جنس موکت اتومبیل و روش های شستشوی آن

جنس موکت اتومبیل و روش های شستشوی آن | شرکت زت کارپت

با افزایش تعداد وسایل نقلیه در خیابان ها ، رفت و آمد ماشین ها و آلودگی هوا قسمت های مختلف ماشین از جمله شیشه ، بدنه خودرو و حتی قسمت های داخلی ماشین مانند موکت اتومبیل کثیف شده و نیاز به شستشو دارند. شستشو آن ها دستی یا با وسیله مخصوص انجام می شود. و  روش شستشو ، بستگی به جنس موکت اتومبیل دارد.

کفپوش ها و منسوجات بی بافت خودرویی

کفپوش خودرو در پایین ترین بخش درونی کابین قرار می گیرد و نقش موثری در قشنگی هر چه بیشتر کابین داخل خودرو دارد ، البته جزء لوازم اضافی خورو است و انواع متفاوتی دارد.

کفپوش اتومبیل | شرکت زت کارپت

انواع کفپوش ها

به طور کلی کفپوش ها در دو دسته قرار می گیرند که در ادامه نام می بریم.

  • یک سره

برای نصب این کفپوش لازم است صندلی های خودرو و کنسول زیر آرنجی آن باز شود و کفپوش روی موکت اصلی خودرو قرار می گیرد در نتیجه دیگر نگران کثیف شدن موکت ، خیس شدن آن و از بین رفتن پرز نباشید.

البته طی چند سال گذشته در تعدادی از خودروها از کفپوش پلاستیکی به صورت استاندارد استفاده می شود و کفپوش یک سره کاربردی ندارد.

  • چند تکه

استفاده از کفپوش چند تکه خیلی راحت تر است این کفپوش برای یک خودرو ۴ درب ، ۳ تا ۵ تکه دارد که دو تکه برای سرنشین جلو و سه یا یک تکه برای سرنشینان عقب است و تولید آن ها در مدل های تخت یا لبه دار با کاربرد های مختلف انجام می شود.

نکات مهم در انتخاب کفپوش مناسب

جنس موکت اتومبیل و نوع طراحی آن از مهم ترین نکاتی است که زمان خرید باید دقت کنید ، چون تماس مداوم و همیشگی سرنشینان خودرو ممکن است زودتر آن را دچار فرسودگی کند.

کفپوش باید پلاستیکی یا چرمی باشد تا علاوه بر انعطاف زیاد ، مقاومت بیشتری در برابر ساییدگی و خوردگی نیز از خود نشان دهد.

نکات مهم در انتخاب موکت اتومبیل| شرکت زت کارپت

جنس کفپوش ها

جنس موکت اتومبیل نسبت به سلیقه و انتظاری که مصرفه کننده از آن دارد متفاوت است. متنوع ترین نوع کفپوش که وزن سنگینی هم دارد نمونه های لاستیکی آن است که لبه های لاستیکی آن جنس سفت و کم ارتجاعی دارد ، ولی در نوع مرغو ب تر با ساختار نرم تر روی کف اتاق خودرو خیلی بهتر قرار می گیرد.

مطلب مرتبط  موکت‌های low VOC یا موکت‌هایی با ترکیبات آلی فرار کم چه هستند؟

یک نوع کفپوش دیگر پارچه ای است که از پارچه های موکت مانند و ضخیم تولید می شود و ظاهر بهتری هم دارد ، ولی خیلی زود کثیف یا دیر تر خشک خواهد شد.

معمولا با شستن این کفپوش ها و نصب مجدد آن ها قبل از این که کامل خشک شوند ، بعد از چند روز بوی بدی گرفته که سرنشینان را کاملا اذیت خواهد کرد.

ناگفته نماند این نوع کفپوش به سرنشینان حس بهتری می دهد و بسیاری از خودروهای لوکس از این نوع کفپوش استفاده می کنند.

  • کفپوش های پشت نمدی

کفپوش های فابریک از ارزان ترین و در دسترس ترین کفپوش ها هستند. در زیر کفپوش ها لایه ای از پلاستیک قرار دارد که از لغزش کفی در داخل خودرو جلوگیری می کند.
رنگ ها و طرح های این کفپوش ها متفاوتی است ، معمولا اندازه خاصی ندارند و برای همه خودرو ها قابل استفاده هستند.
این کفپوش به صورت روزانه قابل تمیز شدن است. عمر این کفپوش نسبت به بقیه کفپوش ها کوتاه تر است و در مغازه ها به آسانی پیدا می شود.

  • کفپوش های لاستیکی

کفپوش های پلاستیکی از بادوام ترین ، ارزان ترین و ساده ترین جنس موکت اتومبیل است. این نوع کفپوش با اینکه زیر پا سر می خورد ولی اصلا به پدال های خودرو گیر نمی کنند و مزاحم رانندگی راننده نمی شوند.
علاوه بر این مانع ورود رطوبت به داخل خودرو می شوند. اگرچه رنگ های تیره این نوع کفپوش خاصیت ضدآب دارند ولی گرد و خاک را جذب می کنند و به درستی در کف خودرو قرار نمی گیرند.

  • کفپوش های وینیلی

برای تمام فصل ها مناسب هستند و از لایه ضخیمی بنام وینیل (نوعی پلاستیک) ساخته شده اند که خیلی دوام بیشتری نسبت یه کفپوش پلاستیکی دارد.

این کفپوش ها چون لبه های بلندی دارند مانع ورود آب به داخل خودرو می شوند و همچنین از نفوذ گرد و خاک و کثیفی به داخل خودرو جلوگیری می کنند. این نوع کفپوش زیر پا سر نمی خورد و در کف خودرو ثابت می ماند.

جنس موکت اتومبیل | شرکت زت کارپت

  • کفپوش های تمام نمدی و موکتی

این جنس موکت اتومبیل از نمد درست و در طرح و رنگ متفاوت در بازار دیده می شود ، کاملا مناسب خودرو است و به آسانی از ورود آب ، گردوخاک و گل به خودرو جلوگیری می کند.

مطلب مرتبط  مزایای موکت اداری در دکوراسیون داخلی فضای کار

این مدل به شستشوی بیشتری نسبت به سایر کفپوش ها نیاز دارد. این کفپوش ها مثل زیرپایی های پشت درب خانه ها هستند.

  • کفپوش های سه بعدی

کفپوش های سه بعدی از گران ترین و عالی ترین جنس موکت اتومبیل در بازار هستند که جلوه زیبایی به خودرو می دهند. این کفپوش ها در سه رنگ مشکی ، کرم و طوسی طراحی و تولید می شوند و ضدآب هستند.

این مدل مانع نفوذ هر گونه گردو غبار و آب به کف خودرو می شود و همچنین به سادگی قابل تمیز شدن است.
از مهم ترین خصوصیت این کفپوش ها طراحی دقیق و سه بعدی بودن آن ها است که باعث شده در استفاده از پدال های خودرو مزاحمتی ایجاد نکنند و در کف خودرو سر نمی خورند.

کفپوش های سه بعدی با کیفیت متفاوت در جنس پلاستیکی و چرمی برای همه خودروها در بازار موجود هستند. با داشتن دیواره بلند مانع از نفوذ آب به کف خودرو می شوند و ظاهری زیبا به آن می دهد. علاوه بر این به دلیل چند تکه بودن به آسانی نصب و جدا خواهند شد.

نمونه پلاستیکی کفپوش سه بعدی دوام بیشتری دارد و دیرتر فرسوده می شود ، اما زیبایی چندانی ندارد. نمونه های چرمی این کفپوش قشنگ تر است و چون دارای رنگ های مشکی و قهوه ای هستند با تودوزی خودرو هماهنگ می شود.

این کفپوش ها علاوه بر چرم دارای لایه داخلی مختلفی هستند که در بعضی مواقع در داخل آن از مقوا استفاده می شود که در اثر تا شدن سریعا تغییر شکل می دهد.
در نمونه های باکیفیت از این جنس موکت اتومبیل پلاستیک مقاوم تری استفاده می شود که خاصیت انعطاف پذیری بالاتری دارند.

انواع روش های شستشوی موکت اتومبیل

برای تمیز کردن کفی ها و شستشوی موکت اتومبیل روش های متفاوتی وجود دارد. قبل از انجام کار باید همه وسایل اضافی خالی خودرو را خالی کرد تا بتوان به نحو احسن نظافت خودرو را انجام داد.

برای جمع آوری زباله ها و مواد ریز و گردوخاک داخل خودرو باید از جاروبرقی استفاده کرد. از دیگر روش های شستشو و نظافت کفی خودرو می توان استفاده از دستگاه واتر جت ، محلول های شستشو و در نهایت تجهیزات کارواش را نام برد.

مطلب مرتبط  ویژگی انواع موکت بربر

انواع روش های شستشوی موکت اتومبیل | شرکت زت کارپت

  • محلول های شستشو

برای از بین بردن لک ها ، گریس و روغن ریخته شده روی کفی های موکت شده از یک مخلوط مخصوص استفاده می شود. این مخلوط از سه ماده سرکه ، مایع ظرف شویی و سودا به نسبت مساوی درست شده است. البته می توان از رایحه میوه به جای سرکه استفاده کرد که بوی نامطبوع کفی را از بین ببرد.

این محلول روی کفی خودرو اسپری کنید و بعد از ده دقیقه سطح کفی را بشویید و خشک کنید. روش دوم شستشوی موکت اتومبیل استفاده از محلول ویژه است که لکه‎ های ناشی از نوشیدنی ها را پاک می کند. یک سوم این محلول شامل مایع ظرف شویی و دو سوم آن از آب اکسیژنه است.

بعد از این که این محلول را تهیه کردید ، آن را درون یک بطری بریزید و روی سطح کفی اسپری کنید و در آخر با یک پارچه ، لک ها را از بین ببرید و در نهایت آن را بشویید.

محلول های شستشو کفپوش اتومبیل | شرکت زت کارپت

  • کارواش صنعتی

از روش های شستشوی موکت اتومبیل برای انواع مدل های زیرپایی استفاده از کارواش صنعتی است. این روش در حیاط خانه یا در کارواش انجام می شود.

برای شروع کار ابتدا باید با استفاده از واترجت ، آب را با فشار زیاد به سطح پاشید و در صورتی که این آلودگی از بین نرود از مواد شوینده در کنار دستگاه صنعتی استفاده کنید. استفاده از تی نیز برای از حذف آلودگی های عمیق زیرپایی موثر است و در آخر آب گرفته تا مواد شوینده را از بین ببرید.

به کارگیری دستگاه شستشوی کفی خودرو از جدیدترین روش شستشوی موکت و کفی خودرو است. در این دستگاه نیمه اتوماتیک کفی در جای مخصوص قرار می گیرد و در کمترین زمان عملیات شستشو انجام می شود. این دستگاه جنسی از استیل ضد زنگ و قابلیت مقاومت در برابر رطوبت دارد و همچنین زمان نظافت را کاهش و کفی را خشک به کاربر تحویل می دهد. برای انواع جنس موکت اتومبیل مناسب است .

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

2 پاسخ

  1. ممنون بابت اطلاعات جامع و مفیدتون اعتبار فروشگاه به دادن همین اطلاعات مفید و کاربردی هستش مقاله های دیجی کالا و ایلیا بست رو هم در مورد خرید کفپوش سه بعدی خودرو مطالعه کردم اونا هم واقعا مفید بودن متشکر از زحماتتون.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1