اندازه استاندارد موکت رولی و تایلی چقدر است؟

اندازه استاندارد موکت رولی و تایلی | شرکت زت کارپت

موکت ها امروزه یکی از اجزا اصلی دکوراسیون داخلی هستند. زیرا در سال های اخیر موکت ها در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شوند و به راحتی با سایر عناصر دکوراسیون داخلی ست می شوند. به همین دلیل توجه به رنگ و طرح موکت هنگام خرید موکت بسیار حائز اهمیت است. اما اندازه استاندارد موکت یکی دیگر از مواردی است که باید به آن توجه ویژه داشت.

سازمان استاندارد برای تولید موکت های با کیفیت ، برخی استانداردها را وضع کرده است. این استانداردها در حفظ سلامت مشتریان و ارتقای کیفیت موکت های تولیدی بسیار حائز اهمیت است. یکی از انواع استانداردها در تولید موکت ، مربوط به اندازه موکت است. با توجه به این که ممکن است همه افراد با استانداردهای اندازه موکت آشنایی نداشته باشند بر آن شدیم تا در این مقاله به برخی از سوالات رایج در ارتباط با این موضوع پاسخ دهیم. برخی از این سوالات عبارتند از:

  • چرا اندازه استاندارد موکت دارای اهمیت است؟
  • عرض استاندارد موکت رولی و تایلی چقدر است؟
  • طول رول هر موکت چقدر است؟

اگر شما هم قصد خرید موکت را دارید در این مقاله با ما همراه باشید. زیرا اطلاعات بسیار مفیدی در ارتباط با اندازه موکت به دست خواهید آورد و هنگام خرید موکت مانند حرفه ای عمل خواهید کرد.

چرا اندازه استاندارد موکت دارای اهمیت است؟

ابعاد استاندارد به خریدار کمک می کند تا بتواند با توجه به فضایی که می خواهد برای آن موکت بخرد ، انتخاب درستی داشته باشد. در واقع اندازه استاندارد موکت ، تاثیر به سزایی در برش صحیح موکت دارند.

مطلب مرتبط  موکت تایل مدولار در دکوراسیون داخلی

در صورتی که اندازه موکت ها استاندارد نباشد انتخاب موکت با دشواری همراه خواهد بود و خریدار هنگام خرید دچار سردرگمی خواهد شد. به همین دلیل است که استاندارد جداگانه ای توسط سازمان استاندارد برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

اندازه استاندارد موکت | شرکت زت کارپت

عرض استاندارد موکت چقدر است؟

ابعاد موکت های رولی یکی از مهم ترین مواردی هستند که در استانداردهای فیزیکی موکت به آن پرداخته شده است. در حالت کلی موکت ها در دو نوع تایل و رول تولید می شوند. موکت های رولی یکی از انواع بسیار پر کاربرد موکت هستند. این موکت ها به دلیل قیمت مناسب و مقاومت بالا نسبت به سایر موکت ها طرفداران بیشتری دارند. عرض موکت های رولی ثابت و طول آن ها متغیر است.

موکت های رولی که در ایران تولید می شوند دارای عرض ۳ متر هستند. هر چند موکت های رولی برندهای مختلف نیز در بازار موجود هستند که دارای عرض ۲ و ۴ متر هستند. اما در حالت کلی عرض استاندارد موکت رولی ۳ متر است. اما عرض استاندارد موکت رولی در برندهای خارجی می تواند متفاوت باشد ، به عنوان مثال کارخانه هایی وجود دارند که موکت های رولی را با عرض ۵ یا ۶ متر تولید می کنند.

نوع دیگری از موکت ها که به موکت تایل یا مدولار معروف هستند به صورتی متری خرید و فروش می شوند. مهم ترین کاربرد این موکت ها در سازمان ها ، ادارات و مراکز پر رفت و آمد است. موکت های تایل همانند موکت های رولی با عرض ثابت تولید می شوند. این موکت ها قطعاتی جدا از هم هستند که در کنار یکدیگر سوار می شوند.

مطلب مرتبط  راهنمای انتخاب و خرید موکت برای اتاق خواب

موکت تایل برخلاف موکت های رولی در ابعاد کوچکتر و در شکل مربع تولید می شود. ابعاد استاندارد موکت تایل ۴۸ در ۴۸ ، ۵۰ در ۵۰ ، ۶۰ در ۶۰ و ۹۶ در ۹۶ سانتی متر است. البته موکت های تایل در اشکال دیگری نیز در بازار وجود دارند که ابعاد آن ها از استاندارد دیگری پیروی می کند. موکت های تایل غیر مربع برای پروژه ها و کاربردهای خاص استفاده می شوند.

عرض استاندارد موکت | شرکت زت کارپت

طول هر رول موکت چند متر است؟

طول موکت های تولید شده یکسان نیست و کارخانه های تولید کننده موکت طول موکت را در اندازه های مختلفی تولید می کنند. اما معمولا طول استاندارد هر رول موکت حداکثر ۱۲ متر است. خریدار باید متناسب با فضای خود ، اندازه موکت مورد نیاز خود را به فروشنده اعلام کند.

در صورتی که نمی توانید به درستی اندازه موکت را حساب کنید بهتر است از یک فرد متخصص بخواهید که مساحت مکانی را که می خواهید با موکت کفپوش کنید ، اندازه گیری کند. زیرا در غیر این صورت ممکن است که موکت را بیشتر یا کمتر از مقداری که نیاز دارید ، تهیه کنید. اندازه استاندارد موکت به شما در انتخاب موکت متناسب بسیار کمک خواهد کرد.

سخن نهایی

ابعاد و اندازه استاندارد موکت یکی از مهم ترین مواردی است که باید هنگام خرید موکت به آن توجه کرد. سازمان استاندارد موکت ، برای اندازه موکت ، استانداردهایی را تعیین کرده است. البته این استانداردها ممکن است در داخل و خارج از کشور متفاوت باشد. انواع موکت به دو دسته موکت تایل و موکت رولی تقسیم می شوند.

مطلب مرتبط  راهنمای انتخاب موکت اداری شیک برای فضای کار

عرض استاندارد موکت رولی که در ایران تولید می شود بین دو تا چهار متر است. در صورتی که تجربه کافی در محاسبه اندازه موکت برای فضای مورد نظر خود ندارید بهتر است که از افراد متخصص در این حوزه کمک بخواهید. زیرا برآورد دقیق اندازه موکت باعث صرفه جویی در هزینه خواهد شد و از طرف دیگر مراحل نصب موکت راحت تر خواهد بود.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

2 پاسخ

  1. مرسی از موکت زت برای تولید چنین محتوای به درد بخور و مناسبی، بنظرم قبل از خرید حتما این مقاله را تا آخر بخونید و خودتون محاسبه‌هاشو انجام بدید تا در هنگام خرید اشتباه نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1