چسب موکت چیست؟ | انواع چسب موکت

چسب موکت چیست؟ | انواع چسب موکت | زت کارپت

موکت کردن کف اتاق یکی از مواردی است که علاوه بر زیبایی دکوراسیون در بهینه سازی مصرف انرژی نیز موثر است. اما آنچه که باعث می‌شود زیبایی آن بیشتر هویدا شود علاوه بر زیبایی و رعایت سایر المان‌های رنگ شناسی و ست بودن عناصر اتاق، نحوه‌ی چسباندن موکت و پهن کردن آن بر روی زمین است. از این رو طریقه‌ی چسباندن موکت تاثیر مستقیمی بر زیبا کردن فضا خواهد داشت. امروزه چسب موکت‌های بیشماری با برندهای مختلف به بازار عرضه شده‌اند تا خریداران موکت بتوانند موکت‌ خود را بر روی زمین فیکس کرده و از عدم جابجایی و تا خوردن موکت آسوده خاطر باشند. در ادامه بیشتر با انواع چسب موکت آشنا خواهید شد.

 چسب موکت چیست؟

شاید اولین سوالی که بوجود بیاید این باشد که چسب موکت چیست و چه کاربردی دارد؟ همانطور که از نامش پیداست چسب موکت چسبی است که از آن عمدتا برای چسباندن موکت استفاده می‌گردد. دلیل به کار بردن این نوع چسب، افزایش مقاومت، دوام و طول عمر موکت است که باعث می‌شود علاوه بر اینکه به دلیل صاف پهن شدن و فیکس شدن موکت، زیبایی فضا بیشتر شود، میزان طول عمر موکت نیز افزایش یابد.

شاید کفپوش منزل شما سرامیک یا کاشی باشد و از اینکه می‌توانید موکت خود بچسبانید یا نه دچار تردید باشید.  این مژده را به شما می‌دهیم که این کار شدنی است و هیچ نیازی به کندن کاشی‌ها نخواهید داشت. چسب موکت‌ها قابلیت چسباندن و نصب موکت بر روی هر سطحی را دارند. تنها کافی است که قبل از نصب از زیرسازی آن مطئن باشید.

همچنین این موضوع را فراموش نکنید زمانیکه تکه‌های مختلف موکت را نصب می‌کنید، دقت کنید تمام خواب تکه‌های موکت به یک سمت باشد.

بهترین شرایط نگهداری از چسب موکت

بهترین شرایط نگهداری از چسب موکت‌ها دمایی بین ۵ تا ۳۰ درجه‌ی سانتی‌گراد است. اگر از چسب موکت در شرایط خوبی نگهداری نمایید قابلیت استفاده تا ۱۲ ماه را دارند و به عبارتی حدود یک سال عمر خواهند داشت.

تنها باید مواردی را برای نگهداری آن در نظر داشته باشید. به عنوان مثال، چسب موکت را در جایی به دور از تابش مستقیم نور خورشید قرار دهید و به هیچ عنوان آن را در مجاورت و نزدیکی آتش  یا در مکانی که احتمال دارد در معرض رطوبت قرار گیرد نگذارید. ایده‌ال‌ترین مکان برای آن قرار دادن در مکانی خشک و خنک است.

مطلب مرتبط  چگونه بهترین رنگ موکت را انتخاب کنیم؟

 چسب موکت چیست؟ | زت کارپت

انواع چسب موکت

چسب موکت انواع مختلفی دارد و با توجه به حوزه‌ی کاربردی چسب و انتظاری که افراد از آن دارند از چسب موکت مورد نظر خود استفاده میکنند تا نیاز آن‌ها به بهترین وجه پاسخ داده شود.

  • چسب موکت ۱۴۱۴

چسب‌های این گروه بر پایه‌ی حلال هستند و ظاهری مایع شکل دارند و به رنگ کهربایی هستند و به همراه رزین‌های صنعتی و حلال‌های مختلف مرغوب خارجی تولید می‌شوند. این چسب که از مواد خارجی و بسیار باکیفیت تولید شده است برای صنایع مختلفی از جمله صنایع خودروسازی، تولید کفش، پارکت لمینت و صنایع دیگر بسیار به کار می‌رود.

دلیل استفاده‌ زیاد و استقبال آن در بین نصابان، قیمت مناسب و کیفیت بالای آن است. در هنگام استفاده از این چسب حتما جوانب احتیاط را رعایت کنید زیرا این چسب از خانواده‌ی بنزین و تینر بوده و احتمال اشتعال آن وجود دارد.

  • چسب موکت بن فیکس BS-6464

این چسب را می‌توان چسبی همه کاره دانست. به دلیل مقاومت بالای این چسب نسبت به آب و روغن، چسب بن فیکس یکی از بهترین گزینه‌ها برای چسباندن موکت بر روی سطوح سیمانی، کاشی یا سرامیک به شمار می‌رود.

این چسب قوی و مایع بوده، به سرعت خشک می‌شود و استفاده کردن از آن بسیار راحت است. مصارف پرکاربرد این چسب به جز چسباندن موکت، در صنایع کیف و کفش، خودروسازی، مصارف خانگی و صنایع دستی است.

  • چسب دو طرفه

یکی از انواع چسب موکت چسب های دوطرفه است که کمی با سایر چسب‌های مایع متفاوت است. این چسب‌ها به شکل رولی هستند که از دو طرف قابلیت چسبندگی دارند. روش نصب و استفاده آن به این طریق است که طرف چسبدار را روی زمین می‌چسبانیم و با برداشتن روکش آن، موکت را روی چسب می‌گذاریم.

مطلب مرتبط  نصب موکت تایل چه مراحلی دارد؟

چند لحظه با دست روی چسب فشار می‌دهیم تا کامل بچسبد. از چسب‌های دو طرفه برای چسباندن لبه‌های کار استفاده می‌شود. اگر برای نصب موکت قصد ندارید که از نصاب کمک بگیرید و خودتان تخصص لازم را ندارید پیشنهاد می‌کنیم از این نوع چسب‌ها استفاده کنید زیرا کار با چسب‌های دو طرفه بسیار ساده و بی‌دردسر است.

  • چسب فوری

چسب فوری بر پایه‌ی پلیمر ساخته می‌شود و به دلیل داشتن آنتی اکسیدان از تخریب کالا جلوگیری می‌کند. این چسب در برابر سایش و برش مقاومت بالایی دارد. همچنین از جمله چسب‌هایی است که مقاومت آن در محیط‌های مرطوب کاهش پیدا نمی‌کند.

از چسب فوری بیشتر در صنایع کفش و چرم و همچنین جهت چسباندن انواع موکت و کف‌پوش و نیز در صنعت مبلمان سازی برای چسباندن انواع روکش‌ استفاده می‌شود.

  • چسب آهن

عمدتا از چسب آهن برای چسباندن قطعات فلزی استفاده می‌شود. در هنگام استفاده از این چسب حتما از دستکش استفاده کنید. از این چسب علاوه بر چسباندن موکت، در چسباندن قطعات پلاستیکی نیز استفاده می‌شود.

استفاده از این چسب نیز مانند انواع چسب موکت به این صورت است که باید با استفاده از یک قلم مو مقداری از چسب را به‌صورت مسطح روی سطح مورد نظر بمالید. برای این که نتیجه‌ی کار خوب باشد و چسبندگی بهتر و قوی‌تر را شاهد باشید بهتر است که از دو لایه چسب استفاده کنید.

کاربرد چسب موکت

عمده‌ی مصرف چسب موکت در چسباندن موکت‌ها است. اما به این مورد نیز اشاره می‌کنیم که به دلیل قدرت چسبندکی و مقاومت بالای این چسب نسبت به آب و حرارت، از آن در زمینه‌های مختلف دیگری مانند صنایع تولید اسباب بازی، کیف و کفش و صنایع مرتبط دیگر استفاده می‌شود.

نحوه‌ی استفاده از این چسب برای چسباندن موکت‌ها به این صورت است که تنها کافی است مقداری از آن را با کمک یک فرچه بر روی سطح مورد نظر مالیده و سپس موکت را روی آن قرار دهید و با دست کمی فشار دهید تا به خوبی به آن بچسبد. با گذشت کمی زمان یعنی کمتر از یک ساعت خواهید دید که موکت به خوبی به زمین چسبیده و ثابت شده است.

مطلب مرتبط  کدام موکت اداری مناسب دفتر کار شما است

کاربرد چسب موکت | زت کارپت

اهمیت استفاده از چسب مرغوب

اگر موکتی باکیفیت برای منزل خود خریده‌اید به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما از انواع چسب موکت مرغوب برای چسباندن آن استفاده کنید تا به کیفیت کار و زیبایی موکت شما آسیبی وارد نشود.

استفاده از چسب موکت‌های تاریخ گذشته و نامرغوب سبب بروز مشکلاتی خواهند شد که ممکن است برای شما بسیار مسئله ساز شود. مواردی که در صورت مصرف چسب موکت نامرغوب، تاریخ مصرف گذشته یا بی‌کیفیت ممکن است در گذر زمان پیش آید:

  • دوام و مقاومت چسب: چسب‌های بی‌کیفیت در برابر سرما، گرما و رطوبت مقاومت چندانی نخواهند داشت و به راحتی از سطح زمین جدا خواهند شد.
  • حالت کشسانی: یک چسب موکت نامرغوب از میزان چسبندگی خوبی برخوردار نخواهد بود بنابراین نمی‌تواند در هر فضا و محیطی چسبندگی و حالت کشسانی خود را حفظ کند.
  • مقاومت در برابر حرارت: میزان مقاومت چسب موکت‌‌های بی‌کیفیت نسبت به حرارت بسیار پایین است و احتمال آتش گرفتن آن‌ها وجود دارد.
  • مقاومت در برابر آب و رطوبت: چسب‌های نامرغوب در برابر آب و همچنین رطوبت مقاومت چندانی نخواهند داشت و بنابراین به راحتی از موکت و همچنین سطح جدا خواهند شد. این مورد یکی از بزرگترین دغدغه‌های مصرف کنندگان است که منجر می‌شود همواره افراد به سمت خرید چسب‌های باکیفیت و مقاوم در برابر آب تمایل داشته باشند.

سخن پایانی

همواره به یاد داشته باشید که به هیچ عنوان در زمان چسباندن انواع موکت با چسب‌های صنعتی، از سیگار، کبریت یا هر نوع وسیله‌ی قابل احتراقی استفاده نکنید. در صورتی که تجربه کافی در این زمینه ندارید بهتر است از یک نصاب کمک بخواهید در غیر اینصورت حتما از‌ انواع چسب موکت کم خطر مانند چسب دو طرفه استفاده کنید تا خطری شما یا اطرافیانتان را تهدید نکند. همچینین بدانید نحوه‌ی چسباندن و ظرافت این کار است که پس از اتمام کار منجر می‌شود نتیجه‌ی کار و نمای موکت شما جلوه‌ی زیبایی به اتاق شما دهد، پس حتما سعی کنید از چسب باکیفیت و دارای تاریخ مصرف مناسب استفاده کنید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1