موکت قابل استفاده در حمام

موکت قابل استفاده در حمام | زت کارپت

مالکان خانه و پیمانکاران ساختمان مدت‌هاست درباره مزایا و معایب فرش در حمام بحث می‌کنند. درست است که کفپوش‌های سخت مانند کاشی‌های سرامیکی یا چینی، سنگ‌های طبیعی برای محیط‌های مرطوب بسیار مناسب‌تر هستند اما گاهی اوقات برخی افراد تمایل دارند تا کف حمام خود را فرش یا موکت کنند. موکت کردن حمام ممکن است برای خیلی‌ها عجیب به نظر برسد، اما در بعضی از خانه‌ها این کار انجام می‌شود تا کف حمامی نرم‌تر و زیباتر داشته باشند. برای انجام این کار لازم است بدانید که موکت قابل استفاده در حمام بهتر است چه ویژگی‌هایی را داشته باشد. زیرا باید به این موضوع توجه داشت که به دلیل رطوبت زیاد در حمام، موکت به سرعت از بین می‌رود و یا دچار مشکلاتی خواهد شد که باید از وقوع آن‌ها جلوگیری کرد.

دلایل استفاده از موکت در حمام

موکت کردن حمام از گزینه‌هایی است که ممکن است هر چند سال یک بار ترند شود. با وجود اینکه احتمال کپک و قارچ زدن آن به دلیل قرار گرفتن در یک محیط مرطوب بالاست ما پیشنهاد می‌کنیم که این کار را انجام ندهید اما عده‌ای هستند که تمایل دارند حمام خود را موکت کنند و دلایل انجام این کار را می‌توان در ۴ مورد بیان کرد.

  • موکت کردن کف حمام به شما کمک می‌کند تا از لغزش جلوگیری شود. جمع شدن آب روی کفپوش‌هایی از جنس کاشی یا لمینت به آسانی صورت می‌گیرد پس احتمال لغزش و افتادن شما بسیار بیشتر خواهد بود. اگر در خانه شما کودکان یا افراد مسن زندگی می‌کنند، موکت کردن حمام می تواند به شما آرامش بیشتری بدهد زیرا که احتمال لغزش روی آن کمتر است.
  • موکت در حمام عالی به نظر می رسد. وجود موکت در حمام می‌تواند حس لوکسی را به خانه‌ی شما بدهد. یک موکت پر تراکم و با کیفیت خوب یک راه واقعاً آسان برای دادن ظاهری ظریف و دلپذیر به حمام شما است. علاوه بر آن تصور آنکه بعد از دوش گرفتن به جای آنکه پای خود را روی کفپوش سرد بگذارید که می‌تواند به شما یک حس ناخوشایند وارد کند می‌توانید قدم بر روی یک موکت نرم بگذارید. سطح موکت نرم است و هنگام ورود و خروج از وان حمام یا دوش به شما حس راحتی بیشتری می‌دهد.
  • حمام شما اغلب فضایی برای استراحت است و یک موکت نرم و زیبا به افزایش احساس آرامش کمک می‌کند. از آنجایی که حمام‌ها معمولاً فضاهای کوچک‌تری هستند، جای دادن موکت نیز برای کف آن هزینه ای ندارد.
  • موکت‌های مخصوص حمام برای این فضا طراحی شده است. پیشرفت در فناوری موکت به این معنی است که اکنون می‌توانید موکت‌هایی بخرید که ضد لکه هستند و دارای لایه‌ی زیرین ضد آب هستند که هم از موکت و هم کف حمام شما محافظت می‌کند. نگهداری یک موکت حمام باکیفیت آسان است و استفاده از محصولاتی مانند شامپو فرش به شما کمک می کند تا فرش خود را عالی نگه دارید.
مطلب مرتبط  موکت کناره و هر آنچه که باید درباره ی آن بدانید

دلایل استفاده از موکت در حمام | زت کارپت

مزایا و معایب استفاده از موکت در حمام

وجود موکت در حمام هم می‌تواند باعث زیبایی و لوکس شدن محیط شود و هم به دلیل وجود رطوبت مکانی برای رویش کپک‌ها و ایجاد دردسر برای شما شود. موکت کردن حمام دارای جنبه‌های مثبت و منفی است از این رو لازم می‌بینیم تا این موارد را برای شما بیان کنیم.

مزایا استفاده از موکت در حمام

  • موکت کردن باعث می‌شود تا عایق صوتی ایجاد شود و ارامش بیشتری در حمام داشته باشید.
  • کف حمام نرم و لطیف خواهد بود.

معایب استفاده از موکت در حمام

  • ممکن است قارچ و کپک ایجاد شود.
  • خشک کردن آن سخت است.
  • چنانچه موکت را به کف حمام بچسبانید ممکن است پس از فروش منزل مالک جدید وجود موکت در حمام را نپذیرد.
  • در صورت کپک زدن باید موکت را درآورده و دور بیاندازید از این رو ممکن است بیشتر از یکبار آن را تعویض نمایید.

انواع موکت قابل استفاده در حمام

موکت‌های مختلفی برای استفاده در حمام وجود دارند:

موکت‌های با الیاف مصنوعی

به دلیل مرطوب بودن حمام و احتمال خیس شدن موکت باید توجه داشته باشید که همواره باید از موکت یا فرشی در حمام استفاده نمایید که دارای الیاف مصنوعی باشد زیرا موکت‌های الیاف طبیعی مکان بسیار مناسبی برای رشد انواع قارچ‌ها، کپک‌ها و بسیاری از موجودات دیگرخواهند بود.

به این منظور موکت قابل استفاده در حمام باید دارای الیافی مانند نایلون، پلی استر، پلس ساتر یا پلی پروپیلن باشد. از مزایای دیگر این نوع موکت‌ها نسبت به موکت‌هایی با الیاف طبیعی زودتر خشک شدن آن‌ها بوده و مانند الیاف طبیعی در صورت مرطوب شدن بوی بدی به خود نخواهند گرفت.

موکت‌های پنبه ای

موکت‌هایی از جنس پنبه در حمام به با دوام بودن شناخته می‌شوند. این موکت‌ها آب را جذب می‌کنند و جنس خوب و نرمی دارند. آنها نه تنها آب اضافی پای شما را به خود جذب می‌کنند، بلکه به سرعت خشک می‌شوند و به راحتی می‌توان آن‌ها را یکی از بهترین موکت‌های حمام دانست.

مطلب مرتبط  انتخاب موکت مناسب برای راه پله ها

موکت‌های شنیل

فرش های شنیل واقعاً یکی از گزینه‌های مناسب برای معنا دادن به واژهِ‌ی راحتی هستند. آنها زیر کف پاهای شما حس نرمی را القا می‌کنند و مطمئناً از سرد شدن کف پاهای در کف سرد حمام محافظت می‌نمایند.

این ماده جذب کننده است، بنابراین نیازی به نگرانی در مورد پاک کردن آب بعد از حمام یا دوش نیست!

موکت ضد لغزش

لغزش شما در حمام یا زیر دوش به همان اندازه که در خارج از حمام وجود دارد محتمل است، بنابراین حتماً باید یک موکت ضد لغزش برای کف زمین در زیر دوش یا وان خود در نظر بگیرید.

این موکت‌ها زمانی که فرزند کوچکی دارید و هنوز برای حمام کردن آن با مشکل مواجه هستید از لغزیدن آن کمک بزرگی به شما می‌کند. اگرچه مواد رایج برای این موکت‌ها لاستیک و پلاستیک است، اما شاهد افزایش تنوع هستیم!

موکت ضد لغزش، موکت قابل استفاده در حمام | زت کارپت

موکت‌های میکروفایبر

مواد میکروفیبر به طور فزاینده‌ای به عنوان جایگزین مصنوعی برای بسیاری از پارچه ها جایگزین می‌شوند. محصولات میکروفیبر رطوبت را جذب می‌کنند، سریع خشک می‌شوند، کمتر می‌لغزند و معمولاً برای ماندگاری طراحی شده‌اند.

بسته به اینکه این ماده به چه سبکی ساخته شده است (مثلاً مسطح یا مخمل خواب‌دار)، می‌تواند یکی از نر‌م‌ترین گزینه‌ها برای فرش حمام باشد. میکروفایبر طوری طراحی شده است که کف حمام شما را هم خشک و هم تمیز نگه می‌دارد.

همچنین قابل شستشو با ماشین لباسشویی است. یکی از نکات منفی برخی ازموکت‌های میکروفیبر‌ این است که برخی از خواص مصنوعی آن می‌تواند باعث ایجاد حساسیت‌های پوستی یا ایجاد تحریک خفیف برای افرادی که پوست حساسی دارند شود.

موکت‌هایی با پرز کوتاه

بهترین نوع موکت‌ها انتخاب موکت‌هایی با پرز کوتاه است. مزیت این موکت‌ها نسبت به نوع پرز بلند آن این است که در صورت خیس شدن نیاز به زمان کمتری برای خشک شدن دارند و رطوبت کمتری را به خود جذب می‌کنند در نتیجه می‌توانند در مدت زمان کمتری خشک شده و دیرتر آسیب ببینند.

ضمن اینکه باید به این مورد هم اشاره کنیم که جارو کردن و تمیز نمودن موکت‌های پرز کوتاه بسیار راحت‌تر بوده و با جاروی برقی معمولی نیز می‌توان آن‌ها را تمیز کرد و همانطور که اشاره شد به دلیل اینکه رطوبت کمتری را به خود می‌گیرند بنابراین احتمال رشد کپک‌ها و قارچ‌ها در آن کمتر است.

مطلب مرتبط  برای انتخاب موکت در هتل به چه نکاتی توجه کنیم؟

کفپوش‌های بامبو

درست است که کفپوش‌های بامبو  نرمی و راحتی کمتری دارند اما بیشتر برای دکوراسیون حمام و جلوگیری از لغزش مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اگر نگاه دقیق‌تری به بامبو بیندازید، متوجه می‌شوید که فضاهای وسیع بین لت‌های آن مانع از خیس شدن این کفپوش توسط آب می‌شود.

شرایط نگهداری موکت داخل حمام

اگر تصمیم به موکت کردن حمام دارید و در حمام موکت پهن کردید باید از آن به خوبی نگهداری کنید تا برای شما دردسر ایجاد نکند. باید به یاد داشته باشید که حتما به طور مکرر موکت حمام خود را جاروبرقی بکشید این کار را فقط برای جمع کردن گرد و غبار و آشغال روی آن انجام نمی‌دهید بلکه برای جلوگیری موکت از کپک زدن نیز است.

وقتی صحبت از کپک می‌شود، آب تنها مقصر نیست. مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که زمانی که دو فرش کثیف و تمیز داشته باشید که در معرض رطوبت یکسانی قرار دارند فرش تمیز نسبت به فرش کثیف کمتر کپک می‌زند. به طور خلاصه: فرش کثیف به اضافه آب، مساوی با کپک خواهد شد.

سعی کنید موکت را در قسمتی از حمام پهن کنید که از دوش حمام فاصله‌ داشته باشد و حتما مواظب نشتی شیرهای آب حمام خود باشید. اگر به طور اتفاقی موکت حمام خیس شد اجازه ندهید که برای مدت طولانی خیس بماند، زیرا رطوبت در نهایت به لایه زیرین منتقل می شود.

برای این که در اثر خیس شدن موکت در زیر آن کپک رشد نکند می‌توانید یک لایه‌ی جذب کننده‌ی رطوبت وکیوم زیر آن قرار دهید. اگر میزان خیس شدن موکت زیاد بود کافیست تا موکت را از سطح وکیوم جدا کرده و سپس آب را به طور کامل جمع کنید. برای اینکه رطوبت زودتر از بین رود می‌توانید فن حمام را روشن کرده یا پنجره را باز کنید.

شرایط نگهداری موکت داخل حمام | زت کارپت

جمع بندی

به طور کلی اگر به دنبال آن هستید که حمام خود را موکت کنید باید شرایط مختلف را در نظر بگیرید زیرا دردسرهای نگهداری آن بیشتر از نبود آن است. اما در صورت انجام این کار موکت قابل استفاده در حمام موکتی است که الیاف مصنوعی داشته باشد. زیر آن لایه‌ی وکیومی برای جذب آب قرار دهید و همیشه آن را جارو کنید تا هیچ اثری از رطوبت در آن نماند. در صورت مرطوب شدن آن را به سرعت خشک کنید تا از رشد قارچ‌ و کپک‌ها جلوگیری شود.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1