چه نکاتی در انتخاب موکت سالن آمفی تئاتر اثر دارد؟

موکت سالن آمفی تئاتر | شرکت زت کارپت

یکی از نکات موثر در زیبایی سالن های آمفی تئاتر کف سازی آن است. برای کف سازی این سالن گزینه های متعددی وجود دارد که یکی از پر کاربردترین آن ها استفاده از موکت است. انتخاب موکت سالن آمفی تئاتر علاوه بر تاثیری که بر زیبایی سالن می گذارد، بر نحوه پخش صدای سخنران ، راحتی مخاطبین و نظافت سالن نیز موثر است. اگر شما صاحب یک سالن آمفی تئاتر هستید یا قرار است نقشی در انتخاب موکت آن داشته باشید، تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

ویژگی های موکت مناسب برای سالن آمفی تئاتر

برای اینکه انتخاب درستی داشته باشیم باید قبل از مراجعه برای خرید موکت آمفی تئاتر معیارهای خرید خود را مشخص کنیم. در این بخش مهم ترین معیارهایی را که باید در خرید موکت کف آمفی تئاتر در نظر بگیرید بیان می کنیم.

موکت مناسب برای آمفی تئاتر | شرکت زت کارپت

جنس موکت مناسب برای آمفی تئاتر

با توجه به اینکه کفی سالن خود نباید تولید صدا و نویز کند، انتخاب موکت برای کف سازی سالن آمفی تئاتر بسیار مناسب است. اما اینکه جنس موکت چه باشد از اهمیت بیشتری برخوردار است. بسیاری از کارشناسان دکوراسیون داخلی توصیه می کنند که موکت کف آمفی تئاتر باید ضخیم و محکم باشد و گرد و غبار را جذب خود کند. این امر به دلیل این است که افراد زیادی در سالن رفت وآمد می کنند و همه آن ها از محیط بیرون با کفش های خاکی وارد می شوند.

اگر موکت ضخیم نباشد خیلی زود بر اثر رفت و آمد پاره می شود. همچنین اگر گرد و غبار را پخش کند باعث ایجاد تنگی نفس در حاضرین شده و ادامه جلسات را غیرممکن می سازد. از طرف دیگر موکت باید به راحتی تمیز شود. چراکه افراد زیادی در محل رفت وآمد می کنند و به جز گرد و غبار کفش ها ممکن است آبمیوه ، میوه یا هر چیز دیگری روی موکت بریزد.

همچنین میزان گرایش به تولید الکتریسیته ساکن اهمیت زیادی در خرید موکت آمفی تئاتر دارد. با توجه به اینکه سایش کفش ها روی موکت می تواند باعث ایجاد الکتریسیته ساکن شود، ممکن است ریسک آتش سوزی در سالن بالا برود. به همین دلیل بهتر است از موکتی استفاده کنید که گرایش کمتری به تولید الکتریسیته ساکن داشته و خطر کمتری را برای افراد حاضر در سالن به دنبال دارد.

مطلب مرتبط  راهنمای خرید موکت آمفی تئاتر

 قیمت موکت آمفی تئاتر

برای خرید هر کالایی قیمت یک فاکتور تعیین کننده است؛ اما قیمت موکت آمفی تئاتر اهمیت بیشتری دارد. به خصوص اگر سالن بسیار بزرگ باشد. کف سازی سالن های بزرگ ممکن است هزینه زیادی روی دست شما بگذارد؛ بنابراین بهتر است قیمت موکت را بررسی کرده و سپس اقدام به خرید کنید. اما مراقب باشید که همه چیز را فدای قیمت نکنید؛ چراکه اگر به کیفیت موکت توجه نکنید خیلی زود باید آن را تعویض کنید.

ابعاد موکت سالن تئاتر

ابعاد موکت خریداری شده باید با سالن شما هماهنگ باشد تا کمترین برش را بخورد. اگر عرض موکت با عرض سالن یکی نباشد، مجبور خواهید شد از تکه های بیشتری استفاده کنید یا موکت را برش بزنید. به این ترتیب اگر جنس موکت مناسب نباشد، ممکن است در اثر راه رفتن زیاد جمع شده و فضای سالن را زشت کند. علاوه بر آن جمع شدن موکت می تواند در رفت وآمد افراد اختلال ایجاد کند.

ابعاد موکت آمفی تئاتر | شرکت زت کارپت

عوامل موثر بر انتخاب موکت سالن تئاتر 

علاوه بر ویژگی های خود موکت ویژگی های سالن نیز بر انتخاب آن موثر است. نحوه طراحی دکوراسیون داخلی سالن خود می تواند راهنمای بسیار خوبی در انتخاب موکت باشد. برای اینکه بتوانید بهترین موکت را انتخاب کنید، بهتر است با طراح داخلی خود مشورت کنید. او بهترین شخصی است که می تواند شما را در سفارش صحیح موکت راهنمایی کند؛ اما بهتر است خودتان نیز این موضوعات را در نظر داشته باشید.

  •  ارتفاع سقف سالن

با توجه به اینکه هرچه سقف سالن بزرگ تر باشد، امکان کاهش کیفیت صدا برای ردیف های آخر کمتر بوده و اکوی ایجادشده بیشتر است، برای سالن هایی با سقف بلند باید موکتی انتخاب کنید که بیشترین میزان صداگیری را دارد. موکت آمفی تئاتر خود عایق صدا است؛ اما برای چنین سالن هایی باید بهترین انواع آن را انتخاب کنید.

  • نحوه طراحی دکوراسیون داخلی

پیش از اینکه برای خرید موکت آمفی تئاتر اقدام کنید باید از محل قرارگیری صندلی ها و راهروها مطمئن شوید. همچنین باید بدانید عرض راهروهای میان صندلی ها چقدر است تا عرض مناسبی را انتخاب کنید. علاوه بر آن رنگ موکت انتخاب شده باید به رنگ بندی دکوراسیون داخلی سالن بیاید. همچنین باید از محل ستون ها ، میز سخنران و صحنه اجرا نیز کاملا مطلع باشید تا موکت مناسبی را انتخاب کنید.

  • متراژ سالن

لازم به گفتن نیست که باید متراژ دقیق سالن را بدانید تا هنگام خرید موکت مجبور به مراجعه چندباره به فروشنده نشوید. همچنین باید عرض و طول هر محل را بدانید تا موکت کمترین برش را بخورد. در این باره می‌توانید از دیگر مقاله زت با عنوان راهنمای خرید موکت کمک بگیرید.

  • جنس کف سالن

بدون شک شما قرار نیست موکت کف آمفی تئاتر را روی سیمان پهن کنید. ممکن است برای زیرساخت موکت از سرامیک ، موزاییک ، PVC یا هر متریال دیگری استفاده شود. بسته به جنس کف سالن باید موکت را به نحوی انتخاب کنید که به راحتی ثابت شود و لیز نخورد یا جمع نشود.

مطلب مرتبط  موکت هتلی چه ویژگی هایی دارد

۴ نکته در انتخاب موکت سالن آمفی تئاتر

اگر می خواهید هرسال مجبور به تعویض موکت نشوید، بهتر است هنگام خرید وجود برخی فاکتورها را بررسی کنید؛

  1. هرچند که موکت بهترین عایق برای کف سازی سالن است؛ اما هنگام خرید کمی راه رفتن روی آن را امتحان کنید. ممکن است قرار گرفتن این موکت روی کفی سالن باعث تولید صداهای ناهنجار شده و مخاطبان را با مشکل مواجه کند. پس ازآن کفش های خود را روی موکت بکشید تا از عدم تولید الکتریسیته ساکن اطمینان حاصل کنید.
  2. مطمئن شوید که تمیز کردن راحت از ویژگی های این موکت باشد. برای این کار می توانید از فروشنده بخواهید برخی خوراکی ها مثل آدامس ، آبمیوه ، پوست های میوه و… را روی بخشی از موکت ریخته و نحوه تمیزکاری آن را به شما نشان دهد.
  3. ویژگی بعدی موکت مناسب برای آمفی تئاتر ضخامت کافی آن است. قرار نیست که موکت شما در اثر برخورد کفش ها خیلی زود پوسیده و پاره شود. ممکن است نصب موکت های ضخیم تر کمی مشکل باشد اما در ادامه هم از صداگیری آن ها و هم از طول عمر آن ها راضی تر خواهید بود.
  4. از یک برند معتبر موکت را خریداری کنید و از اعتبار گارانتی آن اطمینان حاصل کنید. در این صورت در مدت گارانتی هر اتفاقی که برای موکت سالن آمفی تئاتر شما رخ دهد، از طریق نمایندگی قابل پیگیری و رفع شدن است. علاوه بر آن برندهای معتبر یک نصاب حرفه ای برای شما می فرستند تا بنابر نظر طراح دکوراسیون داخلی موکت را با کمترین هدر رفت نصب کند.
مطلب مرتبط  چرا در مراسم تشریفات از موکت قرمز استفاده می ‌شود؟

جمع بندی

بنابراین بهتر است در انتخاب طرح و رنگ موکت آمفی تئاتر دقت لازم را به خرج دهید. علاوه بر آن خود شما نیز باید در حفظ و نگهداری موکت سالن آمفی تئاتر کوشا باشید. بلافاصله پس از برگزاری هر جلسه ، شستشوی موکت را به روش های اصولی انجام دهید و هر چند وقت یک بار بخش هایی از موکت را که بیشتر در معرض آسیب قرار دارند تعویض کنید.

انتخاب موکت سالن آمفی تئاتر در زیبایی و کیفیت صدای سالن اهمیت زیادی دارد. بیشتر افراد هنگام ورود به سالن پیش از هرچیز گیرایی آن را در نظر می گیرند. به خصوص اگر هدف آن ها از رزرو سالن برگزاری جلسه ای برای فروش محصول باشد. از موکت نه تنها در سالن آمفی تئاتر بلکه در سینما، سالن همایش و همچنین در سالن های همایش و آمفی تئاتر هتل ها هم استفاده می‌گردد. خرید موکت سالن همایش و آمفی تئاتر هم پیچیدگی های خاص خودش را دارد که در زمان انتخاب باید به آن توجه داشته باشید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1