چه رنگ و طرحی برای موکت اتاق کودک مناسب است؟

موکت یکی از کفپوش های بسیار مناسب برای اتاق کودک است. در سال های اخیر موکت ها در طرح و رنگ های متنوع تولید می شوند. به همین دلیل انتخاب موکت مناسب برای اتاق کودک ممکن است برای همه آسان نباشد. با توجه به همین موضوع بر آن شدیم تا در این مقاله به نکات مهمی در ارتباط با رنگ موکت اتاق کودک و طرح موکت اتاق کودک بپردازیم. اگر شما هم به دنبال خرید موکت اتاق کودک هستید در ادامه با ما همراه باشید.

رنگ موکت اتاق کودک

رنگ موکت اتاق کودک بیشتر اوقات بر اساس جنسیت او انتخاب می شود. اما باید این نکته را در نظر گرفت که کودکان عاشق رنگ های روشن و زنده هستند. همچنین ترکیب رنگ هایی با طیف متضاد نیز می تواند برای آن ها جذاب باشد.

برای مثال استفاده از رنگ صورتی با رنگ های مکمل آن یعنی مشکی ، سفید یا خاکستری می تواند یک گزینه بسیار مناسب برای اتاق کودک باشد.

انواع رنگ موکت اتاق کودک | شرکت زت کارپت

طرح موکت اتاق کودک

طرح موکت اتاق کودک بسیار متنوع است. اما می توان طرح موکت را با در نظر گرفتن سن کودک انتخاب کرد.

کودکان زیر ۱ سال توجه خاصی به طرح موکت ندارند. بیشترین فاکتوری که برای این سن اهمیت دارد ، رنگ موکت اتاق کودک است. اما کودکان ۱ تا ۴ سال زمانی که نقش های جنسی آن ها به وجد می آید توجه زیادی به طرح کفپوش از خود نشان می دهند.

در اغلب موارد کودکان پسر به طرح های حیوانات یا ماشین و موتور علاقه مند هستند و کودکان دختر بیشتر سمت طرح های مانند میکی موس و شخصیت های دیزنی لند جذب می شوند.

مطلب مرتبط  ترند های صنعت هتلداری در 2022

البته توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است که نباید کودکان را به انتخاب طرح های جنسیتی خاص مجبور کرد و بهتر است که علاقه آن ها در نظر گرفته شود. برخی از طرح های رایج برای اتاق کودک عبارتند از:

  • طرح چهارخانه موکت

طرح « چهارخانه » شامل ترکیب چند یا چندین رنگ مختلف است. برای مثال هر مربع دارای رنگی متفاوت است و اگر از رنگ هایی ملایم و تند در این چهارخانه ها استفاده شود ، می تواند طرحی بی نظیر برای اتاق کودکان باشد.

  • طرح شطرنجی موکت

طرح « شطرنجی » برای اتاق کودک بسیار رایج است. البته برای بهتر دیده شدن این طرح بهتر است از دو یا سه رنگ استفاده شود.

طرح شطرنجی موکت اتاق کودک | شرکت زت کارپت

  • طرح راه راه موکت

طرح « راه راه » موکت با ترکیب دو یا چند رنگ ملایم می تواند گزینه ای عالی برای طرح راه راه موکت اتاق کودک باشد.

نکات مهم در خرید موکت برای اتاق کودک

  • از آن جایی که کودکان ساعت های طولانی روی موکت می نشینند یا روی آن دراز می کشند ، جنس موکت اتاق کودک باید نرم و لطیف باشد. در صورتی که موکت اتاق کودک زبر باشد این امکان وجود دارد که به پوست حساس آن ها آسیب برسد.
  • در هنگام خرید و انتخاب موکت اتاق کودک ، موکتی را انتخاب کنید که بدون پرز باشد زیرا پرز های بلند کمی درد سر ساز بوده و موجب ایجاد گرد و غبار در فضای اتاق می شوند.
  • نکته دیگر برای خرید موکت توجه به ضخامت آن است. موکتی که ضخامت زیادی دارد از دوام زیادی برخوردار است و می تواند عایقی خوب برای صدا ، گرما و سرما باشد.
  • چون کودکان توجه کافی نسبت به تمیز نگه داشتن موکت ندارند و ممکن است رنگ یا مواد غذایی روی موکت بریزند ، از این رو جنس موکت اتاق کودک باید طوری باشد که به راحتی قابل تمیز کردن و شستشو باشد.
  • کیفیت موکت یکی دیگر از مواردی است که باید هنگام خرید موکت اتاق کودک به آن توجه شود. موکت های بی کیفیت ممکن است مواد شیمیایی داشته باشند که به شدت برای کودکان مضر است. به همین دلیل باید از خرید موکت هایی که دارای استانداردهای کافی نیستند اجتناب کرد.
  • موکت های پرز بلند انتخاب مناسبی برای اتاق کودک نیستند. پرزهای بلند ممکن است توسط کودک کنده شود. این امر نه تنها باعث از بین رفتن زیبایی موکت می شود بلکه برای کودک نیز خطرناک است.
  • اگر در مناطق شمالی ایران زندگی می کنید موکت هایی با الیاف طبیعی مثل پشم گزینه مناسبی برای اتاق کودک نیستند زیرا احتمال کپک زدن در آن ها بسیار زیاد است.
مطلب مرتبط  کفپوش مناسب حیوانات خانگی چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

نکات مهم در خرید موکت برای اتاق کودک | شرکت زت کارپت

قیمت موکت اتاق کودک

قیمت موکت به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد. رنگ موکت اتاق کودک ، طرح موکت اتاق کودک و جنس از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت موکت هستند.

برخی از افراد به اشتباه برای صرفه جویی در هزینه ها به سراغ موکت ارزان قیمت می روند. در حالی که موکت های ارزان قیمت از کیفیت کافی برخوردار نیستند و برای سلامتی کودک مضر هستند.

جمع بندی

از آن جایی که موکت ، می تواند عایقی برای سرما و گرما و همچنین صدا باشد باید در انتخاب آن دقت بسیاری نمود. برای مثال استفاده از موکت هایی که ضخامت بیشتری دارند موجب گرم بودن سطح زمین و همچنین نرسیدن صدا به طبقات پایین باشد. همچنین ارجحیت موکت های بدون پرز نسبت به موکت های پرزدار و اهمیت رنگ موکت اتاق کودک می تواند موجبات سهولت در نظافت و تمیز کردن موکت را برای شما به ارمغان بیاورد.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1