ترکیب رنگ ها در دکوراسیون را مشخص می کنند.

در پالت رنگی ، رنگ های مکمل یکدیگر روبه روی هم و رنگ های مشابه هم در کنار یکدیگر قرار گرفته اند. به کار بردن رنگ های مکمل و رنگ هایی که از یک طیف و بن مایه هستند؛ می‌تواند به دکوراسیون مدرن روح تازه ای ببخشد.

  1. استفاده از رنگ گرم
مطلب مرتبط  رنگ غالب چیست؟ آشنایی با رنگ مغلوب

برخی از افراد گمان می کنند که در دکوراسیون مدرن رنگ های شاد و گرم جایگاهی ندارد؛ در حالی که این تصور کاملاً غلط است. رنگ های گرم و شاد به صورت کاملا هوشمندانه در دکوراسیون مدرن مورد استفاده قرار می گیرد.

بدین منظور که رنگ گرم و شاد به صورت رنگ غالب مشاهده نمی شود بلکه سایه هایی از این رنگ در دکوراسیون مدرن خودنمایی می کند. به عنوان مثال می‌توان رنگ یک تابلو یا یک لوستر یا یک شی دکوری را به رنگ شاد انتخاب کرد.

  1. استفاده از رنگ های خنثی

خنثی بودن رنگ در دکوراسیون مدرن می تواند احساس راحتی و سادگی را القا کند. رنگ های خنثی مانند نقره ای ، طوسی ، کرم ، قهوه ای ، سفید ، مشکی و بژ می توانند به عنوان رنگ های غالب در دکوراسیون مدرن مورد استفاده قرار بگیرند. می‌توان برای غالب شدن این رنگ ها آنها را به عنوان رنگ پس زمینه در نظر گرفت.

استفاده از این طیفِ رنگ در دکوراسیون مدرن باعث می-شود تا به راحتی بتوان رنگ های مختلف را در فضا با یکدیگر ترکیب کرد. استفاده از رنگ های خنثی باعث می شود تا محیط از حالت دلگیر بودن خارج شود. کسانی که تمایل دارند در دکوراسیون مدرن از متریال چوب استفاده کنند؛ می توانند رنگ غالب در دکوراسیون مدرن را رنگی خنثی انتخاب کنند.

استفاده از رنگ های خنثی در دکوراسیون مدرن | شرکت زت کارپت

بهترین رنگ برای اتاق خواب مدرن

بهتر است رنگ اتاق خواب در دکوراسیون مدرن رنگی آرامش بخش باشد. می‌توان از ترکیب رنگ های آبی کمرنگ ، طوسی و سفید برای اتاق خواب مدرن استفاده کرد. ترکیب این رنگ ها در کنار یکدیگر احساس آرامش ، راحتی و دنج بودن را به افراد القا می کند.

مطلب مرتبط  با ترند های موکت در سال 2022 بیشتر آشنا شوید

استفاده از رنگ های سبز خیلی کمرنگ یا یشمی در کنار رنگ کرم یا طوسی نیز می تواند همین حس را القا کند. این رنگ ها را می توان به صورت های مختلف با یکدیگر ترکیب کرد. مثلاً می‌توان رنگ پرده ها و روتختی را آبی خیلی کمرنگ ، رنگ دیوارها و کفپوش را سفید و رنگ پاف را طوسی در نظر گرفت.

بهترین رنگ برای پذیرایی مدرن

برای اینکه محیط پذیرایی یک محیط جذاب به نظر برسد باید در انتخاب تم رنگی آن سلیقه زیادی به خرج داده شود. اگر دکوراسیون پذیرایی به سبک مدرن است؛ می‌توان از ترکیب دو رنگ خنثی و یک رنگ شاد برای طراحی دکوراسیون پذیرایی بهره برد.

مثلاً می توان از ترکیب رنگ سفید ، مشکی و زرد استفاده کرد. می‌توان رنگ سقف و دیوارها را سفید و جزئیات پذیرایی مانند قاب آیینه ، اشیای دکوری ، آباژور ، کوسن ، دسته مبلمان و تلفن را مشکی ، رنگ کف را کرم روشن و مبلمان را زرد در نظر گرفت.

بهترین رنگ موکت و کفپوش در دکوراسیون مدرن

 رنگ موکت و کفپوش جلوه ی زیادی به دکوراسیون داخلی می دهد. رنگ موکت و کفپوش می‌تواند یک رنگ خنثی باشد یا با رنگ دیوار و سقف مکمل باشد.

در دکوراسیون مدرن رنگ موکت و کفپوش بیشتر یک رنگ خنثی در نظر گرفته می شود. کفپوش را در دکوراسیون مدرن می توان رنگ چوب در نظر گرفت. این رنگ حالتی گرم به دکوراسیون می بخشد.

بهترین رنگ موکت و کفپوش در دکوراسیون مدرن | شرکت زت کارپت

نتیجه گیری

رنگ در دکوراسیون مدرن جایگاه بسیار مهمی دارد به طوری که می توان آن را در دکوراسیون به عنوان ساختار و اسکلت اصلی در نظر گرفت. برای انتخاب بهترین رنگ موکت در دکوراسیون مدرن باید به سلیقه افراد خانواده ، نور محیط ، تیپ شخصیتی افراد خانواده ، نوع محیط و دمای محیط توجه کرد. استفاده از رنگ های خنثی مانند طوسی ، سفید ، مشکی و بژ به عنوان رنگ های پس زمینه در دکوراسیون مدرن رایج است. این رنگ ها چون بسیار منطبق پذیر هستند و به راحتی با سایر رنگ ها ست می شوند؛ مورد توجه قرار گرفته اند.

مطلب مرتبط  موکت اداری تایل چیست | مزایا و کاربردها
شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1