معرفی موکت تایل هتلی و ویژگی های آن

معرفی موکت تایل هتلی و ویژگی های آن | شرکت زت کارپت

امروزه بسیاری از هتل داران برای پوشاندن کف اتاق ، راهرو ، سالن ، ورودی و سایر بخش های هتل خود از موکت تایل استفاده می کنند. این کفپوش در مقایسه با موکت های قدیمی مورد استفاده ( رولی ) نقاط قوت بیشتری دارند. به همین دلیل استفاده از آنها در صنعت هتل داری رو به گسترش است. موکت تایل در انواع مختلفی در بازار موجود هستند که ممکن است پیدا کردن تایل هتلی مناسب کمی دشوار باشد. با توجه به همین موضوع بر آن شدیم تا در این مقاله به معرفی موکت تایل هتلی و ویژگی های آن ها بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

موکت تایل هتلی | شرکت زت کارپت

موکت تایل چیست؟

نوع جدیدی از کفپوش موکتی ، موکت تایل یا مدولار ( Carpet Tile ) نام دارد. همان گونه که از نام این کفپوش مشخص است به صورت مدول یا تایل تولید می شود. تایل به معنای قطعات کوچک ، هم اندازه و مشابه است. این قطعات همانند تکه های پازل در کنار هم قرار گرفته و محل مورد نظر را می پوشانند.

اصولاً قطعات موکتی به صورت مربعی و در اندازه ۵۰*۵۰ سانتیمتری تولید می شوند. اما اشکال مثلثی ، لوزی ، مستطیلی و چند گوشه آن نیز در دسترس خریداران قرار دارد.

به لحاظ ابعادی نیز محدودیتی برای تولید تایل های بزرگ تر یا کوچک تر از اندازه ۵۰*۵۰ سانتیمتر وجود ندارد. موکت تایل بیشتر با طراحی مدرن همخوانی دارد. به همین دلیل کمتر هتلی با طراحی کلاسیک از موکت تایل به عنوان کفپوش استفاده می کند.

کاربرد موکت تایل در هتل

یکی از مهم ترین اقدامات برای زیبا سازی فضای داخلی هتل ، استفاده از کفپوش مناسب است. انواع مختلفی از موکت به عنوان کفپوش هتل در بازار موجود است. وجود برخی مشخصات برای موکت هتل ضرورت دارد. پاکسازی آسان ، طول عمر زیاد ، استقامت بالا در برابر سایش ، ضربه و آلودگی از جمله این مشخصات است.

مطلب مرتبط  برای انتخاب موکت در هتل به چه نکاتی توجه کنیم؟

همچنین مقابله با آلودگی صوتی یکی از ویژگی های مهم برای موکت هتلی به شمار می رود. در غیر اینصورت سروصدای حاصل از رفت و آمد موجب نارضایتی مشتریان می شود.

پیدا کردن موکتی که تمامی این ویژگی ها را در خود جای داده باشد کمی دشوار است. اما موکت تایل یا مدولار با برخورداری از این مشخصات ، به عنوان یکی از مناسب ترین کفپوش ها در صنعت هتلداری مطرح است. کف بخش های مختلف هتل از قبیل اتاق ، راهرو ، رستوران ، آمفی تئاتر ، سالن های مختلف و … را می توان به کمک آن موکت پوشاند.

مهم ترین ویژگی موکت تایل ، تولید آن در قطعات کوچک است. امکان چیدمان قطعات به اشکال مختلف به عنوان کفپوش هتل وجود دارد. در نتیجه دست طراح دکوراسیون برای کار با این قطعات باز است. همچنین اجرای انواع الگو یا تصاویر با استفاده از موکت تایل امکان پذیر است. سایر مزایای موکت تایل مختص هتل عبارتند از:

  • در صورت بروز خرابی ، سوختگی و … نیازی به برداشت کل کفپوش نیست. بلکه قطعه مورد نظر به راحتی تعویض می شود. به این ترتیب هزینه نگهداری یا تعویض آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.
  • مقاومت بالایی در برابر آتش سوزی ، ضربه و ساش دارند. از این رو کمتر دچار آسیب می شوند.
  • با توجه به الیاف به کار رفته ، طول عمر بالایی دارند.
  • عایق خوبی برای آلودگی صوتی یا انرژی هستند.
  • به لحاظ قیمت و جنس تنوع بالایی دارند.
  • حمل آسانی دارند.
  • نصب راحتی دارند.
مطلب مرتبط  مزایای موکت در دکوراسیون داخلی 2024

کاربرد موکت تایل در هتل | شرکت زت کارپت

انواع موکت تایل هتلی بر اساس جنس

موکت تایل هتلی بر اساس الیاف به کار رفته به انواع پشمی ، پلی آمیدی ، پلی پروپیلنی و پلی استری تقسیم می شوند.

  • موکت های تهیه شده از پشم برای کسانی که صرف نظر از قیمت به دنبال بهترین کفپوش هستند ، گزینه مناسبی است.
    مشخصات این موکت شامل طول عمر بالا ، مقاومت زیاد در برابر سایش ، ضربه ، آلودگی و لطافت و نرمی فوق العاده می باشد. دلیل قیمت بالای آن نیز به همین مشخصات بازمی گردد.
  • موکت تایل تهیه شده از الیاف پلی امید نیز تمامی مشخصات مورد نیاز برای یک موکت مناسب هتلی را در خود جای داده است. مقاومت بالا در برابر سایش ، ضربه و آلودگی ، پاکسازی راحت ، پرزدهی کم ، انعطاف پذیری مناسب و طول عمر بالا از جمله این مشخصات به شمار می رود.
  • امکان تهیه موکت تایل مختص هتل با استفاده از الیاف پلی پروپیلن نیز وجود دارد. الیاف پلی پروپیلن تمامی مشخصات الیاف پلی آمید را در خود جای داده است. اما به دلیل پایین بودن قابلیت ارتجاعی به قیمت کمتری نسبت به پلی آمید به فروش می رسد.
  • در بین موکت های تایل هتلی موجود در بازار استقبال از انواع تهیه شده با الیاف پلی استر به دلیل قیمت مناسب آنها بالا است. از مزایای این الیاف می توان به قابلیت ارتجاعی مناسب و استقامت بالا در برابر رطوبت ، کپک زدگی یا بیدزدگی اشاره کرد. البته رفع لکه های روغنی از سطح آنها به سختی انجام می شود.

انواع موکت تایل هتلی بر اساس طرح و رنگ

امکان ایجاد طرح های ساده تا پیچیده با کمک موکت تایل مختص هتل وجود دارد. موکت تایل هتلی ساده از کنار هم قرار گرفتن قطعات یک رنگ در طرح و اشکال مختلف ایجاد می شود. همچنین امکان ترکیب دو رنگ یا بیشتر نیز برای پوشش محل مورد نظر وجود دارد. به این ترتیب فضایی جذاب و دلچسب برای ساکنان فراهم می شود.

مطلب مرتبط  چرا در مراسم تشریفات از موکت قرمز استفاده می ‌شود؟

البته در ورودی هتل ها معمولا از موکت قرمز استفاده می‌شود که جلوه زیبایی دارد.

انواع موکت تایل هتلی | شرکت زت کارپت

قیمت موکت تایل هتلی

قیمت موکت تایل هتلی در مقایسه با نوع رولی بیشتر است. اما هزینه نگهداری پایین موجب مقرون بصرفه بودن این انتخاب می شود. این موکت ها در محدوده قیمتی متفاوتی در دسترس خریداران قرار دارند. قیمت این کفپوش ها بر اساس پارامترهای مختلفی تعیین می‎ شود. متراژ محل ، ابعاد تایل و الیاف به کار رفته در ساخت از جمله عوامل تاثیرگذار در قیمت هستند. علاوه بر این ضخامت ، نوع بافت و میزان تراکم موکت نیز در کاهش یا افزایش قیمت نقش دارند.

سخن پایانی

جذابیت و زیبایی دکوراسیون داخلی هتل نقش موثری در جلب رضایت مشتریان دارد. انتخاب موکت مناسب یکی از موضوعات بسیار مهم در زمینه طراحی فضای داخلی هتل است. به همین خاطر خوب است تا مطلب دیگر زت را با عنوان نکات انتخاب موکت هتل را هم مطالعه کنید. انواع مختلفی از موکت ها برای پوشاندن کف راهرو ، اتاق ها ، سالن پذیرایی ، آمفی تئاتر و سایر فضاهای هتل در دسترس هتل داران قرار دارد. از موکت تایل هتلی به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای این کار یاد می شود. تولید این موکت در قطعات کوچک یکی از دلایل اصلی این انتخاب است. این موضوع حمل ، اجرا ، تعویض و نگهداری از کفپوش را آسان تر از موکت رولی می کند.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1