آشنایی با روش های جلوگیری از حرکت فرش روی موکت

آشنایی با روش های جلوگیری از حرکت فرش روی موکت | زت کارپت

حتما بارها و بارها به مشکل حرکت فرش روی موکت، کاشی یا سرامیک برخورده‌اید. حرکت فرش علاوه بر اینکه دکوراسیون شما رو به هم میریزد و منظره‌ای ناخوشایند ایجاد می‌کند، می‌تواند در مواقعی خطرناک نیز باشد و باعث زمین خوردگی و آسیب شود به خصوص برای افراد سن بالا که خطر زمین خوردن آن‌ها بسیار بیشتر خواهد بود.

خوشبختانه برای رفع این مشکل روش‌های زیادی وجود دارد که توسط آن‌ها می‌توانید فرش خود را بر روی موکت فیکس نگه داشته و زیبایی و نظم آن را همواره حفظ کنید. اما برای رفع این موضوع ابتدا علت آن را باید بدانید پس با ما همراه باشید تا به بررسی این مورد بپردازیم.

دلایل حرکت فرش روی موکت

امروزه معمولا کف منازل سرامیک یا پارکت است و از آنجا که سطح این دو صاف است در صورت پهن کردن فرش بر روی آن‌ها و فشا آوردن به یک سمت آن، فرش شما سر می‌خورد و به راحتی کج می‌شود.

اما گاهی اوقات با وجود اینکه کف منزل شما موکت شده مشاهده می‌کنید که با رد شدن از روی فرش، باز هم فرش شما حرکت کرده و  لیز می‌خورد. جای نگرانی نیست و در هر دو حالت بیان شده این مشکل قابل رفع شدن است. تنها کافی است تا یکی از مواردی که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم را انجام دهید.

راه های جلوگیری از حرکت فرش بر روی سرامیک

برای جلوگیری از سر خوردن فرش بر روی سرامیک دو روش را بیان می‌کنیم و سپس به ارائه‌ی روش‌هایی برای جلوگیری از لیز خوردن فرش بر روی موکت می‌رویم.

  • چسب ترمز

یکی از بهترین راهکارهایی که توسط آن می‌توانید فرش خود را بر روی کف ثابت نگه دارید‍ و خیال خود را از لغزیدن بر روی آن آسوده کنید استفاده از ترمز فرش است. این محصول دارای مزایای بسیار زیادی است که باعث شده در بین مصرف کنندگان جزو یکی از اولین انتخاب‌ها باشد.

مطلب مرتبط  ویژگی های موکت اتاق خواب چیست

بهترین امتیاز این محصول قابلیت شستشوی آن است که با شستن خراب نمی‌شود. طریقه‌ی نصب آن نیز بسیار راحت و ساده است و تنها کافی است تا چهار گوشه‌ی فرش را به وسیله‌ی این چسب به خوبی بچسبانید.

تنها مورد قابل یادآوری آن است که توجه داشته باشید در زمان استفاده از آن چسب را به ریشه‌های فرش نزنید.

راه های جلوگیری از حرکت فرش بر روی سرامیک | زت کارپت

  • قرار دادن وسایل سنگین

یکی دیگر از راهکارهای مقابله با سر خوردن فرش، ثابت نگه داشتن آن از طریق قرار دادن اجسام سنگین مانند پایه‌ی مبل بر روی آن است. البته از این روش همیشه نمی‌توان استفاده کرد مخصوصا زمانی که اندازه‌ی فرش کوچک باشد.

همچنین برای جلوگیری از خراب شدن الیافی از فرش که پایه‌ی مبل یا جسم سنگین بر روی آن قرار گرفته است بهتر است از زیر پایی مخصوص مبل یا سایر لوازم استفاده نمود.

۷ روش جلوگیری از حرکت فرش روی موکت

برخی از افراد پس از استفاده از موکت برای زیباتر شدن فضا فرشی را بر روی موکت پهن می‌ند اما در گاهی اوقات تکان خوردن فرش بر روی موکت مشکلاتی را برای افراد منزل ایجاد می‌کند که با هم به معرفی روش‌هایی برای رفع این مشکل می‌پردازیم:

۱. انتخاب موکت مناسب

در زمان خرید موکت سعی کنید تا موکت حلقه‌ای یا لوپ به جای موکت بریده شده یا کات خریداری کنید. زیرا موکت‌های کات به دلیل ساختار الیاف خود به راحتی بر روی فرش می‌توانند لیز بخورند.

۲. انتخاب فرش‌هایی با لایه‌ی زیرین غیرلغزنده

حتما فرش‌هایی را دیده‌اید که دور دوزی چرم یا لاستیکی دارند، این کار برای آن است که فرش را از سر خوردن روی هر سطحی باز دارد . آن را محکم در جایی که پهن می‌شود نگه دارد.

وجود یک لایه‌ی لاستیکی که غیرلغزنده در پشت فرش باعث کاهش میزان سرخوردن فرش بر روی موکت می‌گردد. اما توجه داشته باشید که این مورد بر روی موکت‌هایی بیشتر عمل می‌کند که کرک موکت زیاد ضخیم نباشد.

مطلب مرتبط  انتخاب بهترین موکت آشپزخانه

۳. انتخاب فرشی با لایه‌ی زیرین شکاف‌ دار

در زمان خرید فرش این شما هستید که چه نوع فرشی را تمایل دارید تا تهیه کنید. اما اگر می‌خواهید فرشی را بخرید که آن را بر روی موکت پهن کنید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از بین فرش‌هایی که دارای زیرین صاف یا زیرین شکاف دار هستند، فرش‌هایی که ویژگی دوم را دارند انتخاب نمایید.

انتخاب فرش‌هایی با لایه‌ی زیرین شکاف دار بر روی موکت باعث می‌شود تا شکاف‌هایی که در پشت فرش قرار دارند از حرکت کردن فرش بر روی موکت جلوگیری کنند. میزان حرکت فرش شکاف دار شما کاملا به میزان کرک و ضخامت موکت و اندازه‌ی لایه‌ی زیرینی دارد که استفاده می‌کنید.

۴. استفاده از ترمزگیر فرش در زیر آن

اگر فرش شما علی رغم اینکه لایه‌‌ی زیرین غیرلغزنده‌ای دارد اما باز هم لیز می‌خورد، پس به شما استفاده از ترمز گیر فرش را پیشنهاد می‌کنیم. ترمز گیر فرش لایه‌ای است که به اندازه‌ی فرش خود بریده و آن را مابین فرش و موکت خود پهن می‌نمایید.

تنها نکته‌ای که باید رعایت کنید آن است که اندازه‌ی این لایه را حدود ۵.۵ سانتی‌متر کوچک‌تر از ابعاد فرش خود ببرید تا با تکان خوردن ریشه‌های فرش این لایه از زیر آن نمایان نشود.

استفاده از ترمزگیر فرش در زیر آن | زت کارپت

۵. چسباندن لایه‌ی ترمزگیر فرش

برای اینکه از  حرکت فرش روی موکت خیالتان راحت باشد و همیشه مطمئن باشید که دیگر فرش شما بر روی موکت لیز نمی‌خورد و یا جمع نمی‌شود می‌توانید لایه‌ی ترکز گیر فرش را بچسبانید. بدین منظور به این روش عمل نمایید. ابتدا با یک عدد متر طول و عرض فرش خود را اندازه بگیرید.

سپس با توجه به ابعاد به دست آمده چسب دو طرفه‌ی موکت و لایه‌ی لاستیکی غیر لغزنده تهیه کنید. فرش خود را به پشت برگردانید و شروع به چسباندن نوارهایی از چسب دوطرفه موکت شوید. تنها دقت نمایید که به میران حدود ۵.۵ سانتی متر از لبه‌های فرش فاصله را رعایت کنید.

مطلب مرتبط  تاثیر موکت اداری بر بهبود کیفیت و جذابیت ظاهری فضاهای اداری

در نهایت فرش را به حالت اولیه برگردانده و در مکانی که میخواهید قرار گیرد پهن کنید. به این ترتیب میزان سر خوردن فرش شما کاملا از بین می‌رود.

۶. استفاده از درزبند فرش

اگر فرش شما قیمت زیادی ندارد و نمی‌خواهید هزینه‌ی زیادی کنید می‌توانید از درزبند فرش استفاده کنید. درزبند یک ماده‌ی الیافی است که از آن برای درز بندی آب استفاده می‌گردد.

این وسیله را می‌توان در زیر فرش قرار داد تا فرش به آن بچسبد. بهد از نصب آن به پشت فرش خواهید دید که فرش محکم به موکت خواهد چسبید.

۷. قرار دادن اجسام سنگین

از دیگر روش‌های بی دردسر و بدون هزینه آن است که با قرار دادن وسایل و مبلمان خود در قسمتی از فرش یا اطراف آن نیز می‌وانید از لیز خوردن آن جلوگیری نمایید.

جمع بندی

ما در این مقاله زت کارپت سعی کردیم تا در این مقاله روش‌ها و راهکارهای مختلفی را برای جلوگیری از حرکت فرش روی موکت خدمتتان ارائه کنیم. طبق مطالب گفته شده اگر قصدتان از خرید فرش آن است که آن را بر روی موکت پهن کنید پس بهتر است از فرش‌هایی که دارای لایه‌ی زیرین شکاف دار یا لایه‌ی زیرین لاستیکی هستند انتخاب نمایید تا از سر حوردن فرش بر روی موکت جلوگیری کنید. استفاده از درزبند نیز برای فرش‌های ارزان قیمت گزینه‌ی مناسبی است و چنانچه مکانی که فرش را پهن می‌کنید وسایل مبلمان و دکوری سنگین وجود دارد در این صورت می‌توانید بدون هیچ هزینه‌ای با قرار دادن میز ناهار خوری یا جسم سنگینی از سر خوردن آن جلوگیری به عمل آورید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1