انتخاب موکت مناسب برای راه پله ها

موکت مناسب برای راه پله ها | شرکت زت کارپت

موکت یکی از کفپوش های بسیار مناسب برای راه پله است. موکت راه پله نه تنها باعث افزایش زیبایی راه پله می شود بلکه صدای گام های افراد در هنگام تردد را کاهش می دهد. جلوگیری از لیز خوردن افراد در هنگام تردد و گرم کردن راه پله به ویژه در مناطق سردسیر از دیگر مزیت های انتخاب موکت به عنوان کفپوش است. اما انتخاب موکت برای پله ها می تواند کمی دشوارتر از انتخاب موکت برای سایر مناطق باشد.

به این دلیل که موکت علاوه بر این که باید با دکوراسیون هماهنگی داشته باشد باید از دوام مناسبی نیز برخوردار باشد. در این مقاله به نکات مهم که باید هنگام انتخاب موکت مناسب راه پله به آن توجه شود می پردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

جنس موکت راه پله

امروزه موکت ها در جنس های مختلف پشم ، پلی پروپلین ، نایلون و پلی استر تولید و به بازار عرضه می شوند. موکت هایی که مواد اصلی آن ها مواد مصنوعی مانند نایلون و پلی استر است یا درصد بالایی از آن ها را در ساختار خود دارند برای راه پله بسیار مناسب هستند. موکت های پشمی هم یکی از گزینه های بسیار مناسب برای راه پله ها هستند زیرا نسبتا از استهلاک کمتری برخوردار هستند.

موکت اولفین نیز موکت مناسب پله به شمار می رود، زیرا اولفین مشابه پشم طبیعی است و بسیار مقاوم است. به همین دلیل از این نوع موکت در جاهای پرتردد مانند راهرو و پله ها استفاده می شود.

جنس موکت راه پله | شرکت زت کارپت

ضخامت بافت موکت پله ها

یکی از نکات بسیار مهمی که در خرید موکت راه پله باید به آن توجه کرد ضخامت بافت و استحکام تارهای بافته شده در موکت است. در صورتی که موکت از ضخامت مناسب برخوردار نباشد پس از مدت کوتاهی دچار پارگی و آسیب خواهد شد. البته توجه به این نکته حائز اهمیت است که ضخامت موکت نباید خیلی زیاد باشد. زیرا تفاوت ناشی از ضخامت بسیار زیاد موکت با پله باعث گیر کردن پای افراد می شود. از طرف دیگر نصب و ثابت نگه داشتن موکت هایی با ضخامت زیاد روی پله دشوار است.

مطلب مرتبط  انواع الیاف طبیعی موکت را بشناسید

وزن ظاهری موکت راه پله

 وزن ظاهری موکت به میزان بافت در انس در هر متر گفته می شود و یکی از یکی از عوامل موثر در کیفیت موکت است . هر چقدر وزن ظاهری موکت بالاتر باشد نشان دهنده کیفیت بالای موکت است. وزن ظاهری یک موکت مناسب پله ۳۵ تا ۴۰ انس است. برخی از افراد وزن ظاهری موکت را به عنوان تنها عامل موثر در تعیین دوام موکت در نظر می گیرند. در حالی که هنگام خرید موکت مناسب پله باید تمام فاکتورها را مد نظر قرار داد.

پیچیدگی الیاف موکت

یکی از معیارهای مهم برای تشخیص کیفیت موکت ، پیچیدگی الیاف موکت است. به تعداد دفعات پیچش نخ های تشکیل دهنده موکت ، پیچیدگی موکت گفته می شود. هر چقدر تعداد پیچ ها بیشتر باشد نشان دهنده کیفیت بالای موکت است. متاسفانه این فاکتور در ایران کمتر مورد توجه قرار می گیرد. اما هنگام خرید این موکت می توان از فروشنده در مورد پیچیدگی الیاف موکت مورد نظر سوال کرد.

ابعاد موکت راه پله

نکته بسیار مهم درباره موکت راه پله این است که عرض موکت نباید از عرض پله بیشتر باشد. زیرا در این صورت موکت از پله بیرون زده و نه تنها جلوه خوشایندی را به وجود نمی آورد بلکه باعث به وجود آمدن حوادث ناگوار مانند سقوط افراد می شود. این موکت ها باید به صورت کامل عرض پله را بپوشاند. در اغلب موارد موکت پس از آخرین پله ، روی لبه ، روی بخش عمودی یا پایه به پایان می رسد.

ابعاد موکت مناسب راه پله | شرکت زت کارپت

رنگ و طرح موکت

راه پله یکی از فضاهایی است که تاثیر بسیار زیادی در دکوراسیون داخلی دارد به همین دلیل باید موکت راه پله نیز دارای رنگ و طرح مناسب باشد. در صورتی که راه پله بیش باریک است توصیه می شود از موکت های رنگ روشن استفاده شود. زیرا کفپوش های رنگ تیره راه پله را باریکتر از اندازه واقعی نشان خواهند داد. در صورتی که از رنگ غالب در دکوراسیون داخلی در دسته رنگ های خنثی قرار دارد می توان این موکت را از رنگ های مختلف انتخاب کرد. اندکی رنگ در راه پله می توان به فضای داخلی کمی هیجان اضافه کند.

مطلب مرتبط  راهنمای انتخاب و خرید موکت تایل اداری

نکته دیگر انتخاب موکت با طرح مناسب است. طرح موکت پس از نصب و در صورت خم شدن های متوالی در راستای پله ها نباید زیبایی خود را از دست بدهد. به همین دلیل بهتر است از انتخاب طرح های بسیار پیچیده اجتناب شود. از طرف دیگر طرح های ساده به سرعت هرگونه استهلاک را نمایان می کنند، در صورتی که وجود حداقل یک طرح و الگوی ظریف در موکت این استهلاک را می تواند بپوشاند.

قیمت موکت های مناسب راه پله

برخی از افراد به اشتباه فکر می کنند که هر چقدر قیمت موکت پایین تر باشد، بهتر است. در صورتی که اگر موکت کیفیت مطلوبی نداشته باشد بعد از مدت کوتاهی دچار آسیب خواهد شد. به همین دلیل باید مجدد برای تعویض موکت هزینه کرد. بنابراین بهترین گزینه انتخاب موکت با کیفیت با قیمت مناسب است. افرادی که دارای بودجه محدودی هستند نباید به هیچ وجه نگران باشند. زیرا در سال های اخیر انواع موکت با قیمت های مناسب در بازار موجود هستند.

اگر قیمت موکت راه پله برای شما مهم است، پیشنهاد می‌کنیم مقاله موکت کناره که برای راه پله نیز استفاده می‌شود را نیز مطالعه کنید.

نصب موکت راه پله

پس از انتخاب موکت مناسب پله ، نصب موکت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در صورتی که موکت به خوبی روی پله نچسبد و حتی یک شکاف کوچک بین پله و موکت وجود داشته باشد احتمال این که در اثر تردد موکت از جای خود حرکت کند بسیار زیاد است. یکی از متریال های مورد استفاده در نصب این موکت، میله های پله نام دارند. این میله ها در پایه خیز هر پله به اتصال بین فرش و کف کمک می کنند. این میله ها بسیار ظریف و نازک هستند. استفاده از میله های پله اختیاری است اما می تواند جلوه زیبایی به موکت ببخشد.

مطلب مرتبط  کفپوش مناسب حیوانات خانگی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

نصب موکت راه پله | شرکت زت کارپت

نتیجه گیری

جنس ، ضخامت ، وزن ظاهری ، پیچیدگی الیاف ، ابعاد ، رنگ و طرح موکت از فاکتورهای مهمی است که باید در انتخاب موکت راه پله در نظر گرفته شود. در کنار توجه به این موارد ، همه ی مراحل نصب موکت باید توسط افراد مجرب انجام شود تا موکت به خوبی روی پله ثابت شود.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

2 پاسخ

    1. با سلام و احترام
      خوشحالیم که مطالب برای شما مفید بوده
      جهت اطلاع از قیمت ها و همچنین طرح و رنگ محصولات میتوانید با شماره تماس های مجموعه در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1