چگونه می‌توان از کیفیت موکت تجاری اطمینان حاصل کرد؟

نحوه تشخیص کیفیت موکت | زت کارپت

کیفیت موکت تجاری و اداری اهمیت بسیار زیادی برای کارفرمایان دارد. دقت کنید که سنجش و ارزیابی کیفیت موکت اداری حتی می‌تواند در هزینه‌ها نیز تاثیر مستقیم داشته باشد. به همین دلیل باید به صورت کامل و جامع به آن پرداخته شود. اما چه راه حل‌ها و روش‌هایی برای تست کیفیت این موکت‌ها وجود دارد و چگونه می‌توانیم نسبت به این موضوع اطمینان بیشتری کسب کنیم؟ در این مقاله با شما همراه هستیم تا شرایط سنجش کیفیت موکت تجاری و اداری را بیان کنیم. با استفاده از نکات بسیار مهمی که در ادامه مرور خواهیم کرد امکان ارزیابی کیفیت موکت اداری یا تجاری برای شما وجود خواهد داشت.

اهمیت سنجش کیفیت موکت تجاری و اداری

اهمیت سنچش کیفیت موکت | زت کارپت

اما چه اهمیتی در سنجش و ارزیابی کیفیت موکت اداری یا تجاری وجود دارد؟ مگر هر موکت دارای مشخصات دقیقی نیست که این ویژگی‌ها به نوعی کیفیت موکت مورد نظر را تعیین کنند؟ واقعیت این است که تمام موکت‌های موجود در بازار بر اساس استانداردهای خاصی تولید شده  و به همین دلیل می‌توان ارزیابی کیفیت آنها را با همین مشخصات انجام داد. اما حقیقت این است که اعتماد به این مشخصات ارائه شده از سوی برندهای تولید کننده موکت و یا اعتماد به نوع آزمایش‌های صورت گرفته برای سنجش کیفیت موکت نیز به این سادگی‌ها نیست و ممکن است چالش‌هایی در این باره وجود داشته باشد.

اهمیت کنترل کیفیت موکت اداری یا تجاری در اینجاست که خود شما با استفاده از ترفندهای خاص می‌توانید به میزان کیفیت موکت مورد نظر پی ببرید. به همین دلیل لازم است تا قبل از انتخاب و خرید موکت تجاری حتما این نکات و ترفندها را مرور کنید و درباره آنها بدانید.

یکی از بهترین استانداردهایی که می‌تواند کیفیت موکت تجاری را برای شما به خوبی مشخص کند، استاندارد EN 1307 است که در ادامه درباره آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

استاندارد EN 1307 چیست؟

استاندارد EN 1307 یک استاندارد اروپایی است که به صورت کامل خاص برای سنجش کیفیت موکت توسعه پیدا کرده و از آن برای همین منظور استفاده می‌شود. در این استاندارد یک سری آزمایشات فیزیکی بر روی موکت‌ها انجام می‌شود تا در نهایت کیفیت موکت مورد نظر تعیین و مشخصات آن استخراج شود. در این استاندارد مواردی مانند تراکم موکت، جرم کل، ضخامت دقیق، ثبات رنگی، مناسب بودن برای صندلی‌ها و ویلچرها، امکان استفاده در پله‌ها، خواص الکتریکی، مقاومت حرارتی، شرایط فرسایشی، آکوستیک بودن و مواردی از این دست تست می‌شود تا شرح وضعیت اصلی از شرایط موکت استخراج شود.

تشخیص کیفیت موکت | زت کارپت

بر اساس استاندارد EN 1307 موکت‌ها را می‌توان در سه کلاس مختلف دسته‌بندی کرد:

  • کلاس ۳۱: برای مناطق با تردد کم مناسب بوده و میزان استفاده از آن در حد متوسط است.
  • کلاس ۳۲: برای اکثر پروژه‌های تجاری و اداری با میزان ترافیک بالا اما نه شدید مناسب است.
  • کلاس ۳۳: برای محیط‌هایی با ترافیک سنگین و کثیفی مورد انتظار بالا مناسب است.

تمام بررسی‌ها در این استاندارد به صورت کاملا فیزیکی صورت می‌پذیرد و در نهایت نتایج آن کاملا قابل اعتماد و دقیق خواهد بود. به همین دلیل این استاندارد تبدیل به یکی از بهترین استانداردها برای سنجش کیفیت موکت اداری و تجاری شده است. وجود این استاندارد بر روی یک موکت می‌تواند تضمین کننده کیفیت آن باشد. از این رو به عنوان یک توصیه مهم می‌توانیم شما را دعوت به خرید و استفاده از موکت‌هایی کنیم که این استاندارد را پشت سر گذاشته و آن را دارا هستند.

بررسی کیفیت و الیاف موکت برای تعیین کیفیت موکت تجاری و اداری

بررسی الیاف موکت | زت کارپت

همچنین برای سنجش کیفیت موکت تجاری و اداری لازم است تا به بررسی شرایط کیفی الیاف به کار گرفته شده برای تولید آن نیز بپردازید. برای این منظور دقت به نکات زیر می‌تواند کارگشا باشد:

  • در میان الیاف مصنوعی نایلون بیشترین کاربرد را در تولید موکت‌های تجاری دارد. در میان الیاف طبیعی نیز پشم رایج‌ترین الیاف برای تولید موکت تجاری و اداری است.
  • الیاف نایلونی به شدت قدرتمند بوده و انعطاف‌پذیری بالایی دارند. همچنین از دیگر ویژگی‌های الیاف نایلونی می‌توان به مقاومت بالای آنها در برابر روغن‌ها، مواد شیمیایی و مقاومت در برابر سایش اشاره کرد.
  • در تولید موکت‌های تجاری نایلونی از محلول رنگ برای رنگ رزی الیاف استفاده می‌شود. در نتیجه الیاف ثبات رنگ بسیار بالایی دارند.
  • گران‌ترین الیاف به کار رفته برای تولید موکت تجاری پشم است. این الیاف شرایط نگهداری بسیار خاصی لازم دارند. در برخورد زیاد با آب مقاومت خود را از دست داده و همچنین در برابر سایش نیز حساس می‌باشند. اما از مزایای موکت پشمی می‌توان به حفظ رنگ و سازگاری با محیط زیست اشاره کرد.
  • یکی از مهم‌ترین معیارهای تشخیص کیفیت موکت اداری و تجاری تعداد نخ‌های به کار گرفته شده برای پر کردن طول مشخصی از موکت است. هر چه تعداد نخ بیشتر باشد، کیفیت موکت بیشتر خواهد بود و همچنین نخ استفاده شده نیز ریز هستند.
  • همچنین تعداد نخ‌های نصب شده در هر اینچ که به دوخت در اینچ معروف است نیز بیشتر باشد، کیفیت موکت و ماندگاری آن بیشتر خواهد بود.
  • برای کاربردهای تجاری بهتر است از فرش‌هایی با تراکم ۴۰۰۰ تا ۷۰۰۰۰ استفاده شود. برای محل‌هایی با ترافیک بالا نیز حتما باید تراکم موکت ۵۰۰۰ یا بالاتر باشد.

سخن پایانی

در این مقاله به کیفیت موکت تجاری پرداختیم و سعی کردیم با نشان دادن راهکارهایی ساده به شما کمک کنیم تا خودتان بتوانید کیفیت موکت را بسنجید و از خرید خود لذت ببرید؛ اگر قصد خرید موکت اداری را دارید مشاوران ما در زت آماده راهنمایی شما در این زمینه هستند. کافیست از طریق شماره تماس های مجموعه با ما در ارتباط باشید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1