۴ ایده برای ترکیب کفپوش نرم و سخت

ترکیب کفپوش نرم و سخت | زت کارپت

همه ما از کودکی خانه‌هایی را به یاد داریم که با موکت‌ پوشانده شده بودند. نرمی و راحتی این پوشش باعث شده بود تا محبوبیت زیادی در میان افراد داشته باشند. اما امروزه شرایط متفاوت است و بیش‌تر کفپوش‌های از جنس‌های سخت مانند سنگ، لمینت یا کاشی‌ها هستند. در این میان بعضی افراد هستند که هم راحتی کفپوش‌های نرم را دوست دارند و هم می‌خواهند از ظاهر به‌روز و مدرن کفپوش‌های سخت استفاده کنند. ترکیب کفپوش اولین و بهترین راهی است که به این افراد توصیه می‌کنیم. با استفاده از ترکیب کفپوش نرم و سخت می‌توانید ظاهر متفاوتی در خانه خود ایجاد کنید.

چرا باید انواع کفپوش را با هم ترکیب کنیم؟

به‌طور کلی همه کفپوش‌ها را در دو دسته نرم و سخت می‌توان قرار داد. موکت‌های ضخیم یا نازک و حتی فرش در دسته کفپوش‌های نرم قرار می‌گیرند. کفپوش‌های سخت هم از جنس‌هایی مانند لمینت، کاشی یا وینیل ساخته می‌شوند. هر یک از آن‌ها چه نرم باشند چه سخت، مزایایی دارند که در دکوراسیون داخلی خانه بسیار کارآمد خواهند بود.

در واقع پاسخ سؤال چرا باید انواع کفپوش را با هم ترکیب کنیم را می‌توان این‌گونه داد که با انجام این کار؛ علاوه بر ایجاد محیطی زیبا، از مزایا چند نوع پوشش می‌توانید استفاده کنید. به‌علاوه که در برخی موارد هزینه اجرای نوع خاصی از کفپوش ممکن است هزینه زیادی داشته باشد و از طریق ترکیب آن‌ها می‌توانید این هزینه را کاهش دهید.

ترکیب کفپوش نرم و سخت چه مزایایی دارد؟

ترکیب پاکت با موکت | زت کارپت

ساختن یک خانه زیبا کاری نیست که بتوانید تنها از طریق اصول مهندسی آن را پیش ببرید؛ این کار نیاز به سلیقه و کمی حوصله دارد. از آنجایی‌ که کفپوش در دکوراسیون داخلی هم از نظر ظاهری و هم از نظر کاربری اهمیت زیادی دارد، بهتر است از خلاقیت خود برای آن استفاده کنید.

مطلب مرتبط  از کجا موکت بخریم؟ یک فروشگاه موکت چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

کفپوش‌های نرم و سخت به طور مستقیم با راحتی و احساس‌های ما از خانه در ارتباط هستند. بهتر است این‌گونه بگوییم که شما در خانه با کفپوش سنگ ممکن است احساس سردی و تنهایی داشته باشید و این موضوع می‌تواند روی تمام روند زندگی شما اثرگذار باشد. جنس سنگ تنها یک مثال است و برای هر نوع کفپوش احساسی جداگانه در فرد ایجاد می‌شود که برای هرکسی متفاوت خواهد بود.

خوشبختانه راهی وجود دارد که می‌توانید به کمک آن تعادل را در این میان ایجاد کنید. ترکیب کفپوش نرم و سخت مهم‌ترین مزیتی که دارد، ایجاد شرایطی است که بتوانید در آن بیش‌تر راحتی و آسایش را تجربه کنید.

اصول ترکیب کفپوش نرم و سخت

نمی‌گوییم که انتخاب دکوراسیون داخلی و اجزای آن کار هرکسی نیست، اما باید زمان و خلاقیت خود را صرف این موضوع کنید تا نتیجه نهایی برای شما رضایت‌بخش باشد. در این راه می‌توانید از برخی اصول کاربردی که از طریق تجربه و آزمون به دست آمده‌اند هم استفاده کنید که به انتخاب شما سرعت می‌بخشند.

باتوجه‌به این موضوعات اگر قصد ترکیب کفپوش برای خانه خود دارید، ادامه این مطلب و ایده‌هایی که عنوان می‌شوند، مناسب شما خواهند بود.

ترکیب از نظر رنگ

ترکیب پارکت و موکت در دکوراسیون داخلی | رنگ تهران

یکی از راه‌هایی که می‌توانید به کمک آن ترکیب کفپوش را انجام دهید، توجه به رنگ‌هایی است که در دکوراسیون به کار رفته‌اند. انتخاب رنگ صحیح برای کفپوش سخت و نرم بستگی به رنگ دیوارها و مبلمانی که در محیط هستند، خواهد داشت. به‌عنوان‌مثال پارکت‌هایی با رنگ طوسی روشن و قالیچه‌ای با رنگ طوسی تیره می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها برای بیش‌تر خانه‌ها باشد.

مطلب مرتبط  پرفروش ترین و جدیدترین موکت 2024

جنس کفپوش

ترکیب دو نوع کفپوش | زت کارپت

گاهی حتی ترکیب دو نوع از کفپوش‌های سخت هم می‌تواند برای دکوراسیون داخلی جذاب باشد. هر یک از آن‌ها راحتی و حس تماسی خاصی دارند که اگر به درستی در کنار هم استفاده شوند، ترکیبی زیبا و البته کارآمد به وجود خواهد آمد. ترکیب پارکت و کاشی یکی از همین موارد است که همخوانی خوبی با هم دارند.

ترکیب کفپوش باتوجه‌به محیط

پارکت با چه رنگ مبلی ست می شود | زت کارپت

برای این که بتوانید به‌درستی از کفپوش‌های مناسب برای یک محیط خاص مانند اتاق‌خواب، پذیرایی یا دفتر کار استفاده کنید، باید به رنگ و جنس آن‌ها دقت زیادی داشته باشید. برای مثال توصیه می‌کنیم در اتاق پذیرایی از ترکیب‌هایی با رنگ ملایم و ترجیحاً بدون طرح استفاده کنید. این کار کمک می‌کند احساس راحتی و آرامش بیش‌تری در این محیط داشته باشید.

ترکیب کفپوش باتوجه‌به کاربری

سرامیک قهوه ای رنگ | زت کارپت

از یک نوع پوشش نمی‌توان برای کف همه خانه استفاده کرد و بهتر است کفپوش را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که با کاربری محیطی همخوانی داشته باشد. برای مثال در آشپزخانه استفاده از موکت، قالی یا این‌چنین کفپوش‌هایی توصیه نمی‌شود و بهتر است که از ترکیب کفپوش‌های سخت مانند لمینت و کاشی استفاده کنید. دلیل این کار هم مشخصاً رفت‌وآمد زیاد در این محیط و خطر ریختن مایعات یا سوختن کفپوش است.

نکاتی درباره ترکیب کفپوش

تا اینجا مزیت‌ها و چند ایده کاربردی برای ترکیب انواع کفپوش عنوان شد، اما بیایید بررسی کنیم که چه بایدها و نبایدهایی در این پروسه وجود دارند که ما را به سمت یک ترکیب زیبا و کاربردی هدایت می‌کنند.

  • از ترکیب رنگ‌هایی که همخوانی خوبی با هم ندارند، بپرهیزید.
  • سعی کنید برای انتخاب رنگ کفپوش‌ها به سراغ سایه رنگ‌ها بروید تا این که از رنگی کاملاً متفاوت کمک بگیرید!
  • در محیط‌هایی که قرار است بزرگ و دلباز به نظر برسند، توصیه می‌کنیم فقط از یک نوع کفپوش استفاده کنید.
  • الزامی وجود ندارد که برای هر اتاق کفپوش جداگانه‌ای در نظر بگیرید؛ چرا که همه آن‌ها از نظر کاربری یکسان هستند.
  • تا جای ممکن سعی کنید میان دو کفپوش مجزا مرز خاصی ایجاد نشود. این مرزها شاید در ابتدا دردسرساز به نظر نرسند اما در طولانی‌مدت آلودگی زیادی به خود جذب می‌کنند و جلوه خوبی ندارند.
  • سعی کنید برای کفپوش‌های سخت از بندهای نازک استفاده کنید تا خود کفپوش در معرض توجه بیش‌تری قرار گیرد.
  • ترکیب‌های ساده و بدون طرح می‌توانند برای محیط‌های مختلف مناسب باشند.
مطلب مرتبط  موکت خارجی بهتر است یا موکت ایرانی ؟

سخن پایانی:

ترکیب‌ کفپوش می‌تواند به اشکال بسیار متنوعی صورت گیرد، اما برای این که از آن نتیجه بهتری بگیرید، توصیه می‌کنیم در هنگام انتخاب و اجرا به نکات و اصول این کار توجه داشته باشید و مقالاتی دیگری که در سایت زت در همین راستا وجود دارد مانند مقاله رنگ موکت مناسب فرش را نیز مطالعه کنید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1