۵ نکته مهم در انتخاب موکت ورودی ساختمان

انتخاب موکت ورودی ساختمان | زت کارپت

با وجود کفپوش های متنوعی که در سال های اخیر برای ساختمان سازی تولید شده است؛ هنوز هم برخی افراد معتقد هستند که قسمت هایی از خانه مثل ورودی ساختمان و اتاق خواب کودک باید با موکت پوشیده شود. وجود موکت مخصوصا از نوع الیاف بلند برای اتاق کودکان بسیار مناسب بوده و ایمنی لازم را ایجاد می کند. برای ورودی ساختمان خیلی افراد از قالیچه ها و موکت ها استفاده می کنند اما بهترین موکت ورودی ساختمان کدام نوع است؟!

در ادامه این مقاله ویژگی های موکت ورودی ساختمان را بررسی می کنیم.

نحوه انتخاب موکت ورودی ساختمان

زمانی که نوبت به انتخاب موکت می رسد؛ باید موارد مختلفی را در نظر بگیرید و انتخاب درستی داشته باشید تا در نهایت از نتیجه کار ، راضی باشید. به این منظور بهتر است قبل از خرید موکت ورودی ساختمان نکات زیر در نظر بگیرید:

  • فضای مورد استفاده

بسیار اهمیت دارد که بدانید برای چه متراژ از فضای منزلتان به موکت نیاز دارید. اگر قرار است تمام فضای خانه را با موکت بپوشانید؛ قبل از اینکه به اولین فروشگاه برای خرید بروید بهتر است اندازه گیری دقیقی انجام دهید تا به هنگام نصب، دچار مشکل نشوید.

  • انتخاب نوع موکت

یکی از موارد و معیارهای مهم در خرید موکت انتخاب نوع آن است. موکت ها از نظر الیاف ، بافت ، طرح و… در دسته بندی های متفاوتی قرار می گیرند. برخی از موکت ها بسیار نرم هستند و الیاف بلندی دارند ، بنابراین برای اتاق کودکان بسیار مناسب هستند اما برخی دیگر پرز های متوسط داشته و معمولا به عنوان موکت ورودی ساختمان از آن ها استفاده می شود. با این وجود انتخاب آن بیشتر سلیقه ای است و می توان از موکت هایی با الیاف بلند هم برای این کار ، استفاده کرد.

  • نحوه انتخاب موکت ورودی ساختمان | زت کارپتمقاوم در برابر سرخوردن

اگر قرار است از موکت ها برای کفپوش منزل تان استفاده کنید؛ باید ایمنی لازم را برای شما فراهم کنند. به همین دلیل توصیه می شود از موکت هایی که ضریب اصطکاک حرکتی بالایی دارند ، استفاده کنید. این ضریب توسط آزمایشگاه تایید شده و توسط کارخانه سازنده ، اعمال می گردد. ضریب اصطکاک حرکتی با حروف DS نمایش داده می شود. بنابراین اگر قرار است موکت روی سرامیک انداخته شود؛ باید از حرکت آن پیشگیری شود. به همین دلیل توصیه می کنیم به هنگام خرید موکت به علامت اختصاری حک شده روی آن ، توجه داشته باشید.

  • میزان عایق بودن
مطلب مرتبط  راهنمای انتخاب و خرید موکت رول اداری یا تجاری

چنانچه منزل شما دارای سیستم گرمایش از کف می باشد؛ موکتی را انتخاب کنید که حداقل میزان عایق بودن را داشت باشد تا به مرور زمان دچار آسیب نشود.

  • مقاوم در برابر نور

معمولا موکت هایی که برای ورودی ساختمان استفاده می شود در معرض نور قرار ندارند اما در صورتی که موکت در ساعاتی از روز در معرض نور خورشید است؛ بهتر است میزان پایداری آن را بسنجید. موکتی که در برابر نور به سرعت رنگ پریده شود ، گزینه خوبی برای انتخاب نیست.
برای خرید موکت ورودی ساختمان علاوه بر معیار هایی که گفته شد نکات دیگری هم وجود دارد. مثل اینکه درجه مقاومت موکت نسبت به حرارت چقدر است و… اما معمولا معیارهای ذکر شده جزء مهم ترین مواردی هستند که باید به هنگام خرید موکت به آن ها ، توجه داشته باشید.

اهمیت وجود موکت در ورودی ساختمان

وجود موکت ورودی ساختمان باعث می شود آلودگی ها به هنگام ورود افراد به ساختمان تا حد زیادی کم تر و جذب موکت شود. به همین دلیل وجود آن می تواند هزینه های نظافت و نگهداری را هم کاهش دهد. در هر صورت ورودی ساختمان مکانی است که عبور و مرور زیادی از آنجا صورت می گیرد

بنابراین بهتر است یک موکت مناسب در آن مکان ، وجود داشته باشد. موکت ورودی ساختمان باید به صورتی باشد که قابلیت جذب رطوبت پاها را داشته باشد.

افراد با ورود به یک ساختمان می توانند آلودگی ، خاک و گرد و غبار و رطوبت را به درون ، منتقل کنند. به همین دلیل اهمیت وجود آن به وضوح ، مشخص می شود. وجود موکت ورودی ساختمان باعث تمیز ماندن فضای داخلی می شود. درصورت بالا بودن تردد بهتر است از موکت های با دوام بالا ، محکم و ضخیم ، استفاده شود.

مطلب مرتبط  ویژگی های موکت اتاق خواب چیست

شما به راحتی با چک کردن پشت موکت می توانید از استحکام آن اطمینان پیدا کنید. موکت هایی که گروه های نزدیک تر دارند و فشردگی بافت آن ها بیشتر است؛ از دوام بیشتری هم برخوردار هستند.

از اهمیت انتخاب موکت ورودی ساختمان مطلع شدیم، اما باید بدانید کفپوش آسانسور در ساختمان به اندازه ورودی مهم است و باید به آن نیز اهمیت بدهید، برای اطلاعات بیشتر به این مقاله نیز مراجعه کنید.

انتخاب نوع و جنس موکت ورودی

انتخاب جنس موکت ورودی | زت کارپت

موکت ها به دو دسته اصلی موکت هایی با پرز بلند و موکت هایی با پرز کوتاه ، تقسیم بندی می شوند که هر کدام انواع مختلفی دارند. اگر علاوه بر کاربرد موکت ورودی ساختمان ، زیبایی آن هم برایتان اهمیت دارد و دوست دارید دکوراسیون داخلی زیبایی داشته باشید؛ توصیه می کنیم از موکت هایی با الیاف بلند تر و تراکم بالاتر ، استفاده کنید. این نوع از موکت ها علاوه بر اینکه فضای منزل شما را زیباتر می کنند ، دیرتر هم دچار آسیب می شوند.

انواع موکت از نظر نوع و جنس عبارتند از:

موکت سوزنی

در سطح این موکت با شیوه خاص که توسط دستگاه روی موکت اعمال می گردد؛ اختلاف ارتفاع ایجاد می شود. موکت سوزنی یکی از قدیمی ترین انواع موکت در ایران است که هنوز هم طرفداران خاص خود را دارند.

موکت کبریتی

موکت های کبریتی هم از قدیم مورد استفاده قرار می گرفتند به گونه ای که تقریبا در هر خانه ای می توانید نمونه ای از آن را پیدا کنید. ویژگی مهم موکت های کبریتی مقرون به صرفه بودن و قیمت پایین آن هاست. بنابراین اگر تمایل ندارید برای پوشاندن کف خانه هزینه زیادی بپردازید؛ این نوع موکت می تواند گزینه مناسبی باشد. البته موکت های کبریتی برای اتاق کودکان چندان مناسب نیستند زیرا زبر بوده و راحتی زیادی ندارند.

موکت طرح دار

این موکت ها در طرح های مختلف در بازار وجود دارند و می توانند فضای منزل شما را بزرگتر از چیزی که هست ، نشان دهند. موکت های طرح دار خارجی معمولاً از کشور های بلژیک و یا ترکیه وارد می شوند. البته موکت های طرح دار ایرانی هم کیفیت بسیار خوبی دارند.

مطلب مرتبط  کفپوش مناسب حیوانات خانگی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

موکت حرارتی

به هنگام تولید این گونه موکت ها؛ قسمت هایی از آن توسط دستگاه مخصوص سوزانده می شود تا باعث ایجاد تفاوت با قسمت های دیگر موکت گردد. موکت های حرارتی از نظر زیبایی بسیار جالب توجه هستند.

انتخاب طرح و رنگ موکت ورودی

انتخاب طرح و رنگ موکت ورودی ساختمان تا حد زیادی سلیقه ای می باشد اما می توانید بر اساس دکوراسیون داخلی خود بهترین رنگ را انتخاب کنید. بهتر است رنگ موکت با رنگ زمینه فرش یکسان باشد و یا اگر رنگ خاصی مدنظرتان نیست توصیه می کنیم از رنگ های خنثی استفاده کنید. این رنگ ها تقریباً با تمامی دکوراسیون ها همخوانی دارند و به راحتی می توانید سایر وسایل را با این رنگ ها ، ست کنید.
پرطرفدارترین رنگ ها برای نصب موکت ورودی ساختمان رنگ های کرم ، طوسی ، گلبهی و شکلاتی هستند.

ارزیابی و اندازه گیری برای نصب موکت

همانطور که در ابتدای این مقاله ذکر کردیم برای خرید موکت ورودی ساختمان باید اندازه گیری دقیق آن را داشته باشید. موکت ورودی ساختمان نباید آنقدر کوچک باشد که گرد و خاک و رطوبت پا را نتوانند به دام بیندازد و نه آنقدر بزرگ باشد که از زیبایی دکوراسیون منزل کم کند. حالت ایده آل این است که موکت ورودی ساختمان بتواند تا شش قدم را به دام اندازد. بنابراین در اندازه گیری باید این مورد را در نظر بگیرید.
در این مقاله با نکات مهم هنگام خرید موکت ورودی ساختمان آشنا شدید. اگر اولین بار است قصد خرید موکت دارید و یا تجربه زیادی در این زمینه ندارید؛ پپیشنهاد می کنیم به فروشگاه اینترنتی موکت زت کارپت مراجعه و سفارش خود را ثبت کنید. همچنین می توانید با مشاوران این مجموعه ارتباط داشته و راهنمایی های لازم را در زمینه خرید موکت ، دریافت کنید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1