راهنمای خرید موکت مناسب

خرید موکت مناسب | زت کارپت

انتخاب و خرید موکت به عنوان کفپوش مزایای متعددی دارد. موکت ها اغلب در اتاق خواب ها استفاده می شوند تا خاصیت گرمابخش آن ها موجب شود اتاق خواب گرما و آرامش بیشتری داشته باشد. انتخاب موکت مناسب می تواند در دکوراسیون اتاق نیز تاثیرگذار باشد. از آنجایی که خرید موکت ممکن است به دفعات رخ ندهد، بسیاری از افراد با نکاتی که باید هنگام خرید آن بدانند آشنا نیستند. به همین جهت راهنمای خرید موکت مناسب را برای شما تهیه دیدیم تا به شما در مسیر انتخاب موکت مناسب با قیمت اقتصادی کمک کند.

نکات مهم هنگام خرید موکت

۱.جنس موکت را بشناسید.

موکت ها در جنس های متنوعی ارائه می‎ شوند. قیمت موکت نیز اغلب بر اساس جنس موکت بالا و پایین می شود. شناخت انواع موکت و کاربردهایشان می تواند اولین قدمی باشد که شما را در خرید موکت راهنمایی کند.

با توجه به اینکه موکت را برای چه فضایی خریداری می کنید جنس مناسب را انتخاب کنید. به میزان شلوغی فضا و رفت و آمد روی موکت دقت کنید. به وسایلی که قرار است روی آن چیده شود نیز توجه داشته باشید.

همه این ها به انتخاب جنس مناسب موکت مناسب فضایی که دارید کمک می کند. برخی از موکت ها مقاومت پایین تری دارند و برای فضاهای پرتردد مناسب نیستند و خیلی زود خراب می شوند. اگر فضای پرترددی دارید به دنبال موکت های ضخیم تر و مقاوم تر بگردید.

اگر آلرژی دارید یا برایتان سازگار با محیط زیست بودن انتخابتان مهم است لازم است بدانید موکت هایی که از الیافت مصنوعی تهیه شده اند به روی هوای داخل اتاق تاثیر می گذارند و ممکن است موجب تشدید حساسیت شما شوند. در این صورت بهتر است موکت هایی با الیاف طبیعی، نظیر موکت پشمی، را انتخاب کنید تا تاثیری به روی هوای داخل خانه نگذارد.

استفاده از موکت در پذیرایی | زت کارپت
برای اتاق پذیرایی با توجه به تردد زیاد و وسایلی که در آن چیده می شود از موکت های بادوام تر و لوکس تر استفاده می شود.

۲.مدل های مختلف موکت را بررسی کنید.

همانند جنس موکت، مدل های موکت ها نیز متنوع است. اما باید بدانید تقریبا همه مدل ها را می توانید برای اغلب جنس های مختلف موکت بیابید. مگر اینکه موکت ها از نظر بلندای پرز با یکدیگر متفاوت باشند که در این صورت مدلی منحصر به فرد خواهند داشت.

مطلب مرتبط  چسب موکت چیست؟ | انواع چسب موکت

وقتی برای خرید موکت مراجعه می کنید شاید همه موکت ها به نظرتان یک شکل باشد اما به ظرافت و مدل های مختلف آن توجه کنید و در نهایت مدلی که مناسب دکوراسیون خانه یا محل کار شما خواهد بود را انتخاب کنید.

خرید موکت طرح شطرنجی برای پذیرایی | زت کارپت
موکت تایل ها با توجه به تنوعی که در طرح و رنگ دارند این روزها از محبوبیت بالایی برخوردار هستند.

۳.قیمت موکت را در نظر بگیرید.

قیمت موکت با توجه به جنس موکت، رنگ و طرحی که دارد متفاوت است. پیش از اینکه بخواهید موکتی تهیه کنید بودجه خود را مشخص کنید تا بتوانید بر اساس آن بودجه بهترین و باکیفیت ترین را تهیه کنید.

به عنوان مثال موکت های ضدلک یا موکت هایی که از الیاف طبیعی بافته شده اند اصولا قیمت گران‌تری نسبت به موکت های معمولی و یا نایلونی دارند.

موکت تایل ها از سوی دیگر می توانند انتخاب مقرون به صرفه تری برایتان باشند، بخصوص اگر در خانه حیوان خانگی دارید که ممکن است موجب آلوده شدن موکت شود.

برای پلکان اغلب موکت ارزان تر تهیه می کنند اما با توجه به اینکه پلکان محل پر رفت و آمدی هستند باید موکتی انتخاب شود که زود خراب نشود. بنابراین با انتخاب جنس بهتر و طرح ساده تر شاید بتوان این مشکل را نیز با کمترین هزینه حل کرد.

۴.به کیفیت موکت دقت کنید.

کیفیت موکت به غیر از جنس موکت به نوع بافت آن نیز بستگی دارد. اگر موکت با جنس خوب اما بافت نامناسب بخرید ممکن است خیلی زود از بین بروند. بخصوص موکت های پشمی یا موکت تافتینگ ها که پرزهای بلندتری دارند و ممکن است در اثر راه رفتن این پرزها از جای خود خارج شوند. همچنین نحوه نصب موکت نیز به دوام و کیفیت آن مرتبط است.

مطلب مرتبط  موکت تایل اداری مدولار: راهکاری ویژه برای کف فضاهای تجاری و اداری

۵.به مراقبت های لازم و تمیز کردن موکت توجه داشته باشید.

یکی دیگر از نکات مهم در خرید موکت توجه به تمیز کردن آن است. با توجه به اینکه موکتی که می خرید در کدام اتاق نصب می شود و چه اندازه ممکن است آلوده شود، موکتی را انتخاب کنید که تمیز کردن آن ساده باشد یا خیلی زود لکه ها و آلودگی ها را نشان ندهد.

مثلا اگر برای اتاق کودک موکت تهیه می کنید باید بدانید که ممکن است خیلی زود کثیف شود چرا که کودکتان هنگام بازی یا با دست آلوده ممکن است موکت را آلوده کند.

در این صورت انتخاب موکت ضد لک یا موکت هایی با الیاف طبیعی شاید انتخاب بهتری برایتان باشد. چرا که لازم نیست دائم آن ها را تمیز کنید. اما در هر حال هر موکتی که تهیه می کنید باید به تمیز کردن و مراقبت از آن توجه کنید.

اینکه در صورت آلوده شدن موکت، خودتان می توانید با شوینده های معمولی آن را تمیز کنید یا نیاز است با سازنده تماس بگیرید تا خدمات ویژه برای تمیز کردن موکت ارائه دهد نیز از جمله نکات مهم حین خرید موکت هستند.

نظافت موکت | زت کارپت
با توجه به لکه ایجاد شده و الیاف موکت از شوینده درستی برای تمیز کردن موکت استفاده کنید.

۶.رنگ و طرح مناسب را انتخاب کنید.

انتخاب رنگ و طرح مناسب یکی از سخت ترین و پیچیده ترین مراحل خرید موکت به شمار می رود. این در حالیست که اغلب ما تصور می کنیم این مرحله بسیار برایمان آسان است اما با وجود رنگ ها و طرح های متنوع در بازار، احتمالا در این مرحله کمی گیج شوید.

پیش از اینکه نسبت به خرید موکت اقدام کنید به اتاق خود نگاه کنید و ببینید می خواهید چه احساسی در این اتاق ایجاد کنید. رنگ موکت زودتر از طرح آن نظرها را به خود جلب می کند، آیا می خواهید موکت نقطه کانونی اتاق شما باشد یا یک دیوار یا وسیله را برای این کار انتخاب کرده اید؟

مطلب مرتبط  از کجا موکت بخریم؟ یک فروشگاه موکت چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

در این صورت رنگ موکت را می توانید همرنگ سایر وسایل اتاق انتخاب کنید تا نقطه کانونی فضای اتاقتان را بر هم نزند.

گاهی یک موکت ساده می تواند بهترین انتخاب برای یک اتاق باشد چرا که به خوبی سایر وسایل اتاق و چیدمان را تکمیل می کند. گاهی نیز ممکن است فضای اتاق نیاز به یک تحول داشته باشد که در این صورت طرحی زیبا و متنوع می تواند آن تحولی که می خواهید را در فضا ایجاد کند.

رنگ بندی و طرح های متنوع موکت | زت کارپت
می توانید با انتخاب چند رنگ متنوع از یک طرح ساده موکت، فضایی جذاب و متفاوت در اتاقتان ایجاد کنید.

۷.فضای اتاق را به درستی اندازه گیری کنید.

پیش از اینکه به خرید موکت بروید فضای اتاقتان را به درستی اندازه گیری کنید. همراه داشتن این اندازه ها می تواند به انتخاب بهتر موکت کمک کند. چرا که شما یک بودجه ای برای خود مشخص کرده اید و وقتی یک اندازه دقیق داشته باشید بهتر می توانید قیمت هر موکت را برای فضای اتاقتان ارزیابی کنید و بهترین را با توجه به نیاز و بودجه ای که دارید تهیه کنید.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که چه بخواهید خودتان موکت را نصب کنید چه از نصاب موکت بخواهید این کار را برایتان انجام دهید باید مبلغی را برای چسب و دستمزد نیز در نظر داشته باشید که بهتر است در بودجه اولیه آن را لحاظ کنید تا هزینه هایتان بیشتر از حد انتظارتان نشود.

جمع بندی

خرید موکت همان اندازه که پیچیده به نظر می رسد می تواند آسان باشد. با پیروی از راهنمای خرید موکت مناسب می توانید پیش از خرید موکت به نکاتی توجه کنید که در مرحله خرید به شما کمک کند انتخاب بهتری داشته باشید. نکاتی از جمله اندازه گیری فضای اتاق، رنگ بندی، جنس موکت و مشخص کردن بودجه مناسب خرید می تواند خرید را برایتان ساده تر کند.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1