انتخاب بهترین موکت آشپزخانه

انتخاب بهترین موکت آشپزخانه | شرکت زت کارپت

استفاده از موکت در آشپزخانه شاید ابتدا برای شما موضوع عجیبی به نظر برسد ، اما اگر صحیح و اصولی باشد می تواند در تزئین فضای داخلی شما معجزه کند. در ادامه توضیحات لازم را برای خرید موکت مناسب برای قلمروی خانم ها می دهیم تا با توجه به این توضیحات بتوانید انواع موکت آشپزخانه ایده آل خود را به سادگی انتخاب کنید.

مزایای استفاده از موکت آشپزخانه چیست؟

آشپزخانه قلب یک خانه است. معمولا بیشترین تردد در هر خانه ای در این قسمت است و استفاده از موکت در آن باعث کاهش احتمال لیز خوردن می شود.

مزیت دیگر استفاده از موکت آشپزخانه روح بخشیدن به فضا است. اگر موکت با بافت و رنگ متناسب با محیط آن را انتخاب کنید ، می تواند به محیط شما گرما و صمیمیت القا کند.

اگر در آشپزخانه رنگ های خنثی غالب است موکتی با رنگ گرم می تواند گزینه مناسبی باشد یا برعکس اگر در آشپزخانه تان رنگ های زنده استفاده کرده اید ، استفاده از رنگ هایی مثل خاکستری و خاکی می تواند فضایی منسجم را برایتان بسازد.

مزایای استفاده از موکت آشپزخانه | شرکت زت کارپت

انواع موکت آشپزخانه

اجازه دهید ببینیم برای این فضا چه موکت هایی مناسب هستند.

  • موکت نایلونی

موکت های نایلونی به علت جنس خود که نرم و لطیف هستند و همچنین قیمت مناسب‎تری که از سایر موکت ها دارند ، از کاربردی ترین موکت ها برای فضای خانه به شمار می روند. موکت نایلونی بسیار بادوام هستند و بین ۱۲ تا ۱۵ سال عمر می کنند.

استفاده از موکت های نایلونی برای آشپزخانه ایده آل است. این موکت ها بسیار محکم و مقاوم هستند ، لک نمی گیرند و معمولا به کندی فرسوده می شوند. بنابراین یکی از مناسب ترین گزینه ها برای آشپزخانه ای شلوغ هستند!

  • موکت اولفین
مطلب مرتبط  برای انتخاب موکت برای پذیرایی به چه نکاتی دقت کنیم؟

موکت پلی پروپلین یا موکت اولفین از پرطرفدارترین موکت ها در فضاهای اداری هستند. در واقع اولفین نوعی موکت اداری است که به تازگی در محیط خانه ها هم به کار می رود ، زیرا در برابر سایش بسیار مقاوم است و سریع کثیف نمی شود.

موکت های پلی پرولین شباهت زیادی با موکت های پشمی دارند ، با این تفاوت که بسیار ساده می توان آن را تمیز کرد و آلودگی جذب بافت آن نمی شود. همچنین قیمت آن مناسب و اقتصادی است و طرح های متنوعی دارد.

  • موکت پلی استر

از نکات مثبت برجسته موکت پلی استر می توان به مقاومت بافت این موکت در برابر رنگ پریدگی اشاره کرد. قیمت آن مناسب است ، بافت نسبتا لطیفی دارد و معمولا لکه نمی گیرد

در واقع جنس پلی استر در برابر لکه هایی که پایه آن ها آب است مقاومت می کند ، اما پاک کردن لکه هایی که بر پایه روغن هستند از پلی استر بسیار دشوار است.

موکت پلی استر یکی از انواع ضد آلرژی موکت ها هستند و افرادی که به الیاف طبیعی حساسیت دارند بهتر است از آن ها در آشپزخانه خود استفاده کنند. این موکت ها دست ساز هستند و اکثرا هنگام تولید با الیاف دیگری مخلوط می شوند ، اما از لحاظ ظاهری شبیه ترین جنس به پشم است.

جالب است بدانید به این دلیل که پلی استر از مواد بازیافتی تهیه می شود ، این جنس موکت سازگار با محیط زیست است.

جنس موکت های پلی استری در برابر وزن زیاد مقاوم نیست ، زود شکل خود را از دست می دهد و در مرور زمان ممکن است مشکل ساز شود. بنابراین برای فضاهای پرترددی مثل آشپزخانه انتخاب مناسبی نیست و اگر کمد یا وسیله سنگینی روی این موکت ها قرار داده شود رد آن باقی می ماند.

مطلب مرتبط  انتخاب موکت مناسب برای راه پله ها

تنوع رنگ و طرح موکت های پلی استری بسیار زیاد است ، قیمت آن در مقابل انواع دیگر موکت ها مثل موکت های نایلونی یا پشمی مناسب تر است و همه این نکات مثبت باعث می شوند که این موکت انتخاب خوبی برای محیط خانه ها به شمار برود اما برای موکت آشپزخانه که محیطی پر رفت و آمد است ، پیشنهاد نمی شود.

موکت پلی استر | شرکت زت کارپت

  • موکت پشمی

یکی از گران قیمت ترین موکت های موجود در بازار ، موکت پشمی هستند. جنس طبیعی پشم ظاهری باشکوه به فضا می بخشد و عمر بسیار طولانی دارد و از انواع دیگر موکت ها بسیار با دوام تر است. جنس پشم در برابر اشتعال مقاومت می کند و پاک کردن لکه از موکت های پشمی راحت است.

موکت پشمی طبیعی و خالص هیچ نوع ماده شیمیایی ندارد. اگر در خانواده تان کسی به مواد شیمیایی حساسیت دارد بهترین انتخاب برای شما موکت های پشمی هستند.

موکت های پشمی به مراقبت نیاز دارند ، به این علت که بافت نرم و طبیعی موکت های پشمی امکان دارد به تدریج مکان مناسبی برای رشد کپک یا سفیدک شود.

بنابراین باید این نکته را در نظر بگیرید که موکت های پشمی نمی توانند انتخاب درستی برای مکان های مرطوب باشند. پس برای موکت آشپزخانه انواع پشمی گزینه مناسبی نمی تواند باشد.

  • موکت تافتینگ

موکت هایی که پرزهای بلندی دارند با نام موکت تافتینگ شناخته می شوند. این موکت ها امروزه طرفداران زیادی بین مردم پیدا کرده اند ، زیرا ظاهر زیبایی دارند و شکل منحصر به فردی را به فضای خانه می بخشد.

مطلب مرتبط  انتخاب موکت مناسب برای اتاق کودک

موکت تافتینگ ممکن است ۱۰۰ درصد از پشم طبیعی تهیه شوند یا همراه با پشم از مواد مصنوعی مثل نایلون و پلی استر در بافت آن استفاده شده باشد.

در این موکت ها پرزهای رویی به یک لایه دیگر بافته می شود ، سپس با چسپ به لایه دیگری چسبانده خواهد شد.

به این دلیل موکت تافتینگ به مراقبت بیشتری نسبت به بقیه موکت ها نیاز دارند تا پرزهای بلند آن از بدنه موکت جدا نشوند. در نتیجه موکت تافتینگ برای مسیرهای پرتردد مناسب نیستند و به عنوان موکت آشپزخانه دوام چندانی ندارد و بیشتر برای اتاق خواب استفاده می شود.

این موکت ها نرم هستند و مدل ها و رنگ های متنوعی دارند. علاوه بر این ظاهر چشم نوازی به محیط می دهد ، چون به دلیل ضخامتی که دارد بسیار به فرش شبیه است.

موکت تافتینگ | شرکت زت کارپت

سخن نهایی

در انتخاب موکت مناسب منزل آشپزخانه ها از جمله مکان هایی در یک خانه هستند که نسبت به بقیه اتاق‌ها رفت و آمد بسیار زیادی‌تری دارند و ما باید موکت آشپزخانه خود را با توجه به این موضوع انتخاب کنیم.

یعنی باید به مقاومت موکت در برابر فرسایش ناشی از تردد توجه کنیم. از سوی دیگر احتمال لک شدن موکت و آلودگی در آشپزخانه ها بالا است ، پس ویژگی مهم دیگری که باید برای موکت آشپزخانه در نظر بگیریم جنس ، آسانی شستشوی موکت است.

شاید این مطالب را دوست داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین نوشته‌ها

درخواست مشاوره

برای دریافت مشاوره خرید موکت کافیست فرم زیر را پر کنید؛ ما با شما تماس خواهیم گرفت.

کاتالوگ موکت هتلی Quickweave

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی quickweave، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی quickwave

کاتالوگ موکت هتلی nature

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی nature، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت هتلی expressive

برای دریافت کاتالوگ موکت هتلی expressive، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت هتلی nature

کاتالوگ موکت اداری Medess

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری medess، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری medess

کاتالوگ موکت اداری 1

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 1، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 2، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 2

کاتالوگ موکت اداری 3

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 3، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 3

کاتالوگ موکت اداری 4

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 4، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 4

کاتالوگ موکت اداری 5

برای دریافت کاتالوگ موکت اداری 5، از طریق فرم زیر ایمیل خود را وارد کنید؛ در کوتاه ترین زمان کاتالوگ مورد نظر برایتان ایمیل میگردد.

کاتالوگ موکت اداری 1