نصب موکت تایل چه مراحلی دارد؟

مراحل نصب موکت تایل | شرکت زت کارپت

یکی از موکت­ هایی که به تازگی برای پوشش کف اتاق استفاده می ­شود ، موکت تایل است. موکت ­های تایل ، در ابعاد و اشکال هندسی متفاوتی تولید می­شوند و در برابر فشار و ضربه مقاوم هستند. به همین دلیل از آن­ها برای محیط­ های پر رفت و آمد استفاده می­ شود. این موکت­ ها به دلیل ساختاری که دارند ، به آسانی در کف اتاق نصب می­ شوند. در این مقاله به توضیح مراحل نصب موکت تایل ی­پردازیم. با ما همراه باشید.

ابزار مورد نیاز برای نصب موکت تایل

برخلاف موکت­ های رول شونده که به دلیل عدم انعطاف ­پذیری ، نصب سختی دارند ، موکت­ های تایل این­گونه نیستند و با کمی دقت به راحتی نصب می­شوند. تنها با داشتن چند ابزار کاربردی می­­توان موکت ­تایل را در زمان کوتاهی نصب کرد. استفاده از ابزار زیر کمک می­کند که نصب موکت تایل سریع­ تر و با دقت بیشتری انجام شود. ابزار مورد نیاز برای نصب موکت تایل عبارتند از:

  • موکت­بر یا چاقوی تیز برای برش صحیح موکت
  • انواع چسب برای نصب موکت به کف
  • سمباده برای از بین بردن چسب­ های باقی مانده از موکت قبلی
  • خطکش برای اندازه گیری و نصب دقیق موکت
  • ماله برای پهن کردن چسب زیر کار

ابزار مورد نیاز برای نصب موکت تایل | شرکت زت کارپت

مراحل نصب موکت تایل

استفاده از موکت تایل برای ادارات ، شرکت ، نمایشگاه­ ها و کسانی که در خانه­ های اجاره­ای زندگی می­کنند ، بسیار مناسب است. این موکت شست ­و شو و حمل راحتی دارد و هرکسی مطابق با هر سلیقه ه­ای می­ تواند از آن استفاده کند. برای اینکه موکت تایل به درستی روی کف اتاق نصب شود ، بهتر است تمام مراحل به ترتیب و با دقت انجام شود. مراحل نصب موکت تایل عبارتند از:

  • انتخاب طرح مورد نظر

اولین کاری که قبل از نصب موکت تایل باید به آن توجه شود ، انتخاب طرح یا نوع چیدمان موکت تایل است. موکت­های تایل در طرح ، رنگ ، سایز­ و اشکال هندسی مختلف در بازار تولید می­شود. بنابراین بهتر است قبل از نصب ، نوع چیدمان موکت به طور دقیق مشخص شود تا در حین نصب نیاز به جا به­ جایی تایل­ ها نباشد.

  •  برداشتن وسایل بزرگ
مطلب مرتبط  راهنمای خرید موکت مناسب

بعد از انتخاب نوع چیدمان ، نوبت به برداشتن وسایل سنگین از سطح کار می­شود. مبلمان ، کنسول ، تخت ، میز و.. از وسایل سنگین و بزرگ خانه هستند. برای نصب دقیق موکت ، بهتر است تمام این وسایل به گوشه­ای از اتاق برده شوند ، تا در حین کار ، مزاحمتی ایجاد نکنند.

  • آماده سازی کف اتاق

مهم­ ترین کاری که قبل از نصب موکت تایل باید انجام شود ، آماده سازی کف اتاق است. منظور از آماده سازی کف: رفع برآمدگی­ ها و تورفتگی­ هایی است که به دلیل عوامل مختلف ، در کف اتاق به وجود می­ آید و چهره نامزوزنی را بعد از نصب موکت در اتاق ایجاد می­کند. بسیاری از برآمدگی­ ها در اثر چسبیدن اضافات سیمان و گچ به وجود می­ آید.

همچنین در صورتی که برای نصب موکت قبلی ، از چسب برای چسباندن موکت به کف اتاق استفاده شده باشد ، آثار به جای مانده از این چسب ­ها باعث ایجاد برآمدگی می­ شود. برای از بین بردن برآمدگی­ ها می­توان از سمباده و کاردک استفاده کرد.

بعد از رفع برآمدگی ، نوبت به پرکردن شکاف و تورفتگی­ است. عواملی مانند: ضربه ، فشار وسایل سنگین ، شکستن بتن و سرامیک ، باعث ایجاد شکاف و فرورفتگی می­ شود. در صورتی که سطح کار از بتن باشد ، می­توان با بتنه ­کاری ، به پرکردن درز ­ها و شکاف ­ها پرداخت. همچنین برای پرکردن شکاف سرامیک و پارکت ، می ­توان از دوغاب یا بتونه چوب استفاده کرد.

نصب موکت تایل | شرکت زت کارپت

  • تمیز کردن سطح کار
مطلب مرتبط  به بافت موکت اداری در فضای کار توجه کنید

بعد از بین بردن برآمدگی ها و تورفتگی ­ها ، نوبت به تمیز کردن سطح کار می­شود. عواملی مانند: اضافات سیمان ، گچ و گرد و غبار مانع از این می شوند تا موکت به درستی به کف اتاق بچسبد.

امروزه در بسیاری از موکت­ های تایلی از چسب مخصوصی استفاده شده است که به راحتی به کف اتاق می­چسبد. برای اینکه چسب به درستی عمل ­کند ، باید سطح اتاق عاری از هرگونه آلودگی و ذرات ریز باشد. با استفاده از جارو برقی می­ توان تمام سطح اتاق را از این ذرات پاک کرد.

  • نفوذ ناپذیر کردن سطح کار

بتن ، چوب ، کاشی و اکثر موادی که در کف اتاق به­ کار برده می­ شود ، متخلل هستند و موجب نفوذ آب به لایه­ های زیرین می ­شوند. نفوذ آب به درون آن­ها علاوه بر رشد کپک ، موجب تخریب لایه­ های زیرین می­شود. سیلر به عنوان یک لایه نفوذ ناپذیر ، مانع از عبور آب به سطح زیرین می­ شود. بنابراین قبل از نصب موکت تایل ، تمام کف اتاق باید با استفاده از سیلر نفوذ ناپذیر شود.

  • ­پیدا کردن مرکز

برای نصب موکت تایل ، ابتدا باید مرکز اتاق مشخص شود. نصب موکت تایل از وسط اتاق انجام می­ شود تا موکت دردو طرف اتاق به صورت قرینه باشد. برای پیدا کردن مرکز اتاق ، ابتدا دیواره ­های اتاق را اندازه ­گیری کرده و وسط آن را پیدا کنید.

به همین منظور پیشنهاد می‌شود مقاله اندازه استاندار موکت را مطالعه کنید این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید با توجه به فضایی که می خواهد برای آن موکت بخرید، انتخاب درستی داشته باشد.

سپس با استفاده از گچ خط کشی ، وسط دیوار­ ها را به هم وصل کنید. نقطه­ های که چهار خط با یکدیگر تلاقی می­شوند ، مرکز اتاق نامیده می­شود. مربع­ هایی که توسط این خطوط عمود به وجود آمده ­اند ، محل نصب موکت هستند.

مطلب مرتبط  راهنمای انتخاب و خرید موکت رول اداری یا تجاری

نصب اولیه موکت تایل

بهتر است قبل از نصب موکت به وسیله چسب ، موکت­ ها به صورت امتحانی و بدون چسب ، از مرکز نصب شوند. این کار موجب می­ شود تا ایرادات چیدمان مشخص شود و با ایجاد تغییرات کوچک ، بهترین نوع چیدمان تایل­ ها را به لحاظ ترکیب رنگ و طرح ایجاد کرد.

نصب نهایی موکت تایل

آخرین مرحله برای نصب موکت تایل ، استفاده از چسب برای چسباندن آن به کف اتاق است. برای نصب موکت تایل ، ابتدا یک ربع را مشخص کرده و از مرکز به سمت دیوار ، شروع به چسباندن تایل کنید. این کار را تا جایی که یک مربع پر شود ادامه دهید و سپس شروع به پر کردن مربع های دیگر کنید. بخش­ هایی از موکت که برای نصب شدن نیاز به برش دارند را در آخر کار انجام دهید.

موکت­ هایی که در پشت کار چسب دارند باید به سرعت به سطح اتاق چسبانده شود. همچنین در زیر این تایل ­­ها ، جهت نصب موکت نوشته شده است که در صورت رعایت جهت ، به تمیزی کار منجر می ­شود.

نصب نهایی موکت تایل | شرکت زت کارپت

نتیجه گیری

در این مقاله به توضیح مراحل نصب موکت تایل پرداختیم. قبل از نصب موکت تایل به کف اتاق ، ابتدا باید طرحی برای چیدمان تایل­ ها مشخص شود. سپس با برداشتن وسایل سنگین ، شروع به تمیز کردن کف کار کرده و به رفع نواقص کف اتاق بپردازید. در ادامه با استفاده از چسب ، تایل­ ها را به کف اتاق فیکس کنید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1