انواع کفپوش مورد استفاده در فضای هتل

استفاده از انواع کفپوش ها در هتل | زت کارپت

در مرحله انتخاب متریال برای طراحی داخل ساختمان هتل ، گستردگی انواع کفپوش هتل ممکن است کمی شما را گیج کند. برخی هتل ها در نزدیکی دریا ساخته می شوند و رطوبت در آن مناطق زیاد است. حتی اگر هتل شما در نزدیکی دریا نباشد ، در فصل گرما مسافران دوست دارند از استخر استفاده کنند یا مدام دوش بگیرند. بنابراین باید این حقیقت را بپذیرید که ممکن است کفپوش هتل شما به طور مداوم خیس شود.

بخش هایی از هتل هم وجود دارند که فقط کارمندان و کارکنان هتل در آنجا رفت و آمد دارند. اما بالاخره این افراد به خصوص در فصل زمستان به بیرون از ساختمان رفت و آمد می کنند و با قدم هایشان ، شن ، خاک، قطرات آب یا گل را به داخل هتل می آورند.

بخش مهمی از وظیفه شما به عنوان میزبان در هتل ، این است که فضایی تمیز و راحت برای رفت و آمد در اتاق ها ، راهروها و لابی ایجاد کنید. البته که باید به فکر تمیز کردن و نگهداری این فضاها هم باشید. چرا که هزینه شستشوی موکت هتل و یا تمیزکاری و تعویض کفپوش هتل می تواند بسیار سرسام آور باشد و قطعاً جزو مواردی نیست که بخواهید با آن خودتان را به دردسر بیندازید.

در این مطلب با ریزبینی تلاش می کنیم که انواع کفپوش مورد استفاده در هتل ها را بررسی کنیم و با اشاره به نقاط ضعف و قوت هرکدام ، به جمع بندی مناسبی در زمینه انتخاب کفپوش هتل برسیم.

کفپوش مناسب برای راهروی هتل | زت کارپت

محبوب ترین انواع کفپوش هتل

کفپوش یک اصطلاح عمومی است که به هر نوع پوشش مورد استفاده در کف به طور دائمی یا موقتی گفته می شود. به عنوان مثال ، سنگ یا سرامیک نوعی از کفپوش های دائمی هستند. فرش و موکت و کفپوش های پی وی سی از نوع انواع کفپوش هتل موقتی به حساب می آیند. البته در این دسته بندی می توان لمینیت را به عنوان کفپوش موقتی نیز در نظر گرفت. چرا که به صورت تایلی و بدون چسب روی کف نصب شده و در هم چفت می شوند. هر زمان هم که بخواهید، می توانید چفت ها را باز کرده و لمینیت ها را در مکان دیگری نصب کنید. در ادامه با محبوب ترین انواع کفپوش هتل آشنا می شویم.

  1. بتن
    بتن یکی از دم دستی ترین ایده ها برای پوشاندن کف هتل است. اما اشتباه نکنید. این نوع از کفپوش به هیچ عنوان دمده و قدیمی نیست. در حال حاضر کفپوش های بتنی در کف هتل ها را می توان با انواع رنگ ها ترکیب کرد و یک سطح جذاب از نظر بصری ایجاد کرد که چشم را بنوازد. به علاوه ، لازم نیست که راهروها یا کف اتاق ها را با بتن برهنه رها کنید.بتن می تواند برای حیاط و محوطه های باز مناسب باشد، اما در فضاهای داخلی بهتر است بتن را با موکت یا فرش بپوشانید. هزینه بتن کاری کمی بالا است اما در عوض عمر آن نیز به همان اندازه طولانی است. تمیز کردن سطوح بتنی با استفاده از آب نیز به سادگی انجام می شود.
  2. کاشی و سرامیک
    کاشی و سرامیک با توجه به کیفیت ، می توانند بازه قیمتی از ارزان تا گران را در بر بگیرند. سرامیک های فوق العاده با کیفیت قیمت بسیار بالایی دارند و برای پوشاندن کف هتل ها با مساحت بالا به صرفه نیستند. در عوض کاشی و سرامیک های میان رده ، قیمت معقول تری دارند.مزیت کاشی و سرامیک برای پوشاندن کف هتل این است که با کمی آب در چشم برهم زدنی برق می افتند. به علاوه ، در صورت آسیب دیدن یک یا چند عدد از کاشی ها ، می توانید آن را جایگزین کنید. کاشی و سرامیک در مقایسه با سایر انواع کفپوش هتل ، تنوع چشمگیری از طرح و رنگ دارند و ارزش بصری آن ها نیز بسیار بالا است.ساده بودن نظافت کفپوش سرامیک | زت کارپت
  3. پی وی سی
    کفپوش های پی وی سی ، به شکل رولی یا تایلی در بازار وجود دارند. این کفپوش ها قطر بسیار اندکی دارند –در حد ۰.۵ میلی متر- و برای نصب نیاز به زیرسازی دارند. البته خبر خوب این است که کفپوش پی وی سی را می توان روی هر سطحی از جمله سرامیک ، سیمان و موزائیک نصب کرد.نکته مهم این است که سطح زیر کفپوش صاف و تراز باشد و اثری از برجستگی و فرورفتگی در آن دیده نشود. این کفپوش ها معمولاً با طرح چوب ساخته می شوند و ظاهری شبیه به لمینیت یا پارکت دارند. اما طبیعی است که این محصولات در دسته کفپوش های لوکس به حساب نمی آیند. در عوض ، تمیز کردن آن ها ساده است ، قیمت مناسبی دارند و با صرف هزینه اندک به عنوان یکی از انواع کفپوش هتل ، طرح و رنگ چوب را به کف هتل هدیه می دهند.
  4. موکت
    موکت ها یکی از جذاب ترین گزینه ها در بین انواع کفپوش هتل محسوب می شوند. می پرسید چرا؟ موکت ها به نسبت فرش ، سرامیک و بتن ، بسیار کم هزینه هستند. آن ها را می توانید در اتاق ها و راهروها نصب کنید و از فضای نرمی که برای قدم زدن ایجاد کرده اید، لذت ببرید.به علاوه موکت ها در زمستان گرم تر هستند. یکی از ویژگی های مثبت موکت ها این است که نصب آن ها زمان زیادی طول نمی کشد. حتی نصب موکت از نصب کفپوش های پی وی سی هم ساده تر است.از آنجایی که تنوع رنگ و طرح در موکت های هتلی بسیار بالا است، غیرممکن است که موکت مناسب هتل خود را پیدا نکنید. اما مسئله ای که برخی از افراد را نسبت به خرید موکت هتلی دلسرد می کند، در خصوص لکه شدن آن ها است. موکت ها به سادگی لکه می شوند و بعد از چند سال نیاز به تعویض دارند. بهتر است حتماً این نکته را در نظر داشته باشید که هرچه کیفیت موکت بالاتر باشد ، دوام آن نیز به مراتب بالاتر خواهد بود و در طول زمان ، هزینه کمتری برای تعویض کفپوش خود نیاز خواهید داشت.به علاوه ، در صورت لک شدن موکت ها ، با شامپو فرش یا لکه برها می توان به سرعت تمیزی را به آن برگرداند تا نیازی به تعویض موکت اتاق یا راهرو نداشته باشید. خصوصاً اگر در مناطق مرطوب و نزدیک به دریا هستید، موکت ها رطوبت را جذب کرده و از ایجاد سرما جلوگیری می کنند.یکی دیگر از مزایای موکت به عنوان یکی از انواع کفپوش هتل را می توان عایق صدا بودن آن و همچنین جلوگیری از ایجاد صدا در راهروها دانست. این مساله در راهروی بین اتاق ها که محل استراحت مسافران است از اهمیت ویژه ای برخوردار خواهد بود.برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با موکت های مخصوص هتل از بلاگ دیگری با عنوان ویژگی های موکت هتلی استفاده کنید.استفاده از موکت برا کفپوش هتل | زت کارپت
  5. لمینیت
    لمینیت ها از کفپوش های محبوب اروپایی هستند که به سرعت در آمریکا و سایر نقاط دنیا به محبوبیت رسیده اند. همان طور که گفتیم نصب آن ها نیاز به چسب ندارد و تایل های لمینیت را می توانید در هم چفت کنید. قیمت لمینیت ها اندکی بالا است که این مسئله باعث می شود آن را برای مناطقی که رطوبت بالا است و چوب دچار پوسیدگی می شود ، مناسب ندانیم. در عوض لمینیت ها در برابر سوختگی و خراش مقاومت بالایی دارند.
  6. سنگ
    سنگ ها از جمله لوکس ترین انواع کفپوش هتل هستند که برق و شکوه ویژه ای را به فضای هتل می بخشند. در عوض ، قیمت آن ها بالا است و تمیز کردن آن ها نیز نباید با مواد شیمیایی یا ترکیبات اسیدی صورت بگیرد. کفپوش های سنگ برای افزایش گیرایی لابی هتل که در آن ها لازم است بیشترین تأثیر را روی مسافران از راه رسیده بگذارید ، ایده آل هستند.
مطلب مرتبط  شناخت 5 مورد از سبک های دکوراسیون هتل

جمع بندی

در انتخاب از میان انواع کفپوش هتل ، باید به هر بخش هتل با کاربردهای آن به شکل ویژه نگاه کنید. کفپوش اتاق ها با کفپوش لابی و راهروها ممکن است متفاوت باشد. شاید در جایی استفاده از موکت هتلی برتری داشته باشد و در قسمتی دیگر استفاده از کفپوش لمینت. به همین دلیل باید به هرکدام از گزینه هایی که در بالا مطرح کردیم نگاه کنید و بعد با در نظر گرفتن بودجه ، شرایط آب و هوایی منطقه و تعداد کارکنانی که برای نظافت در اختیار دارید تصمیم بگیرید. با توجه به این موارد تصمیم بگیرید که انتخاب کدام یک از انواع کفپوش هتل برای شما مناسب تر خواهد بود.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1