روش های مختلف نظافت و شستشوی موکت هتل

روش های مختلف شستشوی موکت هتل | زت کارپت

هتل های یکی از مهم ترین مراکز اقامتی هستند که بحث نظافت و تمیزی آنها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. بنابراین اینجاست که شستشوی موکت هتل نیز به عنوان یکی از کف پوش های مهم هتلی اهمیت پیدا می کند.

در سطح تمام هتل ها از جمله راهرو و لابی آنها معمولا از فرش یا موکت استفاده می کنند. لابی و راهرو هتل عمومی ترین بخش آن بوده که تمامی مسافران و همچنین کارکنان به صورت مداوم در آن رفت و آمد می کنند. بنابراین طبیعی است که بیشتر در معرض کثیف شدن قرار گرفته و باید همیشه مراقب نظافت آن بود.

اما برای شستشوی موکت های هتل چه کنیم و چه روش های در این خصوص وجود دارد؟ از این مساله مهم تر این است که از کدام یک از این روش ها استفاده کنیم؟ اینها سوالاتی است که معمولا ذهن هتل داران یا کارمندان آن را به خود مشغول می کند. باید اشاره کنیم که در این خصوص انواع و اقسام روش ها وجود داشته که یکی از آنها شستشوی مکانیزه موکت هتل است. این کار نسبت به روش های دیگر مزایایی دارد.

در این مقاله به دنبال آن هستیم تا ضمن اشاره به روش های مرسوم شستشوی موکت هتل ، به موارد دیگر از قبیل روش های مختلف شستشو ، دستگاه های مورد نیاز برای انجام این کار و برخی موارد دیگر اشاره کنیم. پس تا پایان با ما همراه باشید.

شستشوی موکت هتل | شرکت زت کارپت

شستشوی موکت هتل چه روش هایی دارد؟

از قدیم الایام روش های مختلفی برای شستشوی انواع کفپوش های هتلی مانند فرش و موکت وجود داشته که با مرور زمان این روش ها بهبود یافته و بیشتر به سمت روش های مکانیزه رفته است. در این میان شستشوی موکت نیز با روش های خاص خود صورت می گیرد که بدون شباهت با روش های شستشوی فرش نیست. ما در ادامه به مهم ترین این روش ها اشاره می کنیم.

روش های سنتی شستشوی موکت هتل

روش های سنتی در نظافت و شستشوی موکت تقریبا همان روش هایی است که در گذشته های نه چندان دور برای شستشوی فرش منازل نیز مورد استفاده قرار می گرفت. یکی از مرسوم ترین روش های سنتی همان شستن دستی موکت هتل است. این کار با مایع یا پاک کننده مخصوص صورت می گرفت. با این حال ، اکنون این روش کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

مطلب مرتبط  شناخت مهم ترین اصول دکوراسیون هتل

روش دیگر در شستشوی موکت هتل استفاده از شامپو فرش است. در این روش نیازی نیست که شما فرش یا موکت مربوطه را جابجا کرده و در محل دیگری شستشو دهید. بنابراین راحت تر و آسان تر می توانید آن را نظافت کنید. با این حال ، معمولا برای لکه های سطحی از این روش استفاده می کنند. هر چند که این روش نیز کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

روش های سنتی شستشوی موکت هتل | شرکت زت کارپت

روش های مکانیزه نظافت و شستشوی موکت هتل

در سالیان گذشته روش های بهتری برای شستشوی و نظافت موکت هتل ابداع شده که ویژگی بارز آنها همان صنعتی و مکانیزه بودن آنها است. به عنوان مثال ، جاروبرقی هتلی یکی از مهم ترین این وسایل صنعتی است. این جاروبرقی مخصوص نظافت فرش ، موکت و سطوح مختلف هتل بوده و به خوبی آنها را تمیز می کند. با این حال ، طبیعی است که نمی توان لکه های بر روی موکت را از بین برد.

وسایل دیگری نیز در سالیان اخیر جهت نظافت و شستشوی محیط هتل ها و اقامت گاه ها ابداع شده که از جمله آنها می توان به تی شور هتلی اشاره کرد. از دیگر دستگاه های نظافت هتل را می توان پولیشر هتلی و واترجت صنعتی هتلی نام برد که البته چندان کاربردی در شستشوی موکت هتل ندارند.

اما جدیدترین دستگاه های مکانیزه جهت نظافت موکت هتل را می توان دستگاه فرش و موکت شوی هتلی نام برد. با استفاده از این دستگاه مکانیزه فرد قادر است که بدون جابجایی موکت آن را در همان محل نظافت و شستشو دهد. هر چند که گاهی اوقات نیز امکان دارد که نیاز به جابجایی وجود داشته باشد.

دستگاه های صنعتی جهت نظافت موکت هتل در انواع و اقسام مختلفی وجود دارند که البته شباهت های زیادی نیز به یکدیگر داشته و به نوعی همگی یک کارکرد دارند.

مطلب مرتبط  از بین بردن انواع لکه سوختگی موکت

روش های شستشوی موکت هتل | شرکت زت کارپت

دستگاه موکت شوی هتل به چه صورت کار می کند؟

دستگاه موکت شوی هتل به نحوی کار می کند که باید یک نفر آن را بر روی سطوح موکت به حرکت درآورد. این دستگاه تقریبا در سایز بزرگ بوده و با استفاده از چرخ های موجود به حرکت درمی آید. البته این کار نیاز به قدرت و نیروی چندانی نداشته و به راحتی امکان پذیر است. با این حال ، به حرکت در آمدن دستگاه خود یک مزیت مهم برای آن تلقی می شود و جابجایی آن را بسیار آسان کرده است.

در درون دستگاه مکانیزه موکت شوی هتل می توان مایع و مواد شوینده لازم را اضافه کرد. سپس دستگاه با استفاده از آب ، این مایع را به هنگام حرکت دستگاه بر روی سطح موکت پخش می کند تا آن را تمیز کند. سپس دستگاه یک وسیله دیگر در اختیار دارد تا در همان هنگام مایع یا اصطلاح کف آب پخش شده بر روی سطح موکت را در حین حرکت با خود جمع کند. بنابراین اپراتور دستگاه بعد از حرکت اثری از مایع یا کف بر روی موکت نخواهد دید.

معمولا نیاز است تا یک یا چند بار با استفاده از دستگاه بر روی سطح موکت حرکت کنید تا به خوبی پاک شود. البته این موضوع به میزان لکه های موجود بر روی سطح موکت نیز بستگی دارد. فرایند کار کردن با دستگاه چندان پیچیده نبوده و بعد از یکی دو بار کار کردن، به راحتی فعالیت با آن را یاد می گیرید.

البته نکته مهم در این خصوص آن است که حتما از مایع و مواد شوینده مناسب در درون دستگاه استفاده کنید تا تمیزی موکت سریع تر و البته با کیفیت بهتر صورت گیرد. مساله دیگر در خصوص استفاده از دستگاه های موکت شوی مکانیزه بحث نگهداری موکت از آنها است. نظافت و سرویس به موقع در کنار عدم استفاده مداوم طولانی مدت باعث می شود تا دستگاه دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد.

مطلب مرتبط  نکاتی در مورد نحوه شستن موکت چسبیده که نمی‌دانستید!

دستگاه موکت شوی | شرکت زت کارپت

انواع دستگاه های مکانیزه موکت شوی هتل

در بخش قبل به دستگاه های مکانیزه مختلف در نظافت هتل اشاره کردیم که یکی از آنها جاروبرقی هتلی بود. اما در میان دستگاه های مکانیزه شستشوی موکت هتل نیز چندین دستگاه وجود دارند که دستگاه بخارشوی و دستگاه عادی موکت شوی هتلی از جمله مهم ترین آنها هستند.

دستگاه بخارشوی معمولا قدرت پاک کنندگی بیشتری و بهتری دارد. با این حال ، این امکان وجود دارد که استفاده مداوم از آنها به سطح موکت آسیب وارد کند. بنابراین بهتر است در این خصوص حتما با یک کارشناس خبره صحبت کنید. همچنین در اینجا بحث تفاوت و اختلاف قیمتی نیز مطرح بوده که اکثر خریداران نیز بی توجه به آن نیستند.

اما برند های گوناگونی نیز از بخارشوی و موکت شوی هتل وجود دارد. بسیاری از آنها ساخت خارج و برخی نیز تولید داخل هستند.

قیمت ، کیفیت و میزان ماندگاری هر کدام از برندهای دستگاه های مکانیزه شستشوی موکت با یکدیگر متفاوت هستند. بنابراین قبل از خرید حتما در خصوص برندهای مختلف و ویژگی های آنها به خوبی جستجو کنید. مساله دیگر در خصوص میزان و تعداد موکت های هتل و انتخاب یک یا چند دستگاه است. چرا که امکان دارد با یک دستگاه نتوانید نیازها را پوشش دهید.

کلام آخر

ما در این مقاله به مهم ترین روش های مرسوم در شستشوی موکت هتل از گذشته تاکنون ، روش های مکانیزه نظافت موکت هتل ، کارکرد دستگاه موکت شوی هتل و انواع این دستگاه اشاره کردیم. با این حال نکات دیگری نیز قطعا در این خصوص وجود دارد که نیاز است حتما با یک فرد با تجربه مشورت کنید. ممکن است موکت هتل شما به نحوی باشد که نیازی به دستگاه مکانیزه ای نداشته باشید، یا آنکه حتی امکان دارد که چندین دستگاه مکانیزه برای این کار را خریداری کنید. برا آشنایی و خرید موکت هتلی می‌توانید به فروشگاه موکت زت مراجعه نمایید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1