با ترند های موکت در سال ۲۰۲۲ بیشتر آشنا شوید

با ترند های موکت در سال 2022 بیشتر آشنا شوید

با در نظر گرفتن کف فضاها به عنوان دیوار پنجم، موکت‌‌ها و فرش‌ها گزینه‌ای عالی برای طرح و رنگ‌ بخشیدن به یک فضا هستند. با توجه به پیشرفتی که امروزه در طراحی و تولید انواع موکت مشاهده می‌شود، موکت‌ها به پای ثابت طراحی دکوراسیون داخلی تبدیل شده‌اند. اگر در استفاده از هر چیزی حتی موکت‌ها، دوست دارید از جدیدترین و به‌روزترین تولیدات استفاده کنید، این مقاله برای شماست. تا انتها همراه ما باشید تا با ترند های موکت در سال ۲۰۲۲ و به روزترین موکت های سال ۲۰۲۲ بیشتر آشنا شوید.

ترند های موکت در سال ۲۰۲۲

قرن‌ها گذشته از زمانی که موکت‌ و فرش فقط به عنوان ابزاری برای پوشش‌دهی کف استفاده می‌شدند. امروز آن‌ها بهانه‌ای برای لمس زیبایی زیر پاهایمان به حساب می‌آیند.

پیش‌ترها طرح و نقش مختص به فرش بود و موکت‌ها فقط به صورت ساده و تک‌رنگ تولید می‌شدند، اما حالا چند سالی می‌شود که تولیدکنندگان موکت هم به فکر تولید موکت‌هایی با طرح‌های خلاقانه افتاده‌اند؛ موکت‌هایی که علاوه بر پوشش‌دادن کف، با میل انسان مدرن به زیبایی و هنر هم هم‌خوانی دارند.

امروزه پیشرفت‌های زیادی در تولید انواع موکت به وجود آمده و بعضی از آن‌ها از نظر کارآیی و زیبایی با فرش‌ها رقابت می‌کنند. اگر دوست دارید با ترند های موکت در سال ۲۰۲۲ بیشتر آشنا شوید، راه را درست آمده‌اید. در ادامه به معرفی مهم‌ترین ترند (مد) موکت ۲۰۲۲ پرداخته‌ایم:

رنگ‌های زرد آفتابی و حاشیه‌های برجسته

استفاده از موکت‌هایی با حاشیه‌های برجسته و پررنگ در دکوراسیون، یکی از مهم‌ترین ترند های موکت در سال ۲۰۲۲ است. موکت در دکوراسیون کلاسیک، دیگر لب‌به‌لب دیوار پهن نمی‌شوند و معمولا هفت‌هشتم از مساحت اتاق یا محیط مورد نظر را اشغال می‌کنند.

همین مسئله باعث شده تولیدکنندگان در طراحی‌ها حاشیه‌هایی با رنگ‌های جسورانه و تند برای موکت‌ها در نظر بگیرند. استفاده از موکتی با رنگ زرد و حاشیه‌های آبی تیره یا سبز، بمبی از شادی و نشاط را به یک فضا هدیه می‌کند.

رنگ‌های زرد آفتابی و حاشیه‌های برجسته به عنوان یکی از ترند های موکت در سال 2022

موکت‌های سبز و سازگار با محیط زیست

روی ‌آوردن به استفاده از موکت‌هایی که از الیاف طبیعی تولید شده‌اند، یکی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین ترند های موکت در سال ۲۰۲۲ بوده است. انسان‌های عصر ما بیش از هر عصر دیگری به مسئله حفاظت از محیط زیست و استفاده از محصولات سبز و پایدار واقف هستند و در خرید لوازم منزل، مواد غذایی و پوشاک، بیش از پیش حال خوب زمین را مد نظر قرار می‌دهند.

تولیدکنندگان موکت نیز با آگاهی از این مسئله، دست به تولید کفپوش‌هایی از جنس الیاف طبیعی و زیست‌تخریب‌پذیر زده‌اند.

البته باید بدانید که این پایداری بهایی هم دارد. علی‌رغم زیبایی ظاهری و سازگاری با محیط زیست، این نوع موکت‌ها به‌راحتی کثیف می‌شوند و حتی آب هم می‌تواند باعث لکه‌ شدن آن‌ها شود. بنابراین، توصیه می‌شود در مکان‌های پررفت‌وآمد از این نوع موکت‌ها استفاده نشود.

مطلب مرتبط  چطور از موکت در دکوراسیون داخلی بهره بگیریم؟

رنگ‌های تند و طرح‌های شلوغ

از دیگر ترند های موکت در سال ۲۰۲۲ که در محبوبیتش از یکی دو سال اخیر آغاز شده، استفاده از موکت‌هایی با رنگ‌های تند و طرح‌های غلیظ یا بولد (Bold) است.

اگرچه این‌روزها در سبک دکوراسیون مدرن، سادگی و مینیمالیسم حرف اول را می‌زنند، اما اگر طرفدار زیبایی ماکسیمال هستید و رنگ‌های پررنگ‌تر و طرح‌های شلوغ‌تر را ترجیح می‌دهید، می‌توانید از این نوع موکت‌ها برای آراستن فضاهای داخلی خود بهره ببرید.

رنگ‌های تند و طرح‌های شلوغ به عنوان یکی از ترند های موکت در سال 2022

طرح‌های ترکیبی و مینیمالیستی

در کنار افزایش تمایل به استفاده از رنگ‌های تند و طرح‌های شلوغ، بعضی از به روز ترین موکت های سال ۲۰۲۲ دارای طرح‌هایی ظریف با رنگ‌های ساده‌تر و ملایم‌تر هستند؛ باب دل مینیمال‌پسندها. این نوع موکت‌ها باعث می‌شوند فضا لوکس‌تر جلوه کند و احساس آرامش و راحتی بیشتری به افراد منتقل کند.

تکیه بر رنگ و طرح موکت و هماهنگ‌کردن سایر اجزای اتاق بر اساس آن

یکی از ترند های موکت در سال ۲۰۲۰ ، طراحی بقیه بخش‌های دکوراسیون بر اساس پوشش کف است.

اخیرا، افراد تمایل زیادی به این مسئله نشان داده‌اند که ابتدا موکت یا فرشی را برای فضای مورد نظرشان انتخاب کنند و سپس بر اساس آن، درباره سایر عناصر و دکوراسیون آن فضا تصمیم‌گیری کنند. بعضی از متخصصین دکوراسیون داخلی نیز عقیده دارند کف نقطه شروع آسان‌ترین برای تعیین چیدمان یک فضا است.

اگر قصد دارید دکور اتاق خواب یا نشیمنتان را تغییر دهید، می‌توانید از کف و با انتخاب فرش یا موکت دلخواهتان شروع کنید. سپس، رنگ‌های خاصی از بافت آن را انتخاب کنید و با توجه به آن‌ها برای رنگ‌آمیزی دیوارها و انتخاب سایر عناصر مورد استفاده در فضا تصمیم بگیرید. ا

ین کار جلوه و چشم‌نوازی خیره‌کننده‌ای به فضاهای شما می‌بخشد.

استفاده از موکت‌هایی با طرح‌های راه‌راه و چهارخانه

موکت‌هایی با طرح‌های راه‌راه و چهارخانه، از دیگر ترند های موکت در سال ۲۰۲۲ هستند و بررسی‌ها نشان می‌دهد که اخیرا تمایل افراد به استفاده از موکت‌ها یا فرش‌هایی با طرح‌های این چنینی، افزایش چشمگیری داشته است.

این نوع موکت‌ها چشم‌اندازی زیبا و چشم‌نواز به فضا می‌بخشند و اگر طرفدار دکوراسیون ساده و مینیمال باشید، کاملا با سلیقه و ذائقه شما هماهنگی خواهند داشت.دقت کنید که بهترین از چنین طرح‌هایی در محیط‌های کوچک استفاده نشود، زیرا باعث می‌شوند فضا کوچک‌تر به نظر بیاید.

استفاده از موکت‌هایی با طرح‌های راه‌راه و چهارخانه در سال 2022

استفاده از موکت‌هایی با رنگ خاکی و کرمی

اگرچه اخیرا استفاده از موکت‌هایی با رنگ‌های جسورانه و تند طرفداران بسیاری پیدا کرده است، اما موکت‌هایی با رنگ‌های خاکی و کرمی هم همچنان یکی از ترند های موکت در سال ۲۰۲۲ محسوب می‌شوند. این نوع موکت‌ها حس گرمی، لطافت و آرامش را به فضا تزریق می‌کنند و باعث می‌شوند که احساساتی مثل امنیت، خوش‌بینی و پرانرژی ‌بودن به افراد منتقل شود.

مطلب مرتبط  موکت رستورانی چیست و چه ویژگی هایی دارد

علاوه بر این، استفاده از این موکت‌ها دست شما را در انتخاب سایه‌های پررنگ‌تر برای دیوارها، سقف و سایر عناصر اتاق باز می‌گذارد.

استفاده از موکت‌هایی با رنگ خاکی و کرمی

موکت‌های نرم و مخملی

اگر چه پارکت یکی از رایج‌ترین گزینه‌ها برای کف‌پوش فضا است، اما هیچ چیز به اندازه یک موکت یا فرش مخملی و نرم نمی‌تواند مجموعه‌ای از احساسات خوشایند را در شما بیدار کند.

در سال‌های اخیر، راحتی به مولفه‌ای جدانشدنی در طراحی داخلی تبدیل شده و به همین دلیل، موکت‌هایی که بافت نرم و مخملی دارند نیز در دسته به روز ترین موکت های سال ۲۰۲۲ قرار گرفته‌اند.

طرح‌های سه‌بعدی

طرح‌های سه‌بعدی، از دیگر ترند های موکت در سال ۲۰۲۲ هستند. استفاده از موکت‌هایی با طرح سه‌بعدی این امکان را در اختیار شما قرار می‌دهند که با انتخاب رنگ‌های خنثی، اجازه دهید طرح و نقش کف‌پوش اتاق خودنمایی کند. علاوه بر این، استفاده از موکت‌هایی با طرح سه‌بعدی باعث می‌شود که دکوراسیون اتاق کسل‌کننده نباشد.

همچنین، استفاده از کوسن‌ها و سایر عناصر هماهنگ با طرح موکت، می‌تواند چشم‌نوازی خیره‌کننده‌ای به اتاق شما ببخشد.

استفاده از موکت‌هایی با بلوک‌های رنگی

یکی دیگر از ترند های موکت در سال ۲۰۲۲ موکت‌هایی است که نقش آن‌ها به صورت بلوک‌های رنگی است و در چندسال اخیر بسیار پرطرفدار شده‌اند. با توجه به این‌که از این نوع موکت نمی‌توان در هر فضایی استفاده کرد، استفاده صحیح از آن‌ها می‌تواند ترکیبی بسیار هیجان‌انگیز و چشم‌نواز روی کف محوطه ایجاد کند.

از این ساختار همچنین به عنوان موکت اداری نیز بسیار بهره گرفته میشود.

استفاده از موکت‌هایی با بلوک‌های رنگی به عنوان مد در سال 2022

استفاده از موکت‌هایی با طرح‌های صورتی و قرمز

استفاده از موکت‌هایی که در بافت و طرح آن‌ها از رنگ‌های قرمز و صورتی استفاده شده، از دیگر ترند های موکت در سال ۲۰۲۲ است. استفاده از موکت‌هایی با این ترکیب رنگ باعث می‌شود که فضای مورد نظرتان از ظاهری شاداب، هیجان‌انگیز و جذاب برخوردار شود. فضاهایی که ارتفاع زیادی دارند مانند راهروها یا اتاق نشیمن، بهترین فضاها برای استفاده از این نوع موکت‌ها هستند.

تطبیق کامل رنگ موکت با رنگ دیوار

یکی از محبوب‌ترین ترند های موکت در سال ۲۰۲۲ موکت‌هایی هستند که رنگ آن‌ها دقیقا مطابق رنگ دیوار است. این ترند (مد) موکت ۲۰۲۲ برای فضاهای کوچک بسیار کارآمد است و با ادغام‌کردن کف و دیوار، باعث می‌شود که فضا بزرگ‌تر به‌نظر بیاید.

کدام موکت برای کدام فضا مناسب است؟

حال که با ترند های موکت در سال ۲۰۲۲ آشنا شدیم و بعضی از به روز ترین موکت های سال ۲۰۲۲ را به شما معرفی کردیم، احتمالا شما هم با این سوال مواجه شده باشید که کدام موکت برای کدام فضا مناسب است و چه موکتی را انتخاب کنم بهتر است.

مطلب مرتبط  آیا موکت کوبیده شده قابل ترمیم است یا نه؟

در پاسخ به این سوال، جمله‌ای از جودی هاتون (Jodie Hatton)، یکی از معماران به‌نام منازل مسکونی را برای شما نقل می‌کنیم: «اولین گام در انتخاب موکت مناسب برای یک فضا، توجه به این نکته است که می‌خواهید چه احساسی در آن محیط ایجاد کنید؟» از آن اتاق چگونه استفاده خواهد شد؟ آیا فضای مورد نظرتان اتاق نشیمنی ا‌ست که رفت‌وآمد در آن زیاد است یا قصد فرش کردن اتاقی را دارید که قرار است به خلوتگاه شما تبدیل شود و آرامش و راحتی را برایتان به ارمغان بیاورد؟ پاسخ دادن به این سوال‌ها شما را در انتخاب مناسب‌ترین گزینه یاری می‌کند.

لازم نیست که حتما از ترند های موکت در سال ۲۰۲۲ استفاده کنید؛ قبل از تصمیم گرفتن باید دریابید که چه چیزی بهتر از همه نیازهای شما را رفع می‌کند. به‌عنوان یک قاعده کلی، الگوهای جسورانه‌تر بیشتر مناسب فضاهایی مانند راهرو، راه‌پله و سایر فضاهای پرتردد هستند. با توجه به این‌که در این فضاها عموما از مبلمان و سایر عناصر دکوراسیون داخلی استفاده چندانی نمی‌شود، دستتان در انتخاب طرح و رنگ دلخواهتان بازتر است.

این نکته را فراموش نکنید: احساسی که در فضا ایجاد خواهد شد، یک تصمیم کاملا شخصی است؛ زیرا به ‌نوعی، می‌تواند منعکس‌کننده عناصر شخصیتی هر فرد باشد. برخی از ما دوست داریم اتاق خوابمان حس آرامش و راحتی را القا کند، در حالی که ممکن است فردی دیگر احساساتی مانند هیجان، شور و انرژی را ترجیح دهد یا دوست داشته باشد ظاهری خاص و مجلل به وجود آورد.

موکت‌هایی با طرح ساده و رنگ‌های ملایم برای ایجاد حس آرامش مناسب‌تر هستند، اما اگر قصد دارید اتاقی با ظاهر لوکس و تجملی داشته باشید، رنگ‌هایی مثل بنفش و ذغالی نتیجه بهتری ایجاد می‌کنند. برای داشتن یک اتاق پرشوروهیجان از رنگ‌های مانند قرمز، زرد و نارنجی استفاده کنید. البته دقت کنید که این رنگ‌ها بهتر است یا کمی ملایم باشند یا تمام اتاق را در بر نگیرند، تا موجب سردرد یا خستگی چشم نشوند.

کلام پایانی

با توجه به این که کاربرد موکت و فرش امروزه به چیزی فراتر از ابزاری برای پوشاندن کف تبدیل شده است، پیشرفت‌های بی‌شماری را در طراحی و تولید انواع موکت ها شاهد هستیم. در مقاله حاضر با شما درباره ترند های موکت در سال ۲۰۲۲ صحبت کردیم و با هم با بعضی از به روز ترین موکت های سال ۲۰۲۲ آشنا شدیم. برای خرید موکت های ترند به فروشگاه موکت زت مراجعه نمایید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1