۷ نوع موکت مناسب منزل را بشناسید

انواع موکت مناسب منزل | زت کارپت

موکت از دیر باز یکی از کفپوش های بسیار محبوب در منازل بوده است. سال ها قبل طرح و رنگ موکت ها تنوع چندانی نداشت و افرادی که به دنبال خرید موکت بودند انتخاب های محدودی داشتند. اما در حال حاضر کافی است برای خرید موکت مناسب منزل خود سری به بازار بزنید تا از تنوع موکت ها شگفت زده شوید.

انواع موکت منزل

از موکت می توان در تمام فضای منزل مانند آشپزخانه، اتاق نشیمن، اتاق غذاخوری و حتی اتاق خواب استفاده کرد. از طرف دیگر موکت برای خانواده هایی که داری فرزند هستند یک گزینه بسیار مناسب است. چرا که به علت بافت نرم موکت، کودکان احساس راحتی بیشتری می کنند.

البته نباید فراموش کرد زیاد شدن تنوع موکت منزل، انتخاب را کمی سخت کرده است. در صورتی که شما اطلاعات کافی در مورد انواع موکت خانه نداشته باشید نمی توانید موکت مناسب منزل را انتخاب کنید. با توجه به اهمیت موضوع تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به معرفی ۷ نوع موکت مناسب منزل بپردازیم. در این مقاله با ما همراه باشید.

موکت بربر

موکت بربر که در بازار با نام بافت لوپ شناخته می شود یکی از انواع پرطرفدار موکت است.  مهم ترین ویژگی این موکت دوام و طول عمر بسیار بالای آن است. از این رو  استفاده از این موکت برای مکان های پر تردد مثل آشپزخانه توصیه می شود. در صورتی که شما فرزند کوچک دارید و نگران کثیف شدن موکت بربر هستید می توانید موکت خانه خود را از رنگ هایی انتخاب کنید که چرک و کثیفی را کمتر نشان می دهند.

موکت بربر؛ گزینه مناسب برای منزل | زت کارپت

موکت لوپ

به این نوع موکت، موکت برش نخورده نیز می گویند. چرا که الیاف در موکت لوپ برش نخورده اند و به دنبال هم قرار گرفته اند. مهم ترین مزیت موکت لوپ این است که به علت فشردگی گره ها ردپا و یا جارو بر روی موکت باقی نمی ماند. البته ممکن است برخی افراد احساس کنند که این موکت چندان نرم است. بنابراین این موکت مناسب راه پله،  راهرو و یا پذیرایی است زیرا تردد و رفت و آمد بیشتر با کفش صورت می گیرد.

مطلب مرتبط  موکت هتلی چه ویژگی هایی دارد

البته لازم به تذکر است که طرح های موکت لوپ زیاد نیست اما دارای تنوع رنگ بسیار بالایی هستند. به همین خاطر شما می توانید موکت منزل خود را متناسب با رنگ سایر عناصر دکوراسیون داخلی انتخاب کنید.

به کارگیری موکت لوپ در منزل | زت کارپت

لوپ غیر همسطح

بافت این موکت بسیار شبیه موکت لوپ است با این تفاوت که الیاف در کنار یکدیگر در یک ارتفاع مختلف قرار می گیرند. این غیر همسطحی باعث می شود تا ظاهر موکت از حالت یکنواختی خارج شود. برای استفاده از موکت لوپ غیر همسطح هیچ محدودیتی وجود ندارد و شما می توانید مطابق با میل و سلیقه خود طرح و رنگ دلخواه خود را انتخاب کنید.

موکت لوپ مسطح در پذیرایی | زت کارپت

موکت پرز بلند

موکت پرز بلند با بافت بسیار نرم خود یک موکت مناسب منزل محسوب می‌شود و بسیار محبوب است. بافت این موکت نیز به صورت حلقه است، اما این حلقه ها در ارتفاع بیشتری برش خورده اند. استفاده از این موکت برای اتاق خواب توصیه می شود. چرا که احساس آرامش و راحتی در هنگام راه رفتن روی موکت به ارمغان می آورد. هر چند از موکت پرز بلند می توان در سایر نقاط خانه نیز استفاده کرد اما از آن جایی که هنگام راه رفتن روی موکت، رد پا باقی می ماند بهتر است در مکان هایی مانند اتاق پذیرایی مورد استفاده قرار نگیرد.

موکت پرز بلند با بافتی نرم و مناسب | زت کارپت

موکت در هم تنیده

یکی از گزینه های مناسب برای موکت خانه، موکت در هم تنیده است. در این نوع موکت، تارهای بلند در جهات مختلف در هم بافته شده اند که باعث شده است تا ظاهر موکت از یکنواختی خارج شود.

مطلب مرتبط  موکت کناره و هر آنچه که باید درباره ی آن بدانید

موکت در هم تنیده یکی از انواع موکت پذیرایی است. البته باید هنگام خرید این موکت به این نکته توجه داشته باشید که تمیز کردن این موکت ها نسبت به سایر انواع موکت خانه کمی دشوار است. زیرا خارج کردن زباله های ریز و گرد و خاک از تارهایی که در جهت مختلف در هم تنیده شده اند کار نسبتا دشواری است.

بافت موکت درهم تنیده | زت کارپت

موکت طرح دار

موکت طرح دار یکی از موکت های بسیار محبوب است که می تواند برای پوشش کف منازل مورد استفاده قرار بگیرد. طرح های به کار رفته در این موکت ها می تواند اشکال هندسی و یا طرح گل باشد.

استفاده از این موکت در منزل محدودیت خاصی ندارد و تقریبا می توان در همه جای خانه آن را به کار برد. در صورتی که این موکت را برای متراژ بزرگ تهیه می کنید، حتما طرح موکت را طوری انتخاب کنید که در دراز مدت شما را دلزده نکند.

از طرف دیگر طراحان دکوراسیون داخلی موکت طرح دار را برای دکوراسیون های نسبتا ساده پیشنهاد می کنند. با توجه به نکات بیان شده این مورد هم می‌تواند در میان گزینه‌های ما به عنوان موکت مناسب منزل قرار گیرد.

موکت های طرح دار مناسب برای منزل | زت کارپت

موکت کبریتی

یکی از انواع قدیمی و بسیار رایج موکت منزل، موکت کبریتی است. شاید کمتر کسی باشد که تا به حال موکت کبریتی را از نزدیک ندیده باشد. این موکت ها با پرزهای نسبتا کوتاه و قیمت ارزان شناخته می شوند. اما از آن جایی که ضخامت موکت کبریتی چندان زیاد نیست نسبت به سایر موکت ها از راحتی کمتری برخوردار است. استفاده از این موکت در متراژهای بزرگ جهت صرفه جویی در هزینه ها توصیه می شود.  به عنوان مثال  این موکت بیشتر در راهروهای منازل مورد استفاده قرار می گیرد.

مطلب مرتبط  نکاتی که در انتخاب موکت راه پله باید به آن توجه کرد

موکت کبریتی | زت کارپت

برای خرید موکت مناسب منزل به کجا مراجعه کنیم؟

برای خرید موکت با کیفیت که دارای ضمانت نیز باشد بهتر است به فروشگاه های معتبر در سطح شهر خود مراجعه کنید. حتما قبل از این که اقدام به خرید موکت کنید در مورد کیفیت، قیمت و نحوه شستشوی موکت اطلاعات کافی را از فروشنده کسب کنید.

اگر چه نصب موکت خانه کار نسبتا آسانی به نظر می رسد اما بهتر است این کار را به افراد ماهر در این حوزه بسپارید. هزینه نصب موکت به ازای هر متر محاسبه می شود که رقم بالایی نیست. مخصوصا در شرایطی که کف زمین ناهموار است بهتر است از نصاب های موکت کمک بگیرید.

 جمع بندی

پیشتر انواع موکت را معرفی کردیم و گفتیم هر یک چه مزایایی دارند. در این مقاله نیز به معرفی ۷ موکت مناسب منزل پرداختیم. شما می توانید با در نظر گرفتن بودجه خود موکت خانه خود را از میان مدل های معرفی شده انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که موکت ها در انواع بسیار زیادی تولید می شوند که ما تنها به نمونه های رایج و پر طرفدار اشاره کردیم. شما برای خرید موکت خانه خود چه ویژگی هایی را در نظر می گیرید؟ نظرات و تجربیات خود را با در میان بگذارید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1