عوامل تاثیرگذار در نحوه محاسبه قیمت موکت

نحوه محاسبه قیمت موکت | موکت زت کارپت

‌‌موکت‌ها به‌عنوان کفپوش هم محبوبیت دارند و در بسیاری از موارد از آن‌ها استفاده می‌شود. در حال حاضر انواع موکت با قیمت و کیفیت مختلف در بازار موجود است که شما می‌توانید نیاز خود را برطرف کنید. قیمت موکت یکی از مهم‌ترین عوامل برای خرید این محصول است. برای اینکه اطلاعات بیشتری در این زمینه به دست آورید، در این مطلب قصد داریم تا نحوه محاسبه قیمت موکت و عوامل موثر بر آن را به‌طور کامل بررسی کنیم پس با ما همراه باشید.

نحوه محاسبه قیمت موکت | موکت زت کارپت

عوامل موثر بر قیمت موکت

در نظر گرفتن‌ بودجه‌ی مناسب برای خرید یک موکت باکیفیت اولین کاری است که باید انجام دهید. واقعیت امر این است که اجناس مرغوب و باکیفیت قیمت بالاتری هم دارند که چاره‌ای جز پرداخت آن‌ نیست. بسیاری از فاکتورها می‌توانند بر روی قیمت موکت ساده یا طرح دار اثرگذار باشند. بر همین اساس باید به نحوه محاسبه قیمت موکت هم تسلط داشته باشید تا بهترین انتخاب را تجربه کنید.

۱. جنس موکت

جنس موکت یکی از عوامل مهمی است که در نحوه محاسبه قیمت موکت در نظر گرفته‌ می‌شود. موکت‌ها از جنس‌های مختلفی ساخته‌ می‌شوند که هر کدام خصوصیات و مزایای خود را دارند. برخی از جنس‌های موکت عبارتند از:

 موکت کبریتی و نمدی: این موکت‌ها از جنس الیاف مصنوعی هستند و کمی قدیمی‌تر به شمار می‌روند. این موکت‌ها نسبتا ارزان‌تر از سایر موکت‌ها هستند و برای کسانی که قصد موکت کردن کامل منزل با متراژ بالا را دارند توصیه می‌شوند.

موکت پرزبلند: این موکت‌ها از جنس الیاف طبیعی یا مصنوعی هستند و پرزهای بلند و نرمی دارند. موکت‌های پرزبلند راحت‌تر و گرم‌تر از سایر موکت‌ها هستند و برای اتاق‌های خواب و پذیرایی مناسب‌ به‌نظر می‌رسند. این موکت‌ها قیمت بالاتری نسبت به موکت‌های کبریتی و نمدی دارند.

موکت تافتینگ: این موکت‌ها از جنس الیاف مصنوعی هستند و با دستگاه‌های خاصی بافته‌ می‌شوند. موکت تافتینگ طرح‌ها و نقش‌های مختلفی دارند و برای اتاق‌های کودک و نوجوان مناسب‌ هستند. این موکت‌ها قیمت بالاتری نسبت به موکت‌های پرزبلند دارند.

۲. طرح و رنگ موکت

طرح و رنگ موکت نیز مانند جنس آن بر روی قیمت آن تاثیر دارد. موکت‌هایی که طرح‌ها و نقش‌های مختلف و زیبا روی آن‌ها بافته‌ شده‌اند، معمولا قیمت بالاتری نسبت به موکت‌های ساده و یکنواخت دارند. هم‌چنین رنگ‌بندی موکت نیز می‌تواند بر روی قیمت آن اثرگذار باشد.

مطلب مرتبط  راهنمای انتخاب موکت اداری شیک برای فضای کار

برای موکت‌هایی که رنگ‌های روشن و شاد دارند، باید هزینه‌ی بیشتری نسبت به موکت‌هایی که رنگ‌های تیره و کدر دارند پرداخت کنید. البته برخی از موکت‌های خاص و منحصربه‌فرد که طرح‌بندی و رنگ‌بندی خاصی دارند، ممکن است قیمت بسیار بالایی داشته باشند. در نحوه محاسبه قیمت موکت حتما تاثیر طرح و رنگ موکت را هم در نظر بگیرید.

نحوه محاسبه قیمت موکت | موکت زت کارپت

۳. کیفیت موکت

قیمت موکت به عوامل مختلفی بستگی دارد که یکی از آن‌ها کیفیت موکت است. کیفیت موکت به نوع فیبر، ضخامت، رنگ، طرح و نحوه‌ی بافت آن مربوط می‌شود. موکت‌های باکیفیت و درجه یک قابل پاک کردن، مقاوم و زیباتر هستند و بنابراین قیمت بالاتری دارند. هزینه‌ی نصب و تعمیر نیز با توجه به کیفیت موکت تغییر می‌کند. الیاف به‌کار رفته‌ در موکت درجه یک، کیفیت بالایی دارد و به‌عنوان عایق سرما و صدا بسیار عالی می‌کند. از طرفی موکت مرغوب طول عمر مفید بیشتری دارد که در نتیجه منجر به افزایش قیمت آن خواهد شد. در حال حاضر نحوه محاسبه قیمت موکت نشان می‌دهد که کیفیت مهم‌ترین عامل تعیین قیمت است.

۴. فروشگاه عرضه‌کننده موکت

فروشگاه موکت نیز می‌تواند بر روی قیمت موکت طرح دار یا ساده تاثیر داشته باشد. هر فروشگاه‌ی با توجه به برند، کیفیت، طرح و اندازه‌ موکت‌های خود قیمت‌های متفاوتی را اعلام می‌کند. بعضی از فروشگاه‌ها نیز تخفیفات و پیشنهادات ویژه ای را برای خریداران ارائه می‌دهند. برای یافتن‌ فروشگاه مناسب باید با توجه به نظرات دیگران، سابقه و اعتبار فروشگاه، گارانتی و خدمات پس از فروش آن انتخاب کنید.

برخی از فروشگاه‌ها شرایط ویژه‌ای برای فروش محصولات خود مشخص کرده‌اند. در نتیجه شما می‌توانید تمامی خریدهای خود را با بهترین شرایط انجام دهید. شما می‌توانید با پیدا کردن فروشگاه‌های ارزان یک خرید سریع و مقرون‌به‌صرفه را تجربه کنید. ممکن است که نحوه محاسبه کردن قیمت موکت در هر فروشگاه متفاوت باشد که همین امر سبب ایجاد قیمت‌های متنوع می‌شود.

۵. گارانتی موکت

گارانتی یکی از عواملی است که می‌تواند بر روی قیمت موکت تاثیر داشته باشد. ضمانت یا گارانتی به معنای اطمینان خریدار از کیفیت و دوام محصول است و نشان دهنده‌ی اعتبار و سابقه‌ی فروشنده است. برخی از فروشگاه‌ها گارانتی‌های طولانی و شرایط بهتر را برای خریداران فراهم می‌کنند. این امر باعث جذب بیشتر خریدار و افزایش فروش موکت می‌شود.

مطلب مرتبط  برترین و بهترین ترند های موکت اداری 2024

در نتیجه، قیمت موکت‌های دارای گارانتی، بالاتر از موارد بدون گارانتی خواهد بود. درست است که قیمت موکت با گارانتی کمی بیشتر است، ولی به هیچ وجه شرایط گارانتی را از دست ندهید. در نحوه محاسبه قیمت موکت عامل ضمانت نقش بسیار مهمی دارد که همه‌ی فروشندگان نگاه ویژه‌ای به آن دارند.

نحوه محاسبه قیمت موکت | موکت زت کارپت

۶. هزینه های جانبی

هزینه‌های جانبی نیز می‌توانند بر روی قیمت موکت تأثیر داشته باشند. از همین رو باید در نحوه محاسبه قیمت موکت این عوامل را هم درنظر گرفت. برخی از مهم‌ترین هزینه‌های جانبی شامل موارد زیر هستند.

  • هزینه نصب موکت: این هزینه به نحوه و روش نصب، مساحت و شکل فضای مورد نظر، تعداد درب و پله‌ها و کارایی کارگران بستگی دارد.
  • هزینه حمل و نقل موکت: این هزینه به فاصله محل خرید و محل نصب، وزن و حجم موکت، تعداد بسته‌بندی و شرایط جاده بستگی دارد.
  • هزینه لوازم جانبی: این هزینه شامل خرید چسب، زیرپوش، پودر چسب، چاقو، قالب‌بر و سایر لوازم مورد نیاز برای نصب موکت است.

۷. میزان عرضه و تقاضای موکت در بازار

عرضه و تقاضای موکت می‌تواند تاثیر به‌سزایی در قیمت آن داشته باشد. اگر تقاضا برای موکت زیاد باشد، قیمت آن افزایش می‌یابد زیرا خریداران می‌توانند هزینه بیشتری برای آن بپردازند. از سوی دیگر اگر تقاضا کم باشد، قیمت کاهش می‌یابد زیرا عرضه‌کنندگان باید قیمت‌های خود را کاهش دهند تا خریداران را جذب کنند. علاوه‌بر این اگر عرضه موکت محدود باشد، قیمت آن نیز افزایش می‌یابد؛ زیرا مقدار آن برای خرید کمتر است.

برعکس اگر عرضه فراوان باشد، به دلیل وجود مقدار بیشتری برای خرید قیمت کاهش می‌یابد. در نهایت عرضه و تقاضای موکت بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد، به‌طوری که تقاضای بیشتر و عرضه‌ی محدود منجر به قیمت‌های بالاتر و تقاضای کمتر و عرضه فراوان منجر به کاهش قیمت می‌شود. این شاخص اقتصادی به‌طور ویژه در نحوه محاسبه قیمت موکت درنظر گرفته‌ می‌شود.

۸. نحوه بافت موکت

بافت موکت در قیمت آن تاثیر مستقیم دارد. بافت فرش بر قیمت آن تاثیر می‌گذارد زیرا کیفیت فرش را تعیین می‌کند. معمولا موکت‌هایی که دارای بافت نرم و لطیف هستند قیمت بالاتری نسبت به موارد زبرتر خواهند داشت. بافت روی دوام فرش نیز تاثیر می‌گذارد زیرا فرش با کیفیت بالاتر در برابر سایش مقاوم‌تر خواهد بود. علاوه‌بر این بافت موکت بر ظاهر آن نیز تأثیر می‌گذارد؛ زیرا موکت با کیفیت بالاتر ظاهر جذاب‌تری خواهد داشت. با توجه به اهمیت بالای بافت موکت، در نحوه محاسبه قیمت موکت به‌طور دقیق اعمال می‌شود.

مطلب مرتبط  چگونه بهترین رنگ موکت را انتخاب کنیم؟

نحوه محاسبه قیمت موکت | موکت زت کارپت

چطور هزینه خرید موکت را کاهش دهیم؟

با توجه به توضیحاتی که تا به حال داده‌ شد، بسیاری از افراد به دنبال کاهش هزینه‌های مربوط به خرید موکت هستند. نحوه محاسبه قیمت موکت نشان می‌دهد که موارد مختلفی قیمت موکت را تغییر می‌دهند. از همین رو باید از راهکارهای مختلف برای کاهش هزینه‌ها استفاده کرد. برای کاهش هزینه خرید موکت می‌توانید از راه‌های زیر استفاده کنید:

  • موکت‌های ارزان قیمت را از فروشگاه‌های معتبر و با گارانتی خریداری کنید.
  • موکت‌های باکیفیت پایین‌تر ولی زیبا و مناسب برای فضاهای خود را انتخاب نمایید.
  • نصب موکت را به صورت خودکار یا با استفاده از نصاب‌های حرفه‌ای و با قیمت مناسب انجام دهید.
  • موکت‌های بدون چسب را ترجیح دهید زیرا نصب آن‌ها ساده‌تر و ارزان‌تر است.
  • موکت‌های دست دوم یا استوک را انتخاب کنید. اگر کیفیت و ظاهر آن‌ها برای شما قابل قبول است.

در صورتی که از رو‌ش‌های گفته‌ شده‌ استفاده کنید، قادر خواهید بود که هزینه‌های خود را به‌شکل جدی کاهش دهید. شرکت موکت زت با درک شرایط اقتصادی همیشه سعی می‌کند تا بهترین گزینه‌های اقتصادی را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. در نتیجه خرید از موکت زت یک گزینه‌ی مقرون به‌صرفه و منطقی برای شما خواهد بود. نحوه محاسبه قیمت موکت در این فروشگاه به‌گونه‌ای است که امکان خرید ارزان را فراهم می‌کند.

به نظرتان چه موارد دیگری روی قیمت موکت تاثیر دارد؟

پوشاندن‌ کف با موکت یک گزینه‌ی محبوب برای محیط‌های اداری، هتلی و آمفی تئاتر است که تجربه‌ی فوق‌العاده‌ای را برای افراد ایجاد می‌کند. معمولا مشتریان این محصول بر روی قیمت موکت تمرکز زیادی دارند. شرکت موکت زت تلاش می‌کند تا با توجه به نیاز شما بهترین محصول را پیشنهاد دهد. به‌همین علت می‌توانید از بین گزینه‌های مختلف بهترین گزینه را از فروشگاه خرید موکت برای خود انتخاب کنید. در این مطلب نحوه محاسبه قیمت موکت و عوامل موثر بر آن را بررسی کردیم. در صورتی که شما هم عامل موثر دیگری را می‌شناسید حتما آن را با ما در میان بگذارید. شرکت موکت زت تلاش می‌کند تا با توجه به نیاز شما بهترین محصول را پیشنهاد دهد.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1