ویژگی های موکت اتاق خواب چیست

به کارگیری موکت در اتاف خواب | زت کارپت

یکی از کفپوش های رایج برای هر محیط، استفاده از انواع موکت ها است. طراحان دکوراسیون داخلی معتقد هستند موکت ها می توانند با عناصر دیگر دکوراسیون به راحتی هماهنگ شوند و جلوه زیبایی را به وجود آورند. در سال های اخیر موکت ها در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید شده اند و افراد می توانند با توجه به سلیقه و نیاز خود از بین آنها به راحتی انتخاب کنند. اما در کنار توجه به ظاهر موکت، در نظر گرفتن برخی از موارد دیگر نیز ضروری است. در این مطلب قصد داریم تا درباره نکات مهم و  ویژگی موکت اتاق خواب با شما صحبت کنیم. اگر شما نیز به دنبال پیدا کردن موکتی مناسب برای اتاق خود هستید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

مزایای انتخاب موکت برای اتاق

از آن جایی که موکت ها در طرح ها و رنگ های مختلفی تولید می شوند به عنوان یک گزینه مناسب برای تکمیل دکوراسیون داخلی هستند. داشتن سطح نرم و انتقال حس گرما از دیگر ویژگی های موکت است. همچنین موکت یکی از بهترین عایق های حرارتی برای سرما است. به همین دلیل استفاده از موکت در مناطق سردسیر بسیار پرطرفدار است. از طرف دیگر موکت می تواند به عنوان یک عایق صوتی برای مکان های پر سر و صدا مورد استفاده قرار بگیرد.

یکی از مهم ترین مزیت های موکت این است که به راحتی قابل نظافت است و برای خانواده هایی با فرزند کوچک یک گزینه مناسب است. نکته دیگر اینکه قیمت موکت نسبت به سایر کفپوش ها ارزان تر است و از طول عمر خوبی نیز برخوردار است.

ایجاد فضایی جذاب در اتاق با موکت های طرح دار | زت کارپت

ویژگی موکت اتاق خواب

همانطور که پیشتر نیز اشاره کردیم، تنوع گسترده ای از انواع موکت وجود دارد. یکی از مهم ترین دغدغه‌های اغلب افراد پیدا کردن یک موکت خوب برای اتاق است. توجه به موارد زیر می تواند به شما در انتخاب موکت مناسب کمک کند. برخی از نکاتی که باید هنگام خرید موکت به آن توجه کنید عبارتند از:

  • موکت اتاق خواب از کیفیت بالایی برخوردار باشد
مطلب مرتبط  چگونه عمر موکت را افزایش دهیم؟ 10 نکته طلایی

برخی افراد به اشتباه هنگام خرید موکت از توجه به کیفیت موکت غافل می شوند. همین موضوع باعث می شود تا پس از مدت کوتاهی مجبور به تعویض موکت شوند که اصلا مقرون به صرفه نیست. یکی از بهترین راه های تشخیص موکت با کیفیت، توجه به تراکم گره های موکت است. برای این کار می توانید به پشت موکت نگاه کنید. هر چقدر گره ها به یکدیگر نزدیک باشند، نشان دهنده این است که موکت از کیفیت بهتری برخوردار است.

  • قابلیت شستشوی بالایی داشته باشد

یکی از مهم ترین ویژگی های موکت مناسب این است که از قابلیت شستشوی بالایی برخوردار باشد. زیرا شستشو می تواند از طول عمر موکت به طور چشم گیری بکاهد و آن را از بین ببرد. حتما هنگام خرید موکت اتاق خواب، از فروشنده درباره نحوه شسشتو راهنمایی بخواهید.

  • الیاف موکت با شرایط آب و هوایی محل زندگی متناسب باشد

الیاف موکت مهم ترین عنصر تشکیل دهنده موکت است که هنگام خرید باید به آن توجه کرد. در حالت کلی الیاف موکت به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می شود. در صورتی که در مناطق شمالی زندگی می کنید برای خرید موکت اتاق خواب بهتر است به سراغ موکت با الیاف طبیعی مانند پشم نروید. زیرا با توجه به شرایط آب و هوایی شمال ایران این احتمال وجود دارد که این الیاف کپک بزنند.

موکت هایی با الیاف مصنوعی مانند پروپیلن نیز با توجه به این که ضد حریق هستند، برای اتاق‌هایی مناسب هستند که در معرض مستقیم آفتاب قرار دارند. زیرا نور آفتاب شدید می تواند باعث ایجاد الکتریسیته ساکن و در نتیجه آتش سوزی شود.

  • به قابلیت جابجایی آن توجه کنید
مطلب مرتبط  انواع کفپوش اتاقک آسانسور را بشناسید

برخی از انواع موکت ها مانند موکت تایل دارای قابلیت نصب آسان و جابجایی سریع هستند. اگر جزو افرادی هستید که به تغییر دکوراسیون علاقه مند هستید و حدس می زنید که قرار است موکت اتاق ها را با یکدیکر عوض کنید، بهتر است در مورد نحوه نصب موکت و جابجایی آن پیش از خرید اطلاعات لازم را کسب کنید.

  • بافت موکت اتاق خواب نرم و راحت باشد

یکی از مهم‌ترین مواردی که باید به هنگام خرید در نظر گرفته شود، بافت موکت است. این موضوع که موکت از بافت مناسبی برخوردار باشد، در نرمی و راحتی آن نیز تاثیر می گذارد. موکت های پرز بلند به دلیل داشتن بافت نرم یکی از بهترین گزینه ها برای اتاق خواب هستند. پرزهای بلند موکت هنگام راه رفتن احساس راحتی و آرامش را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

  • به رنگ موکت توجه کنید

اگرچه قانون خاصی برای انتخاب رنگ موکت وجود ندارد، اما رنگ های خنثی یا رنگ هایی مانند خاکستری و قهوه ای کم رنگ می تواند بسیار مناسب باشد. ممکن است برخی افراد رنگ سفید و یا کرم را برای رنگ کفپوش اتاق خواب خود ترجیح دهند. اما نباید فراموش کرد این رنگ ها به سرعت کثیف شده و نیاز به نظافت و شستشو دارند.

استفاده از موکت هایی با الباف نرم در اتاق | زت کارپت

نصب موکت ها

نصب موکت اگرچه ممکن است به نظر آسان بیاید، اما نیاز به مهارت زیادی دارد، مخصوصا در شرایطی که زمین ناهموار باشد. نصب موکت هزینه زیادی ندارد و به همین علت بهتر است که توسط افراد ماهر در این کار انجام شود. در اغلب موارد برای این که رطوبت موجود در کف اتاق به موکت منتقل نشود، قبل از نصب زیرسازی انجام می شود.

مطلب مرتبط  موکت طرح سنگ فرش چیست و چه کاربردی دارد

موکت ایرانی یا خارجی برای اتاق خواب

یکی از سوالات رایج در ارتباط با خرید موکت این است که  برند تولید موکت کدامند؟ از برند ایرانی خرید کنیم یا از برند خارجی؟ در سال های اخیر موکت های ایرانی با کیفیت بسیار بالایی تولید و به بازار عرضه شده اند. تنوع رنگ و طرح این موکت ها به حدی زیاد است که حتی نظر افراد مشکل پسند را نیز به خود جلب می کند.

همچنین با توجه به این که قیمت موکت ایرانی نسبت به موکت خارجی ارزان تر است، انتخاب این موکت برای اتاق خواب هایی با متراژ بزرگ بسیار مقرون به صرفه است. اگر چه موکت های خارجی نیز ویژگی های خاص خود را دارند. بنابراین شما باید با توجه به بودجه خود و مقایسه ویژگی های موکت ایرانی و خارجی اقدام به خرید کنید.

استفاده از موکت با رنگ گرم در اتاق خواب | زت کارپت

قیمت موکت اتاق خواب

فاکتورهای موثر در قیمت موکت بسیار زیاد است. به عنوان مثال جنس موکت، الیاف به کار رفته در تولید آن، ایرانی و یا خارجی بودن موکت برخی از این موارد هستند. از طرف دیگر قیمت دقیق موکت پس از اندازه گیری متراژ دقیق اتاق و هزینه نصب مشخص می شود.

جمع بندی

در این مقاله درباره موکت اتاق خواب بزرگسالان صحبت کردیم، اگر قصد خرید موکت اتاق کودک را دارید به این مقاله در سایت زت مراجعه کنید. موکت یکی از بهترین گزینه ها برای پوشاندن کف اتاق خواب است. توجه به برخی از نکات هنگام خرید مانند جنس، رنگ، طرح و بافت موکت می تواند به شما در انتخاب موکت مناسب برای اتاق خواب کمک کند. شما در خرید موکت برای اتاق خواب خود چه ویژگی هایی را در نظر دارید؟ به نظرتان چه رنگی برای موکت اتاق خواب مناسب است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1