۴ گام مهم در انتخاب موکت تجاری پروژه‌ های بزرگ

انتخاب موکت برای پروژه | زت کارپت

انتخاب موکت تجاری پروژه‌ های بزرگ نیاز به بررسی‌های متفاوتی دارد. انتخاب موکت برای چنین فضاهایی از جنبه‌های مختلفی اهمیت خواهد داشت. هم از نظر زیبایی محیط کار و ایجاد فضایی عالی در دکوراسیون داخلی برای بالا بردن روحیه کارمندان و ارباب رجوع و هم برای برندسازی و داشتن ایده‌های عالی برای محیط کار این موضوع دارای اهمیت خواهد بود. پروژه‌های بزرگ تجاری به دلیل اندازه و ابعاد بزرگی که دارند، بیشتر از سایر پروژه‌ها در معرض دید قرار می‌گیرند. به همین دلیل باید نگاه ویژه‌ای به آنها داشته باشیم. اگر تصمیم به تعویض موکت برای پروژه تجاری بزرگ دارید و در این باره هنوز با فاکتورهای موثر بر انتخاب موکت جدید آشنا نیستید، با ما همراه باشید. زیرا قرار است این فاکتورها را به صورت قدم به قدم و مرحله به مرحله با هم مرور کنیم.

عوامل موثر بر انتخاب موکت تجاری پروژه‌ های بزرگ

موکت برای پروژه بزرگ | زت کارپت

عوامل و فاکتورهای بسیار مختلفی روی انتخاب موکت تجاری پروژه‌ های بزرگ تاثیر دارند. بیشتر این عوامل سوالات و چالش‌هایی است که خود شما بایستی نسبت به کسب  و کار و محیط کار خود به آنها پاسخ دهید. به عنوان مثال باید تعیین کنید که:

  • چه نوع شرکتی دارید؟ پزشکی، صنعتی، صنایع غذایی یا حتی خرده فروشی؟
  • محیط کار شما در طول روز چقدر ترافیک دارد و در کدام قسمت‌ها ترافیک بیشتر و کمتر است؟
  • احتمال بروز آسیب و خرابی در موکت در محیط کار شما چقدر است؟
  • آیا مواد شیمیایی خطرناک ممکن است در معرض برخورد با موکت قرار داشته باشند؟

و سوالات و پرسش‌هایی از این دست که از اصلی‌ترین فاکتورهای موثر بر انتخاب موکت تجاری پروژه‌ های بزرگ خواهند بود. در این بین نباید وسوسه به خرید و استفاده از محصولات با قیمت ارزان شوید. زیرا این انتخاب می‌تواند علاوه بر ایجاد محیط کار نامناسب، در بلند مدت از نظر هزینه نیز به ضرر شما تمام شود.

در ادامه مراحل انتخاب موکت تجاری پروژه‌ های بزرگ را به صورت گام به گام با هم مرور خواهیم کرد. اما قبل از آن لازم است تا چند سوال مهم و اساسی را در این باره مطرح کنیم که قبل از انتخاب موکت تجاری باید به آنها پاسخ داده شود. این سوالات را از خود بپرسید و درباره محیط کار خود به آنها پاسخ دهید.

مطلب مرتبط  آشنایی با روش های جلوگیری از حرکت فرش روی موکت

آیا موکت مورد نظر به اندازه کافی دوام دارد؟

انتخاب موکت تجاری پروژه‌ های بزرگ | گروه پرده اداری

قرار نیست شما بعد از یکی دو سال دوباره موکت محل کار خود را عوض کنید. موکت‌ها طول عمر بیش از یک دهه دارند. از این رو باید سراغ یک موکت با دوام مناسب بروید. فاکتورهایی مانند رنگ، طرح و تراکم و کیفیت موکت تجاری می‌توانند در دوام آن نیز تاثیر داشت باشند. برای محیط‌هایی با ترافیک بالا باید سراغ رنگ‌های تیره‌تر با تراکم‌ بالاتر بروید.

آیا نوع موکت مورد نظر برای محیط کار شما مناسب است؟

همچنین باید بدانید که نوع و جنس موکت انتخاب شده برای محیط کار شما مناسب است یا خیر؟ بسیاری از موکت‌ها مناسب محیط‌های درمانی و بیمارستانی هستند. برخی از موکت‌ها برای محیط‌های ورزشی ساخته می‌شوند. برخی از موکت‌ها در برابر مواد شیمایی مقاوم هستند و برخی خیر. این‌ها همان ویژگی‌ها و شرایطی است که در پاسخ به مناسب بودن نوع موکت برای کسب و کار شما باید به آنها پاسخ داده شود.

تاثیر موکت بر زیبایی محل کار شما چیست؟

همچنین این سوال مهم را نیز باید پاسخ دهید. پاسخ این سوال تاثیر قابل توجهی روی انتخاب موکت تجاری پروژه‌ های بزرگ خواهد داشت. رنگ، طرح، نوع بافت و مواردی از این دست در کنار تمام ویژگی‌ها و شرایط مختلف باید از نظر زیبایی نیز مناسب برای محیط کار شما باشند.

گام اول: انتخاب نوع موکت

انتخاب موکت محل اداری | زت کارپت

اولین قدم برای انتخاب موکت تجاری پروژه‌ های بزرگ تعیین نوع موکت مورد نظر است. دقت کنید که منظور ما از انتخاب نوع موکت انتخاب رنگ یا طرح آن نیست. بلکه از میان تعداد بسیار زیادی از این محصول که وجود دارد، باید یکی را انتخاب کنید. به عنوان مثال در این مرحله باید تعیین کنید که به دنبال موکت تجاری دیوار به دیوار هستید و یا نوع دکوراسیون پروژه تجاری شما نیاز به استفاده از موکت‌های جزیره‌ای دارد و یا حتی ترکیبی از این دو؟

مطلب مرتبط  آیا افزایش بهره وری در محیط اداری با استفاده از رنگ ممکن است؟

در این باره نکات مختلفی وجود دارد که با دقت به آنها می‌توانید این انتخاب را برای خود ساده‌تر نمایید.

  • در حالت دیوار به دیوار مسلما هزینه بیشتری را متحمل خواهید شد. زیرا حجم و ابعاد بیشتری از موکت تجاری مورد نیاز خواهد بود.
  • کیفیت کارهای دیوار به دیوار در نهایت بیشتر است و زیبایی قابل توجهی را می‌توان از آنها انتظار داشت. می‌توانید‌ بخش قابل توجهی از محیط کار را به صورت دیوار به دیوار و‌بخش هایی از آن را نیز به صورت جزیره‌ای موکت کنید.

گام دوم: شرایط و خواص موکت مورد نظر را بدانید

در قدم دوم نوبت به انتخاب شرایط و خواص مورد نظر برای موکت می‌رسد. انتخاب موکت تجاری پروژه‌ های بزرگ در این قدم تخصصی‌تر است. زیرا شما باید از میان جنس‌های مختلف موجود بهترین گزینه را انتخاب نمایید. برای این انتخاب نیز هم باید به شرایط کار و نیازمندی‌های آن و هم به شرایط موکت‌ها دقت کنید. در این مرحله:

  • ابتدا باید سبک موکت مورد نظر خود اعم از پرز دار بودن یا نبودن و نوع بافت آن را انتخاب نمایید.
  • سپس شرایط لازم برای محیط کار خود را استخراج کنید. شرایطی مانند قرار گرفتن اجسام سنگین بر روی موکت، میزان ترافیک محیط کار، جابجایی وسایل سنگین مانند ویلچر بر روی موکت، نیاز به ضربه گیر بودن یا نبودن، نرم بودن یا نبودن و مواردی از این دست باید تعیین شوند.

با در نظر گرفتن شرایط بالا، فروشندگان حرفه‌ای می‌توانند مشاوره‌های لازم برای انتخاب نوع موکت مناسب با شرایط مورد نظر را به شما ارائه نمایند.

انتخاب موکت تجاری پروژه‌ های بزرگ | زت کارپت

گام سوم: انتخاب طرح و رنگ موکت

در مرحله سوم برای انتخاب موکت تجاری پروژه‌ های بزرگ باید سراغ انتخاب طرح و رنگ موکت مورد نظر خود بروید. انتخاب رنگ موکت تجاری بر اساس فاکتورهای بسیار مختلفی انجام می‌پذیرد. حتی لازم است در این باره با متخصصین دکوراسیون داخلی محیط تجاری نیز مشورت شود. فاکتورهایی مانند برندسازی و رنگ برند، تاثیر رنگ بر روی شرایط کارمندان، تاثیر رنگ روی ذهن ارباب رجوع و مشتریان، تاثیر‌پذیری نوع کسب و کار و رنگ از هم و مواردی از این دست می‌توانند اصلی‌ترین فاکتورهای انتخاب رنگ برای موکت پروژه تجاری باشند. پس توجه داشته باشید افزایش بهره وری محیط اداری با رنگ ممکن است و باید به آن توجه کنید.

مطلب مرتبط  موکت مناسب حیوان خانگی را می شناسید؟

در کنار انتخاب رنگ، طرح مورد نظر موکت نیز باید انتخاب شود. طرح مورد نظر موکت را هم می‌توانید از طرح‌های استاندارد و آماده موجود انتخاب کنید و یا سراغ یک طراحی سفارشی و ایده آل بروید. در حال حاضر مجموعه‌هایی در ایران هستند که مشاوره‌های لازم برای طراحی تخصصی موکت پروژه تجاری را ارائه می‌نماید. مشاوران ما در زت کارپت در این عرصه تجربه بسیار زیادی داشته و آن را در اختیار شما قرار خواهد داد.

گام چهارم: برنامه‌ریزی برای زمان و هزینه‌های نصب

در آخرین مرحله از انتخاب موکت تجاری پروژه‌ های بزرگ بایستی برآورد کاملی از هزینه‌ها و زمان لازم برای نصب موکت داشته باشید. دقت کنید که تخمین هزینه موکت پروژه تجاری نیاز به ارزیابی کاملی از شرایط موجود دارد. مقدار موکت مورد نیاز، مواد مورد نیاز برای نصب موکت، هزینه نصب و نکاتی این چنینی در این بودجه‌بندی تاثیر خواهند داشت که باید به صورت دقیق به آنها پرداخته شود.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم هر آنچه نیاز است در انتخاب موکت تجاری پروژه های بزرگ بدانید را به شما آموزش دهیم. کافی است گام‌هایی که گفته شد را رعایت کنید. همچنین خوب است بدانید که زت کارپت با سابقه ای که در طراحی و اجرای موکت تجاری برای انواع پروژه های اداری و تجاری با ابعاد گوناگون دارد، به خوبی میتواند شما در انتخاب بهترین گزینه راهنمایی کند.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1