انواع کفپوش فضای باز را بشناسید

انواع کفپوش فضای باز و 3 مورد از نکاتی که در انتخاب آن باید رعایت کرد | زت کارپت

انواع کفپوش فضای باز وجود دارد و کفپوش فقط برای داخل خانه نیست! شما وقتی یک پاسیو یا حیاط خلوت دنج دارید که گاهی اوقات در آن خودتان را به صرف یک لیوان چای دعوت می کنید، داشتن یک کفپوش فضای باز می تواند به زیبایی هر چه بیشتر این فضا کمک کند؛ اما شما نباید شرایط محیط بیرون خانه را فراموش کنید.

شما با ارزیابی عوامل زیادی مانند مقاومت در برابر دماهای بالا و پایین، دوام و هزینه کفپوش، نحوۀ نگهداری و ایمنی، باید بر روی بهترین متریال کفپوش فضای باز سرمایه گذاری کنید. ما در این بررسی با تشریح مزایا و معایب انواع کفپوش فضای باز ، به ضرورت خرید یک متریال مناسب برای فضای بیرون از منزل اشاره می کنیم.

اهمیت انتخاب کفپوش مناسب برای فضای باز

امروزه طیف گسترده ای از مواد، تکنیک های نصب، پرداخت ها و سایر عوامل وجود دارند و با آخرین پیشرفت های فنی، پرداخت های جدید با ویژگی های بی سابقه ای ظاهر شده اند که استحکام و دوام را با قیمت مناسبی ارائه می دهند.

همه این پیشرفت ها اجازه داده تا معایب بزرگی که کفپوش های فضای باز باید با آن ها مقابله کنند را پوشش دهند، زیرا آب و هوای خورشید یا باران به خراب شدن مصالح هم از نظر زیبایی و هم از نظر عملکرد و ایمنی کمک می کنند.

بنابراین، هنگام مواجهه با انتخاب خود می توانید سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا خاک در کل سطح بیرونی یکسان خواهد بود؟ یا می خواهم کفپوش را با استفاده از فضا تطبیق دهم؟ (به عنوان مثال، اگر یک استخر یا یک منطقه پیک نیک وجود دارد، ممکن است کفپوش در ناحیه محیطی متفاوتی باشد.)
  • چه سطحی از نگهداری روی زمین می خواهم؟ آیا من راحتی در نگهداری را به زیبایی شناسی ترجیح می دهم؟
  • آیا مواد طبیعی را ترجیح می دهم؟ چگونه مواد با آب و هوای منطقه واکنش نشان می دهند و بدتر می شوند؟
  • چارچوب زیبایی شناختی که کف در آن قاب می شود، چیست؟ آیا می خواهم هارمونی یا کنتراست وجود داشته باشد؟

اهمیت انتخاب کفپوش مناسب برای فضای باز | زت کارپت

نکات در انتخاب بهترین کفپوش فضای باز

در زمان خرید کفپوش مناسب برای فضای باز بیرون، نیاز است که به برخی فاکتورهای مهم توجه کنید. این عوامل به شما در انتخاب بهترین متریال کمک می کنند و باعث می شوند نسبت به هزینه ای که پرداخت کرده اید، بیشترین بهره را از کفپوش ببرید. فاکتورهای مهم در انتخاب کفپوش محیط سرباز به شرح زیر هستند:

نوع فضای باز

استفاده مورد نظر شما ازکفپوش های فضای باز، تا حدی نوع متریال مناسب برای پروژه شما را تعیین می کند. به این فکر کنید که برای چه مکانی به کفپوش نیاز دارید و در مکان مورد نظر خود چه کارهایی را انجام خواهید داد.

برای مثال، اگر پاسیو شما منطقه ای قرار دادر که مدام باران می بارد و تحت تأثیر رطوبت است، باید به دنبال خرید یک کفپوش مقاوم در برابر رطوبت باشید. اگر هم بچه های کوچک مدام از فضای باز برای بازی استفاده می کنند، باید کفپوش در برابر لیز خوردن یا آسیب دیدگی در زمان افتادن، ویژگی های مورد نظر را داشته باشد.

از کفپوش فضای باز می توان برای محیط های زیر استفاده کرد:

  • پاسیو
  • پشت بام
  • روف گاردن
  • اطراف استخر
  • بالکن و تراس
  • فضاهای ورزشی
  • زمین بازی

شما برای هر یک از فضاهای بالا انتخاب گسترده ای از انواع کفپوش دارید. فقط یادتان باشد که هر یک از محیط های سرباز به یک کفپوش مخصوص به خود نیاز دارند. برای مثال، کفپوش اطراف یک استخر بزرگ متفاوت از کفپوش یک بالکن کوچک است.

شرایط آب و هوایی

استفاده از کفپوش در فضای باز، چالش هایی را به همراه دارد که یکی از آنها دما است. بسته به جایی که در آن زندگی می کنید، کفپوش شما ممکن است نیاز به تحمل در برابر دماهای بسیار بالا و پایین داشته باشد.

مطلب مرتبط  موکت یا سرامیک ؛ کدام یک گزینه مناسبی برای منزل است؟

اگر در مکانی با زمستان های سرد زندگی می کنید که دمای آن به زیر صفر می رسد، مطمئن شوید که کفپوش شما می تواند برف و یخ را تحمل کند. اگر هم قصد دارید از کفپوش در طول ماه های گرم تابستان استفاده کنید، به دنبال محصولی باشید که گرما را به خود جذب نمی کند و در برابر نور خورشید دوام بالایی دارد.

انواع متریال کفپوش

حالا به سراغ معرفی انواع کفپوش فضای باز می رویم:

کفپوش چوبی

چوب نه تنها زیباترین متریال ساخت کفپوش است بلکه دوام و ماندگاری بالایی نیز دارد؛ اما به خاطر داشته باشید که برای سالم نگه داشتن چوب به نگهداری منظم نیاز است.

به عنوان مثال، پولیش کردن، سنباده زنی مجدد و واکس زدن پارکت های چوبی، کارهایی هستند که به به افزایش طول عمر و زیبایی چوب کمک می کنند.

نصب و پردازش چوب طبیعی می تواند بسیار پرهزینه باشد، بنابراین اگر ظاهر چوبی همان چیزی است که به دنبال آن هستید، کفپوش چوبی کامپوزیت را انتخاب کنید.

چوب کامپوزیت می تواند ظاهر چوب طبیعی را تقلید کند و از نظر قیمتی نیز بسیار به صرفه باشد. چوب کامپوزیت به هیچ نوع یا مراقبت یا نگهداری خاصی ندارد.

به یاد داشته باشید که چوب طبیعی نسبت کامپوزیت و دیگر انواع چوب مصنوعی، احساس زنده بودن و گرما را تداعی می کند.

همچنین، چوب طبیعی متریالی لوکس است و استفاده از به عنوان کفپوش فضای باز به ارزش و زیبایی این محیط کمک زیادی می کند؛ اما اگر چوب به خوبی پردازش نشود، مستعد جذب رطوبت و کپک خواهد بود.

کفپوش چوبی فضای باز | زت کارپت

کفپوش چوبی

مقاومت در برابر ضربه

بالا

مقاومت در برابر سایش

بالا

سختی و دوام

بالا (در صورت پرداخت)

ماندگاری

بالا (در صورت پرداخت)

مقاومت در برابر کپک، موریانه و حشرات

بالا (در صورت پرداخت)

مقاوم در برابر شرایط جوی

بالا (در صورت پرداخت)

شرایط نگهداری

آسان

مقاومت در برابر لیز خوردن

متوسط

نکته: پرداخت به معنای استفاده از مواد شیمیایی روی سطح چوب برای بهبود خواص آن است.

کفپوش پرسلاین

متریال پرسلان می تواند فضای باز بیرون از خانه را به محیطی زیبا و مجلل تبدیل کند. پرسلان در رنگ های متنوع و به صورت مات و براق (صیقلی) در بازار به فرو می رسد. این ماده می تواند ظاهری شبیه به سنگ داشته باشد.

کفپوش های پرسلان نسبت به سنگ از دوام کمتری برخوردار هستند اما قیمت کمتری نیز دارند. تمیز نگه داشتن و نگهداری این کفپوش ها بسیار آسان است اما بسته به کیفیت ساخت پرسلان، این متریال نسبت به قرار گرفتن در معرض شرایط آب و هوایی سخت مانند نور مستقیم خورشید، گرما، باران و سرما کمی حساس است.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید، این است که این کفپوش ها کاملاً لغزنده هستند. به ویژه زمانی که مقداری آب یا رطوبت روی پرسلان بنشیند، امکان لیز خوردن و آسیب وجود دارد.

بنابراین، این متریال برای فضاهایی که افراد مدام در حال حرکت هستند و فعالیت های مختلفی را در فضای باز انجام می دهند، مناسب نیست.

کفپوش پرسلاین فضای باز | زت کارپت

کفپوش پرسلان

مقاومت در برابر ضربه

متوسط

مقاومت در برابر سایش

بالا

سختی و دوام

متوسط

ماندگاری

بالا
مقاومت در برابر کپک، موریانه و حشرات

بالا

مقاوم در برابر شرایط جوی

بالا

شرایط نگهداری

آسان

مقاومت در برابر لیز خوردن

پایین

کفپوش موزاییکی

کفپوش موزاییکی ظاهری فوق العاده مدرن، شیک و براق دارد. این متریال اگر به خوبی نصب شود و نگهداری از آن به درستی صورت گیرد، این کفپوش می تواند تا دوام بسیاری داشته باشد.

مطلب مرتبط  موکت یا پارکت؟! کدام یک کفپوش بهتری برای محیط شماست؟

تعمیر و نگهداری کفپوش موزاییکی بسیار آسان است و می توان آن را به راحتی با دستمال تمیز کرد.

کفپوش موزاییکی گزینه ای هوشمندانه است زیرا امکان این وجود دارد که بتوانید فضای باز خود را شخصی سازی کنید. موزاییک در طیف گسترده ای از رنگ ها و طرح ها وجود دارد. به طوری که می توانید الگوهای زیبایی را از کنار هم قرار دادن موزاییک ها ایجاد کنید.

اگر کفپوش موزاییکی سطحی صاف و صیقلی داشته باشد، امکان لیز خوردن روی آن وجود دارد اما اگر سطح آن را برجسته و زبر انتخاب کنید، این مشکل برطرف می شود.

اما مشکل اساسی موزاییک، مقاومت پایین آن است. این متریال نسبت به ضربه حساس است و اگر زیرسازی آن به درستی انجام نشود، با اعمال فشار زیاد به سرعت می شکند.

برای اینکه کفپوش خود را ایمن کرده و حتی برای استفاده در فضای باز مقاوم تر کنید، باید موزاییک با ضخامت بیشتری خریداری کنید. همچنین، میزان جذب رطوبت موزاییک باید کمتر از ۱ درصد باشد.

کفپوش موزاییکی فضای باز | زت کارپت

کفپوش موزاییکی

مقاومت در برابر ضربه

متوسط

مقاومت در برابر سایش

بالا

سختی و دوام

متوسط

ماندگاری

بالا
مقاومت در برابر کپک، موریانه و حشرات

بالا

مقاوم در برابر شرایط جوی

متوسط

شرایط نگهداری

آسان

مقاومت در برابر لیز خوردن

پایین

استفاده از فرش

در مقایسه موکت با کفپوش سخت به این نتیجه می‌رسیم که در بازار می توانید فرش ها و موکت ها با اشکال و قیمت های مختلفی به فروش می رسند که مخصوص فضای باز هستند را تهیه کنید و از آنجایی که نگهداری و تمیز نگه داشتن فرش سخت است، این نوع کفپوش برای مناطقی مناسب است که توسط نوعی سیستم سایه مانند آلاچیق و سایبان پوشیده شده اند.

می توانید از فرش های مخصوص فضای باز در کنار انواع دیگر کفپوش ها نیز استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید فرش را روی یک کفپوش سنگی یا موزاییکی قرار دهید.

این امکان را دارید از فرش ها در رنگ ها، طرح ها و اشکال مختلف استفاده کنید و با ترکیب آنها فضایی شخصی، مجلل و منحصر به فرد ایجاد کنید. اگر محصول مورد نظر خود را در کیفیت بالایی انتخاب کنید، یک عمر از استفاده خواهد کرد. فرش در برابر لیز خوردن مقاوم است و می تواند راحتی را فراهم کند.

استفاده از فرش فضای باز | زت کارپت

فرش

مقاومت در برابر ضربه

بالا

مقاومت در برابر سایش

بالا

سختی و دوام

بالا

ماندگاری

بالا
مقاومت در برابر کپک، موریانه و حشرات

متوسط

مقاوم در برابر شرایط جوی

متوسط

شرایط نگهداری

متوسط

مقاومت در برابر لیز خوردن

بالا

کفپوش سنگی

سنگ طبیعی به دلیل ویژگی های زیبا، طبیعی و بادوام، یکی از بهترین گزینه های کفپوش برای فضای باز است. سنگ طبیعی در رنگ های متنوعی در بازار موجود است که این مهم می تواند جذابیت بصری فضای بازار را دوچندان کند. علاوه بر این، شرایط نگهداری ا سنگ آسان است.

یکی دیگر از مزیت های کفپوش سنگی، سازگاری با محیط زیست است و از نظر بصری احساسات دلپذیری را در افراد ایجاد می کند. از سویی دیگر، سنگ دوام بالایی دارد و اگر به درستی اجرا شود، در برابر شرایط آب هوایی مختلف تا سال ها مقاومت خواهد کرد.

در میان رایج ترین انواع سنگ مورد استفاده برای کفپوش فضای باز، می توان موارد زیر را پیدا کنید:

  • گرانیت: این نوه سنگ بسیار پرکاربرد است زیرا در رنگ ها و بافت های متنوعی تولید می شود و به دلیل مقاومت در برابر گرما، برای مناطق گرم توصیه می شود.
  • ماسه سنگ: این ماده برای سردترین مکان ها مناسب است زیرا تحت تأثیر یخ زدگی قرار نمی گیرد و اگر به خوبی نگهداری شود، عمر بسیاری خواهد داشت.
  • سنگ لوح: دارای رنگ خاکستری است ولی در طیف رنگی روشن تر و تیره تر نیز موجود است. این سنگ ظاهری منحصر به فرد و زیبا به فضای بیرون از خانه می دهد. همچنین، بسیار بادوام و مقاوم در برابر آب و رطوبت است.
مطلب مرتبط  بهترین جایگزین موکت چیست؟

کفپوش سنگی فضای باز | زت کارپت

کفپوش سنگی

مقاومت در برابر ضربه

بالا

مقاومت در برابر سایش

بالا

سختی و دوام

بالا

ماندگاری

بالا
مقاومت در برابر کپک، موریانه و حشرات

بالا

مقاوم در برابر شرایط جوی

بالا

شرایط نگهداری

آسان

مقاومت در برابر لیز خوردن

متوسط

کفپوش لاستیکی

کفپوش لاستیکی (Rubber) به صورت یک ضربه گیر عمل می کند و در برابر لغزش مقاوم است. این کفپوش بسیار بادوام است و برای مناطقی که کودکان زیادی در آن مشغول به بازی می شوند، بسیار عالی عمل می کند.

همچنین، نگهداری و تمیز نگه داشتن کفپوش های لاستیکی بسیار آسان است؛ اما این متریال در برابر گرمای زیادی مقاومت کمی دارد و بهتر است در مناطق با آب و هوای معتدل مورد استفاده قرار گیرد.

این متریال اغلب در زمین های بازی استفاده می شود و در دو نوع زیر در بازار به فروش می رسد:

  • به صورت رول است که بعد از پهن شدن روی زمین، در ابعاد و اندازه های مختلف برش داده می شود.
  • به صورت قطعات جدا و به هم پیوسته است که ظاهر سنگ و چوب را تقلید می کنند و در کنار هم نصب می شوند.

کفپوش لاستیکی فضای باز | زت کارپت

کفپوش لاستیکی

مقاومت در برابر ضربه

بالا

مقاومت در برابر سایش

بالا

سختی و دوام

متوسط

ماندگاری

متوسط
مقاومت در برابر کپک، موریانه و حشرات

بالا

مقاوم در برابر شرایط جوی

متوسط

شرایط نگهداری

متوسط

مقاومت در برابر لیز خوردن

بالا

چمن مصنوعی

چمن مصنوعی برای مناطقی مناسب که افراد با پای برهنه روی آن راه می روند. چمن مصنوعی نرم و ضد حساسیت است و می تواند گزینه ای عالی برای تزئین فضایی بیرون باشد. این نوع کفپوش برای زمین بازی کودکان و همچنین برای چیدن صندلی ها در اطراف یک استخر عالی هستند.

چمن مصنوعی برای مهمانی های شبانه فوق العاده زیبا به نظر برسد و حتی حیوانات خانگی نیز آن را دوست خواهند داشت. پرسه زدن در اطراف چنین نوع کفپوشی، احساس خوبی به شما می دهد.

امروزه محصولاتی از چمن مصنوعی در بازار وجود دارند که گرمای زیادی را در خود نگه نمی دارند و از این رو برای همه مناطق و همه کاربران، بدون مشکل و مناسب هستند. با این که چمن مصنوعی گزینه ای ارزان محسوب می شود اما نمی تواند زیبایی و کیفیت سنگ و چوب را داشته باشد.

استفاده از چمن مصنوعی در فضای باز | زت کارپت

چمن مصنوعی

مقاومت در برابر ضربه

بالا
مقاومت در برابر سایش

بالا

سختی و دوام

متوسط

ماندگاری

متوسط

مقاومت در برابر کپک، موریانه و حشرات

متوسط
مقاوم در برابر شرایط جوی

متوسط

شرایط نگهداری

سخت

مقاومت در برابر لیز خوردن

متوسط

کلام آخر

انواع کفپوش فضای باز را در بالا معرفی کردیم، حالا می توانید با خیال راحت به بازار بروید و محصول مورد نظر خود را تهیه کنید؛ اما مهم است که ابتدا نیازهای خود اعم از مقدار بودجه، مشخصات فضای باز و منطقه ای که در آن زندگی می کنید را ارزیابی کنید.

اگر در منطقه ای هستید که تحت تآثیر شرایط آب و هوایی شدید قرار دارد، بهتر است هزینه بیشتری برای خرید کفپوش مناسب پرداخت کنید.

اگر هم فرزندان کوچکی دارید که مدام در فضای باز بیرون در حال بازی هستند، کفپوش باید دوام بالا داشته و در برابر لیز خوردن مقاوم باشد. در هر صورت، بررسی های شما باید شامل دوام، نحوه نگهداری، لیز بودن یا نبودن، مقاومت در برابر تغییر رنگ (شتسشو یا نور خورشید) و مقاومت در برابر کپک باشند. برای خرید کفپوش در طرح های متفاوت به فروشگاه موکت زت مراجعه کنید.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1