مقایسه موکت با انواع کفپوش سخت

مقایسه موکت با انواع کفپوش سخت | شرکت زت کارپت

موکت و کفپوش سخت دو مدل از رایج ترین کفپوش ها هستند که با یکدیگر تفاوت دارند. یکی کاملا مصنوعی ، نرم ، با مواد ارزان و عمری نسبتا کم و دیگری طبیعی ، سخت ، با مواد کفپوش گران و نسبتا مقاوم است. البته هر دو آن ها نقش خود را ایفا می کنند و ممکن است از هر دو در جاهای مختلف خانه استفاده کنید. هر یک از این دو ، ویژگی های خاص خود را دارند که باعث می شود در محیط های مختلف بر اساس نیاز خاصی استفاده شوند. ما در این مقاله به مقایسه موکت با کفپوش سخت پرداختیم.

مقایسه موکت با کفپوش سخت

اکثر موکت های مدرن با تاباندن حلقه هایی از الیاف مصنوعی به صورت فاصله دار و با دقت از بین مواد پشتیبان درست می شوند.

یک سری موکت ها با الیاف طبیعی و بیشتر از جنس نخ و پشم وجود دارند ، اما اکثر آن ها از مواد شیمیایی مانند نایلون تا پلی استر ساخته شده اند. موکت در رول های بزرگی تولید می شود و مشتری ها به صورت متری در هر مقداری نیاز دارند ، آن را می خرند.

کفپوش سخت مدرن معمولا به دو شکل تولید می شود. کفپوش سخت همانطور که از نام آن پیدا است ، از تخته هایی که از الوار خرد شده درختان به دست می آید ، ساخته شده اند.

نوع دیگر کفپوش سخت به کفپوش سخت صنعتی معروف است. این تخته ها با چسباندن یک لایه نسبتا نازک چوب سخت واقعی به لایه ای ضخیم و ارزان تر تخته چند لای با کیفیت درست می شوند.

به این ترتیب نه تنها این کفپوش مقرون به صرفه تر است ، بلکه در محیط مرطوب باد نمی کند یا کوچک تر نمی شود. اغلب کفپوش های چوبی صنعتی همین ساخت زبانه و شیار را دارند و به همان روش کفپوش سخت نصب می شوند.

مقایسه ظاهری موکت و کفپوش سخت

اجازه دهید این دو را از نظر ظاهری نیز مقایسه کنیم.

  • ظاهر موکت
مطلب مرتبط  انواع کفپوش فضای باز را بشناسید

اغلب موکت ها تنوع رنگ ، بافت و انتقال حس بیشتری دارند ، اما هر دو آن ها ، یعنی موکت و کفپوش سخت سبک های متفاوتی طبق نیاز طراحان داخلی دارند. سطوح موکت شده ظاهر نرم تر و ملایم تری به طراحی اتاق می بخشند.

مقایسه ظاهری موکت و کفپوش سخت | شرکت زت کارپت

  • ظاهر کفپوش سخت

کفپوش را همه از روی ظاهر آن تشخیص می دهند. کفپوش در نگاه اول تناژی به رنگ چوب و نقش و نگارهای آن را دارد که بر اساس نوع چوب فرق می کند.

هر چند انتخاب موکت یا کفپوش به سلیقه افراد ارتباط دارد ، اما اکثر افراد کفپوش سخت را جذاب تر از موکت می دانند.

مقایسه از لحاظ مقاومت در برابر آب و گرما

مقایسه موکت با کفپوش سخت از لحاظ مقاومت در برابر آب و گرما :

  • موکت

الیاف شیمیایی به کار گرفته شده در بیشتر موکت های مدرن ، آن ها را در برابر آب و آسیب های ناشی آن مقاوم کرده است ، اما بهتر است از نفوذ آب به لایه زیرین موکت جلوگیری کنید. به همین دلیل استفاده از موکت برای جایی مانند حمام یا آشپزخانه توصیه نمی شود.

همچنین موکت به راحتی در اثر گرما مانند سیگار های روشن یا ماهی تاوه های داغ آسیب می بیند. بعضی از الیاف موکت ، در اثر سوختن گاز های سمی ایجاد می کنند.

  • کفپوش سخت

استفاده از کفپوش برای جایی که مرتب در معرض آب یا نم است ، انتخاب خوبی نیست. البته در آشپزخانه می توان از آن ها استفاده کرد. همچنین کفپوش برای زیرزمین و در کنار دال بتنی توصیه نمی شود ، چون اغلب نم به سرعت در دال نفوذ می کند. البته کفپوش های چوبی صنعتی در این محیط ها می توانند گزینه خوبی باشند.

روی کفپوش چوبی ممکن است در اثر گرما جای سوختگی بیافتد ، با این حال سوختگی های سطحی را می توان دوباره درست و اصلاح کرد.

به طور کلی موکت و کفپوش سخت برای محیط های نمدار و مرطوب مانند حمام یا دال های بتونی گزینه خوبی نیستند. با وجود این که الیاف و فیبر های موکت در برابر آب ایمن هستند ، اما الیاف پشت آن می توانند سبب پرورش و رشد قارچ یا کپک شوند.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید موکت مناسب

کفپوش نیز با آب صدمه می بیند و هر دو آن ها با فتیله سیگار روشن می سوزند.

مقایسه موکت با کفپوش سخت | شرکت زت کارپت

مقایسه مراقبت و تمیزکاری موکت و کفپوش سخت

بین موکت و کفپوش سخت از نظر شیوه مراقبت نیز تفاوت هایی وجود دارد.

  • موکت

تمیزکاری روزانه موکت کار سختی نیست ، چون با یک جارو کشیدن مشکل حل می شود. اما برخی افراد حس می کنند موکت به خوبی تمیز نمی شود ، لکه ها به جسم آن می روند و ثابت می مانند ، چون گرد و خاک و باکتری ها در الیاف آن گیر می کنند.

موکت برای کسانی که دچار آلرژی هستند ، گزینه خوبی نیست.

  • کفپوش

از بین این دو مورد ، تمیز کردن کفپوش راحت تر است. جارو کشیدن کفپوش هر گونه گرد و خاک را از بین می برد ، استفاده از بخارشو با تمیز کننده مخصوص چوب نیز گرد و خاک و لکه ها را پاک می کند.

در نتیجه از این لحاظ کفپوش سخت از موکت بهتر است ، چون راحت تر تمیز می شود و کثیفی ها را در خود نگه نمی دارد.

مقایسه موکت با کفپوش سخت از لحاظ دوام و نگهداری

در مقایسه موکت با کفپوش سخت متوجه می شوید که بین این دو از نظر دوام نیز تفاوت های بارزی وجود دارد.

  • موکت

برای نگهداری موکت باید روزانه آن را جارو کشید و هر چه زودتر لکه ها را پاک کرد. به این ترتیب عمر موکت بیشتر می شود. البته دوام موکت بیشتر از ده سال یا بیشتر نیست.

مقایسه موکت با کفپوش سخت از لحاظ دوام و نگهداری | شرکت زت کارپت

  • کفپوش سخت

کفپوش ها ده ها سال دوام می آورند و اگر جنس با کیفیتی داشته باشند ، ممکن است تا چند نسل نیز دوام داشته باشند. علاوه بر این ، در صورتی که خراب شوند ، قابل تعمیر هستند. اگر کار پرداخت آن ها به درستی انجام شود ، تا سه الی چهار مرتبه نیز می توان آن ها را بازسازی کرد.

مطلب مرتبط  کدام موکت اداری مناسب دفتر کار شما است

در این میان می توان وارنیش یا همان تثبیت کننده روی کفپوش را نیز هر چند وقت یک مرتبه تمدید کرد.

کفپوش سخت نسبت به موکت مزیت های بیشتری از لحاظ دوام و ماندگاری دارد.

مقایسه کفپوش و موکت از لحاظ نصب

شاید مهم ترین تفاوت بین این دو از نظر نصب باشد.

  • نصب موکت

نصابان موکت ابتدا فوم زیر موکت را نصب می کنند ، سپس موکت را روی کف پهن می کنند. بعد از آن موکت با ابزار مخصوص به سایز دلخواه بریده می شود. درزهای بین تکه های موکت با چسب حرارتی مخصوص از زیر درز به هم متصل می شود.

  • نصب کفپوش

کفپوش سخت معمولا با قرارگیری تخته ها کنار یکدیگر نصب می شود. از بلندترین قسمت شروع می شود. تخته های بعدی با قرار دادن زبانه و شیارها در هم نصب می شوند. سپس تخته ها با میخ به تیر کوبیده خواهند شد. نصب کفپوش را باید بر عهده افراد حرفه ای گذاشت.

به طور کلی نصب هر دو مورد را باید نصاب حرفه ای انجام دهد ، چون هر دو نیاز به ابزار خاص دارند ، اما نصب حرفه ای کفپوش طبیعتا هزینه بیشتری دارد.

نصب کفپوش | شرکت زت کارپت

مقایسه از لحاظ قیمت و طول عمر

معمولا موکت از کفپوش ارزان تر است ، اما هر چند سال یک بار باید آن را تعویض کرد. در نتیجه شاید کفپوش در طولانی مدت هزینه کمتری به عهده تان بگذارد.

موکت را تقریباً هر ده سال یک بار باید تعویض کرد ، اما کفپوش عمری طولانی دارد.

کلام آخر

ما سعی کردیم با مقایسه موکت با کفپوش سخت ، تفاوت های انواع موکت با انواع کفپوش سخت را بیان کنیم تا هنگام انتخاب بتوانید با توجه به محیط زندگی و بودجه تان ، بهترین گزینه را انتخاب کنید، مطالعه مقاله موکت یا پارکت که در همین زمینه است نیز می‌توانید به شما در انتخاب راحت‌تر کمک کند.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1