موکت نمدی چه ویژگی هایی دارد؟

موکت نمدی چه ویژگی هایی دارد؟ | شرکت زت کارپت

موکت نمدی ، موکتی است که با استفاده از روش سوزن زنی تولید می شود و به موکت بافته نشده نیز معروف است. در تکنیک سوزن زنی ، الیاف هایی را که از قبل خورد شده اند می فشارند و با اضافه کردن چسب آن را منسجم می کنند. بعد از اضافه کردن چسب به الیاف ، موکت آماده طرح زنی می شود. در بعضی از انواع موکت نمدی نشده برای سفت تر شدن لایه نمدی ، پشت موکت را با لاستیک های مقاومی می پوشانند. این کار برای پیشگیری از کمردرد ، رماتیسم و درد مفاصل مفید است.

انواع موکت نمدی یا بافته نشده

موکت های نمدی به دو دسته یک و دو لایه تقسیم می شوند. در ادامه شما را با ویژگی های موکت دو لایه آشنا می کنیم.

ویژگی های موکت های نمدی دو لایه

  • موکت های نمدی دو لایه ضخامت بیشتری در مقایسه با موکت های معمولی یک لایه دارند.
  • قیمت موکت نمدی دو لایه نسبت به تک لایه به علت بادوام تر و نرم تر بودن ، بیشتر است.
  • موکت های دو لایه در برابر سرما مقاومت بالاتری نسبت به نوع معمولی و تک لایه دارند و به همین دلیل از این نوع موکت برای کف اتاق استفاده می شود.

انواع موکت نمدی یا بافته نشده | شرکت زت کارپت

همچنین موکت های نمدی بر اساس روش طرح زنی ، به انواع گوناگونی تقسیم می شوند که به توضیح هر کدام از آن ها خواهیم پرداخت.

  • طرح چاپی

در این روش طرح های موکت توسط دستگاه های مخصوصی چاپ می شوند که دستگاه چاپگر رنگی نام دارند.

  • طرح سوزنی

در روش سوزنی ، با استفاده از روش های مخصوصی در پرز موکت اختلاف ارتفاع ایجاد می کنند. قدیمی ترین موکتی که در ایران با استفاده از این روش تولید شده است موکت کبریتی نام دارد. استفاده از سوزن کاری در تمام سطح این موکت مشخص است.

  • طرح زربافت
مطلب مرتبط  نکاتی که باید قبل از خرید موکت تایلی اداری بدانید

در طرح زربافت با استفاده از الیاف هایی که جنس متفاوتی با موکت نمدی دارند ، نقش و طرح هایی را روی موکت می زنند.

  • طرح حرارتی

در این روش به کمک دستگاه مخصوص ، قسمت هایی از موکت به صورت سطحی سوزانده می شوند تا از لحاظ رنگ و همچنین از لحاظ بافت در موکت تغییراتی به وجود بیاید.

ویژگی موکت های نمدی

این نوع موکت ها که از قدیم در ایران بسیار پر طرفدار بوده اند ، امروزه نیز طرفداران زیادی دارند و بسیاری از افراد برای کف اتاق خانه خود از آن ها استفاده می کنند.

موکت های نمدی نسبت به سایر موکت ها قیمتی ارزان تر دارند و بسیار مقرون به صرفه هستند. این نوع موکت ها از استحکام بالایی برخوردار هستند و طول عمر بالایی دارند ، در نتیجه می توان تا سالیان زیادی از آن ها استفاده کرد.

از جمله ویژگی های بارز موکت های نمدی می توان موارد زیر را نام برد.

  • جنس الیاف موکت

در تولید موکت های نمدی از دو نوع الیاف طبیعی و مصنوعی استفاده می شود که جنس الیاف طبیعی از پشم است. تنوع الیاف مصنوعی نسبت به طبیعی بسیار بالا است و ویژگی های فراوانی دارد.

از جمله این ویژگی ها می توان به ضد قارچ بودن الیاف مصنوعی اشاره کرد. از دیگر ویژگی های الیاف مصنوعی یا سنتز شده می توان به بالا بردن کیفیت موکت ، ثابت ماندن رنگ و افزایش ضخامت موکت اشاره کرد.

الیاف مصنوعی به کار رفته در موکت های نمدی شامل الیاف پلی آمید ، الیاف آکریلیک ،الیاف موکت پلی استر، الیاف پروپیلن هستند.

مطلب مرتبط  بررسی انواع موکت و ویژگی های آنها

ویژگی موکت های نمدی | شرکت زت کارپت

  • عایق حرارتی

در تولید موکت نمدی علاوه بر نمد از الیاف های دیگر نیز استفاده می شود تا مقاومت این موکت ها در برابر سرما بالا برود و جلوی انتقال سرما از کف اتاق به موکت را هنگام نشستن روی آن بگیرند. این موکت ها برای جلوگیری از هدر رفتن انرژی بسیار مفید هستند. الیاف هایی که در موکت های نمدی دو لایه استفاده می شوند در مقایسه با موکت های تک لایه گرم تر و همچنین نرم تر هستند.

  • ضد الکتریسیته

همه ما به خوبی می دانیم الکتریسیته ساکن باعث جذب ذرات گرد و غبار به موکت می شود و در نتیجه این ذرات موکت کثیف به نظر خواهد رسید. تولیدکنندگان موکت های نمدی برای رفع این مشکل ترکیب آنتی استاتیک را با نمد ترکیب می کنند و علاوه بر این که مشکل الکتریسیته نمدها از بین می برند ، کیفیت موکت نیز بیشتر می شود.

  • ضخامت موکت نمدی

یکی از ویژگی های موکت های با کیفیت ضخامت آن ها است. ضخامت موکت هر چه بیشتر باشد علاوه بر نرم بودن ، عایق حرارتی نیز به حساب می آید. موکت های نمدی دو لایه که بیشتر از ۵ میلی متر ضخامت دارند ، برای کفپوش اتاق خواب بسیار کاربردی هستند.

ضخامت موکت های تک لایه نسبت به دو لایه کمتر است و هنگام استفاده از این موکت در مسیرهای شلوغ ، موکت جمع می شود.

  • رنگ بندی موکت های نمدی

رنگ های استفاده شده در این موکت ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و ماندگاری بالایی دارند ، به همین دلیل در استفاده طولانی مدت رنگ آن ها از بین نمی رود ، همچنین در هنگام شستشو نیز رنگ آن ها ثابت می ماند. این موکت ها در انواع گوناگون رنگ ها تولید می شوند و تنوع بالایی نیز دارند.

مطلب مرتبط  موکت مولتی لول چیست و چگونه تولید می شود؟

از جمله رنگ های به کار رفته در موکت های نمدی می توان به رنگ های خنثی ، رنگ های تیره و روشن اشاره کرد.

  • پرز

یکی دیگر از ویژگی های موکت نمدی ، نبودن پرز روی آن است. این پرزها توسط دستگاه های مخصوصی گرفته می شوند و موکت باید بدون هیچ پرز یا ذرات دیگری باشد. البته باید توجه داشته باشید که موکت های نمدی با موکت های پرزدار متفاوت هستند.

موارد استفاده از موکت های نمدی

  • به عنوان کفپوش اتومبیل استفاده می شود.
  • در سالن های تئاتر و سینما
  • در اتاق خواب
  • در سالن های برگزاری مراسم ازدواج
  • در هتل و لابی آن
  • موکت اداری و استفاده آن در محیط های اداری و سالن های کنفرانس

موکت های نمدی | شرکت زت کارپت

قیمت موکت نمدی

موکت های نمدی علاوه بر این که طرفداران زیادی در ایران دارد ، به سایر کشورهای دیگر نیز صادر می شود. این موکت ها در مقایسه با دیگر انواع موکت از قیمت پایین تری برخوردار هستند ، اما با این حال کیفیت بسیار بالایی دارند. قیمت این موکت ها بر اساس تک لایه یا دو لایه بودن آن ها ، کیفیت مواد به کار رفته در تولیدشان و همچنین طرح و نقش هایی که روی آن ها وجود دارد ، تعیین می شود. همچنین قیمت موکت نمدی از جنس الیاف پشم نسبت به موکت هایی با الیاف مصنوعی بسیار بیشتر است ، به همین دلیل معمولا این نوع موکت ها به کشورهای دیگر صادر می شوند. برای خرید انواع موکت به فروشگاه موکت زت مراجعه نمایید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1