اشتباهات رایج هنگام خرید موکت

چند اشتباه رایج هنگام خرید موکت | شرکت زت کارپت

خرید موکت یکی از آن کارهای سختی است که ممکن است برای برخی افراد کمی گیج کننده باشد. از آن جایی که تهیه آن هزینه زیادی را نیز تحمیل می کند ، بهتر است قبل از خرید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید تا اشتباه نکنید. بنابراین در این مطلب به اشتباهات رایج در خرید موکت اشاره می کنیم.

۴ اشتباه رایج در خرید موکت

خرید موکت اتفاقی نیست که همیشه رخ دهد ، در نتیجه اشتباه در خرید موکت امری عادی است. در ادامه این اشتباهات را گوشزد می کنیم تا بتوانید موکت خوبی بخرید.

اشتباهات رایج در خرید موکت | شرکت زت کارپت

۱.انتخاب موکت بدون در نظر گرفتن سبک زندگی

زمانی که اقدام به خرید موکت برای منزل خود می کنید ، باید یک سری عوامل را در نظر بگیرید. در واقع توجه به سبک زندگیتان بسیار اهمیت دارد. به عنوان مثال ، آیا کودک یا حیوان خانگی دارید؟ آیا به تنهایی زندگی می کنید یا خانواده ای پر جمعیت دارید؟ در بعضی مواقع باید موکت مقاوم تری را انتخاب کنید.

البته موکت سفید پرز بلند در تالار به همراه مبلمان شیک تر به نظر می رسد ، اما اگر حیوان خانگی یا کودک دارید ، در انتخاب رنگ موکت دقت کنید. به تعداد افراد خانواده و داشتن فرزند توجه کنید.

همچنین به این مسئله حتما دقت کنید که موکت را برای چه فضایی می خواهید. برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب؟ چون تراکم موکتی که می خرید برای این دو فضا فرق دارد.

این موضوع را نیز در نظر بگیرید که هر چند وقت یک مرتبه موکت نو می خرید و قدیمی ها را عوض می کنید. مطمئن شوید موکتی خریده اید که مورد نیازتان است.

مطلب مرتبط  برای انتخاب موکت خانه کوچک به چه فاکتورهایی باید توجه کنیم

اشتباه در انتخاب موکت مناسب با سبک زندگی | شرکت زت کارپت

۲.نادیده گرفتن پد یا فوم زیر موکت

شاید در نگاه اول پد یا فوم زیر موکت موضوع مهمی به نظر نرسد ، چون اصلا دیده هم نمی شود. در نیتجه دلتان می خواهد پول آن را پس انداز و صرف خرید وسایلی کنید که دیده شوند. اما در واقع پد از استهلاک موکت جلوگیری می کند. نادیده گرفتن پد موکت یک اشتباه در خرید موکت و خرید خود آن است.

پد باکیفیت باعث اعمال یکنواخت فشار می شود که نتیجه آن استحکام و افزایش طول عمر موکت است. همچنین از بستر کف اتاق محافظت و حالت نرم و راحتی را زیر پا فراهم می کند.

پدها انواع مختلفی از ارزان تا گران قیمت دارند. برخی افراد تصور می کنند خرید پد هزینه اضافی است ، اما این تصور یک اشتباه در انتخاب موکت است.

انواع مختلفی از پدها برای انواع موکت به کار می روند و استفاده از نوع بی کیفیت آن سبب می شود موکت خیلی زود از بین برود.

تا جایی که برایتان مقدور است از پد موکت با کیفیت استفاده کنید. هیچ گاه با خرید پد موکت ارزان قیمت و یا استفاده نکردن از آن ، صرفه جویی نکنید. چنین کاری مثل این است که دیوارها را بدون پرایمر و آستری رنگ کنید. شاید همان موقع پول کمتری خرج کنید ، اما با گذشت زمان باید بیش از چیزی که صرفه جویی کرده اید ، هزینه کنید.

توصیه ما خودداری از اشتباه در خرید موکت گران قیمت است با این تصور که کیفیت آن الزاما بالا است. به جای این کار ، پول آن را برای خرید پد موکت کنار بگذارید و مطمئن باشید ضرر نمی کنید.

مطلب مرتبط  عوامل تاثیرگذار در نحوه محاسبه قیمت موکت

نادیده گرفتن پد موکت ، اشتباه در خرید موکت | شرکت زت کارپت

۳.انتخاب اشتباه بین دو موکت مشابه

یک اشتباه در انتخاب موکت زمانی رخ می دهد که می خواهید بین دو موکت از دو محصول مختلف یکی را انتخاب کنید. این دو موکت در فروشگاه شبیه یکدیگر به نظر می رسند ، اما چنین چیزی نیست. شبیه بودن آن ها به یکدیگر لزوما به معنی کیفیت یکسان نیست.

دو موکت مختلف ماندگاری متفاوتی دارند و با گذشت زمان مشابه عمل نمی کنند. این تصور که موکت گران تر بیشتر عمر می کند ، اشتباه است. اما چطور دو موکت را با یکدیگر مقایسه کنیم؟

ابتدا مطمئن شوید هر دو موکت از یک نوع الیاف ساخته شده اند ، سبک و کیفیت آن ها یکی است. سپس گارانتی روی محصول را بررسی کنید. اگر روی یکی ۱۰ سال و دیگری ۲۰ سال گارانتی نوشته باشد ، مطمئن باشید کیفیت آن ها مانند یکدیگر نیست و تفاوت هایی دارند.

۴.اندازه گیری موکت توسط خودتان

یک اشتباه رایج در خرید موکت ، هنگام اندازه گیری و نصب آن است. برخی افراد دوست ندارند هزینه اضافی برای اندازه گیری یا نصب دهند و فکر می کنند خودشان از پس این کار بر می آیند.

خودشان اندازه گیری می کنند و پس از خرید موکت سعی در برش و نصب آن دارند. در نتیجه در اندازه گیری اشتباه می کنند یا برش هایی می زنند که موکت کنار دیوار و به موازات آن قرار نمی گیرد.

اندازه گیری ، برش و نصب موکت توسط خودتان برای زمانی خوب است که بخواهید برای یک فضای مربع شکل ساده این کار را انجام دهید. خیلی راحت اندازه گیری می کنید و برش می زنید.

مطلب مرتبط  بهترین رنگ موکت برای اتاق کودک چیست

در غیر این صورت از افراد حرفه ای کمک بگیرید. محاسبه اندازه موکت مورد نیاز برای فضاهای پیچیده تر کمی سخت است و باید خیلی چیزهای دیگر در نظر گرفته شوند.

به عنوان مثال ، عرض موکت و به اصطلاح خواب موکت باید در نظر گرفته شود. با نادیده گرفتن این موارد ، ممکن است نتیجه چیزی که می خواهید از آب در نیاید.

افراد حرفه ای با در اختیار داشتن ابزارهای مخصوص ، این کار را به خوبی برایتان انجام می دهند و یک اندازه تقریبی به شما می دهند.

استفاده از موکت برای دکور کردن فضا | شرکت زت کارپت

کلام آخر

در پایان ، همانطور که مشاهده کردید ممکن است یک سری اشتباه در خرید موکت داشته باشید. با مطالبی که گفته شد مرتبه بعد برای خرید موکت بیشتر حواس خود را جمع می کنید و تنها به زیبایی موکت دقت نکنید. در این خصوص می‌توانید از مطلب دیگر ما با عنوان راهنمای خرید موکت مناسب کمک بگیرید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1