مراحل گام به گام نصب موکت رول

مراحل نصب موکت | زت کارپت

نصب موکت رول برای ایجاد فضایی زیبا و دکوراسیونی جذاب در خانه بایستی به صورت کاملا حرفه‌ای انجام شود. نصب موکت مزیت‌های بسیار زیادی برای هر خانه‌ای دارد. از جلوگیری از اتلاف انرژی از کف گرفته تا جنبه‌ها و مزیت‌های دیگری مانند ایجاد زیبایی در دکوراسیون داخلی همگی از این مزیت‌ها هستند. اما دقت کنید که رسیدن به این اهداف و مزیت‌ها امکان پذیر نخواهد بود، جز با نصب استاندارد و دقیق موکت رول که در این مقاله به آموزش آن می‌پردازیم.

در آموزش نصب موکت رول سعی داریم تا با معرفی ابزارهای لازم برای این منظور و همچنین مراحل اجرای آن به صورت گام به گام، شما را با تمام جزئیات لازم در این باره آشنا کنیم. همچنین نکات بسیار مهمی شامل موکت رول چیست یا برای بهینه‌تر شدن خروجی این عملیات چه کاری انجام دهیم ارائه می‌دهیم که از روی تجربه به دست آمده‌اند.

ابزارهای موردنیاز برای نصب موکت رول

قبل از هر چیزی باید بدانید موکت رول چیست؟ موکت رول نوعی از موکت است که در یک یا نهایتا چند قطعه، تمام کف یک محیط را می پوشاند پس نیاز به ابزارهای خاصی نیاز دارد که باید آن‌ها را تهیه کنید. البته تمام ابزارهای زیر ممکن است برای این کار لازم نباشند، اما به فراخور، استفاده از آنها ممکن است در نتیجه نهایی تاثیر مستقیم داشته باشد.

  • چسب موکت از نوع مرغوب
  • جاروبرقی برای تمیز کردن کف
  • ملات سیمان و پودر سنگ برای برطرف کردن پستی و بلندی‌ها
  • موکت بر برای برش دادن موکت‌ها
  • کاردک یا قلمو برای پهن کردن چسب موکت در کف
  • متر فلزی و گونیا برای اندازه گیری موکت و برش دقیق در گوشه‌ها
  • چسب دو طرفه برای چسب کاری گوشه‌ها
  • چکش پلاستیکی برای جلوگیری از ایجاد چروک در زمان نصب موکت رول
  • قیچی برای برش دادن برخی از اضافات
  • ماژیک برای نشان زدن موکت برای برش

ابزارهای موردنیاز برای نصب موکت رول | زت کارپت

آموزش مراحل گام به گام نصب موکت رول

در ادامه آموزش نصب موکت رول را به صورت گام به گام و مرحله به مرحله مرور کرده و در حین این آموزش نکاتی را نیز با شما در میان می‌گذاریم که هر چند ساده هستند اما عدم دقت به همین نکات باعث از بین رفتن هزینه‌های بسیار زیادی برای شما خواهد شد. دقت کنید که چسب کاری و نصب موکت رول حتما باید با صبر زیاد و دقت بالا صورت پذیرد.

مطلب مرتبط  مراحل نصب موکت شامل چه مواردی می شود ؟

گام ۱: جدا کردن فرش یا لایه قدیمی و تمیز کردن کف

اولین مرحله از نصب موکت رول جدا کردن موکت‌های قدیمی از کف است. در این مرحله سعی کنید تا آسیبی به کف منزل وارد نکنید. از این گذشته کف بایستی به صورت کامل تمیز شود. برای این منظور از جاروبرقی کمک بگیرید تا تمام کف عاری از گرد و غبار شود. در صورتی که کف نیاز به شستشو دارد، بهتر است بعد از شستشو به آن زمان بدهید تا کاملا خشک شود.

مراحل نصب موکت رول | زت کارپت

گام ۲: زیر‌سازی کف

در قدم دوم از آموزش نصب موکت رول بایستی به زیر‌سازی کامل آن اشاره کنیم. در این مرحله شما باید تمام کف خانه را کاملا صاف نموده و تمام پستی و بلندی‌های آن را رفع کنید. در صورتی که برخی از قسمت‌ها نیاز به ملات‌ریزی مجدد دارد، از ملات استفاده کنید. برای برطرف کردن ناهمواری‌ها می‌توانید از مخلوط سیمان و پودر سنگ استفاده نمایید. همچنین ترکیب چسب بتن و آب نیز می‌تواند در این شرایط کارکرد مناسبی داشته باشد.

گام ۳: اندازه گیری و برش موکت مخصوصا در گوشه‌ها

در سومین گام از نصب موکت رول بایستی اندازه دقیق موکت را برای تمام ‌بخش ها استخراج نمایید. رول موکت را بعد از اینکه زیر‌سازی به پایان رسید و تمام ‌بخش ها خشک شد، روی کف پخش کنید. با کاترهای مخصوص گوشه‌ها و قسمت‌های اضافی را برش زده و موکت را دقیقا در اندازه کف خانه استخراج کنید. مراقب باشید تا در زمان بریدن موکت به آن آسیب وارد نرسانید.

گام ۴: چسب کاری کف

در مرحله چهارم نوبت به چسب کاری کف می‌رسد. این مرحله حساسیت بسیار زیادی دارد. زیرا باید چسب را به خوبی در تمام‌ بخش‌های کف پهن کنید. نباید چسب در بخشی زیاد و در‌بخش دیگر کم باشد. دقت کنید که استفاده از چسب خیلی زیاد به این معنی نیست که عملیات نصب موکت رول در نهایت بهتر خواهد شد. برای چسب کاری زیر موکت می‌توانید از قلموهای نرم استفاده کنید تا به خوبی چسب را در تمام‌ بخش‌ها مخصوصا در گوشه‌ها پخش کنید. همچنین با کاردک نیز می‌توانید این عملیات را انجام دهید.

مطلب مرتبط  چسب موکت چیست؟ | انواع چسب موکت

چسب کاری کف موکت از مراحل نصب موکت رول | زت کارپت

گام ۵: اتصال موکت به کف

بعد از چسب کاری نوبت به اتصال موکت می‌رسد. قبل از نصب موکت رول بایستی کمی صبر کنید تا چسب کمی خشک شود. البته این مهم به نوع چسب و شرایط استفاده از آن نیز باز می‌گردد. برای شروع نصب این نوع موکت ابتدا باید یک طرف از گوشه دیوار را چسب دو طرفه بزنید. این مهم باعث می‌شود تا موکت به صورت کامل در این‌بخش محکم شود. سپس موکت را با باز کردن رول به سمت دیگر، به کف بچسبانید.

در زمان نصب موکت رول حتما دقت کنید که در هیچ بخشی چین و چروک باقی نماند. موکت کاملا صاف به کف بچسبد. برای این منظور می‌توانید از ابزارهای مختلف فلزی محکم استفاده کنید. چکش پلاستیکی یا فلزی نیز می‌توانند در این مواقع مثمر ثمر باشند.

اتصال موکت به کف | زت کارپت

گام ۶: کشیدن موکت به سمت دیوارها و صاف کردن آن

موکت را در زمان چسب کاری و نصب به سمت دیوارها بکشید تا سطح موکت کاملا صاف شود. این عمل باعث می‌شود تا موکت دقیقا روی کف منزل قرار گرفته و از هیچ طرفی اضافی نداشته باشد. از این گذشته در قسمت‌های میانی موکت نیز شاهد چین و چروک نخواهید بود.

نکات مهمی که باید در نصب موکت رول به آنها دقت کنید

نکاتی که در این‌بخش مرور می‌کنیم، نکاتی هستند که به صورت تجربی از نصب موکت رول استخراج شده و دقت به آنها نتیجه نهایی را برای این منظور بهتر خواهند کرد.

  • به عنوان یک نکته کاربردی توصیه می‌کنیم که در زمان برش دادن موکت حتما چند سنتی متر (حدود ۱۰ سانتی متر) آن را بیشتر ببرید تا در زمان نصب موکت رول مشکلی از این بابت نداشته باشید.
  • حتما چک کنید که جهت موکت شما بر اساس طرح روی آن درست باشد.
  • در هنگام چسب کاری و نصب موکت رول به هیچ وجه عجله نداشته باشید.
  • یکی از مهم‌ترین مراحل در آموزش نصب موکت رول‌بخش برش زدن آن است. حتما در این مرحله باید کمال دقت را داشته باشید.
  • در زمان استفاده از چسب موکت بهتر است ماسک بزنید و همچنین شرایط لازم برای ورود کافی هوا به داخل را نیز فراهم آورید.
  • در زمان چسب کاری و نصب موکت حتما از دستکش استفاده کنید.
  • در استفاده از کاتر نهایت دقت را داشته باشید.
  • در گوشه‌ها سعی کنید با ضربه زدن موکت را به گوشه‌ها بچسبانید تا زیبایی آن بیشتر شود. در چسب زدن موکت روی پله‌ها نیز این نکته اهمیت زیادی خواهد داشت.
مطلب مرتبط  چطور محیط را برای قرار گرفتن موکت اندازه بگیریم؟

خودمان موکت رول را در خانه نصب کنیم یا خیر؟

برخی از کاربران بعد از تهیه و خرید موکت سعی می‌کنند تا خودشان آن را بچسابنند. دلایلی زیادی برای کار وجود دارد. برخی برای کاهش هزینه‌ها و برخی نیز به دلیل عدم دسترسی به نصاب ماهر در کوتاه مدت دست به این عملیات می‌زنند. دقت کنید که نصب موکت رول هر چند به نظر ساده می‌رسد، اما با چالش‌های جدی همراه است. اشتباهاتی رایج در این امر وجود دارد که افراد تازه کار معمولا خیلی راحت با این اشتباهات ظاهر موکت را کاملا از بین برده و زیبایی آن را نابود می‌کنند.

سخن پایانی:

نصب موکت رول نیاز به تجربه و تخصص دارد. از این رو توصیه می‌کنیم که هزینه‌ای که برای خرید موکت جدید پرداخته‌اید را هدر نداده و حتما از نصاب ماهر برای این منظور استفاده کنید. این مهم در نهایت باعث می‌شود تا نتیجه نهایی کار زیباتر و البته با کیفیت بالاتر باشد و در طول زمان استفاده هیچ چالشی با موکت نداشته باشید. برای خرید موکت تایل به فروشگاه موکت زت مراجعه نمایید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1